Gå til innhold

Natasha og erik - tvillingene og barneværnet


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Et øyeblikk siden, JaVel skrev:

Det er ikke ekstremt å hente tvillingbarn fire timer etter fødsel hvis det er en god grunn til det, og siden vi ikke vet hvorfor de ble hentet, vet vi ikke om det er ekstremt eller ikke.

Du har tydeligvis ikke vært igjennom en fødsel og værtfall ikke en tvillingfødsel.

Anonymkode: 86901...573

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

55 minutter siden, JaVel skrev:

Det er ikke ekstremt å hente tvillingbarn fire timer etter fødsel hvis det er en god grunn til det, og siden vi ikke vet hvorfor de ble hentet, vet vi ikke om det er ekstremt eller ikke.

Jo - å ta barn fra familie er ekstremt.. Og enda mer ekstremt at de gjorde det før de fikk prøve seg som foreldre. (for all del: ekstreme tiltak kan være nødvendig )

I og med at de fikk foreldreretten tilbake viser at denne vurderingen var feil. Og hadde de fått mulighet til å knytte bånd ville alt kanskje blitt anderleses . 

Jeg tror det å flykte fra bv var foreldrenes eneste mulighet . Som asylsøker må man bare gjøre der og da vurderinger og ta ting etterhvert som de kommer: 

blir asylsøknaden innvilget kan integreringen begynne.. Familien hjemme sponser mye av livsopphodet om jeg har forstått det rett, og til tross for høy arbeidsledighet har Erik fått jobbtilbud ..,

Av og til må man ta valg som kan gi ekstra utfordringer for barna.. Ofte ser man at barn med skilte foreldre får store traumer av selve skilsmisseprossesen, barn som forsørges av enslige kan ofte få noe mangelfull oppfølging osv-likevel hører man ikke mye kritikk av disse foreldrene ..at N&E nå må la barna vokse opp i et mer fremmed miljø er ikke større belastning for barna enn de overnevnte.. 

Anonymkode: 3a6f0...0fe

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Du har tydeligvis ikke vært igjennom en fødsel og værtfall ikke en tvillingfødsel.

Anonymkode: 86901...573

Nå var det spebarna som var bv prioritet. Selvfølgelig vil det føles ekstremt for foreldrene, men de nyfødte var det tydelig at bv ville passe ekstra godt på. Hvorfor vet jeg ikke, men regner med at de hadde tungtveiende grunner som ingen av oss vet noe om.

1 time siden, AnonymBruker skrev:

 

 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, JaVel skrev:

Nå var det spebarna som var bv prioritet. Selvfølgelig vil det føles ekstremt for foreldrene, men de nyfødte var det tydelig at bv ville passe ekstra godt på. Hvorfor vet jeg ikke, men regner med at de hadde tungtveiende grunner som ingen av oss vet noe om.

 

Enhver som har vært igjennom en fødsel, bare det å ha født en unge, vet hvor redusert man er, og mye smerte man er i, forestill om du føder tvillinger! Jeg vet,da jeg har født begge deler, og rett etter en fødsel, er man så sliten at man i nesten ikke klarer å holde seg våken. Man er helt utslitt,bare det å gå på toalettet er en kamp.

 

Anonymkode: 86901...573

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, JaVel skrev:

Nå var det spebarna som var bv prioritet. Selvfølgelig vil det føles ekstremt for foreldrene, men de nyfødte var det tydelig at bv ville passe ekstra godt på. Hvorfor vet jeg ikke, men regner med at de hadde tungtveiende grunner som ingen av oss vet noe om.

 

Hva tror du hadde skjedd på sykehuset?

Med ansatte som holder øye med de?

Anonymkode: 86901...573

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere som dømmer så sabla hardt, hvor mye peiling hadde dere da dere fødte tvillinger som første barn? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Du har tydeligvis ikke vært igjennom en fødsel og værtfall ikke en tvillingfødsel.

Anonymkode: 86901...573

Men dette er et svært dårlig argument... Å bli fratatt barna sine vil alltid oppleves som ekstremt. Det er noe av det verste man kan oppleve. Men at noe oppleves som ekstremt for foreldre er ikke et argument når man skal sikre velferden til premature barn. 

Anonymkode: 4124c...6ac

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, cherryl skrev:

Dere som dømmer så sabla hardt, hvor mye peiling hadde dere da dere fødte tvillinger som første barn? 

Herre jemini!!!!! Tror du virkelig at barnevernet tropper opp på fødestua for å hente nyfødte tvillinger fordi nybakte foreldre ikke "har peiling"? Ærlig talt. 

Anonymkode: 4124c...6ac

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

For en måte svare på, det viser lav intelligens når man diskutere på så lavt nivå.

Og nei, det er ikke alle som er skråsikre på N og E er uskyldige, akkurat som det som det er personer som ikke er skråsikkre på at barnevernet har oppført seg korrekt i denne saken.

