Gå til innhold

Pokemon Go


Snadder

Anbefalte innlegg

Skjer lite her, men fanget utviklingen til sauen wild i går. Begynner å fylles i dexen nå, har 221 stk totalt og mangler kun Snorlax og Dragonite fra gen 1 :) En tur til Bergen imorgen, så da får jeg forhåpentligvis fanget noe litt gøyere enn magnemiter. 

 

Ellers vurderer jeg å gi meg bare i irritasjon over en spiller med flere kontoer som tar alle gymmene her. Godt voksen mann, blir så irritert!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Syns det er kult så mange kommer nærmere å finne alle gen 1-pokemonene pga eventet! :skya:

Innså i dag at selv om jeg går mye i dag og i morgen, vil jeg fortsatt måtte gå mange km for å utvikle Mareep hele veien. Har nå 75 candies, og tviler på at jeg blir å få mer enn maks 85. Og da vil det fortsatt gjenstå 200 km! Prøvde derfor å drifte noen hundre meter mens jeg pussa tennene, og havnet en rar plass som kanskje ikke er i Tromsø engang (bildet viser nærmeste gym). Håper ikke spillet tror jeg jukser! Fanget i hvert fall ikke noe der, og har hørt at det er fanging av Pokemon andre plasser som gjør at man blir bannet/softbannet.

Har vanligvis et månedsbudsjett på 219 kroner for spillet (det er jo trossalt min eneste hobby, så jeg syns det er greit), men denne måneden har jeg ikke gidder å bruke noe. Det hjelper ikke Chansey-jakten min akkurat, for har ikke fått et eneste 10 km-egg hele måneden (siden det tar lenger tid å klekke med bare en inkubator). Jaja, får den vel til slutt.

 

Screenshot_2017-05-24-06-40-57.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utrolig kjipt at kartet er nede. For min del så er det med på å øke spillelysten betraktelig, da jeg har de aller fleste pokisene nå. Kjekt å kunne følge med på kartet hva som er i nærheten for så å kaste på seg skoene når noe dukker opp. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns det er helt fint at kartene forsvinner, jeg. De store byene har tett i tett med pokestops, og maaaange flere spawnpunkter og flere spennende pokemon enn det som fins utenfor byene. Og så kommer kartene på toppen. Syns det er flott at EN av fordelene byene har hatt, forsvinner. :nigo: 

Anonymkode: b83b9...105

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Syns det er helt fint at kartene forsvinner, jeg. De store byene har tett i tett med pokestops, og maaaange flere spawnpunkter og flere spennende pokemon enn det som fins utenfor byene. Og så kommer kartene på toppen. Syns det er flott at EN av fordelene byene har hatt, forsvinner. :nigo: 

Anonymkode: b83b9...105

Enig 😀

Jeg har bare registrert 167 stk, mangler en drøss fra Gen1, vi har få pokestops og de ligger litt spredt x) 

Eneste positive er vel at jeg får gått 1mil om dagen 😂 

Gymmen vår forsvant forrige uke,dukka ikke opp noe pokestop heller. Så får ikke tjent noe mynter her  >.> 

Pokisene som spawner er ofte kjedelig, events er suuuuper,  men til og med da er det mye av det samme :-(  

Kart har aldri funket her heller 😂 

Angrer litt at jeg flyttet hit ifjor menne...jobb er vel viktigere enn ett mobilspill? 😂

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har glemt hele Pokemon Go i dag, så nå er jeg enda lenger unna 7 day streak :P (Joda, klokka er ikke 16 en gang og det er et pokestop 2 minutter unna her, men jeg gidder nok ikke gå ut for å spinne det :P ) Jaja...

Det har forresten dukket opp et pokestop på nærbutikken som ikke var der før, noe som er et pluss. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 5/24/2017 den 7.18, Lolitrusa skrev:

Syns det er kult så mange kommer nærmere å finne alle gen 1-pokemonene pga eventet! :skya:

Innså i dag at selv om jeg går mye i dag og i morgen, vil jeg fortsatt måtte gå mange km for å utvikle Mareep hele veien. Har nå 75 candies, og tviler på at jeg blir å få mer enn maks 85. Og da vil det fortsatt gjenstå 200 km! Prøvde derfor å drifte noen hundre meter mens jeg pussa tennene, og havnet en rar plass som kanskje ikke er i Tromsø engang (bildet viser nærmeste gym). Håper ikke spillet tror jeg jukser! Fanget i hvert fall ikke noe der, og har hørt at det er fanging av Pokemon andre plasser som gjør at man blir bannet/softbannet.

