Gå til innhold

Hakeimplantat


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Noen her som har gjort dette? Eller kjenner noen?

Jeg vurderer inngrepet, da jeg har tenkt på det ganske lenge. Inngrepet er ikke veldig stort (lokal bedøvelse), men jeg tror det kan utgjøre stor forskjell.

Har nesten ingen hake eller kjeve, og en litt dominerende panne. Som resultat hater jeg profilen min. Vil ikke ha et "maskulint" resultat, kun en normal hake. Så vidt jeg vet er dette noe som er blitt mer og mer vanlig, men hører lite om det - sett ift. silikon osv. 

Anonymkode: 8a85b...96a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg hadde en venninne som ble "lurt" til å hakeimplantat sa hun opererte nesen. Kirurgen var helt overbevisende om at hun måtte ta hakeimplantat også, hvis hun skulle operere nesen. Ellers ville ikke trekkene i ansiktet samsvære med hverandre. Hun tok det ut igjen hos en annen krirug. Det så forferdelig ut.

Anonymkode: 3adab...f5e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg hadde en venninne som ble "lurt" til å hakeimplantat sa hun opererte nesen. Kirurgen var helt overbevisende om at hun måtte ta hakeimplantat også, hvis hun skulle operere nesen. Ellers ville ikke trekkene i ansiktet samsvære med hverandre. Hun tok det ut igjen hos en annen krirug. Det så forferdelig ut.

Anonymkode: 3adab...f5e

Huff da. 

Hvordan så haken ut i utgangspunktet?

Anonymkode: 8a85b...96a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Huff da. 

Hvordan så haken ut i utgangspunktet?

Anonymkode: 8a85b...96a

Nett og fin. Står i stil til ansiktet hennes. Hvilken kirurg har du tenkt å gå til?

Anonymkode: 3adab...f5e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som er veldig kjedelig med hake og neseimplantater, er at man får et veldig sårbart ansikt etterpå.

Implanter sitter ekstremt dårlig i forhold til selve skallen, så om du feks faller uheldig, risikerer du at noe havner skjevt og rart etterpå.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

42 minutter siden, Yme skrev:

Det som er veldig kjedelig med hake og neseimplantater, er at man får et veldig sårbart ansikt etterpå.

Implanter sitter ekstremt dårlig i forhold til selve skallen, så om du feks faller uheldig, risikerer du at noe havner skjevt og rart etterpå.

Dette er et godt poeng som sikkert ikke så mange tenker på!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Et øyeblikk siden, Unika skrev:

Dette er et godt poeng som sikkert ikke så mange tenker på!

 

Ja, tenkte det var greit å nevne det. Har en venninne som plages veldig med dette, etter et implantat i nesa. Det er ikke sånn at det skjer hver uke, men det har skjedd nok til at hu konstant går og tenker over at hu må passe på ansiktet sitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Yme skrev:

Det som er veldig kjedelig med hake og neseimplantater, er at man får et veldig sårbart ansikt etterpå.

Implanter sitter ekstremt dårlig i forhold til selve skallen, så om du feks faller uheldig, risikerer du at noe havner skjevt og rart etterpå.

Dette er sant, og jeg er klar over at alle operasjoner innebærer risiko.

Jeg har forhørt meg med en aktuell klinikk, og det er selvsagt ikke slik at implantatet legges utenpå haken - det legges under det 'bløte' i haken, som skyves fremover, for et mest naturlig resultat. Og det hele festet begge veier med mini mini titanskruer. 

Høres jo litt skummelt ut, men jeg har egentlig aldri vært redd eller nervøs for slike ting. Gikk igjenom diverse mindre ting på sykehuset som barn (fullstendig urelatert) og har alltid taklet det bra. 

Anonymkode: 8a85b...96a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Dette er sant, og jeg er klar over at alle operasjoner innebærer risiko.

Jeg har forhørt meg med en aktuell klinikk, og det er selvsagt ikke slik at implantatet legges utenpå haken - det legges under det 'bløte' i haken, som skyves fremover, for et mest naturlig resultat. Og det hele festet begge veier med mini mini titanskruer. 

Høres jo litt skummelt ut, men jeg har egentlig aldri vært redd eller nervøs for slike ting. Gikk igjenom diverse mindre ting på sykehuset som barn (fullstendig urelatert) og har alltid taklet det bra. 

