Gå til innhold

Pokemon Go


Snadder

Anbefalte innlegg

Har gått gjennom Houndornestet en del ganger i det siste, uten å finne en enste Houndor. I går fant jeg heldigvis en, og nå har jeg 42 candies. Det nærmer seg!

Det går relativt greit med starterene i gen 2. Har 100 candies av både ild- og vanntypen, men den der gresstypen er virkelig min nemesis! Når jeg spiller go+ stikker den selvfølgelig av siden den kun bruker vanlige baller, men selv de gangene jeg er heldig nok til å se på mobilen akkurat når den er i nærheten og bruker ultraball så stikker den av! Gikk litt tur med den i en periode, slik at jeg har litt over 30 candies. Håper jeg klekker den i egg snart sånn at jeg får flere candies+ en med god IV.

Denne uka har jeg funnet to Mareep! Har også gått noen km med den som buddy. Har 35 candies. 

Enda ikke sett snurten av Chansey.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har nå prøvd ut trikset med å ha eevee som buddy i 10 km , for så å evolve den mens den er buddy. Funka helt fint, fikk en espeon  på 2200. 😊 Neste skal jeg utvikle på dagtid , venter bare på en amazing.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har vært en bra morgen 😃 Hitmonlee og Typhlosion er nye. Og Eeveen med 732 cp er wonder 😃

Screenshot_20170426-123109.png

Endret av Pusetatten
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ganske urettferdig dette spillet, syns jeg...
Jeg spiller mye sammen med sønnen min. Vi har tilgang på de samme stedene og spiller ganske likt, men ikke samtidig. Likevel har vi vidt forskjellige pokemon'er i pokedexen vår. Jeg har flere som han aldri ser snurten av og han har opp til flere jeg nesten har gitt opp å tro at jeg kommer til å få noen gang.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fredag fikk jeg en min første Girafarig og Yanma innen tretti minutter av hverandre! I dag, etter mange måneder med spilling, klekket jeg endelig min første Snorlax :nordvesta: Jeg skal ikke klage på PoGo på en stund :fnise:

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 timer siden, Angelheart2 skrev:

Det er ganske urettferdig dette spillet, syns jeg...
Jeg spiller mye sammen med sønnen min. Vi har tilgang på de samme stedene og spiller ganske likt, men ikke samtidig. Likevel har vi vidt forskjellige pokemon'er i pokedexen vår. Jeg har flere som han aldri ser snurten av og han har opp til flere jeg nesten har gitt opp å tro at jeg kommer til å få noen gang.

Da bytter dere telefon for ett par dager :fnise: 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Pusetatten skrev:

Det har vært en bra morgen 😃 Hitmonlee og Typhlosion er nye. Og Eeveen med 732 cp er wonder 😃

Screenshot_20170426-123109.png

Aaaah! Hitmonlee er min nemesis - sett 1, fanget 0 :P Aldri sett den siden!

Anonymkode: 76f3f...12a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, whitewildfox skrev:

Fredag fikk jeg en min første Girafarig og Yanma innen tretti minutter av hverandre! I dag, etter mange måneder med spilling, klekket jeg endelig min første Snorlax :nordvesta: Jeg skal ikke klage på PoGo på en stund :fnise:

Gratulerer! 😀 Jeg kan ikke klage på en stund jeg heller etter å ha fått både Chansey og Tangela på to dager! Fikk utviklet Politoed i går også, så totalt tre nye de siste dagene. 😊 Fant også en Wonder-Schyter på vei hjem fra trening i dag, så da er jeg 6 candy nærmere en Scizor. 

Eneste som irriterer meg litt er at jeg plutselig var blitt kastet ut av level 10-gymmen "min", men nå er den levlet opp til level 10 igjen, så jeg kommer meg ikke inn igjen fordi noen andre har tatt plassen min.. Mistenker at noen har to kontoer, eller får hjelp av noen fra et annet lag for å få den fra 10 til 9 for å så sette inn sin egen Pokémon. Dårlig gjort i så fall! 😒

