Gå til innhold

Pokemon Go


Snadder

Anbefalte innlegg

Jeg var borte ved en park i sta. Så sikkert 50 personer i alderen 20-30 som drev å spilte. Vanligvis ville det ha vært helt tomt der.

Noen løp rundt i sirkler rundt parken, mens andre kjørte rundt på segway/ståhjul. Mange satt i klynger rundt de 2 gymmene og 3 pokestopene som er i parken. 

Sykt at så mange vier lørdagskvelden/natta til dette. 

Anonymkode: 61a40...ac6

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei. Jeg har en pokemon trainer konto som jeg spiller med, men den er det MYE oftere feil på, enn de som har Google konto, er det noen som vet hvordan jeg kan overføre/skifte den til en Google konto?

vil så gjerne spille, men kommer meg ikke inn med den kontoen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, Johanne13 skrev:

Hei. Jeg har en pokemon trainer konto som jeg spiller med, men den er det MYE oftere feil på, enn de som har Google konto, er det noen som vet hvordan jeg kan overføre/skifte den til en Google konto?

vil så gjerne spille, men kommer meg ikke inn med den kontoen.

Vet ikke, har ikke testet det ut :/ 

Vet det er mulig å logge seg ut når man er inne i spillet..Men da må du jo også klare å komme deg på :/ 
Men det er mye feil nå, tok jo en liten gåtur nettopp og etter 10minutter stusset jeg på hvorfor jeg ikke møtte på noen pokemon :fnise:  Som vanlig er det 3-4stk ihvertfall på den strekningen, så jeg lukket appen og kom meg ikke på igjen, så serverene krasjet igjen :/ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

51 minutter siden, Polly Ester skrev:

Jeg kommer fortsatt ikke inn på spillet pga servere som ligger nede, jeg. Har ikke kommet inn siden tidlig i ettermiddag.

 

Neida, det er helt innafor å gå ut nå selv om det er natta, @Chibi :hoppe: ...det er jo sommer 

Nja....
Starter på jobb igjen på Mandag....Tidligvakter :( 07.00... :daane:Etter 3uker med ferie? :fnise: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, jeg har vært i byen å fanga pokemon. :fnise: Så det var fler som gjorde det midt i sentrum, men det var så mange som var og hadde vært på byen, at jeg syns det nesten var litt flaut :fnise:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Johanne13 skrev:

Hei. Jeg har en pokemon trainer konto som jeg spiller med, men den er det MYE oftere feil på, enn de som har Google konto, er det noen som vet hvordan jeg kan overføre/skifte den til en Google konto?

vil så gjerne spille, men kommer meg ikke inn med den kontoen.

Tror jeg ville bare laget meg en ny, og når set blir mulig prøve å bytte mellom kontoene (bytting skal etter ryktene bli mulig om ikke så lenge).

Takk til Poodlecorp for at serverne har vært ustabile igår 😓 Satser på at det bedrer seg i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er det virkelig best å bruke den Incense tingen når man er i ro eller er det bare jeg som har uflaks? Fikk bare 3 Pokemon når jeg hadde den tingen på mens jeg var i huset, så jeg synes ikke den var så veldig effektiv. Får man flere Pokemon hvis man går med den?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hørt at det går an å lage pokestops selv.. Og det trengs her jeg bor, så er det noen som eventuelt har noen kunnskap ang det? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, HelloKitty123 skrev:

Er det virkelig best å bruke den Incense tingen når man er i ro eller er det bare jeg som har uflaks? Fikk bare 3 Pokemon når jeg hadde den tingen på mens jeg var i huset, så jeg synes ikke den var så veldig effektiv. Får man flere Pokemon hvis man går med den?

Man får definitivt flere pokemon når man beveger seg med den enn når man står i ro. Jeg har også prøvde dem mens jeg var hjemme i huset, og da fikk jeg én eneste, mens når jeg går ute så dukker det opp nye støtt og stadig med incensen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg så en fyr som tusla rundt i sokkelesten og fanga pokemon seint i går kveld :fnise:

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest earlgrey

Angående teams. Er det sånn at det er best å være på det laget det er flest av i ditt området? Isåfall, hvor ser jeg statistikken på dette?

 

hvilket lag er du på og hvorfor? :) jeg vurderer å joine red fordi det var det første gameboyspillet jeg hadde :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kortid kan ein velge team? Er lvl 4, og har ikkje vald team enno. Er det lvl 5, når ein kan utfordre gyms?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

22 minutter siden, Amantheia skrev:

Kortid kan ein velge team? Er lvl 4, og har ikkje vald team enno. Er det lvl 5, når ein kan utfordre gyms?

Level 5 :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Stueloff skrev:

Man får definitivt flere pokemon når man beveger seg med den enn når man står i ro. Jeg har også prøvde dem mens jeg var hjemme i huset, og da fikk jeg én eneste, mens når jeg går ute så dukker det opp nye støtt og stadig med incensen.

