Gå til innhold

Pokemon Go


Snadder

Anbefalte innlegg

9 minutter siden, Tabris skrev:

Hvordan finner du de som står som "nearby", men to eller tre fotavtrykk borte? Hvordan kan vi vite hvilken retning vi skal gå i?

3 fot steg er rundt 300m 2 er rundt 200. 1 er rundt 100. 0 fot steg kan du summone ved å trykke på pokemon i høyre hjørnet hvor du ser dem som er i nærheten. 

Retningen er litt verre, man må nesten bare prøve seg frem å se om det blir færre steg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gleder meg masse til den offisielle versjonen kommer til Norge! :) Husker første gang jeg så pokemon på TV hehe. Etter det har det blitt mye pokekort og spill. Ifjor kjøpte jeg meg en 3DS kun for å spille pokemon :fnise:

Ingen venner som bor nærme meg er interessert i det hele tatt da, så håper jeg får noen nye bekjente å gå rundt med :) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Bolthorn skrev:

3 fot steg er rundt 300m 2 er rundt 200. 1 er rundt 100. 0 fot steg kan du summone ved å trykke på pokemon i høyre hjørnet hvor du ser dem som er i nærheten. 

Retningen er litt verre, man må nesten bare prøve seg frem å se om det blir færre steg. 

Ok, takk for svar! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ut til at man skal kjøre ganske fort for at det ikke funker. Tok bussen i dag, og fikk plukket med meg ikke mindre enn 8 pokemon på cirka 12-14 minutter! 

Anonymkode: fbf65...855

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gikk meg en runde i Trondheim sentrum i dag, og så flere andre som jeg tror spilte :D Bor også rett ved et pokestop, og det har fjaset flere folk rundt her i dag. Det er gøy!

Jeg måtte hjem og lade mobilen nå, men runder straks level 5. Tid for gyms! Jeg skjønner ikke opplegget med gyms enda, og hvordan jeg kan forsvare eller overta et gym. Er også litt uvant at pokemonene mine ikke trenes ved å slåss med andre pokemon, slik som i Gameboy-spillene. Dette med candies og stardust gir ikke helt mening for meg enda, men jeg tror det skal bli gøy å sette seg inn i det!

Noen som har tips for å velge lag? Bør jeg velge laget det er mest av her i byen (mystic), slik at jeg kan trene pokemonene mine på "friendly" gyms? Eller har det ikke egentlig noe å si?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Catnip skrev:

Gikk meg en runde i Trondheim sentrum i dag, og så flere andre som jeg tror spilte :D Bor også rett ved et pokestop, og det har fjaset flere folk rundt her i dag. Det er gøy!

Jeg måtte hjem og lade mobilen nå, men runder straks level 5. Tid for gyms! Jeg skjønner ikke opplegget med gyms enda, og hvordan jeg kan forsvare eller overta et gym. Er også litt uvant at pokemonene mine ikke trenes ved å slåss med andre pokemon, slik som i Gameboy-spillene. Dette med candies og stardust gir ikke helt mening for meg enda, men jeg tror det skal bli gøy å sette seg inn i det!

Noen som har tips for å velge lag? Bør jeg velge laget det er mest av her i byen (mystic), slik at jeg kan trene pokemonene mine på "friendly" gyms? Eller har det ikke egentlig noe å si?

Jeg valgte bare et tilfeldig lag, og innser at her jeg bor er det et annet lag som er mye bedre/mer populært iallfall. Håper jeg ikke har driti på draget, haha. Men slik jeg skjønner det, så kan man øke levelen til pokémons på to måter: 1) fange mange like pokemons, transfer, og bruke candy/dust til å oppgradere/utvikle, eller 2) trene de på gyms. Det ser litt ut som om å trene på friendly gym og ikke-friendly gym ser noenlunde annerledes ut, men ser at det er noen form for poeng som samles på gym når man slåss mot/for de. På den måten så får gymmen bedre... score? Ikke at jeg helt skjønner hva det innebærer da. Bor like ved et gym, så tenkte jeg skulle prøve meg om ikke så lenge! Men ser at folk allerede nå har opparbeidet seg ganske heftige pokémons. Det er vel en øvre cap på dette? 

