Gå til innhold

Jeg sitter her å griner..


Gjest Klopp

Anbefalte innlegg

Basert kun på HI's samlede innlegg på KG, tror jeg barnets mor har ganske gode grunner for å holde HI på avstand. 

 

Anonymkode: c7e39...8f8

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ok... Da lurer jeg litt på en ting @Klopp:

Hva har DU gjort for å være situasjonens helt? Hva har DU bidratt med for at mor mykner opp? Hva er din plan for at denne konflikten ender positivt opp for alle parter?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest NotNaomi

Til alle dere som dømmer og irettesetter og moraliserer her av kvinner: tenk dere selv i TS sin situasjon. En mann dere mente hadde oppført seg fælt mot dere kom på fødestuen og tok med barn. Som lot en annen kvinne være der og ta hånd om deres barn sammen med eksen deres. Det er en fryktelig tanke,ikke sant?

Det er det TS går gjennom nå. Det er hans baby. Ja,han sliter følelsesmessig og setter seg selv i fokus,men vet dere? Det er helt normalt og menneskelig i en sånn situasjon. Ikke riktig nei,men helt forståelig! Vi mennesker er ikke roboter som er programmert til å tenke og føle rett i alle situasjoner. Følelser lar seg ikke alltid styre av fornuft. Dette er TS sine følelser i denne tiden,og jeg har ingen problemer med å forstå dem.

Selvfølgelig skal man i handling sette barnet først! Men jeg tviler hardt på at vi gjør det til enhver tid noen av oss,vi er ikke perfekte foreldre.TS har ikke en gang fått knyttet et ørlite bånd til barnet en gang,gi ham tid! Slutt å fordøm,prøv med litt innlevelse!!

Ts. Jeg forstår bitterheten din,og at ting er sjukt vanskelig for deg nå. Du kan tenke og føle hva du vil uten å bli dømt nå. Likevel: gjør alt du kan i praksis for å holde fred med moren. Jobb hardt for å ha fokus på sønnen din, Bruk tid til å tenke på det,hva som tjener sønnen din og deg! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Spiderman

 

31 minutter siden, MarianneE skrev:

Ok... Da lurer jeg litt på en ting @Klopp:

Hva har DU gjort for å være situasjonens helt? Hva har DU bidratt med for at mor mykner opp? Hva er din plan for at denne konflikten ender positivt opp for alle parter?

Problemet med deg i likhet med de fleste andre bedrevitere som stikker nesa inn i denne saken her og spyr ut meningene deres er:

Få av dere har grunnlag til å kunne sette dere inn i Klopp sine sko i en slik situasjon. Jeg aner ikke selv så derfor ville jeg vist ydmykhet når jeg skulle gi råd til person som blir utsatt for noe sånt hvis jeg faktisk valgte å svare.  Mye av det jeg leser i tråden er svar fra folk som ikke klarer å ta hensyn til at TS har det vanskelig og enten skal angripe han eller prakke på han den logiske forklaringen.

Blir litt som å be en depressiv person om å ta seg sammen og slutte å syte. Hvordan hadde dere følt det hvis dere ble nektet å møte barnet deres? Jeg er fult klar over at Klopp er en kar som virkelig trenger å ta tak i seg selv.

Endret av Plaskebrus
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ryddet for personangrep og svar til dette.

Raven Emerald, mod.

Endret av Raven Emerald
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

Gjest Klopp

Har ikke fått møtt ungen enda. De er ikke en gang hjemme! Er det virkelig greit å ta en nyfødt med på lang tur? Kun for å unngå faren? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Klopp skrev:

Har ikke fått møtt ungen enda. De er ikke en gang hjemme! Er det virkelig greit å ta en nyfødt med på lang tur? Kun for å unngå faren? 

Hvorfor tror du det er for å unngå deg? 

Anonymkode: a913b...e42

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS, du minner om min pappa. Mamma ville ikke ta abort, så for å slippe barnebidrag sa han at ungen ikke var hans. Han ble selvfølgelig ikke trodd. Da jeg ble født hadde han fått ny dame og dukket opp full på fødestua med henne på slep for å se ungen. 

