Gå til innhold

Pokemon Go


Snadder

Anbefalte innlegg

6 timer siden, Hanne67 skrev:

Ja, og så har jeg begynt å samle på det meste jeg fanger, så jeg kan sende avgårde under et evt. event, - må øke lageret etterhvert også. Det datt ut en idag også, så nye 50 coins. Jeg har ikke satt inn noen nye, men det står fortsatt tre igjen og håper ihvertfall én blir igjen til imorgen. Så flott å ha pokemoner i så mange gymmer, - håper du har dem der fordelt over noen dager! 

Jeg fant en Slakoth idag, så nå er jeg oppe i 12 coins og langt igjen, via Vigoroth (25 candy) og til Slaking (100 candy). Sistnevnte er mye å se av i gymmer og har jo også max CP på over 4500. Jeg så Waimler på nearby, men den hadde forsvunnet før jeg kom fram, - skjønner ikke hvorfor den er så sjelden siden den krever så mange candy. Den må nok bli buddy etterhvert, og da holder det med 1 km/candy.

Har falt ut av noen i dag ja, er inne i 10 stk nå, har ikke vært og satt inn noen i dag.

Har funnet noen Slakoth her på Sørlandet, men ikke i dag, ser jeg har 121 Candy .

Ikke det helt store på pokemon fronten i dag, en Dratini og en Magikarp er vel det eneste som har vært bra.

Glemte at jeg fanget en Lotad på vei til jobb, dagens beste fangst :)

Endret av Taperen
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

22 timer siden, Hanne67 skrev:

Jeg har android, og har nylig lastet ned Calcy IV, - da får man opp både IV og hvor gode moves de har. Det er mest interessant å evolve og powre opp de som har best IV, da de er de beste pokemonene.

Er denne "trygg"? Har foreløpig ikke turt å laste ned apper og kun benyttet Poke Assistant, men det tar jo ganske mye tid så ser at jeg sjekker IV sjeldnere og sjeldnere. Pleier stort sett bare å spare på Wonder (er mystic) og sjekker først når jeg har planer om å utvikle noen som jeg bruker i gym, for eksempel Blissey, Tyranitar, Golem...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 10.1.2018 den 9.03, Taperen skrev:

Da er du en av de som har kommet langt i spillet, kan til tider forstå at de som har kommet til level 40 og vel så det kan slite litt med motivasjonen, og hvis du da i tillegg har alle de legendariske, og gull i medaljene som er tilgjengelige.

For min del så mangler jeg ennå flere av de gen 3 som har kommet ut, jeg har INGEN legendariske, og jeg har ikke gull medalje i Big Magikarp, Tiny Rattata, Pikachu, Steel type pokemon og Dragon type pokemon, så jeg har mere enn nok å holde på med for min del, og i tillegg så har jeg satt meg et mål på å få 50 gull gymmer innen årets slutt, har pr nå 29, men blir vanskeligere etterhvert da en må lengre avsted for å finne gymmer som ikke er gullbelagt :link:

 

Nei. Har vært på level 32 i 6-12 måneder nå. Mangler mange, Men er dritkjedelig. Er 1 pokestop her. Ingen gym. Har ikke råd til Å KJØPE baller hele tiden... Så i går slettet jeg spillet... etter 1,5 år

Anonymkode: 924ca...c2f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, Hanne67 skrev:

Her er et bilde av hvordan de ulike pokemonene ser ut som shiny. Jeg har forøvrig ikke fått noen av de ennå. :P Alle er vel ikke tilgjengelige som shiny ennå heller.

image.png

Jeg har vært heldig og fått to(!) shiny Magikarp, har utviklet den ene :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

47 minutter siden, Sommerfugl83 skrev:

Er denne "trygg"? Har foreløpig ikke turt å laste ned apper og kun benyttet Poke Assistant, men det tar jo ganske mye tid så ser at jeg sjekker IV sjeldnere og sjeldnere. Pleier stort sett bare å spare på Wonder (er mystic) og sjekker først når jeg har planer om å utvikle noen som jeg bruker i gym, for eksempel Blissey, Tyranitar, Golem...

Jeg laster ikke ned noen andre apper på mobilen, sjekker IV kun på ipaden.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Taperen skrev:

Jeg laster ikke ned noen andre apper på mobilen, sjekker IV kun på ipaden.

Hvordan funker det da? Skriver du inn manuelt eller hvordan gjør man det? Blir det tidsbesparende?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fikk min første gull i gym i dag. Men bare kjedelige pokemon ute.

Anonymkode: 3aae3...c11

Lenke til kommentar
Del på andre sider

50 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei. Har vært på level 32 i 6-12 måneder nå. Mangler mange, Men er dritkjedelig. Er 1 pokestop her. Ingen gym. Har ikke råd til Å KJØPE baller hele tiden... Så i går slettet jeg spillet... etter 1,5 år

Anonymkode: 924ca...c2f

Er visse plasser som er helt utafor å spille pokemon, kjedelig at det skal være slik, her burde Niantic gjort noe for å få folk til å være mere aktiv, forstår deg godt at du slettet spillet når du nå ty til kroner og ører for å spille, jeg bor også ute på landet, men ikke så lang vei til gym og Pokestops , har kommet meg til level 40 uten å bruke penger i spillet, men må innrømme at det har gått noen kroner til drivstoff, men det har det vel gjort for de fleste vil jeg tro :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Sommerfugl83 skrev:

Hvordan funker det da? Skriver du inn manuelt eller hvordan gjør man det? Blir det tidsbesparende?