Jeg så denne videoen angående gyms, synes den forklarte det greit! 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

lasta det ned for et par timer siden og har funnet to pokemon på soverommet mitt :fnise: gleder meg til jeg skal ut og lete i morgen

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blitt helt avhengig jeg! Har holdt på siden lørdag og har funnet masse ^_^ Team Mystic ftw!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det litt kjipe med helt nye spill er jo at serverne er så ustabile. Mistet Beedrill i dag. :( 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er en stor gjeng på jobb som spiller det, så vi er ute i alle pauser og leter :ler: Jeg synes det er kjempegøy! Da jeg spilte Pokémon som barn var jeg mer interessert i å ha få, sterke Pokémon, og brydde meg aldri helt om å fange alle. Nå er det mye mer givende å fange så mange forskjellige som mulig, og jeg storkoser meg.

 

18 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ser ut til at man skal kjøre ganske fort for at det ikke funker. Tok bussen i dag, og fikk plukket med meg ikke mindre enn 8 pokemon på cirka 12-14 minutter! 

Anonymkode: fbf65...855

Man kan samle Pokémon og Pokéstops fra buss og bil, men den teller ikke skritt med mindre man kjører ganske sakte.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lasta ned i går, og var på butikken i dag og fanga ein Gastly :D

Eg er ca verdas dårligste på retningar, men har lagt merke til at det er bevegelsar i gras der det sikkert er pokemon, men eg har ikkje klart p finne ut kor det er i verkelegheita ift på kartet. x] Men skal definitivt ut og leite litt snart. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må man bruke nett når man spiller det? Har så lite nett i abonnomentet på telefonen, men vil gjerne spille det

Anonymkode: eb970...65c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

HVOR LASTER MAN DET NED????!!!

Anonymkode: 501c7...8f8

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

57 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Må man bruke nett når man spiller det? Har så lite nett i abonnomentet på telefonen, men vil gjerne spille det

Anonymkode: eb970...65c

Ja, du må ha nett og GPS aktivert for å spille.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Må man bruke nett når man spiller det? Har så lite nett i abonnomentet på telefonen, men vil gjerne spille det

Anonymkode: eb970...65c

 

34 minutter siden, Kragebein skrev:

Ja, du må ha nett og GPS aktivert for å spille.

 

Jeg har hørt rykter om at man visstnok kan spare en del batteri og data ved å forhåndslaste ned kartet på Google Maps. Har forsåvidt ikke funnet ut hvordan, så det er bra at djuice har gitt alle kunder dobbeldata, haha.

 

1 time siden, AnonymBruker skrev:

HVOR LASTER MAN DET NED????!!!

Anonymkode: 501c7...8f8

Dersom du har iPhone kan man laste det ned via amerikansk appstore. For å få tilgang til den trenger du en ekstra e-post å registrere deg som kunde. I tillegg må du oppgi amerikansk adresse og telefonnummer. Jeg har ikke oppgitt betalingskort (er mulighet å velge "none"/ingen). 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hva gjør man hvis et pokestop har hjerter rundt seg? Jeg satt det i 10 min, men det skjedde ingenting spes. 

Anonymkode: c0a5f...96b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal iaf sjekke det ut. Ble hekta på Ingress i fjor men er nå gått lei, så dette kom akkurat i tide.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva gjør man hvis et pokestop har hjerter rundt seg? Jeg satt det i 10 min, men det skjedde ingenting spes. 

Anonymkode: c0a5f...96b

Hvis det er hjerter rundt så har noen festet på en lure module, det vil si at ville pokemon blir trukket dit og kan dukke opp om du holder deg i nærheten :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!
Noen som vet hvor mye data dette bruker? 
Tenker da på , jeg har bare en gb og bruke i mnd og hvor lenge holder dette spillet da tro?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...