Gå til innhold

Pokemon Go


Snadder

Anbefalte innlegg

Nå er endelig Pokemon go lansert for android telefoner. Har noen begynt å fange, få erfaringer? Fortell meg hva du synes om pokemon go

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg installerte det i går og synes det var gøy. Det fikk meg i det minste til å ta litt andre ruter rundt i Oslo for å dra innom diverse av de "monumentene" som gir litt loot. Hold på å fange en eevee, men den løp sin vei :(

Jeg er foreløpig bare level 4, så jeg vet ikke helt hvordan dette med gym-kamper og slikt vil bli så jeg kan ikke si så alt for mye på det enda, men det virker som et artig tidsfordriv.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finner det fortsatt ikke i shoppen, har dere lasta ned fra Australia /USA?

Anonymkode: 48fca...e99

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg googlet download pokemon go for android og fikk da opp en link. Funker supert

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Holdt litt på med det i dag, men det ble med det tenker jeg. Ble lvl 5 på kort tid, men det suger jo strøm fra telefonen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, Ann Christin skrev:

Holdt litt på med det i dag, men det ble med det tenker jeg. Ble lvl 5 på kort tid, men det suger jo strøm fra telefonen!

Ja, det er dessverre ikke så mye optimalisering rundt batteri som kan gjøres når man må ha skjermen på, bruke gps konstant og man gjerne bruker kamera til AR biten :P

Anonymkode: 2b30a...6d6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes Pokemon Go er ganske bra! :) Får deg ut av døra og man oppdager noen morsomme småting som man ellers aldri hadde lagt merke til. Også er det jo pokemon da, så det hjelper jo endel :D 

Dog noen minussider er det. Synes det må være kjipt for de som bor langt unna byer/på et øde sted. Hjemme hos meg på landet er det langt mellom hvert Pokestop og Gym. Så da må man gå mye lenger for progresjon. Mens her i Oslo, så er det pokestop rundt hver eneste krok, så man progresjon går endel fortere. Synes de burde ha hatt et minimum og maksimum antall pokestop og gymmer innenfor en radius av f.eks. 6 km for å utjevne geografiske forskjeller. 

Savner også live kamper mellom spillere man møter på gaten. Synes kampene er kjedelige og lite givende, da det bare handler om å trykke. Burde vært en mulighet for å velge angrep osv. som var spesielle for pokemonen. 

Liker heller ikke at man konstant må ha skjermen på, skulle ønske de hadde lagd en løsning som f.eks. løpeapper som runkeeper som tracker (og hadde gitt beskjeder) selv med skjermen av. Føler det blir himla teit å gå rundt med powerbank bare for å samle pokemon.

Synes også det var dritkleint å møte andre som tydeligvis spilte spillet da jeg var ute og gikk.

 

Endret av Fashionistaen
  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Fashionistaen skrev:

Jeg synes Pokemon Go er ganske bra! :) Får deg ut av døra og man oppdager noen morsomme småting som man ellers aldri hadde lagt merke til. Også er det jo pokemon da, så det hjelper jo endel :D 

Dog noen minussider er det. Synes det må være kjipt for de som bor langt unna byer/på et øde sted. Hjemme hos meg på landet er det langt mellom hvert Pokestop og Gym. Så da må man gå mye lenger for progresjon. Mens her i Oslo, så er det pokestop rundt hver eneste krok, så man progresjon går endel fortere. Synes de burde ha hatt et minimum og maksimum antall pokestop og gymmer innenfor en radius av f.eks. 6 km for å utjevne geografiske forskjeller. 

Savner også live kamper mellom spillere man møter på gaten. Synes kampene er kjedelige og lite givende, da det bare handler om å trykke. Burde vært en mulighet for å velge angrep osv. som var spesielle for pokemonen. 

Liker heller ikke at man konstant må ha skjermen på, skulle ønske de hadde lagd en løsning som f.eks. løpeapper som runkeeper som tracker (og hadde gitt beskjeder) selv med skjermen av. Føler det blir himla teit å gå rundt med powerbank bare for å samle pokemon.

Synes også det var dritkleint å møte andre som tydeligvis spilte spillet da jeg var ute og gikk.

 

Haha, kan skrive under på det siste! :laugh: Var ute og gikk en kveldstur i Frognerparken i dag, og der var det satt ut to lure modules omringet av sikkert 15-20 mennesker med nesa ned i telefonen... En herlig blanding av kleine samtaler og hyggelige møter mellom mennesker som aldri ellers hadde truffet hverandre. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å bo øde er hardmode.

Har ett pokestop hvor jeg bor og fint lite pokemon så blir ikke så mye fangst der. "Byen/Bygda" som er rundt 25 min kjøring unna har 2 gyms og har funnet 3 pokestop så langt så blir nok at man drar dit litt oftere. Er level 13 så langt og har funnet en del etter flere timer med spasering både lokalt og i nærmeste tettsted.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette spillet er så gøy! Selv om jeg ikke skjønner det så-å godt. Det er stort sett bare å gå rundt å finne pokémon, så interessen dabber vel av etterhvert som man ikke finner flere nye? Vel, vel. Gøy tidsfordriv enn så lenge!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan laster du det ned, TS? Jeg prøvde å lage ny Apple ID med region i Australia, men det gikk ikke fordi det ikke gikk an å registrere norske kort. Prøvde både visa og master =(

Anonymkode: 526fc...405

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Å være en god pokémontrener handler om så mye annet enn å fange de. Du vil jo ha gode pokémon, ikke bare en haug i low-level :P

 

Gleder meg vilt!

Anonymkode: f9dad...743

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan laster du det ned, TS? Jeg prøvde å lage ny Apple ID med region i Australia, men det gikk ikke fordi det ikke gikk an å registrere norske kort. Prøvde både visa og master =(

Anonymkode: 526fc...405

Gjorde det på den amerikanske, der slapp jeg å registrere betalingskort (sto "none" eller noe), bare satt inn en random adresse og et telefonnummer som jeg brukte når jeg reiste omkring i området. Flere jeg kjenner har gjort det på denne måten, men har også hørt at det kommer ut i Norge om bare et par dager. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, Kraula skrev:

Gjorde det på den amerikanske, der slapp jeg å registrere betalingskort (sto "none" eller noe), bare satt inn en random adresse og et telefonnummer som jeg brukte når jeg reiste omkring i området. Flere jeg kjenner har gjort det på denne måten, men har også hørt at det kommer ut i Norge om bare et par dager. 

Takk for svar :) Vet du når det kommer til Norge?

Anonymkode: 526fc...405

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Takk for svar :) Vet du når det kommer til Norge?

Anonymkode: 526fc...405

Tror det er snakk om bare et par dager. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk sier det blir lansert 15.07 i Europa.

De utsetter det pga problemer på serveren fordi folk nedlaster APK og bruker Pokemon i de landene det ikke er blitt utgitt i enda. 

Dårlig gjort at folk "okkuperer"spillet før alle andre.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, SunnivaOslo skrev:

Folk sier det blir lansert 15.07 i Europa.

De utsetter det pga problemer på serveren fordi folk nedlaster APK og bruker Pokemon i de landene det ikke er blitt utgitt i enda. 

Dårlig gjort at folk "okkuperer"spillet før alle andre.

Tenker du på det her? http://www.polygon.com/2016/7/11/12147940/pokemon-go-release-europe-japan-asia

Her står det at APK blir identifisert som malware. Jeg har iPhone og lastet det ned fra AppleStore, så det faller ikke innunder APK. :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan finner du de som står som "nearby", men to eller tre fotavtrykk borte? Hvordan kan vi vite hvilken retning vi skal gå i?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...