Gå til innhold

Kristendommen er grunnlaget for at den kristne verden er den islamske verden overlegen.


Jus sanguinis

Anbefalte innlegg

2 minutter siden, Yme skrev:


:ler: Skal jeg sende en mail til disse anerkjente tidsskriftene du mener ikke støtter mitt verdensbilde, så du kan se hva de faktisk mener om saken, på en kortfattet og enkel måte?

Her har du for øvrig en lenke til hva leksikon skriver om evolusjon. Det er litt teit å lyve om ting man kan sjekke opp med et kjapt google-søk :fnise:

Evolusjonsteorien sier klart og tydelig at vi stammer fra lobefinnefisken. Trodde det var det vi debaterte :P

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Den 22.7.2016 at 14.46, debatant skrev:

Du kan jo ta en kikk på de landene som ikke er opplært til å elske sin neste. Hvem av dem mener du overgår vesten?

Du virker egentlig bare som en utrolig bortskjemt snylter på våre kristne kulturarv.

Da tipper jeg man er inne på ganske mange land. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, debatant skrev:

Evolusjonsteorien sier klart og tydelig at vi stammer fra lobefinnefisken. Trodde det var det vi debaterte :P

Hvis dere diskuterer evolusjonen så finnes det ikke et fasitsvar på det noe sted - evolusjonen er jo universets utvikling og det kan aldri defineres så nei - det går rett og slett ikke ann å diskutere det - hvis ikke dere peker på noe enda mer spesifikt. Hva er lobefinnefiskene for noe? I såfall trodde jeg vi stammet i fra the big bang. Det virker mest logisk for meg i allefall. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, debatant skrev:

Evolusjonsteorien sier klart og tydelig at vi stammer fra lobefinnefisken. Trodde det var det vi debaterte :P


Hvis du blar litt bakover her, ser du at vi to faktisk ikke har debatert evolusjon i det hele tatt. Jeg har spurt deg et par spørsmål om hva du mener er anerkjente tidsskrifter, og om du mener bibelen er en av disse.
I tillegg til dette, har du fortalt meg at du mener "Nature" og "Science" ikke er enige med meg, angående evolusjon, også har jeg påpekt at du lyver om hva som står i leksikon.

Det er dette vi har skrevet om nå, debatant. Hadde du glemt det allerede?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, fuglekvinnen__ skrev:

Hvis dere diskuterer evolusjonen så finnes det ikke et fasitsvar på det noe sted - evolusjonen er jo universets utvikling og det kan aldri defineres så nei - det går rett og slett ikke ann å diskutere det - hvis ikke dere peker på noe enda mer spesifikt. Hva er lobefinnefiskene for noe? I såfall trodde jeg vi stammet i fra the big bang. Det virker mest logisk for meg i allefall. 


Evolusjon har ingen ting med universets utvikling å gjøre. Det er et veldig spesifikt tema som omhandler hvordan genene våre fungerer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Yme skrev:


Evolusjon har ingen ting med universets utvikling å gjøre. Det er et veldig spesifikt tema som omhandler hvordan genene våre fungerer.

Ja, hvis det er det man tror på så... Jeg veit ikke helt hva jeg tror på egentlig, som nevnt den typiske evolusjonsteorien høres logisk ut, ja.

Endret av fuglekvinnen__
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, Yme skrev:


Evolusjon har ingen ting med universets utvikling å gjøre. Det er et veldig spesifikt tema som omhandler hvordan genene våre fungerer.

Hvor står dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, fuglekvinnen__ skrev:

Ja, hvis det er det man tror på så... 


Nei, gener er ikke noe "hvis" :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, Yme skrev:


Nei, gener er ikke noe "hvis" :P

Jo, for hvis man ikke tror på teorien så er det ikke noe hold i den for en selv. Det blir jo hva man gjør det til selv med alt man skulle ha trodd på, på en måte - men jeg lar dere diskutere jeg, jeg syns det er litt kjedelig egentlig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, fuglekvinnen__ skrev:

Jo, for hvis man ikke tror på teorien så er det ikke noe hold i den for en selv. Det blir jo hva man gjør det til selv med alt man skulle ha trodd på, på en måte - men jeg lar dere diskutere jeg, jeg syns det er litt kjedelig egentlig. 