Anonymkode: 8a85b...96a


Bare husk at disse menneskene tjener penger på å ha deg som kunde, og at de har regninger de må betale etc.

Hvis du plages veldig av utseende ditt, skjønner jeg at du kan ønske å fikse på det, men jeg vill prøvd alternative ting først, som for eksempel samtale hos psykolog... Nå veit ikke jeg hvor lite hake du har, men som regel er det sånn at når man ikke er fornøyd med utseende sitt, er det egentlig en usikkerhet som sitter på innsiden, som egentlig kan fikses om man bygger opp selvtillit.

Det er helt opp til deg, og jeg skal ikke blande meg i ditt liv, men jeg ville bare påpeke at det er kjipe konsekvenser ved sånne ting, så du ikke plutselig sitter der med haka oppi nesa, etter å ha falt av sykkelen. Det hadde ikke vært spesielt kult ;P

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du mener at et hakeimplantat kan gjøre at du føler deg bedre, og ser bedre ut, så kjør på. Lykke til, håper du blir fornøyd!

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Yme skrev:


Bare husk at disse menneskene tjener penger på å ha deg som kunde, og at de har regninger de må betale etc.

Hvis du plages veldig av utseende ditt, skjønner jeg at du kan ønske å fikse på det, men jeg vill prøvd alternative ting først, som for eksempel samtale hos psykolog... Nå veit ikke jeg hvor lite hake du har, men som regel er det sånn at når man ikke er fornøyd med utseende sitt, er det egentlig en usikkerhet som sitter på innsiden, som egentlig kan fikses om man bygger opp selvtillit.

Det er helt opp til deg, og jeg skal ikke blande meg i ditt liv, men jeg ville bare påpeke at det er kjipe konsekvenser ved sånne ting, så du ikke plutselig sitter der med haka oppi nesa, etter å ha falt av sykkelen. Det hadde ikke vært spesielt kult ;P

Jeg er selvsagt klar over at de driver business, og er ekstremt kritisk og bevisst mht. plastikkirurger o.l. 

Jeg har nesten ikke hake, eller kjeve. Og det plager meg litt på den måten at mennesker ofte assosierer en kjevelinje med styrke og selvtillit (som regel ubevisst), samt at det er alfa og omega for å ta et nogenlunde godt bilde (hvilket jeg sjelden gjør). 

Jeg har et godt over gjennomsnittlig utseende generelt, og får mye oppmerksomhet fra menn, så det er ikke der det sitter. Mitt ekstremt barnslige (og feminine) utseende har vel en fordel nettopp der - at jeg ser ung og feminin ut. Men jeg føler at utseende ikke samstemmer med min personlighet, som om jeg ser ut som en svak og bløt dukke, mens jeg som person er en helt annen. Søsteren min kommenterte dette faktisk en gang, at det var et misforhold mellom hvordan jeg ser ut og hvordan jeg er - såpass fremtredende er det altså (dette kom ikke som kritikk, mer som en observasjon, eller en nøytral konklusjon). Det er vanskelig å forklare følelsen av at det ytre ikke samstemmer med det indre. Det er vel en annen, og mildere, versjon av hva transvestitter opplever, dog naturligvis fremkaller det ikke samme sympati. 

En gang sa jeg at jeg hadde endret på noe og spurte om hun forstod hva, og hun pekte umiddelbart på haken, som om dette var naturlig å anta at jeg ville fikse på. Igjen - ikke noe vondt ment. Vi har et veldig godt, nært og ærlig forhold. Det var heller ikke dette som satte meg på tanken, men det fungerte jo som en bekreftelse på noe jeg allerede hadde tenkt over. 

Og som de fleste har jeg gjort research med før og etter bilder - de fleste "før"-bildene minner om meg, og jeg synes nesten uten unntak de ser bedre ut etter. Det er ikke som silikonimplantater, der resultatene like ofte er dårlige som de er gode (på det beste er de Emily Ratajkowski, på det verste som en tennisball i en sokk). 

Kombinert med at operasjonen ikke er like kostbar, samt har lokal bedøvelse / sedasjon, så føler jeg at det er et mindre inngrep som kan gjøre mye for meg. Men ingenting er selvsagt gratis, enten økonomisk, eller mht. risiko. 

Anonymkode: 8a85b...96a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er selvsagt klar over at de driver business, og er ekstremt kritisk og bevisst mht. plastikkirurger o.l. 