Jeg syns han er en taper og har minimalt med kontakt idag. Så spørsmålet er om du vil være en god far og en god rollemodell for din sønn, eller kilden til mye smerte for barnet.

Kjemp for samvær med sønnen din, gi aldri opp. Han trenger å vite at du elsker han. Ikke senk deg ned på hennes nivå, vær et bedre menneske. Vær den stabile, trygge pappaen sønnen din alltid kan komme til når han trenger en klem, et råd og noen å snakke med. Ikke vær den sønnen din forbinder med sinne, hevngjerrighet og smålighet. 

Anonymkode: 8b119...121

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Klopp
19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor tror du det er for å unngå deg? 

Anonymkode: a913b...e42

For hun vil ikke at jeg skal ha noe med ungen å gjøre. Hun påstår at barnet klarer seg fint med bare mor.

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

TS, du minner om min pappa. Mamma ville ikke ta abort, så for å slippe barnebidrag sa han at ungen ikke var hans. Han ble selvfølgelig ikke trodd. Da jeg ble født hadde han fått ny dame og dukket opp full på fødestua med henne på slep for å se ungen. 

Jeg syns han er en taper og har minimalt med kontakt idag. Så spørsmålet er om du vil være en god far og en god rollemodell for din sønn, eller kilden til mye smerte for barnet.

Kjemp for samvær med sønnen din, gi aldri opp. Han trenger å vite at du elsker han. Ikke senk deg ned på hennes nivå, vær et bedre menneske. Vær den stabile, trygge pappaen sønnen din alltid kan komme til når han trenger en klem, et råd og noen å snakke med. Ikke vær den sønnen din forbinder med sinne, hevngjerrighet og smålighet. 

Anonymkode: 8b119...121

Jeg vil være en god far, men hvordan skal jeg det når jeg ikke får se han? Hun reiser bare bort med han.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kariannne

Legg bort hatet mot eksen. Vær ydmyk, for barnets del. Du har rett til å treffe barnet ditt, så det kan hun ikke nekte om det ikke foreligger noe som gjør at du har besøksforbud. Om ikke det hjelper, gå rettens vei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 minutter siden, Klopp skrev:

For hun vil ikke at jeg skal ha noe med ungen å gjøre. Hun påstår at barnet klarer seg fint med bare mor.

Jeg vil være en god far, men hvordan skal jeg det når jeg ikke får se han? Hun reiser bare bort med han.

Det vil kreve masse av deg, først og fremst tålmodighet. Ha alt ditt på det rene, ikke gi henne en skit hun kan bruke mot deg. Overse smådrittet og ta de store kampene igjennom de rette kanaler. Vær en bedre foreldre enn henne. 

Vet det er vanskelig å være tålmodig når det finnes en lite del av deg der ute som du ikke får se, men ha fokus på hva som er viktig, å ha jevnlig samvær med din sønn. 

Anonymkode: 8b119...121

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, Klopp skrev:

For hun vil ikke at jeg skal ha noe med ungen å gjøre. Hun påstår at barnet klarer seg fint med bare mor.

Jeg vil være en god far, men hvordan skal jeg det når jeg ikke får se han? Hun reiser bare bort med han.

Det er sommer. Ferie. Fint vær. Selvfølgelig drar hun på turer og utnytter sommeren når den er her.

Jeg har fulgt med på mange, mange, mange av trådene dine så jeg føler meg ganske oppdatert på hele opplegget. Jeg vet at hun ikke vil du skal ha noe med ungen å gjøre. Men det kan ikke hun bestemme over tid. 

Hun gir seg ikke. Hun nekter deg å komme hjem til seg for å hilse på og det har hun rett til å gjøre, men hun kan ikke holde sønnen din unna deg om du får hjelp av noen som ser litt lengre enn såra og bitre følelser så dere finner nøytral grunn å møtes på. 

Så liten som han er nå så har hun nok rett i at barnet klarer seg fint med bare mor. Men etterhvert blir han større. Og da blir det lettere å involvere seg som far også.

Bare tror at det kan være lurt å være litt smart. Og få hjelp av en tredjepart som kan hjelpe til med å roe gemyttene. Ta en prat med de på familievernkontoret. 

