Gå til innhold

Basically, run!


Hattivatti

Anbefalte innlegg

@Vakkertliv, festlig at flere tar tittlen :Phåper du kan finne noe motivasjon her :) 

 

Dagens økter er unnagjort. En tur på 7,8km i dagmorres i pissregn og vind, med vogn.Det var en skikkelig dritt start på dagen. Jeg Glemte å spise før jeg gikk, så jeg ble kjempe sliten og etter hvert litt sur fordi det ble så tungt med vind og regn. Jeg blir skikkelig hangry når jeg er sulten! Mini storkoste seg da heldigvis. Vi møtte mange kyr, kalver, sauer og lam på veien, noe som selvsagt var stor stas.

Nå ble det en joggetur på 6,8 km. Jeg startet i litt for raskt tempo og slet meg litt for fort ut, så det ble litt intervall med hurtig gange også. Gikk mellom 1,5-2 km av turen. Selvsagt begynnte det å øse pøse før jeg var kommet meg halvveis, men var blitt ganske varm, så det var ikke verdens undergang denne gangen :ler: Nuh skal det bli godt med en varm dusj!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sykt imponerende med 5.5 kilometer KLATRING på en halvtime! Man, du er kjapp! Høres digg ut med disse løpeturene dine, jeg er snart klar til å begynne med løping igjen selv, måtte vente en måneds tid pga gressallergi. 

Søtt med hunden din som ble sur av tur i regnet, det blir min også, men du fikk i alle fall din med deg, han her prøver seg på å tisse alt han kan utafor blokka for så å snu. Også ser han anklagende på meg som om det er jeg som har laga regn, og forteller meg at det må jeg pokker meg slutte med! :fnise: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke glemt dere, men glemt meg selv litt denne uken. 

Vi har hatt et dødsfall i familien. Kommer sterkere til bake. Nå reiser vi bort en uke fra mandag av med barna. Satser på at vi får fint vær og ting litt på avstand. Håper dere har hatt en fin ferie og at den fortsetter slik :)  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

I'm back! 

Dagen startet med en liten tur på 3km. Da sa hunden stopp fordi regnværet kom. Jeg må seriøst vurdere å få tak i regntøy til han! Heldigvis ble det opphold litt senere og vi fikk oss en tur på 11km hvor jeg jogget 5,5 av dem. Måtte innom en dyrebutikk å få tak i ny sele til Kompis. Han har fått såpass med muskler, i tillegg til at han nok har vokst litt, så den gamle begynnte å bli trang. 

 

Dagens siste økt ble en liten joggetur på 3,5km på 20 min.

Endret av The Silence
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 18.7.2016 at 10.33, Rainbow skrev:

Sykt imponerende med 5.5 kilometer KLATRING på en halvtime! Man, du er kjapp! Høres digg ut med disse løpeturene dine, jeg er snart klar til å begynne med løping igjen selv, måtte vente en måneds tid pga gressallergi. 

Søtt med hunden din som ble sur av tur i regnet, det blir min også, men du fikk i alle fall din med deg, han her prøver seg på å tisse alt han kan utafor blokka for så å snu. Også ser han anklagende på meg som om det er jeg som har laga regn, og forteller meg at det må jeg pokker meg slutte med! :fnise: 

De 30 min var turen opp, altså ca 2,5 km. Jeg er ikke så kjapp at jeg suser opp over så fort enda :ler:  Allergi er noe dritt. Jeg er heldigvis ikke hardt rammet og sliter kun litt på slutten av våren/starten av sommeren. Håper det har gitt seg litt for deg nå.