Jeg har nesten ikke hake, eller kjeve. Og det plager meg litt på den måten at mennesker ofte assosierer en kjevelinje med styrke og selvtillit (som regel ubevisst), samt at det er alfa og omega for å ta et nogenlunde godt bilde (hvilket jeg sjelden gjør). 

Jeg har et godt over gjennomsnittlig utseende generelt, og får mye oppmerksomhet fra menn, så det er ikke der det sitter. Mitt ekstremt barnslige (og feminine) utseende har vel en fordel nettopp der - at jeg ser ung og feminin ut. Men jeg føler at utseende ikke samstemmer med min personlighet, som om jeg ser ut som en svak og bløt dukke, mens jeg som person er en helt annen. Søsteren min kommenterte dette faktisk en gang, at det var et misforhold mellom hvordan jeg ser ut og hvordan jeg er - såpass fremtredende er det altså (dette kom ikke som kritikk, mer som en observasjon, eller en nøytral konklusjon). Det er vanskelig å forklare følelsen av at det ytre ikke samstemmer med det indre. Det er vel en annen, og mildere, versjon av hva transvestitter opplever, dog naturligvis fremkaller det ikke samme sympati. 

En gang sa jeg at jeg hadde endret på noe og spurte om hun forstod hva, og hun pekte umiddelbart på haken, som om dette var naturlig å anta at jeg ville fikse på. Igjen - ikke noe vondt ment. Vi har et veldig godt, nært og ærlig forhold. Det var heller ikke dette som satte meg på tanken, men det fungerte jo som en bekreftelse på noe jeg allerede hadde tenkt over. 

Og som de fleste har jeg gjort research med før og etter bilder - de fleste "før"-bildene minner om meg, og jeg synes nesten uten unntak de ser bedre ut etter. Det er ikke som silikonimplantater, der resultatene like ofte er dårlige som de er gode (på det beste er de Emily Ratajkowski, på det verste som en tennisball i en sokk). 

Kombinert med at operasjonen ikke er like kostbar, samt har lokal bedøvelse / sedasjon, så føler jeg at det er et mindre inngrep som kan gjøre mye for meg. Men ingenting er selvsagt gratis, enten økonomisk, eller mht. risiko. 

Anonymkode: 8a85b...96a



Jeg er litt usikker på om jeg egentlig skjønner hva du mener, når du skriver at du ikke har hake eller kjeve. Er det lov til å spørre om å få se et bilde? Eventuelt på PM, om du ikke ville legge det ut på forumet.
Jeg er kunstner, så jeg har studert utseende i bortimot 15 år nå, og kan en og annen ting om hva som er pent, og hva som ser snålt ut, på en ganske objektiv måte, og kan gi deg en ganske grei tilbakemelding på dette... Selv om grunnen til at jeg vil se, er at jeg rett og slett blir nysgjerrig, siden jeg ikke tror jeg helt forstår hva det betyr å ikke ha hake eller kjeve.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Jeg har selv tatt hakeimplantat og kan avkrefte omtrent alt som er skrevet ovenfor av svar til deg. Jeg hadde selv en veldig liten hake og kjeve, og følte i likhet med deg at det rett og slett ikke stod i stil med min personlighet om i bunn og grunn er ganske selvsikker. 

Jeg kan totalt avkrevfte at det sitter løst, er sårbart, og kan "bli skjevt". De skjærer bokstavelig talt en lomme inn i hakebeinet som implantatet blir plassert inn i, og skrudd ekstremt godt fast. Jeg er sikker på at en proffbokser kunne slått med rett ned uten at implantatet hadde rikket seg. 

Selv er jeg kjempefornøyd, tatt i betraktning av hvor liten haken min var. Du må bare huske på at det er begrenset hva de kan gjøre ut i fra utgangspunktet ditt. Men som sagt, jeg er strålende fornøyd og nå tenker jeg aldri på det lengre. Perfekt er det ikke, men så utrolig mye bedre enn hva jeg hadde. Selv pleier jeg rett og slett å glemme av at jeg er operert:p

Jeg vil likevel anbefale deg å tenke nøye gjennom alt før du bestemmer deg. Selv tenkte jeg på saken i godt over 5 år. Kanskje å ta litt vel god betenkningstid, men jeg var så usikker på om det ble bra eller ikke. Dersom du lurer på noe er det bare å spørre. Husker selv da jeg lette rundt på nettet, men det er ikke så mange i Norge som gjør dette, så det var helt umulig å faktisk finne noen som hadde utført dette. 