Har vanligvis et månedsbudsjett på 219 kroner for spillet (det er jo trossalt min eneste hobby, så jeg syns det er greit), men denne måneden har jeg ikke gidder å bruke noe. Det hjelper ikke Chansey-jakten min akkurat, for har ikke fått et eneste 10 km-egg hele måneden (siden det tar lenger tid å klekke med bare en inkubator). Jaja, får den vel til slutt.

 

Screenshot_2017-05-24-06-40-57.png

Hvis du har et månedsbudsjett på 219 kr synes jeg du burde investere i inkubatorer :)

På 5/24/2017 den 20.56, Mayoo skrev:

Utrolig kjipt at kartet er nede. For min del så er det med på å øke spillelysten betraktelig, da jeg har de aller fleste pokisene nå. Kjekt å kunne følge med på kartet hva som er i nærheten for så å kaste på seg skoene når noe dukker opp. 

Enig. Har løpt veldig mye etter hva som har befunnet seg på kartet, og det har økt lysten betraktelig. Nå som kartet er nede gidder jeg egentlig ikke å gå ut og lete. Fanger bare på de veiene jeg vanligvis går/kjører.

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Syns det er helt fint at kartene forsvinner, jeg. De store byene har tett i tett med pokestops, og maaaange flere spawnpunkter og flere spennende pokemon enn det som fins utenfor byene. Og så kommer kartene på toppen. Syns det er flott at EN av fordelene byene har hatt, forsvinner. :nigo: 

Anonymkode: b83b9...105

Det er veldig kjedelig når trackingsystemet fungerer såpass dårlig, og spesielt steder der det ikke er noen pokestops (dvs der jeg bor, litt utenfor Trondheim). Jeg går mye tur med hunden, men jeg gidder ikke lete etter pokemon lenger, fanger bare de som dukker opp. Hadde vi hatt kartet og/eller et tracking system som fungere hadde det økt spillegleden. Jeg er tross alt level 35, noe som burde indikere at jeg har spilt ganske mye. Nå er pokemon blitt kjedelig.

Anonymkode: 76f3f...12a

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 24.5.2017 den 7.18, Lolitrusa skrev:

Syns det er kult så mange kommer nærmere å finne alle gen 1-pokemonene pga eventet! :skya:

Innså i dag at selv om jeg går mye i dag og i morgen, vil jeg fortsatt måtte gå mange km for å utvikle Mareep hele veien. Har nå 75 candies, og tviler på at jeg blir å få mer enn maks 85. Og da vil det fortsatt gjenstå 200 km! Prøvde derfor å drifte noen hundre meter mens jeg pussa tennene, og havnet en rar plass som kanskje ikke er i Tromsø engang (bildet viser nærmeste gym). Håper ikke spillet tror jeg jukser! Fanget i hvert fall ikke noe der, og har hørt at det er fanging av Pokemon andre plasser som gjør at man blir bannet/softbannet.

Har vanligvis et månedsbudsjett på 219 kroner for spillet (det er jo trossalt min eneste hobby, så jeg syns det er greit), men denne måneden har jeg ikke gidder å bruke noe. Det hjelper ikke Chansey-jakten min akkurat, for har ikke fått et eneste 10 km-egg hele måneden (siden det tar lenger tid å klekke med bare en inkubator). Jaja, får den vel til slutt.

 

Screenshot_2017-05-24-06-40-57.png

Det der er i Tromsø =) 

Skippergata-Hansjordnesbukta =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvis du har et månedsbudsjett på 219 kr synes jeg du burde investere i inkubatorer :)

Anonymkode: 76f3f...12a

Fikk ikke poenget mitt så bra frem: denne måneden gidder jeg ikke bruke noe penger på spillet, så tusler rundt med en inkubator bare. Får se om jeg går tilbake til spillbudsjettet på 219 neste måned! :biggrin:

Chibi: Takk! Fant det ut i går! Klarte ikke å kjenne igjen veggmaleriet fra den virkelige verden, men det har sikkert blitt tatt ned for lenge siden. Tok faktisk gymmen i går! Det var den første gymmen jeg har tatt på flere måneder.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går, da jeg spilte POGO, kom det opp en reklame. Er et noe nytt de har startet med, eller? Ble egentlig ganske forbannet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 22.5.2017 den 17.01, appelsinjuice skrev:

Jeg syntes hele greia med special items er litt teit. Har nok candy til å evolve Onix til Steelix og Sunkern til Sunflora, men mangler de dumme special items'ene. Og har mistet interessen såpass mye at jeg ikke gidder å gå til et pokestop på fridager, så det har blitt en stund siden jeg fikk 7 day streak. 