Kompis vil aller helst bare tisse rett uti gata han også når det regner. Jeg klarer av og til å lure han med meg litt lenger, men det er jammen meg ikke alltid det funker. Godt å høre at min ikke er alene om å være sær i regnvær :P Jeg vurderer å kjøpe en regnjakke til han nå før høsten kommer, hvis ikke ender vi vel opp med å måtte sitte inne hele høsten :ler: 

Endret av The Silence
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har kroppen absolutt ikke vert med meg. Jeg prøvde meg på en joggetur i dagmorres, men måtte bare gi opp. Ble bare en liten 3km tur med litt jogging.
Forsøk nr to hadde jeg nå. Planen var en rute på 8km hvor jeg skulle jogge minst 6 av dem. Helt håpløst. Alt bare låste seg så jeg jogget kun 2 km og gikk resten. Kanskje dette er straffen for å ikke ha beveget meg nok de siste ukene?

Jeg var på vekten i dag. Har utsatt det fordi jeg var sikker på at jeg måtte ha lagt på meg litt igjen nå med mye is og snop i ferien, men neida. Hadde faktisk gått ned 1kg, så det var en positiv overaskelse :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dagen i går ble ok. Fikk en tur på 5km med hunden i regnværet. Jeg gikk langs en sti ved stranden her, men der var jørmete og vått. I tillegg så var de så gjengrodd av gress og busker så jeg ble søkkvåt for å si det midt. Og det var glatt og vanskelig å se hvor mang gikk... Den siste halvdelen av turen gikk med på å være kjeme irritert over at det surklet i skoene. Jeg var også irritert på været og gresset... og alt egentlig. Jeg hater å bli våt i skoene, så det gikk ut over humøret :ler:
Har bestilt regnjakke til Kompis på Ebay nå. Veldig spent på om hundeklærne er like små som menneskeklærne der. Kanskje jeg ender opp med å få noe som passer til katten i stedenfor....
 

Gikk tur på kvelden på 9 km med en venninne. Synes vi holdt ok tempo mtp at vi kun gikk. Brute 1t10min på runden. Jeg håper jeg skal klare å lure henne med på å jogge litt etter hvert. Hadde vert kjekt å ha noen å jogge sammen med av og til, uten om hunden.

I dag har jeg planer om en rolig dag. Det pøseregner og 2 av skoparene mine står enda til tørk etter i går. Jeg må uansett ut for et legebesøk og en hudpleietime, så det blir litt gåing om ikke annet. Heldigvis regner det nedover og ikke sidelengs i dag, så da funker faktisk paraplyen til en forandring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hatt en god økt i dag. Gikk til et vann med en veldig fin turløype rundt. Målet for turen var å slå min egen tid rundt vannet. Det er 3km å gå dit, 7km rundt vannet og 3km hjem. Alt i alt en 13km tur med andre ord.

Jeg begynnte å jogge allerede hjemmefra, noe som ikke var det lureste jeg har gjort. Det er begrenset hvor mye jeg orker, så jeg burde bare tatt det rolig frem til jeg var fremme ved løypen.
Runden rundt vannet var TUNG. Jeg var så sliten når jeg var ferdig at jeg trodde jeg skulle dø...! Men jeg fikk det til på 50 min! 8 min kjappere en sist. Dette er en løype med en del bratte bakker så jeg valgte å gå i bakkene og jogge resten. Hadde ikke kommet meg særlig langt hvis jeg skulle ha jogget i bakkene også. De to siste km av løypen var blytunge. Den siste lange bakken vær kjærkommen bare fordi jeg hadde så lyst å gå :ler:  Jeg er fornøyd med resultatet. Har jogget tilsammen 8km av hele turen. Oppdaterer vekt i førse innlegget mitt i dag.

Endret av The Silence
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gårsdagen ble brukt i "fjell" og daler. Tok for oss to nuter i går. En på rett under 300moh og en på ca 320moh. Den ene har jeg gått ganske mange ganger etter hvert. Til tross for at vi føst var opp og ned den laveste og gikk gjennom mye dritt terreng et stykke pga masse masse vann, så gikk turen opp mye lettere en den har gjort tidligere. Det er nesten flaut å si at jeg har trengt to pauser oppover tidligere. Denne gangen klarte jeg å komme meg helt opp uten stopp :tommelsmil:

Hadde noen sakt til meg for et halvt år siden at jeg frivillig kom til å bruke helgen min på å traske i fjellet hadde jeg ledd av dem. Mannen er ikke helt der enda og tengte en del overtalelse, men han var glad for at han ble med.