Anonymkode: 48d67...807

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den 11.7.2016 at 17.55, AnonymBruker skrev:

Hei. Jeg har selv tatt hakeimplantat og kan avkrefte omtrent alt som er skrevet ovenfor av svar til deg. Jeg hadde selv en veldig liten hake og kjeve, og følte i likhet med deg at det rett og slett ikke stod i stil med min personlighet om i bunn og grunn er ganske selvsikker. 

Jeg kan totalt avkrevfte at det sitter løst, er sårbart, og kan "bli skjevt". De skjærer bokstavelig talt en lomme inn i hakebeinet som implantatet blir plassert inn i, og skrudd ekstremt godt fast. Jeg er sikker på at en proffbokser kunne slått med rett ned uten at implantatet hadde rikket seg. 

Selv er jeg kjempefornøyd, tatt i betraktning av hvor liten haken min var. Du må bare huske på at det er begrenset hva de kan gjøre ut i fra utgangspunktet ditt. Men som sagt, jeg er strålende fornøyd og nå tenker jeg aldri på det lengre. Perfekt er det ikke, men så utrolig mye bedre enn hva jeg hadde. Selv pleier jeg rett og slett å glemme av at jeg er operert:p

Jeg vil likevel anbefale deg å tenke nøye gjennom alt før du bestemmer deg. Selv tenkte jeg på saken i godt over 5 år. Kanskje å ta litt vel god betenkningstid, men jeg var så usikker på om det ble bra eller ikke. Dersom du lurer på noe er det bare å spørre. Husker selv da jeg lette rundt på nettet, men det er ikke så mange i Norge som gjør dette, så det var helt umulig å faktisk finne noen som hadde utført dette. 

Anonymkode: 48d67...807

Takk for svar.

Jeg har bestilt en konsultasjon her i Oslo - dette er en lege, kjeveortoped og plastikkirurg (han har flere spesialiseringer) der jeg har gode referanser. Like fullt - føler jeg meg ikke overbevist, vil jeg se andre steder.

Dette er en prosedyre som er blitt veldig vanlig - og stadig mer vanlig - internasjonalt, men der Norge som alltid henger litt etter. Mulig jeg ser til en internasjonal storby dersom jeg er i tvil om kvaliteten her. 

Kan jeg spørre om folk ser forskjell på deg, dersom du ikke nevner det selv?

Anonymkode: 8a85b...96a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Årsaken til at hakeimplantat ofte anbefales sammen med en neseoperasjon, er at dersom man har en litt liten hake, kan dette få nesen til å se større ut. Mange med store neser har også en litt liten hake, og da vil en liten hake gi en illusjon av større nese. En proposjonal nese og hake gir harmoni til ansiktet, men med mindre man tilhører de mer ekstreme tilfellene(nese langt større enn gjennomsnittet, samt nesten ikke-eksisterende hake som nærmest går i ett med halsen) er dette noe man gjerne ikke legger veldig merke til selv - og dette ser man best i profil.

Hvis man har en litt stor nese, men som ellers har fin form, og har en ekstremt liten hake, kan det holde med hakeimplantat - som vil gi balanse til ansiktet.

Men uansett - hvis plastikkirurgen virker som en grådig type, ville jeg ikke gått dit. Jeg har selv vært under kniven, og da jeg luftet tankene mine om å gjøre mer, prøvde han å overtale meg til å ikke gjøre det. Jeg var ung og lettpåvirkelig, og han kunne lett ha overtalt meg til å fikse på alt mulig, da det som regel "alltid" er noe som kan forbedres. Han sa at jeg var pen som jeg var, og at det er viktig å ikke gå for langt. Synes det ga et veldig godt inntrykk. Du har to typer plastikkirurger - de som kun vil tjene penger og er opptatt av status - og de som faktisk brenner for yrket, er profesjonelle og vil gjøre kundene sine oppriktig fornøyde og glade. 

Anonymkode: 5ffec...488

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 12. juli 2016 at 22.38, AnonymBruker skrev:

Takk for svar.

Jeg har bestilt en konsultasjon her i Oslo - dette er en lege, kjeveortoped og plastikkirurg (han har flere spesialiseringer) der jeg har gode referanser. Like fullt - føler jeg meg ikke overbevist, vil jeg se andre steder.

