Gå til innhold

Får ikke sett på Watchseries mer pga NextGentel nekter meg :( Flere som har samme problem?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg ser på serier på nett på Watchseries.com. Plutselig da jeg skulle klikke meg inn der, så kommer det opp 

Kjære kunde

Oslo Tingrett har i en kjennelse fra 2. september 2015 besluttet at NextGenTel skal hindre tilgang til det nettstedet du søker. Vi som internettleverandør kan derfor ikke gi deg tilgang til nettstedet.

NextGenTel har ikke foretatt noen spesifikk registrering av ditt søk på denne siden.

Jeg har hatt NextGentel i 4 månder nå og aldri hatt det problemet før. Flere som har samme problem? Hvor kan jeg se på gratis nett tv nå da?

Anonymkode: 17922...221

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

NRK.no er gratis, det samme er TV3 play. 

 

Du kan jo ordne noe vpn-greier slik at du kan streame gratis. Evnt, så kan du betale noen kroner og kjøpe tilgang på Netflix, Viaplay, HBO osv. 

Anonymkode: 9a64a...46a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er jo bare bra at nettleverandøren forhindrer tyveri.

Anonymkode: 8c532...fc7

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Er jo bare bra at nettleverandøren forhindrer tyveri.

Anonymkode: 8c532...fc7

Hvordan mener du at det er tyveri? Hvis jeg tar en kopi av bilen din og du beholder orginalen så har jeg stjålet bilen din mener du?

Anonymkode: a9f04...fe3

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan mener du at det er tyveri? Hvis jeg tar en kopi av bilen din og du beholder orginalen så har jeg stjålet bilen din mener du?

Anonymkode: a9f04...fe3

Kan jo ikke sammenlignes på den måten :-) person 1.har jo kjøpt og betalt for ett produkt.

Du stjeler når du bare vil kopiere og utnytte ett produkt uten å betale ett rødt øre, til de som produserer det produktet. Tror du virkelig at skuespillere jobber gratis?

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 minutter siden, Chibi skrev:

Kan jo ikke sammenlignes på den måten :-) person 1.har jo kjøpt og betalt for ett produkt.

Du stjeler når du bare vil kopiere og utnytte ett produkt uten å betale ett rødt øre, til de som produserer det produktet. Tror du virkelig at skuespillere jobber gratis?

«Prop. 65 L» fra 2012–2013 omfatter endringer i åndsverkloven, og gir faktisk nordmenn lov til å strømme innhold «selv om verket er gjort tilgjengelig uten opphavsmannens samtykke».

Det er med andre ord ikke gjort noen endringer siden 2011.

Da redegjorde også Kulturdeparmentet at det er «klinkende klart at det ikke er forbudt å se piratfilm eller piratkopierte TV-serier, så lenge det er snakk om streamet innhold og ikke en fil man laster ned.»

Så det du her definerer som tyveri er ikke lovfestet. 

Det er altså ikke tyveri og heller ikke straffbart pr dags dato.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Bolthorn skrev:

«Prop. 65 L» fra 2012–2013 omfatter endringer i åndsverkloven, og gir faktisk nordmenn lov til å strømme innhold «selv om verket er gjort tilgjengelig uten opphavsmannens samtykke».

Det er med andre ord ikke gjort noen endringer siden 2011.

Da redegjorde også Kulturdeparmentet at det er «klinkende klart at det ikke er forbudt å se piratfilm eller piratkopierte TV-serier, så lenge det er snakk om streamet innhold og ikke en fil man laster ned.»

Så det du her definerer som tyveri er ikke lovfestet. 

Det er altså ikke tyveri og heller ikke straffbart pr dags dato.

Bortsett fra at Oslo Tingrett har i en kjennelse fra 2. september 2015 besluttet at tilgang slike strømmesteder skal blokkeres. Og for å gjøre det må de ha hjemmel for det i loven. Get, som er det jeg har, blokkerer også.

Kunne ønske det var mer sånn pay-per-view ordninger, jeg. 10 kr pr episode, eller noe. Frister lite med helårsabonnement på HBO når det kun er de 10 episodene av Game of Thrones jeg har lyst til å se i løpet av et år.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Elanor skrev:

Bortsett fra at Oslo Tingrett har i en kjennelse fra 2. september 2015 besluttet at tilgang slike strømmesteder skal blokkeres. Og for å gjøre det må de ha hjemmel for det i loven. Get, som er det jeg har, blokkerer også.

Kunne ønske det var mer sånn pay-per-view ordninger, jeg. 10 kr pr episode, eller noe. Frister lite med helårsabonnement på HBO når det kun er de 10 episodene av Game of Thrones jeg har lyst til å se i løpet av et år.

Vel det var 7 sider.

  • Pirate Bay
  • Extratorrent
  • Viooz
  • Primewire
  • Swefilmer
  • DreamfilmHD
  • Movie4k

 

Så denne siden er altså begjært stengt av tilbyderen uten rettskjennelse?

Regionale rettigheter ødelegger alt, film/tv industrien har enda ikke bøyd seg for den teknologiske tidsalderen vi befinner oss i.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har telenor gjort det samme

Anonymkode: 5e615...715

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 5.7.2016 at 19.37, Elanor skrev:

Bortsett fra at Oslo Tingrett har i en kjennelse fra 2. september 2015 besluttet at tilgang slike strømmesteder skal blokkeres. Og for å gjøre det må de ha hjemmel for det i loven. Get, som er det jeg har, blokkerer også.

Kunne ønske det var mer sånn pay-per-view ordninger, jeg. 10 kr pr episode, eller noe. Frister lite med helårsabonnement på HBO når det kun er de 10 episodene av Game of Thrones jeg har lyst til å se i løpet av et år.