I dag tok jeg runden rundt et vann på 9km. Det ble mye trening av hunden de første 5 kilometerene, så det kan ikke akkurat regnes som trening. Jeg prøver å jobbe med kontakt. Han blir så utrolig distrahert av alt så fort vi trør ut dørene at han glemmer alt av manerer. Jeg har en stor jobb forran meg her. Har kun fokusert på trekking i båndet fåreløbig, noe han har blitt mye bedre på, men har fortsatt litt igjen å gå før jeg kan si meg helt fornøyd der også. Etter å ha soset avgårde og brukt en time på 5km ble jeg lei og jogget resten, så jeg fikk svettet litt i det minste.

 

Fåreløbig har jeg ikke gjort noen store endringer i kostholdet mitt etter jeg begynnte å trene. Jeg er blitt flinkere til å drope snop og sjokolade og spiser mere grønnt til middag, men alt i alt er ting som før. Jeg vet at jeg etter hvert må begynne å følge litt bedre med her også hvis jeg skal klare å gå ned enda mere og jeg gruer meg. Jeg er veldig glad i mat, spesiellt middagsmat. Det er nok her jeg har mest å hente kalorimessig også. Jeg synes det er vanskelig å la være å spise meg stapp mett. Vi er blitt litt flinkere å beregne mengder nå slik at det ikke er så store mengder mat tilgjengelig på middagsbordet, men det blir fortsatt ofte glemt. Her tar jeg veldig gjerne imot tips for å gjøre overgangen litt enklere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest- silje

Jeg legger det jeg skal spise på middagstallerkenen og det mer skal jeg ikke spise! Så da tar jeg meg litt bedre tid, fordi jeg vet at jeg har kun det å spise, og da ender jeg ofte med bli mett før jeg er ferdig, så da går det ganske ok ;) 

Ser du har vært kjempeflink med treningen din! Jeg hadde første løpetur etter ca tre ukers opphold i forrige uke, og det var kjempetungt! Jeg tror det er lenge siden det har vært såå tungt. Men det løsner nok, når jeg får inn litt flere runder etter hvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hørtes veldig lurt ut det du gjør med middagen. Kanskje jeg skal prøve på det samme. Jeg må vel bare venne meg til tanken først som sist! 

Godt jeg ikke er den eneste som synes det var tungt å komme igang igjen. Det jeg jogget i går gikk en del lettere heldigvis. Det går seg nok fort til med deg også. Er du ofte ute å løper, @gjest- silje?

I dag har jeg så vidt vert utenfor døren. Det blåser slik her at hunden nermest krøp langs bakken, så vi har hatt en innedag med American Horror Storry og sofakos heller :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest- silje

For min del, så fungerer det best på den måten. Så lenge jeg har bestemt meg på forhånd hvilken mengde jeg skal spise, så går det som oftest greit. Og ofte bestemmer jeg meg for om jeg skal spise kake/ eller usunne ting som kan bli servert på besøk på forhånd - det hjelper veldig mye på, for har jeg tenkt at nei, idag blir det ingen utskeielser, så holder jeg det. Det gjør ting litt lettere - for min del!