Dette er en prosedyre som er blitt veldig vanlig - og stadig mer vanlig - internasjonalt, men der Norge som alltid henger litt etter. Mulig jeg ser til en internasjonal storby dersom jeg er i tvil om kvaliteten her. 

Kan jeg spørre om folk ser forskjell på deg, dersom du ikke nevner det selv?

Anonymkode: 8a85b...96a

Folk så forskjell, uten helt å kunne sette fingeren på hva det var. Fikk flere kommentarer på at noe var annerledes og rett og slett om jeg hadde begynt å sminke meg på en mer konturerende måte. Jeg bruker som regel aldri sminke, annet enn mascara, så det var gøy å høre. Selv valgte jeg å ikke fortelle noen om inngrepet. 

Anonymkode: 48d67...807

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Den ‎11‎.‎07‎.‎2016 at 17.55, AnonymBruker skrev:

Jeg kan totalt avkrevfte at det sitter løst, er sårbart, og kan "bli skjevt". De skjærer bokstavelig talt en lomme inn i hakebeinet som implantatet blir plassert inn i, og skrudd ekstremt godt fast. Jeg er sikker på at en proffbokser kunne slått med rett ned uten at implantatet hadde rikket seg. 

Anonymkode: 48d67...807


Det skal du få være så sikker på som du bare ønsker, men det er ikke riktig. Får man seg en hard en på kjeven, kan den knuse. Når kjeven da i tillegg har svakheter, pga skruer og at det er skjært i den, vil den mye lettere kunne ødelegges. Mulig implantatet ikke faller ut, men integriteten i beinet er jo blitt veldig svakelig, og er derfor utsatt for skade. En ulykke som knekker et normalt og intakt kjevebein, vil være mye mer skadelig på et som har implantat.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Den 11. juli 2016 at 17.55, AnonymBruker skrev:

Hei. Jeg har selv tatt hakeimplantat og kan avkrefte omtrent alt som er skrevet ovenfor av svar til deg. Jeg hadde selv en veldig liten hake og kjeve, og følte i likhet med deg at det rett og slett ikke stod i stil med min personlighet om i bunn og grunn er ganske selvsikker. 

Jeg kan totalt avkrevfte at det sitter løst, er sårbart, og kan "bli skjevt". De skjærer bokstavelig talt en lomme inn i hakebeinet som implantatet blir plassert inn i, og skrudd ekstremt godt fast. Jeg er sikker på at en proffbokser kunne slått med rett ned uten at implantatet hadde rikket seg. 

Selv er jeg kjempefornøyd, tatt i betraktning av hvor liten haken min var. Du må bare huske på at det er begrenset hva de kan gjøre ut i fra utgangspunktet ditt. Men som sagt, jeg er strålende fornøyd og nå tenker jeg aldri på det lengre. Perfekt er det ikke, men så utrolig mye bedre enn hva jeg hadde. Selv pleier jeg rett og slett å glemme av at jeg er operert:p

Jeg vil likevel anbefale deg å tenke nøye gjennom alt før du bestemmer deg. Selv tenkte jeg på saken i godt over 5 år. Kanskje å ta litt vel god betenkningstid, men jeg var så usikker på om det ble bra eller ikke. Dersom du lurer på noe er det bare å spørre. Husker selv da jeg lette rundt på nettet, men det er ikke så mange i Norge som gjør dette, så det var helt umulig å faktisk finne noen som hadde utført dette. 

Anonymkode: 48d67...807

 

Den 12. juli 2016 at 22.38, AnonymBruker skrev:

Takk for svar.

Jeg har bestilt en konsultasjon her i Oslo - dette er en lege, kjeveortoped og plastikkirurg (han har flere spesialiseringer) der jeg har gode referanser. Like fullt - føler jeg meg ikke overbevist, vil jeg se andre steder.

Dette er en prosedyre som er blitt veldig vanlig - og stadig mer vanlig - internasjonalt, men der Norge som alltid henger litt etter. Mulig jeg ser til en internasjonal storby dersom jeg er i tvil om kvaliteten her. 

Kan jeg spørre om folk ser forskjell på deg, dersom du ikke nevner det selv?

