Gå til innhold

Sliter med shaving(mann)


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Heisann, er en mann. Men sliter med at jeg har endel nupper og en del inngrodde hår rundt penisen min ved shaving. Noen som har formeninger om hvordan jeg kan bli kvitt dette problemet? Hva er det jeg gjør feil?

Anonymkode: e56dc...d8e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nytt blad eller ny engangshøvel hver gang. Varm dusj i noen minutter før du barberer deg. Ikke barber mot hårene. Rens godt med dildorens eller lignende etterpå.

Hvorfor glattbarberer du deg? Menn ser best ut med trimmet hårvekst der nede.

Anonymkode: d0b4a...eea

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Nytt blad eller ny engangshøvel hver gang. Varm dusj i noen minutter før du barberer deg. Ikke barber mot hårene. Rens godt med dildorens eller lignende etterpå.

Hvorfor glattbarberer du deg? Menn ser best ut med trimmet hårvekst der nede.

Anonymkode: d0b4a...eea

Ah ok. Fordi den høvelen jeg bruker er flere måneder gammel, har ikke giddet å kjøpe ny da jeg ikke har trodd at det har hatt noen betydning. Men ny engangshøvel hver gang?? Blir 80kr det. Haha hva mener du med dildorens? Etter endt shaving pleier jeg aldri å rense med noe. :)

Shaver meg pga jeg ikke er glad i hår.

Anonymkode: 3aa57...935

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pass på å myke opp området med varmt vann i noen minutter. Bruk Ren, skarp, ny høvel. Barber med hårene. Bruk en rens etterpå, og gjerne en anti-nuppe krem. RFSU har bra produkter innen dette med intimbarbering. Pass også på å eksfolier/skrubb området jevnlig.

Anonymkode: 9c6ff...6a4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må bruke noe med alkohol i etterpå for å rense, da får du ikke nupper. Dildorens kan du bruke eller så tror jeg vanlig håndspritgel også funker fint.

Anonymkode: 45d5c...814

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare sånn, kommentar: jeg føler jeg har full kontroll på barberingen i fjeset (bruker kniv/kost etc), men slitt lenge med barbering av kroppshår. Helt til jeg prøvde en pose med de billigste engangshøvlene jeg fikk tak i i Tyskland (var ikke bic - de var for dyre :p) og seriøst, de funker sinnsykt bra ved barbering av kropp/intimbarbering.

Trikset mitt er å verken bruke noe skum, eller noe særlig vann! Nesten på grensen til dry-shaving. Jeg forstår hvis det høres rart ut, hadde nok reagert på det jeg og, hadde jeg ikke alt forsøkt det selv! Barberer nå både rygg/bryst og pung på denne måten. En høvel kostet meg vel ca. 3kr stk, og holder til 3-4 barberinger - altså en stund.

Anonymkode: 72606...78e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Glemte å nevne at du må ha det på 1-2 minutter rett etter barbering og så skylle det av. 

 

Anonymkode: 45d5c...814

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men ny engangshøvel hver gang?? Blir 80kr det. Haha hva mener du med dildorens? Etter endt shaving pleier jeg aldri å rense med noe. :)

Da er det jo ikke rart du får problemer.

Ja, du skal ha ny engansghøvel hver gang. Det burde du for så vidt ha når du barberer deg i ansiktet også. Hvir i alle dager kjøper du engangshøvler som koster 80 kroner? Det koster jo ikke mer enn 30 kroner for ti stykker.

https://www.jula.no/catalog/hjem-og-husholding/kroppspleie/harpleie/barberhovler/engangshovler-882037/

Dildorens desinfiserer området, du kan bruke andre ting også. 

Anonymkode: d0b4a...eea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Trikset mitt er å verken bruke noe skum, eller noe særlig vann!

Det beste er vel å bruke vanlig såpe og vann. Trengs ikke skum.