Nei jeg løper ikke så mye lengre. Jeg har slitt med betennelser i knærne, så jeg er gått over til styrke. Så jeg løper som oftest hvis jeg ser at jeg får tid til en 4/5økt i løpet av uka, altså at jeg trenger litt fri fra styrketreningen. Så derfor er jeg havnet langt tilbake tidsmessig når det gjelder løpingen. Men det er jaggu deilig når jeg får løpt litt da, skulle bare ønske at knærne likte det bedre. Jeg var jo en jogger i over 3år, før jeg beg med styrke ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 8.8.2016 at 22.33, gjest- silje skrev:

For min del, så fungerer det best på den måten. Så lenge jeg har bestemt meg på forhånd hvilken mengde jeg skal spise, så går det som oftest greit. Og ofte bestemmer jeg meg for om jeg skal spise kake/ eller usunne ting som kan bli servert på besøk på forhånd - det hjelper veldig mye på, for har jeg tenkt at nei, idag blir det ingen utskeielser, så holder jeg det. Det gjør ting litt lettere - for min del!

Nei jeg løper ikke så mye lengre. Jeg har slitt med betennelser i knærne, så jeg er gått over til styrke. Så jeg løper som oftest hvis jeg ser at jeg får tid til en 4/5økt i løpet av uka, altså at jeg trenger litt fri fra styrketreningen. Så derfor er jeg havnet langt tilbake tidsmessig når det gjelder løpingen. Men det er jaggu deilig når jeg får løpt litt da, skulle bare ønske at knærne likte det bedre. Jeg var jo en jogger i over 3år, før jeg beg med styrke ;)

Så flink du er! Jeg synes fortsatt at utskeielser er vanskelig å unngå. Lettere nå når ferien er over selvsagt, but still... Planleggingen din høres lur ut. Jeg holder på å omstille hodet nå og prøver å tenke mere på porsjoner. Fortsatt vanskelig, men har jeg klart å gå ned snart 15kg så skal jeg jammen meg klare å legge om til et bedre kosthold uten megaporsjoner også.

Så surt da, men godt du har funnet et annet alternativ en løping. Det er viktig å ta hensyn til kroppen så da er det ingen poeng i å presse seg om det kan gjøre vondt verre. Jeg tenker mere å mere på styrke selv. Nå når vi har hatt så utrolig dårlig vær her skulle jeg ønske jeg hadde en annen plass en utendørs å trene :ler:

 

På tirsdag kledde jeg meg godt og fikk med meg hunden på en 9-10 km tur. Det regner ikke når vi gikk hjemmefra, men regnet kom fort. Og det blåste som bare juling! Storm er noe dritt, men ut skulle vi. Det gikk tregt og jeg innså at jeg trenger en regnbukse før resten av høststormene setter inn for fullt. Ut på dagen ble jeg syk igjen så det ble ingen trening i går. Heldigvis bedre i dag. Og fiiiint vær igjen!  Turen ble på 12km. Jeg jogget intervall i 6km. Jogget ca 700m, hurtig gange 300m. Resten av turen ble en blanding av jogging og gåing uten noe spesielt mål egentlig. Jeg skulle i utgnagspungtet bare ta en liten runde på 7km, men siden det var så utrolig deilig å være ute i dag så ble turen fort lenger.

 

Dette med sykdom er skikkelig kjipt. Jeg blir ofte syk og sliter med en del kroppslige ting. Jeg kunne nok hatt mye bedre progresjon hvis kroppen min jobbet litt mere med meg. Jeg har heldigvis blitt mye bedre på flere områder etter jeg begynnte å trene og miste vekt. Men så har jeg perioder som nå. Jeg mister litt motet og lurer på hvorfor jeg gidder siden jeg bare blir syk alikevell. Tankene går over igjen når jeg blir bedre, så det handle nok mest om at jeg synes det er dritt kjipt å være syk. Jeg vet jo at det bare bir mye verre igjen hvis jeg plutselig skulle gi opp nå og gå tilbake til gamle vaner. Jeg får heller prøve å heie på meg selv tror jeg :heiajente:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Annonse

Lite oppdatering her i det siste. Har vert mye syk den siste mnd, så aktiviteten har vert så som så i det siste. Vektnedgangen har stagnert litt. Jeg er nå på 66,5 kg og har så smått begynnt å trene litt styrke også. Joggingen har det blitt dårlig med fordi det i de siste ukene har trigget kraftig hodepine.