Anonymkode: a913b...e42

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Chroma

Trist at du ikke har truffet gutten din enda, jeg håper det går i orden snart.

Allikevel er det da ikke sikkert at hun har reist vekk for å unngå deg. De fleste reiser vekk litt i sommerferien. Har du tatt kontakt med familierådgivningskontoret? Evt hvorfor ikke? Mange har rådet deg til det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

svært lite du kan få gjort. Eksen min fikk først beskjed etter 2 dager og så klikket hun i vinkel over at han ikke kunne komme på barselsbesøk med en gang.

Hun følte seg nok så dum når han  på DNA testen skrev at barnet ble født dagen han fikk beskjed. "øhm... det er ikke dagen han er født......." hahahahaha

Anonymkode: 0388c...643

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Kontakt advokat. Du trenger profesjonell hjelp. Først krav om.DNA test FØR du skriver på noe som helst.

Er du far er neste steg foreldreansvar. Da kan ikke mor nekte deg samvær.

Alt dette hjelper advokaten deg med. Advokaten hjelper deg også med samværsavtale. Hva du skal betale i barnebidrag o.l. Ta kontakt med advokat jo før jo bedre. Dette tar tid å få orden på.

Lykke til. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Peter007 skrev:

Kontakt advokat. Du trenger profesjonell hjelp. Først krav om.DNA test FØR du skriver på noe som helst.

Er du far er neste steg foreldreansvar. Da kan ikke mor nekte deg samvær.

Alt dette hjelper advokaten deg med. Advokaten hjelper deg også med samværsavtale. Hva du skal betale i barnebidrag o.l. Ta kontakt med advokat jo før jo bedre. Dette tar tid å få orden på.

Lykke til. 

Dette dreier seg ikke om krav og fars rettigheter. Det dreier seg om en lite barn som skal få det så trygt som overhodet mulig. Dersom far trekker inn advokater og truer på den måten, så ødelegger han jo bare for seg selv (og barnet). Det beste TS kan gjøre her er å være grei, og respektere mors ønsker. La henne være i fred hvis hun ønsker det, men la henne også få vite at du er der dersom hun skifter mening og ønsker at barnet skal få treffe sin far. Man oppnår overhodet ingenting ved å være krass. Aldri! Dessuten, hvorfor skulle en baby ha noe som helst ønske om å være sammen med sin far? I barnas første leveår er mor den viktigste.

Anonymkode: 568cc...555

Lenke til kommentar
Del på andre sider

48 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette dreier seg ikke om krav og fars rettigheter. Det dreier seg om en lite barn som skal få det så trygt som overhodet mulig. Dersom far trekker inn advokater og truer på den måten, så ødelegger han jo bare for seg selv (og barnet). Det beste TS kan gjøre her er å være grei, og respektere mors ønsker. La henne være i fred hvis hun ønsker det, men la henne også få vite at du er der dersom hun skifter mening og ønsker at barnet skal få treffe sin far. Man oppnår overhodet ingenting ved å være krass. Aldri! Dessuten, hvorfor skulle en baby ha noe som helst ønske om å være sammen med sin far? I barnas første leveår er mor den viktigste.

Anonymkode: 568cc...555

Hva I huleste er det du svarer. Jeg har aldri påstått at TS.ikke skal oppføre seg. Videre at han skal true med advokat ovs.

Nå må en del lese innlegget for det se er. Se hva som står der.Legg vekk alle andre anti menn tanker. De kobles automatisk inn hos noen damer. Deres fantasi som ser for seg noe annet enn hva det faktisk står I innleggene. 

 En kompetent advokat lager ikke problemer, og bråk. 

Advokat er ikke ensbetydende med trusler ovs. Jeg skrev også at dette tar tid. At farskap må avklares med DNA er en selvfølge I slike tilfeller. Hvis mor oppgir far går det av seg selv. Hvis ikke kan TS.kontakte NAV selv. Men I begge tilfeller får han farskapstest om han vil.