Det er jo akkurat som å si at man ikke tror musikk finnes, fordi musikkteori bare er teori... Du kan selvfølgelig bestemme deg for at du ikke tror på musikk, men det finnes fortsatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Yme skrev:


Det er jo akkurat som å si at man ikke tror musikk finnes, fordi musikkteori bare er teori... Du kan selvfølgelig bestemme deg for at du ikke tror på musikk, men det finnes fortsatt.

Evolusjonen er bare en teori. Musikk er noe som er utøvd i praksis - det blir ikke helt det samme. Hvordan utøver evolusjonsteorien seg i praksis? 

Endret av fuglekvinnen__
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, debatant skrev:

Hvor står dette?


Hvor det står? Øhm... Det er jo utelukkende det evolusjon handler om. Hvordan genene våre forandrer seg. Evolusjon er et felt innenfor biologi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Yme skrev:


Hvor det står? Øhm... Det er jo utelukkende det evolusjon handler om. Hvordan genene våre forandrer seg. Evolusjon er et felt innenfor biologi.

Så dine ord definerer hva evolusjon er?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, fuglekvinnen__ skrev:

Evolusjonen er bare en teori. Musikk er noe som er utøvd i praksis - det blir ikke helt det samme. Hvordan utøver evolusjonsteorien seg i praksis? 


Evolusjonsteori er læren om evolusjon, på samme måte som at musikkteori er læren om musikk.

Måten evolusjon utarter seg i praksis, er at organismer tilpasser seg miljøet de bor i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, Yme skrev:


Evolusjonsteori er læren om evolusjon, på samme måte som at musikkteori er læren om musikk.

Måten evolusjon utarter seg i praksis, er at organismer tilpasser seg miljøet de bor i.

Er ikke helt enig egentlig, men men... :) @Hamardama

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, debatant skrev:

Så dine ord definerer hva evolusjon er?


Nei, det er ikke mine ord som definerer hva evolusjon er... På samme måte som at hvis jeg forklarer deg hva et eple er, er det ikke ordene mine som definerer eplet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 minutt siden, fuglekvinnen__ skrev:

Er ikke helt enig egentlig, men men... :) @Hamardama


Enig? Nei nei... Det har du jo all rett til, men det blir jo litt som å bli fortalt at røde epler er røde, for så å si at man ikke er enig.

Du er selvfølgelig helt fri til å mene akkurat hva du vil, så jeg tenker at det ikke er noe vits at vi skriver mer om dette her, med hverandre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Yme skrev:


Enig? Nei nei... Det har du jo all rett til, men det blir jo litt som å bli fortalt at røde epler er røde, for så å si at man ikke er enig.

Du er selvfølgelig helt fri til å mene akkurat hva du vil, så jeg tenker at det ikke er noe vits at vi skriver mer om dette her, med hverandre.

Ikke enig i det du mente om evolusjonen, det er bare det. Takk for å ha mine egne meninger kjære deg. :) 

Endret av fuglekvinnen__
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, fuglekvinnen__ skrev:

Ikke enig i det du mente om evolusjonen. Takk for å ha mine egne meninger kjære deg. :) 


Jeg veit at det var det du mente.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den ‎22‎.‎07‎.‎2016 at 12.54, Yme skrev:

 

Om man ser på bibelen, er Jesus-mannen ganske hyggelig. Problemet er alle idiotene som kom etter han... Dvs, etter den originale karakteren som Jesus er basert på. Kristendommen er jo bare et lappeteppe av biter fra eldre religioner.

 

På den annen side er det få eller ingen lappetepper som kan måle seg med Jesus Kristus, sånn religionsmessig.

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...