Ja har lagt merke til det samme. Kommer ikke til å bruke incense mer når jeg er i ro. Fikk ganske mye bra mens jeg gikk med incense i dag :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Virker som poenget er å være i bevegelse, så det er sikkert derfor man finner fler med incense når man går. Btw - hvordan bruker man incense og hvordan ser jeg om det er noe jeg har? Har ikke funnet noen pokestop enda, men har heller ikke vært i sentrum. Mulig jeg må en tur inn nå i ettermiddag :fnise:

Uff, har bikket 30 så føler meg litt tåpelig, men så er det litt morsomt med litt "action" mens man er ute og går da. :P

 

Edit for å legge til:

Er for gammel til å ha vært endel av pokemon universet, så jeg henger ikke helt med enda.. Har i alle fall greid å fange en del Pokemons :)

Endret av Ixnay
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

2 timer siden, Sharinx skrev:

Har hørt at det går an å lage pokestops selv.. Og det trengs her jeg bor, så er det noen som eventuelt har noen kunnskap ang det? 

http://www.gamespot.com/articles/heres-how-to-request-new-pokemon-go-pokestops-and-/1100-6441822/

https://support.pokemongo.nianticlabs.com/hc/en-us/requests/new?ticket_form_id=319928

Må vel file det inn på "Other". Og sende med bilde og hvorfor du ønsker det :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, earlgrey skrev:

Angående teams. Er det sånn at det er best å være på det laget det er flest av i ditt området? Isåfall, hvor ser jeg statistikken på dette?

 

hvilket lag er du på og hvorfor? :) jeg vurderer å joine red fordi det var det første gameboyspillet jeg hadde :) 

Om du har facebook, så kan du jo sjekke om noen har laget en facebook gruppe, f.eks "Pokemon Go Trondheim, Oslo,Bergen" osv.. :)  Og der kan man jo spørre hva andre velger ^^
I min by velger de fleste gul / rød, men er en god del på blå også, men er gul og rød som alltid har gymmene :fnise: 
Om du kjenner noen som spiller pokemon go, så velg samme team som de, da kan dere hjelpe hverandre i å ta gymmer og spillet blit plutselig mer gøy når du kjenner noen som er på samme team :) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, noen spørsmål.. 

Har fanget 3 pokėmon (yay!), men skjønner ikke helt greia enda.. 

Hvordan levler man opp? Og hvordan kan man trene pokemonene? Hva GJØR MAN med de man har??

Hvordan kan man møte på folk? Gym/stops og slike ting? 

Er helt fersk :fnise: 

Og så ser jeg innimellom blad som rasler ikke langt unna meg.. Hva er det? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, RompeRusk skrev:

Ok, noen spørsmål.. 

Har fanget 3 pokėmon (yay!), men skjønner ikke helt greia enda.. 

Hvordan levler man opp? Og hvordan kan man trene pokemonene? Hva GJØR MAN med de man har??

Hvordan kan man møte på folk? Gym/stops og slike ting? 

Er helt fersk :fnise: 

Og så ser jeg innimellom blad som rasler ikke langt unna meg.. Hva er det? 

1. Spilleren din levler opp når du går, er innom pokestops, levler opp pokemon. Fanger pokemon.
Når du fanger en pokemon f.eks. en Voltorb, så får du Voltorb candy. Dette kan du bruke for å "evolve" Voltorb, eller gjøre den sterkere.
Er du en som meg som gjerne har en overflod av f.eks. Rattata,pidgey og hundrevis av Magnemites, så kan du trykke deg inn på den pokemon og trykke på "Transfer" da sletter du den pokemon og får 1 Candy :)  Det beste for å levle opp er egentlig bare å samle så mange som mulig slette ett par svake, har du fått ett lucky egg som gir extra XP, så popper du den og evolver en drøss med normal pokemon-men bare til steg 2. Når du kommer til level 12+ så vil du finne mye sterkere pokemons, jeg som bare er level 9 finner gjerne pokemon mellom CP 120-300 nå :) 

Pokemon-Go-extra-Candy-iPhone-screenshot
Pokemon-Go-extra-Candy-iPhone-screenshot

Om du bare ønsker å gjøre dem sterkere så trykker du på Powerup, men du trenger ekstra Stardust for å gjøre det-Det får du når du fanger pokemons :) 

Du møter mange folk i byen, nær pokestops, særlig om noen har poppet en Lure;
Da vil Pokestoppen ha "hjerter" rundt seg og folk samler seg oftest der.
Pokemon-Go-set-Lure-iPhone-screenshot-02

Er allerede mange som popper sliker lures ved sykehus som har pokestops, for å bli "MVP" (most valuable player) Og det er jo også for å være snill mot andre, samt det sosiale som skjer :) 


Edit;
Når du ser grønne blad i området som rasler, så betyr det at i dette området så kan det spawne en eller flere pokemon. Det betyr ikke at en pokemon vil dukke opp akkurat der, men det hjelper mye på for de som tracker en Pokemon. For da finner de fort ut om de er på riktig spor eller ikke :) 

 

Endret av Chibi
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...