Get har blokkert watchseries hos meg også, men andre sider virker heldigvis. Jeg skulle gjerne betalt for alt innholdet jeg ser, men dessverre er det ingen lovlige tjenester som tilbyr det. Jeg betaler for Netflix, og for HBO Nordic på våren når GoT sendes (190 kr for å se GoT lovlig er greit, særlig når jeg deler regningen med kjæresten, og jeg kan få sett andre HBO-serier samtidig), men serier som Masterchef Australia, Suits, Modern Family osv. vises ikke på noen norske streamingtjenester eller tv-kanaler samtidig som det sendes i USA, og da frister det dessverre mer å se episodene ulovlig enn å vente opptil et år med å se de nyeste episodene.

Håper tv-industrien snart skjønner at noe må gjøres, og at den beste måten å få bukt med ulovlig nedlastning/streaming er å gjøre alt det nyeste innholdet tilgjengelig for alle land samtidig, sånn som HBO Nordic gjør med sine serier som GoT og Netflix med f.eks. OITNB og Orphan Black. En Spotify-modell for tv-serier (og gjerne også film, men personlig ser jeg mest serier), hvor alt det nyeste innholdet er tilgjengelig, burde komme på markedet snart. Evt gjøre alle serier tilgjengelig på pay-per-view-sider, som Elanor foreslår, hvor man betaler f.eks. 60-80 kr for hele sesongen. Jeg vil gjerne betalt for alt jeg ser, så håper det etter hvert kommer bedre løsninger! :)

Anonymkode: fe82f...b35

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 5.7.2016 at 12.57, Chibi skrev:

Kan jo ikke sammenlignes på den måten :-) person 1.har jo kjøpt og betalt for ett produkt.

Du stjeler når du bare vil kopiere og utnytte ett produkt uten å betale ett rødt øre, til de som produserer det produktet. Tror du virkelig at skuespillere jobber gratis?

Selvsagt kan det sammenlignes på den måten. Hvem er det som sier at person 1 ikke har kjøpt og betalt for ett produkt? Det påvirker ikke den som kjøpte det at naboen kopierer det, han har fortsatt sitt produkt og dermed er det ikke tyveri. Det er kanskje ulovlig brudd på åndsverksloven, men du har ikke stjålet noe da den som selger det ikke har mistet noe. Selvsagt tror jeg ikke at skuespillere jobber gratis, men det betyr ikke at en kopi er tyveri nettopp fordi ved tyveri så har man blitt frastjålet noe, noe man da har blitt ved et tyveri fordi dem fortsatt har produktet sitt.

Anonymkode: a9f04...fe3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Forutenom den etiske diskusjonen, så finnes for eksmepel tvmuse.com som funker ganske bra til tvserier (ikke film)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
Den 5.7.2016 at 12.57, Chibi skrev:

Kan jo ikke sammenlignes på den måten :-) person 1.har jo kjøpt og betalt for ett produkt.

Du stjeler når du bare vil kopiere og utnytte ett produkt uten å betale ett rødt øre, til de som produserer det produktet. Tror du virkelig at skuespillere jobber gratis?

Hva med hvis man ønsker å se en episode som ellers går gratis i USA, men som du ikke får med deg pga av tidssoner. Er jo ikke fair å måtte betale for noe sånt?? + Seriene jeg snakker om kan man ikke betale for å se heller (med mindre man vil vente 1 år før de kommer på netflix o.l)

Anonymkode: 39074...cd4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den Tuesday, July 05, 2016 at 12.57, Chibi skrev:

Kan jo ikke sammenlignes på den måten :-) person 1.har jo kjøpt og betalt for ett produkt.

Du stjeler når du bare vil kopiere og utnytte ett produkt uten å betale ett rødt øre, til de som produserer det produktet. Tror du virkelig at skuespillere jobber gratis?

Who cares?  Skuespillere tjener nok som det er. 

Anonymkode: 17922...221

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Den 5.7.2016 at 12.45, AnonymBruker skrev:

Er jo bare bra at nettleverandøren forhindrer tyveri.

Anonymkode: 8c532...fc7

Tyveri? Jeg betaler for både Netflix og Viaplay! I tillegg har jeg betalt for hbo og andre amerikanske streamingsider helt til de plutselig ikke ville godta vpn-brukere. Synd for dem. Hva mer skal jeg gjøre? Det er ikke min feil at de ikke sender seriene jeg ser på, og ihvertfall ikke på amerikansk sendetid. Gi oss et skikkelig tilbud, så skal de se at mange er villige til å betale. Men da må det være like attraktivt som nedlasting/streaming. Jeg har ikke engang bittelitt dårlig samvittighet.

Anonymkode: d0d0f...260

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...
  • 3 måneder senere...
På 4/7/2016 den 22.30, AnonymBruker skrev:

Jeg ser på serier på nett på Watchseries.com. Plutselig da jeg skulle klikke meg inn der, så kommer det opp 

Kjære kunde

Oslo Tingrett har i en kjennelse fra 2. september 2015 besluttet at NextGenTel skal hindre tilgang til det nettstedet du søker. Vi som internettleverandør kan derfor ikke gi deg tilgang til nettstedet.

NextGenTel har ikke foretatt noen spesifikk registrering av ditt søk på denne siden.

Jeg har hatt NextGentel i 4 månder nå og aldri hatt det problemet før. Flere som har samme problem? Hvor kan jeg se på gratis nett tv nå da?

Anonymkode: 17922...221

du kan se

No pop ads : http://moviesonline.gy/

TV Series : http://123hulu.com/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...