Hei, jeg bruker PokemonGo GamePress , der kan en enkelt legge inn detaljer om den pokemonen du vil sjekke IV på, den siden har også mye god info om PokemonGo også :)

Endret av Taperen
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

58 minutter siden, Sommerfugl83 skrev:

Jeg har vært heldig og fått to(!) shiny Magikarp, har utviklet den ene :)

Noen som har gullhår en viss plass.....her har jeg en ussel shiny Snorrunt med CP 26 :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Fikk min første gull i gym i dag. Men bare kjedelige pokemon ute.

Anonymkode: 3aae3...c11

Gratulerer :)

Ikke det store på pokemon fronten her i bygda heller så langt i dag, men var et ærend i småbyen min i formiddag, hadde på spillet en liten stund, fanget 6x Wailmer med Pinab bær, 2x Magikarp og 1 Carvanha, ikke verst det da :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Taperen skrev:

Noen som har gullhår en viss plass.....her har jeg en ussel shiny Snorrunt med CP 26 :P

Jepp :) Men har ikke fått noen av de andre da....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Taperen skrev:

Hei, jeg bruker PokemonGo GamePress , der kan en enkelt legge inn detaljer om den pokemonen du vil sjekke IV på, den siden har også mye god info om PokemonGo også :)

Må teste ut. Takk for tips!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, Sommerfugl83 skrev:

Er denne "trygg"? Har foreløpig ikke turt å laste ned apper og kun benyttet Poke Assistant, men det tar jo ganske mye tid så ser at jeg sjekker IV sjeldnere og sjeldnere. Pleier stort sett bare å spare på Wonder (er mystic) og sjekker først når jeg har planer om å utvikle noen som jeg bruker i gym, for eksempel Blissey, Tyranitar, Golem...

Jeg lastet den ned for noen dager siden, fordi jeg leste at den skulle være trygg og ble lei av å bruke PokeAssistent sin. Mulig jeg sletter den og bruker Pokemon Go GamePress isteden. Jeg er også Mystic og samler stort sett på Wonder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Igår forsvant alle mine i gym, unntatt én (som fortsatt står der). Jeg slo ut en gul gym utenfor jobben og satte inn en Snorlax idag, som jeg håper å få 50 coins for innen midnatt. Ellers fanget jeg én ny, - Linoone, som er evolvingen til Zigzagoon. Jeg har heller ikke brukt ei krone i spillet, men kjørt endel rundt for å nå pokestops og gymmer. 

Endret av Hanne67
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilken pokemon bruker dere som buddy for tiden? Jeg jobber mot å ha flest mulige i pokedexen så går nå med gen3 pokemon, men klarer ikke helt å bestemme meg for hvem jeg skal gå med :P 

Sikkert mest fornuftig å gå med Slakoth for og få Slaking, men synes det er sååå kjedelig å gå med 5 km pokemons - blir jo så lite candy. Akkurat nå gå jeg derfor med Shroomish, den har jeg bare fått en av så satser på at den er relativt sjelden(?).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

12 minutter siden, Sommerfugl83 skrev:

Hvilken pokemon bruker dere som buddy for tiden? Jeg jobber mot å ha flest mulige i pokedexen så går nå med gen3 pokemon, men klarer ikke helt å bestemme meg for hvem jeg skal gå med :P 

Sikkert mest fornuftig å gå med Slakoth for og få Slaking, men synes det er sååå kjedelig å gå med 5 km pokemons - blir jo så lite candy. Akkurat nå gå jeg derfor med Shroomish, den har jeg bare fått en av så satser på at den er relativt sjelden(?).

Magikarp, siden jeg aldri får fanga de :P

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

41 minutter siden, Sommerfugl83 skrev:

Hvilken pokemon bruker dere som buddy for tiden? Jeg jobber mot å ha flest mulige i pokedexen så går nå med gen3 pokemon, men klarer ikke helt å bestemme meg for hvem jeg skal gå med :P 

Sikkert mest fornuftig å gå med Slakoth for og få Slaking, men synes det er sååå kjedelig å gå med 5 km pokemons - blir jo så lite candy. Akkurat nå gå jeg derfor med Shroomish, den har jeg bare fått en av så satser på at den er relativt sjelden(?).

Jeg mangler noen fra gen 1, bl.a. Dugtrio, så nå har jeg Diglett som buddy. Ellers gikk jeg lenge med Dratini, siden jeg bare har fanget én av den, men nå har jeg evolvet til Dragonair og har nok til Dragonite.

Wailmer krever bare 1 km pr. candy, og der må man ha 400 for å evolve. 

Her er litt info om buddy: https://pokeassistant.com/buddystats

Endret av Hanne67
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, pinar skrev:

Magikarp, siden jeg aldri får fanga de :P

Oj! Her jeg bor er de relativt vanlige. Måtte inn å sjekke og ser jeg har fanget 793 :P

Har stående masse candy fordi jeg venter på en 100 % IV Gyarados :) 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, Sommerfugl83 skrev:

Oj! Her jeg bor er de relativt vanlige. Måtte inn å sjekke og ser jeg har fanget 793 :P

Har stående masse candy fordi jeg venter på en 100 % IV Gyarados :) 

 

Ah jeg har fanget totalt 2 stk :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...