Styrketrening har faktisk vert ganske gøy! Jeg kan så vidt skimte noen magemuskler nå hvis jeg legger godviljen til :ler:

Ståa nå er styrketrening 3 ganger i uken og prøver å jogge litt innimellom. Jeg kan ikke jogge mere en 2-3 km i modert tempo før hodepinen melder seg, så det blir mest gåing for tiden. Jeg tok nytt før og etterbilde i dag og liker det jeg ser. Det er så lett å se seg blind på sin egen kropp, så når jeg får se gammelt og nytt bilde ved siden av hverandre så blir jeg nesten litt overrsket. Også er det så kjekt å handle klær nå! Jeg passer jo inn i masse fine klær som tidligere har sett skikkelig lite flaterende ut på kroppen min. Hærlig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Gi meg styrke! Jeg prøver å manne meg opp til trening, men i dag er det tuuuungt å komme seg avgårde! :sukk: 

Sist uke ble det 3 gode styrkeøkter og ca 30 min gåing/jogging på mølle etterpå. Jeg fokuserer foreløbig på mage, rygg og armer. Jeg prøver å få inn øvelser for bein også, men synes fort det blir tungt å ta hele kroppen på en gang. Og trening hver dag orker jeg ikke akkurat nå. 

På mandag var det styrke, i går presset jeg meg og hadde en time med intervall på mølla. Jeg kom meg rett over 8km på en time, noe jeg er stolt over. Intervall er så mye kjekkere en å bare jogge! Jeg hadde rolig fart på 7,6 og rask på 10km/t. Sett vekk fra den forbanna hodepinen jeg får etterpå så gikk økten over all forventning. Jeg holdt ut hele uten å føle at jeg skulle dø i prosessen, så intervall på mølle kommer jeg til å fortsette med de dagene jeg ikke trener styrke.

Jeg har slitt litt med å finne riktig vekt og teknikkk på enkelte av apparatene hvor jeg trener. Det er et ubemannet "studio" så jeg har ingen å spørre. Etter mye googling og videoer på youtube begynner endelig riktig teknikk å sitte nå :)  Jeg skal til manuellterapi på fredag og er spent på hva han vil si. Jeg fikk mye skryt når jeg var der for 1,5 mnd siden. Ryggen min er blitt mye bedre og det kunne han kjenne. Jeg sliter fortsatt med låsninger i nakken og innimellom i hoftene, noe jeg håper jeg skal bli kvitt etter hvert. 

Neste uke skal jeg inn å ha en liten operasjon, så da blir det lite trening noen uker ser jeg for meg. Jeg vet ikke hvor mye jeg får lov å gjøre etterpå enda, men håper det går seg fort til. 

 

Nå nærmer det seg endelig flytting for oss også. Huset er straks ferdigstilt og det er 43 dager til vi kan begynne å flytte inn!! Hurra! :hoppendeglad:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...

Her har det vert stille lenge. Jeg har vert syk og gjennom en god del operasjoner de siste mnd. Begynner så smått å komme til meg selv nå. Hadde meg en kort joggetur i går og må si at det var skikkelig nedtur å se hvor mye dårligere kondisen har bitt uten trening i noen mnd. Jeg starter sakte men sikkert opp igjen nå. Heldigvis ikke like ille som når jeg startet å trene, men er mange skritt tilbake nå.

Men tilbake til der jeg var skal jeg! Jeg har tatt korte joggeturer denne uken på kun 3 km. Det er blytungt, men når det går lettere skal jeg finne en lenger rute. Etter vi flyttet har jeg ikke alle de gamle rutene som jeg visste lengden på i hodet lenger, så jeg må ta i bruk Endomondo igjen nå slik at jeg får kartlagt litt nye ruter :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Kan for øvrig legge til at vekten holder seg stabilt på 64 kg. Den har ikke beveget seg verken opp eller ned disse mnd uten trening. :tommel:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...