Anonymkode: d0b4a...eea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, steinbukk79 skrev:

Bruk skikkelig høvel, gilette eller tilsvarende, barbergel og etterbarberings krem

Disse bruker jeg selv..

https://www.vitusapotek.no/rfsu-pa-shaving-gel-200-ml/p/914261

https://www.vitusapotek.no/rfsu-pa-intim-aftershave-50-ml/p/937067

Takker. Bruker du begge disse to, eller en av dem? Ser begge er aftershave.

Anonymkode: 3aa57...935

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Du må bruke noe med alkohol i etterpå for å rense, da får du ikke nupper. Dildorens kan du bruke eller så tror jeg vanlig håndspritgel også funker fint.

Anonymkode: 45d5c...814

Alkohol rundt penis, går det bra da? Aldri brukt noe rens etter endt shaving rundt penis, dette kan altså forårsake at jeg får nupper? 

Hvor mye koster en slik dildorens da?

Anonymkode: 3aa57...935

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Bare sånn, kommentar: jeg føler jeg har full kontroll på barberingen i fjeset (bruker kniv/kost etc), men slitt lenge med barbering av kroppshår. Helt til jeg prøvde en pose med de billigste engangshøvlene jeg fikk tak i i Tyskland (var ikke bic - de var for dyre :p) og seriøst, de funker sinnsykt bra ved barbering av kropp/intimbarbering.

Trikset mitt er å verken bruke noe skum, eller noe særlig vann! Nesten på grensen til dry-shaving. Jeg forstår hvis det høres rart ut, hadde nok reagert på det jeg og, hadde jeg ikke alt forsøkt det selv! Barberer nå både rygg/bryst og pung på denne måten. En høvel kostet meg vel ca. 3kr stk, og holder til 3-4 barberinger - altså en stund.

Anonymkode: 72606...78e

Oki, men hva bruker du etter endt barbering? Noe form for aftershave?

Anonymkode: 3aa57...935

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Da er det jo ikke rart du får problemer.

Ja, du skal ha ny engansghøvel hver gang. Det burde du for så vidt ha når du barberer deg i ansiktet også. Hvir i alle dager kjøper du engangshøvler som koster 80 kroner? Det koster jo ikke mer enn 30 kroner for ti stykker.

https://www.jula.no/catalog/hjem-og-husholding/kroppspleie/harpleie/barberhovler/engangshovler-882037/

Dildorens desinfiserer området, du kan bruke andre ting også. 

Anonymkode: d0b4a...eea

Takker så mye, skal kjøpes. Finnes disse høvlene i vanlig butikker også? Altså kiwi, Coop etc? 

Anonymkode: 3aa57...935

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest steinbukk79
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Takker. Bruker du begge disse to, eller en av dem? Ser begge er aftershave.

Anonymkode: 3aa57...935

Bruker den blå til shavings, den andre etterpå....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, steinbukk79 skrev:

Bruker den blå til shavings, den andre etterpå....

Ok.

Så du bruker ikke vanlig hvit skum når du shaver deg? Isåfall hvorfor ikke? Jeg bruker selv en fra first price.

Anonymkode: 3aa57...935

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest steinbukk79
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Ok.

Så du bruker ikke vanlig hvit skum når du shaver deg? Isåfall hvorfor ikke? Jeg bruker selv en fra first price.

Anonymkode: 3aa57...935

Bruker ikke skum i hele tatt, bruker gilette barbergel i ansiktet, å den blå down under

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir fort sånn når man kaller det shaving og ikke barbering.

Anonymkode: f570e...f2a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, steinbukk79 skrev:

Bruker ikke skum i hele tatt, bruker gilette barbergel i ansiktet, å den blå down under

Ok, funker den bedre enn vanlig skum?

Og hvordan høvel bruker du? Ser mange nevner engangshøvler :)

Anonymkode: e56dc...d8e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan høvel bruker folket? Engangshøvler?

Anonymkode: e56dc...d8e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...