Gå til innhold

Flytte fra byen for å få jobb?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er nyutdannet og bor i en storby. Her er det ingen faste stillinger å søke på, men derimot noen små vikariater jeg kan ta. Er også ute etter en leilighet å kjøpe, noe som er svindyrt...Det jeg er usikker på, er om jeg tørr å flytte hjemover til landlige trakter. Der kan jeg ha mulighet for å få en fast stilling, mye billigere boplass og kommer nærmere min familie.


Jeg er singel, 31 år og har bodd i by i 12 år. Er redd for en så stor forandring. Mange som bor hjemme har mann og barn, og jeg er redd for å føle meg utafor. Er vel fordeler og ulemper med begge, men greier liksom ikke helt å bestemme meg. Hva ville du tenkt eller gjort? Noen råd?

Anonymkode: f07f5...cc4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg ville flyttet. For meg virker det som et åpenbart valg. Om du både har bedre sjangse på jobb, billigere bolig, og får familie i nærheten, så gjør det da ikke et pokk om tidligere klassevenninner har mann og barn?

Jeg bor i storby, og alle vennene mine stiftet familie lenge før jeg i det hele tatt fikk en date nr 2. 

Anonymkode: 77327...44e

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville ha flyttet, men ikke til hjemtraktene. For du kommer til å bli så skuffet, og fryktelig ensom. 

Anonymkode: ed789...1c8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alternativet er enten her i byen eller hjemme. Tror ikke jeg kommer å flytte til en annen by. Da tror jeg det blir mer sosialt å bo hjemme med familie. Vil jo ta tid å få nye gode venner. 

Jeg vet ikke om jeg kommer til å bli skuffa og ensom hvis jeg flytter. Hadde vært godt å hatt et lite hus og fast jobb. Her i byen blir jeg evt boende på 35 kvm uten fast jobb.

TS

 

Anonymkode: f07f5...cc4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilken by er det snakk om, hvis du ønsker å svare på det selvsagt? :) Og hva slags jobber søker du?