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

To nye pokiser i dag (evolvet): Jumpluff og Togetic :) Hadde nettopp satt Togepi som buddy og knapt gått 3 km før jeg plutselig klekket min fjerde Togepi på kort tid, og da fikk jeg plutselig nok candy til å evolve. Så da har jeg endelig passert 200 pokemon i dexen! :nori:
Aner ikke hvem jeg skal ha som buddy nå fremover... Vurderer Chansey selv om det vil ta meg lang tid å samle candy til en Blissey. Det vil jo virkelig lønne seg til slutt men spørs om jeg har tålmodighet nok :P

Det irriterer meg at gps'en virker så treg nå i forhold til før. Kan det henge sammen med at de prøver å bli kvitt problemet med drifting? Spillet henger seg ofte opp slik at pokedama blir stående lenge i ro etter at jeg har bevegd meg et godt stykke unna. Noen ganger ender det med at hun plutselig løper så fort at jeg får fartssperre og da telles jo ikke metrene/kilometrene som normalt. Flere som synes gps-en er rar?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk en ny i dag i 10 km-egg, en Larvitar, og 32 candy, så kan egentlig utvikle den videre, men den hadde litt dårlig appraisal, så venter og ser om jeg finner en bedre tror jeg :) Ellers skjønner jeg ikke helt systemet på hvor mange candy man får fra eggene. Nå fikk jeg 32, men med Chansey som også var i 10 km-egg fikk jeg bare halvparten.. Merkelig.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 26.4.2017 den 11.35, Tromsøbestemora skrev:

Har nå prøvd ut trikset med å ha eevee som buddy i 10 km , for så å evolve den mens den er buddy. Funka helt fint, fikk en espeon  på 2200. 😊 Neste skal jeg utvikle på dagtid , venter bare på en amazing.

Hva er amazing? 

Anonymkode: 4df28...be8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har mistet piffen. Det er lagt opp slik at du enten må bo/jobbe midt i byen, der det er pokestops, eller så må du blakke deg på å kjøpe pokeballer. Det skulle vært mulig for alle spillere å lage 10 pokestops hver. Så kunne folk som bor midt i skogen og på landet laget seg pokestops der de kunne hentet baller. 

Spillet er jo bare lagt opp for de som har tilgang på BY... Det er også der de fleste spawner. Ser det når jeg reiser til byen, Oslo sentrum er unntaket. Har ikke funnet noe spennende der. 

De få gangene jeg er på besøk hos folk jeg kjenner som bor i en by (over et par dager), så forstår jeg veldig godt hvordan folk som bor i byen kan samle mange baller og items, og få til 7-day streak hver uke. 

 

Anonymkode: 4df28...be8

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fikk en ny en i dag: Girafarig, hestelignende sak. Og så klekket jeg et 5-km egg og fikk Rhyhorn. Liker IKKE!! >:( 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor i all verden er Natu i 5km-egg?! Den er jo den vanligste i gen2, blir som om Pidgey skulle vært i 5km-egg. :roll:

Endret av Mormont
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva er amazing? 

Anonymkode: 4df28...be8

Beste pokiser hos team valor. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Enig i at det er håpløst med pokeballer! Jeg har vært i Oslo daglig i 9 uker og spilt masse. Men nå skal jeg ikke dit lenger, og er kronisk tom for baller. Har noen få pokestop her, så går fint å få bonusen, men får aldri fylt opp med baller. Irriterende! Mulig jeg må ta noen byturer allikevel.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I det siste har jeg ligget konstant på rundt 200 pokeballer men det er bare fordi jeg er så lei av å fange vanlige drittpokemoner at jeg kun fanger pokiser jeg vil ha. Siden det sjeldent spawner noe nytt eller interessant her, fanger jeg så lite pokiser at pokeballene nærmest hoper seg opp i inventaret mitt.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette har vært litt av en dag! Først klekker jeg en wonder Aerodactyl, så fanger jeg min tredje Grimer. Deretter dukker det opp en vill Togetic, som jeg ikke har fra før. Så klekker jeg en wonder Larvitar og tilslutt finner jeg min andre Cyndaquil! 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, whitewildfox skrev:

Dette har vært litt av en dag! Først klekker jeg en wonder Aerodactyl, så fanger jeg min tredje Grimer. Deretter dukker det opp en vill Togetic, som jeg ikke har fra før. Så klekker jeg en wonder Larvitar og tilslutt finner jeg min andre Cyndaquil! 

Ikke verst!:nordvesta:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...