Anonymkode: 8a85b...96a

 

Vet ikke om det er lov å anbefale klinikker her, men jeg har veldig lyst til å ta det samme inngrepet og lurer på hvor du som gjordet var, og hvor du TS skal til konsultasjon :) 

 

Anonymkode: b0ca0...21f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 9.7.2016 at 22.10, AnonymBruker skrev:

Noen her som har gjort dette? Eller kjenner noen?

Jeg vurderer inngrepet, da jeg har tenkt på det ganske lenge. Inngrepet er ikke veldig stort (lokal bedøvelse), men jeg tror det kan utgjøre stor forskjell.

Har nesten ingen hake eller kjeve, og en litt dominerende panne. Som resultat hater jeg profilen min. Vil ikke ha et "maskulint" resultat, kun en normal hake. Så vidt jeg vet er dette noe som er blitt mer og mer vanlig, men hører lite om det - sett ift. silikon osv. 

Anonymkode: 8a85b...96a

Ofte ser vi feil som andre ikke ser, og mest sannsynlig er ikke pannen din så dominerende som du tror og haken din er større enn du tror.

Få en frisør til å gi deg en sveis som fremhever dine beste trekk, det kan få haken til å se mer fremtredende ut og pannen mindre fremtredende. 
Selv har jeg høy, bred panne og liten hake.

Men har sideskill, da dominerer ikke pannen slik Ellers er lugg også ok for å skjule stor panne. Har hørt at de med stor panne er intelltuelle - stor hjerne :D 

Ang. haka finnes det sminketriks for å få den til å se mer fremtredende ut.

Du bruker ulike farger og toner ut,

litt mørkere under kjevebeinet under haka, så en lys med litt skimmer på selve beinet, litt ekstra lyst nederst på haka. 

Dette gir en illusjon av en mer fremtredende hake. Gå med hevet hode, ikke synk ned, da ser haken mindre ut og pannen større. 

Anonymkode: c82f7...599

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppdatering :)

Var på konsultasjon idag. Snakket gjennom de ulike tingene som plaget meg litt. Det er vel egentlig en kombinasjon av flere ting - jeg har liten hake, veldig svak / "bortgjemt" kjeve, og runde kinn. Dvs. i totalen har jeg et ansikt som fremstår lubbent (og er særdeles ufotogent) til tross for at jeg er slank. 

Jeg bragte opp alt som plaget meg og spurte spesifikt for hver ting, og han nevnte de ulike alternativene. Det er hakeimplantat for liten hake, kjeveimplantat for mer markant kjeve eller evt. en liten reduksjon i fettputene i kinnene for et slankere ansikt / mer definerte kinnben.

Han pushet ikke på noe som helst - om ikke annet var han litt passiv. Han målte hake mot nese og sa at helt oppriktig har jeg ikke en veldig liten hake. Om jeg ville hatt et implantat så skal det ikke dytte haken mer ut enn underleppen, og da max. 3 mm. Han sa jeg ville sett en viss forskjell i profil, men jeg ville fått lite utbytte av inngrepet sammenliknet med andre som fikk det utført. Mht. kjeveimplantat så kan det gjøres, men en kraftigere kjeve kan ofte se maskulint ut. Så har du det faktum at ansiktet endres med alderen. Dette nevnte jeg selv at jeg var bekymret for - fettprosenten i ansiktet går ned med alderen, og jeg vil kanskje angre på å redusere kinnene frem i tid. Lite ansiktsfett får en jo til å se eldre ut, så de litt for runde kinnene nå kan være en god ting senere. Deres egen nettside sier også at de ikke anbefaler reduksjon av fettputer i ansiktet for noen under 30. 

Så for nå har jeg slått det litt fra meg. Jeg vet at "contouring" med sminke er blitt veldig populært men jeg har rett og slett ikke orket å sette meg inn i det hele - men kanskje skal jeg det likevel. Jeg ser jo at mange av kvinnene jeg finner utrolig vakre, som Rosie Huntington-Whiteley, også bruker sminke for å definere ansiktet. Er det noen som har noen tips til guider?

Så lurer jeg på om dette er noe som ellers kan endres med å redusere total fettprosent. Jeg ser noen kjendiser som hadde mer "chubby" ansikt som yngre, og nå har mer definert kjeve. De har alltid vært slanke, så det er ikke snakk om stort vekttap, men at de har mer muskelmasse enn før og det har også påvirket ansiktet. Er dette noe? Jeg er 175 cm og 59 kg så er ikke ute etter å gå ned mye i vekt. 

Anonymkode: 8a85b...96a

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...