Gå til innhold

Kristendommen er grunnlaget for at den kristne verden er den islamske verden overlegen.


Jus sanguinis

Anbefalte innlegg

57 minutter siden, debatant skrev:

Luthers budskap var blandt annet les selv og trekk dine egne konklusjoner.

 


Er du enig med han i det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

19 timer siden, debatant skrev:

Absolutt


Hva er grunnen til at du ikke leser kildene folk gir deg da, når du spør etter det? Du har jo selv sagt at du ikke gjør det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Yme skrev:


Hva er grunnen til at du ikke leser kildene folk gir deg da, når du spør etter det? Du har jo selv sagt at du ikke gjør det.

Jeg leser gjerne om det står i et anerkjent tidsskrift.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, debatant skrev:

Jeg leser gjerne om det står i et anerkjent tidsskrift.


Men bare når det er andre enn deg som kommer med kildene da? Kildene dine har jo aldri vært fra anerkjente tidsskrifter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Yme skrev:


Men bare når det er andre enn deg som kommer med kildene da? Kildene dine har jo aldri vært fra anerkjente tidsskrifter.


Det er en grunn til at ditt verdensbilde ikke deles av Science og Nature.

Bibelen er den beste dokumentasjonen vi har fra antikken.

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, debatant skrev:


Det er en grunn til at ditt verdensbilde ikke deles av Science og Nature.

Bibelen er den beste dokumentasjonen vi har fra antikken.

 

 

Men dette har jo ingen ting med det jeg akkurat skrev å gjøre. Hva er grunnen til at du plutselig fant ut at du måtte ta opp det her, i kontekst med det jeg spurte om?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Yme skrev:

 

Men dette har jo ingen ting med det jeg akkurat skrev å gjøre. Hva er grunnen til at du plutselig fant ut at du måtte ta opp det her, i kontekst med det jeg spurte om?

Hva jeg skrev var super-relevant.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, debatant skrev:

Hva jeg skrev var super-relevant.


Nei, det hadde ingen ting med spørsmålet mitt å gjøre, på noen som helst måte... Men vis meg gjerne hvor i innlegget mitt jeg spør hva "Science og Nature" mener om mitt verdensbilde, og hvordan bibelen har blitt et anerkjent tidsskrift.

Endret av Yme
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Yme skrev:


Nei, det hadde ingen ting med spørsmålet mitt å gjøre, på noen som helst måte... Men vis meg gjerne hvor i innlegget mitt jeg spør hva "Science og Nature" mener om mitt verdensbilde, og hvordan bibelen har blitt et anerkjent tidsskrift.

For ditt verdensbilde, jeg antar du står ved. Promoteres ikke av anerkjente tidsskrifter.

Hele den vestlige sivilisasjon er bygget på bibelen, i motsetning.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, debatant skrev:

For ditt verdensbilde, jeg antar du står ved. Promoteres ikke av anerkjente tidsskrifter.

Hele den vestlige sivilisasjon er bygget på bibelen, i motsetning.


Hvilke anerkjente tidsskrifter er det som mener evolusjon ikke skjer?

Er det dette du refererte til, da du skrev "Science og Nature"? Finner ikke noe annet med tilnærmet likt navn.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, Jeg siktet til "Science" og "Nature". To ledende tidsskrifter innen naturvitenskap.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, debatant skrev:

Nei, Jeg siktet til "Science" og "Nature". To ledende tidsskrifter innen naturvitenskap.


Okei, så i bunn og grunn har du aldri lest noe av hva de har skrevet om evolusjon, og bare bestemt deg for at de mener det motsatte av det de egentlig mener.

Skal jeg sende dem en kjapp mail, og oppdatere deg her, med hva de forteller at mening deres er angående evolusjon? Er jo ganske lett å spørre dem direkte, og få et kortfattet og enkelt svar, så det hadde jo vært interessant.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

21 timer siden, Yme skrev:


Er du enig med han i det?

Krangler dere igjen? Dere må diskutere hyggelig. Jeg er enig med begge, men har ikke satt meg sånn veldig inn i det. Syntes ikke kristendommen er så spennende. *beveger meg inn på sminkesiden igjen*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, fuglekvinnen__ skrev:

Krangler dere igjen? Dere må diskutere hyggelig. Jeg er enig med begge, men har ikke satt meg sånn veldig inn i det. Syntes ikke kristendommen er så spennende. *beveger meg inn på sminkesiden igjen*


Jeg syns ikke at vi krangler. Det hender vi mobber hverandre litt, men så vidt jeg veit, er vi jo ikke uvenner... Jeg kjenner ikke fyren, og for alt jeg veit, er han verdens hyggeligste mann, selv om jeg påpeker at han lyver en del i diskusjoner her inne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Yme skrev:


Okei, så i bunn og grunn har du aldri lest noe av hva de har skrevet om evolusjon, og bare bestemt deg for at de mener det motsatte av det de egentlig mener.

Skal jeg sende dem en kjapp mail, og oppdatere deg her, med hva de forteller at mening deres er angående evolusjon? Er jo ganske lett å spørre dem direkte, og få et kortfattet og enkelt svar, så det hadde jo vært interessant.

Ingen vet hva evolusjon betyr. Se i leksikonene. De har alle forskjellige "definisjoner".

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Et øyeblikk siden, Yme skrev:


Jeg syns ikke at vi krangler. Det hender vi mobber hverandre litt, men så vidt jeg veit, er vi jo ikke uvenner... Jeg kjenner ikke fyren, og for alt jeg veit, er han verdens hyggeligste mann, selv om jeg påpeker at han lyver en del i diskusjoner her inne.

Okey. :bond:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, debatant skrev:

Ingen vet hva evolusjon betyr. Se i leksikonene. De har alle forskjellige "definisjoner".


Du liker å unngå å svare på det man spør om, debbis...

Skal jeg sende dem en mail og høre hva de mener om evolusjon, og oppdatere deg på det her?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, Yme skrev:


Du liker å unngå å svare på det man spør om, debbis...

Skal jeg sende dem en mail og høre hva de mener om evolusjon, og oppdatere deg på det her?

Du vet jo ikke hva du argumenterer for. Dette blir for dumt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, debatant skrev:

Du vet jo ikke hva du argumenterer for. Dette blir for dumt.


:ler: Skal jeg sende en mail til disse anerkjente tidsskriftene du mener ikke støtter mitt verdensbilde, så du kan se hva de faktisk mener om saken, på en kortfattet og enkel måte?

Her har du for øvrig en lenke til hva leksikon skriver om evolusjon. Det er litt teit å lyve om ting man kan sjekke opp med et kjapt google-søk :fnise:

Endret av Yme
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...