Samme her. 7-day streak har jeg gitt opp mer eller mindre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Birti

Jeg skulle ønske denne eventen kunne vart til over helga.. Har sitti mer eller mindre stille gjennom hele eventen pga crazy tilstander på jobb, men nå som jeg endelig har avslutta en drøss prosjekter og har planer om å være ute på tur nesten hele helga, da er det tilbake til 5 km per buddycandy.. Typisk! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Birti skrev:

Jeg skulle ønske denne eventen kunne vart til over helga.. Har sitti mer eller mindre stille gjennom hele eventen pga crazy tilstander på jobb, men nå som jeg endelig har avslutta en drøss prosjekter og har planer om å være ute på tur nesten hele helga, da er det tilbake til 5 km per buddycandy.. Typisk! :P

Ja, enig. Synes egentlig de permanent burde redusere hvor mange km man må gå med buddyen. Kanskje ikke til 1/4, men halvparten hadde vært fint. Fikk gått inn 20 Porygon-candy (nok til å utvikle) da, i tillegg til 16 Grimer-candy, men rakk dessverre bare ett Chansey-candy før eventet sluttet i går. Får håpe det kommer et nytt buddy-event snart, eventuelt egg-event. Neste blir vel sikkert ild-pokémon..? Virker som eventene kommer oftere og oftere nå, så forhåpentligvis ikke alt for lenge til neste gang! 

Ellers fikk jeg brukt opp to incense på sjøen i går (incense funker jo best når det ikke er Pokémon på nearby) og fikk blant annet fanget to Sunkern (dukket opp tre, men den ene stakk av), to Totodile og en Skiploom. Fant også en Croconaw på Oscarsborg festning, og fikk en Miltank i 10 km-egg, så to nye i pokedexen (totalt 212) 😊

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg synes det var litt deilig at eventen ble ferdig. Skulle gjerne rukket å gått mer (fortsatt bare 80 Dratini-candy....), men samtidig så ble jeg ganske lei av at det bare var de samme pokemonene som dukka opp hele tiden. 

3 timer siden, Blomst89 skrev:

Ellers fikk jeg brukt opp to incense på sjøen i går (incense funker jo best når det ikke er Pokémon på nearby) og fikk blant annet fanget to Sunkern (dukket opp tre, men den ene stakk av), to Totodile og en Skiploom. Fant også en Croconaw på Oscarsborg festning, og fikk en Miltank i 10 km-egg, så to nye i pokedexen (totalt 212) 😊

Jeg er faktisk blitt veldig glad i incense. Hadde knapt brukt noen siden i fjor sommer, da jeg fant ut at det er mons overalt i Oslo uansett, men etter hvert oppdaget jeg at variasjonen i de som dukker opp blir mye større når jeg bruker incense. Selv om det ikke alltid er snakk om så veldig sjeldne pokemons, så hjelper det mye på å få xp av å evolve flere ulike typer.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen som får pokemon fra gen 2 i egg? Jeg får nesten utelukkende gamle, kjedelige pokemon fra gen 1 når jeg klekker egg... :( 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg får nesten utelukkende Mantine i 10km egg. Har også fått et par Larvitar under eventet. Men det er mye fra generasjon 1 ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Ardwinna skrev:

Er det noen som får pokemon fra gen 2 i egg? Jeg får nesten utelukkende gamle, kjedelige pokemon fra gen 1 når jeg klekker egg... :( 

Jeg får nesten bare gen 2 i egg. Fikk en Gligar i 10 km-egget mitt i dag :-/ Venter fortsatt på en Snorlax..

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen få ganger glimter plutselig spillet til og spawner uvanlige pokemon; plutselig dukket det opp en vill Hitmontop i gata! :hakeslepp:Nå har jeg en i fra før men jeg synes det var imponerende at akkurat den pokemonen dukket opp. Det gir meg håp om å få noen av de jeg mangler i gen 1, en vakker dag.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Birti
På 26.5.2017 den 14.49, Viljaa skrev:

Jeg synes det var litt deilig at eventen ble ferdig. Skulle gjerne rukket å gått mer (fortsatt bare 80 Dratini-candy....), men samtidig så ble jeg ganske lei av at det bare var de samme pokemonene som dukka opp hele tiden. .

Her hvor jeg bor er det stort sett bare Voltorb og Magnemite som dukker opp uten at man må fysisk ut og jakte, så for meg var det himmelen at det plutselig dukka opp litt annet uten at jeg måtte gå halve byen rundt. Selv om det var mye samme type pokemon, så var det jo pokemons jeg knapt hadde sett før eventet - og da blir man ikke så lei :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...