Gå til innhold

Fullkornsalternativer som ikke smaker fullkorn


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har som forsett å velge fullkornsalternativer når det kommer til brød og pasta. Problemet er at jeg smaker tydelig forskjell, selv med saus til, og det smaker jo ikke like godt som "vanlig" pasta :sjenert: Regner med at jeg kommer til å få noen svar a la "Voksne spiser det som er sunt, ikke tenk på om det er godt!" 

Hvilke alternativer smaker minst fullkorn? Og hvilke sauser/tilbehør dekker smaken best, synes dere? Samme med brød, noen tips til grove brødtyper/oppskrifter som er sunne uten å ha så intens smak? Og hva er godt å ha på disse?

Anonymkode: debd7...1b1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Et veldig sunt og godt brød er havre-brødet til Coop. Det er grønt og hvitt på posen det er pakket inn i. Dessverre er det alltid utsolgt på min butikk :-/ 

Liker også bygg-brødet til rema 1000. Usikker på hvordan du vil like det, men det er i alle fall uten store frø.

Anonymkode: 5f726...65f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spiser du pasta ofte? Hvis svaret er nei, hadde jeg bare gitt blaffen og spist den pastaen du liker. For det er forskjell i smak og konsistens, og ikke på en bra måte (synes jeg). Så kan du heller lage en både supersunn og deilig pastasaus med masse grønnsaker i, og kose deg med god samvittighet. :) 

(Livet er for kort til å spise fullkornspasta! Hadde jeg måttet unngå vanlig pasta hadde jeg heller spist noe helt annet.) 

Anonymkode: a5081...3d4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sopps fullkorn-spagetti er ikke sånn kornete og tørr som annen fullkornspasta. Den smaker helt vanlig. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg foretrekker barilla sine fullkornsprodukter. Sopps er ikke gode. Bruker fullkorn makaroni, lasagneplater, spaghetti. 

Det er en vanesak. Likte det ikke så innmari godt jeg heller da jeg la om til fullkornpasta...barna protesterte også. Men nå er det ingen som mukker og det smaker godt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Nå har jeg spist Sopps havrepasta, og den var ikke så ulik "normal" pasta. Funket bra :)

Skal prøve noen av de andre tipsene også, takk!

Anonymkode: debd7...1b1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...