Her et det også  greit å rådføre seg med advokat også for videre gang vedrørende foreldeansvar. Vil mor dette er det ikke problemer. Ellers trenger TS hjelp I en rettslig prosess om.mor ikke vil han skal ha foreldreansvar. Altså ikke krav på samvær og viktige hendelser i barnets liv. Vil mor at far og barn skal bli kjent kan en avtale ordnes uten problemer. Hvis ikke trenger TS. En rettslig hjelp. TS.kan innkalle til mekling hos familevern kontoret. 

Før dette er en plan lurt å diskutere med en advokat. Dette da det er førtste gang. Det er lurt med gode råd. La advokaten se på en avtale før sen underskrives med en forklaring til TS.I hva det innebærer. Det er mange som underskriver samværsavtale og ikke vet hva det innebærer. De føler seg lurt I ettertid.

Jeg kan også tilføye at i det nye forslaget til endringene I Barnelova skal mannen få foreldreansvar uansett status sivilt. Altså selv om foreldre ikke bor sammen folkeregistrert.

Altså mor vil ikke merke advokaten om hun samarbeider vedrørende det  lovpålagte med far.

Farskap, foreldreansvar og samvær. Alt er hjemlet I Barnelova at barnet og far skal rett til. Mor plikter dessuten å oppgi far. Men VIL HUN IKKE blir hun ikke straffet. Foreldreansvar kan far kreve. I dag får de fleste menn dette. Samvær har både barn og far krav på.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

50 minutter siden, Peter007 skrev:

Hva I huleste er det du svarer. Jeg har aldri påstått at TS.ikke skal oppføre seg. Videre at han skal true med advokat ovs.

Nå må en del lese innlegget for det se er. Se hva som står der.Legg vekk alle andre anti menn tanker. De kobles automatisk inn hos noen damer. Deres fantasi som ser for seg noe annet enn hva det faktisk står I innleggene. 

 En kompetent advokat lager ikke problemer, og bråk. 

Advokat er ikke ensbetydende med trusler ovs. Jeg skrev også at dette tar tid. At farskap må avklares med DNA er en selvfølge I slike tilfeller. Hvis mor oppgir far går det av seg selv. Hvis ikke kan TS.kontakte NAV selv. Men I begge tilfeller får han farskapstest om han vil.

Her et det også  greit å rådføre seg med advokat også for videre gang vedrørende foreldeansvar. Vil mor dette er det ikke problemer. Ellers trenger TS hjelp I en rettslig prosess om.mor ikke vil han skal ha foreldreansvar. Altså ikke krav på samvær og viktige hendelser i barnets liv. Vil mor at far og barn skal bli kjent kan en avtale ordnes uten problemer. Hvis ikke trenger TS. En rettslig hjelp. TS.kan innkalle til mekling hos familevern kontoret. 

Før dette er en plan lurt å diskutere med en advokat. Dette da det er førtste gang. Det er lurt med gode råd. La advokaten se på en avtale før sen underskrives med en forklaring til TS.I hva det innebærer. Det er mange som underskriver samværsavtale og ikke vet hva det innebærer. De føler seg lurt I ettertid.

Jeg kan også tilføye at i det nye forslaget til endringene I Barnelova skal mannen få foreldreansvar uansett status sivilt. Altså selv om foreldre ikke bor sammen folkeregistrert.

Altså mor vil ikke merke advokaten om hun samarbeider vedrørende det  lovpålagte med far.

Farskap, foreldreansvar og samvær. Alt er hjemlet I Barnelova at barnet og far skal rett til. Mor plikter dessuten å oppgi far. Men VIL HUN IKKE blir hun ikke straffet. Foreldreansvar kan far kreve. I dag får de fleste menn dette. Samvær har både barn og far krav på.

 

Jo, advokat er i alle fall ensbetydende med å kreve den såkalte "retten sin". Dessuten er det vel ingen hemmelighet at TS i utgangspunktet ønsket at moren skulle ta abort. Hva er da greia med å kreve samvær? Så lenge barnet er så lite har det dessuten ingen glede av samvær, det vil bare virke forvirrende. Og ja, noen av oss kvinner er nok antimenn, men det er en grunn til det.

Anonymkode: 568cc...555

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...