 

Men det blir vanskelig å diskutere når da ting blir slettet, og mye av diskusjonen blir borte-er to sider slettet pga "spekulasjon",  hvor lignende innlegg blir stående. Og grunnen til at jeg vet det, er fordi en del av de innleggene som har blitt slettet har vært mine og en del av de innleggene som var av samme opphav ble stående var også mine.

Anonymkode: 86901...573

Beklager, men det er utrolig provoserende når noen er bombastisk i en sak som ingen av oss vet nok om...

Dersom du leser innlegget mitt igjen skriver jeg intet sted at alle er skråsikre på at N&E er gode foreldre. Jeg skriver at det er MANGE av deres støttespillere som fremstår skråsikre her, mens de som ikke er ukritiske støttespillere overhodet ikke er skråsikre på at barnevernet har gjort alt riktig! Jeg mener at å være skråsikker (ref. Takk og lov at de fikk med seg barna ut av landet og bort fra det fæle barnevernet) vitner om redusert refleksjonsevne. Helt alvorlig.

Og logikken: "jeg har dårlig erfaring med barnevernet derfor var det bra at de kom seg unna med barna sine" er så på jordet at jeg knapt har ord for det... 

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Herre jemini!!!!! Tror du virkelig at barnevernet tropper opp på fødestua for å hente nyfødte tvillinger fordi nybakte foreldre ikke "har peiling"? Ærlig talt. 

Anonymkode: 4124c...6ac

Jeg har sett værre. Norge er ikke så fritt og fantastisk som alle tror. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, Dalila skrev:

Beklager, men det er utrolig provoserende når noen er bombastisk i en sak som ingen av oss vet nok om...

Dersom du leser innlegget mitt igjen skriver jeg intet sted at alle er skråsikre på at N&E er gode foreldre. Jeg skriver at det er MANGE av deres støttespillere som fremstår skråsikre her, mens de som ikke er ukritiske støttespillere overhodet ikke er skråsikre på at barnevernet har gjort alt riktig! Jeg mener at å være skråsikker (ref. Takk og lov at de fikk med seg barna ut av landet og bort fra det fæle barnevernet) vitner om redusert refleksjonsevne. Helt alvorlig.

Og logikken: "jeg har dårlig erfaring med barnevernet derfor var det bra at de kom seg unna med barna sine" er så på jordet at jeg knapt har ord for det... 

 

Nei, det er ikke alle som er skråsikre på N og E er uskyldige, akkurat som det som det er personer som ikke er skråsikkre på at barnevernet har oppført seg korrekt i denne saken.

Det hadde du visst om du har lest tråden, ikke dra alle under samme kam.

Anonymkode: 86901...573

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Beklager at det forrige inlegget mitt ble litt dårlig skrevet, jeg har motoriske skrivevansker som jeg har snakket om her før og jeg var litt trett, det var sent

På støttegruppen på facebook har en støttespiller som jeg kjenner skrevet at de har fått leid en leilighet i Polen og at Erik ble tilbudt en jobb men måtte si nei etter råd fra støttegruppen siden de må leve i skjul en stund til

Det er klart at dette er noe som ikke kan gå veldig lenge

 

Skrev før at noe det reageres på er kontrakten som ble skrevet da de skulle på mor og barn hjem, da de fikk kontrakten da de kom frem hadde barnevernet streket over punkter de ikke ville ha med, dette reagerte foreldrene og advokaten på. De vile ha den gamle kontrakten men barnevernet nektet

 

Jeg sa også at en av de mest profilerte advokatene i oslo nå vil gå inn i saken for foreldrene.

Det at di har dratt til polen er vel fordi polen ikke har utleveringsavtale jeg har og sett en plass at familien er referert til som polsk norsk

Jeg har ikke noe standpunkt her men jeg mener at barnevernet burde håndtert sake bedre de bør og tenke tilit og hvordan de behandler foreldre kan bestem hvordan samarbeide og losningene blir

noen ganger er det og ta hensyn til foreldre og indirekte hjelpe barnet.

hilsen

 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du har tydeligvis ikke vært igjennom en fødsel og værtfall ikke en tvillingfødsel.

Anonymkode: 86901...573

Tuller du? Hvordan fødselen var, er irrelevant  

Anonymkode: c5d77...b1e

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tuller du? Hvordan fødselen var, er irrelevant  

Anonymkode: c5d77...b1e

Jeg går ut i fra at vedkommende mente at BV kunne ventet til mor kom seg på bena før de hentet barna, så det ikke var 2 "harde" ting på én gang. Ellers må jeg innrømme at jeg selv lurte på om hun mente at barna var hentet fordi hun ikke var god nok mor på sykehuset (etter å ha født tvillinger).

Anonymkode: 7f6d6...3f1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 4. august 2016 at 22.49, Dalila skrev:

Beklager, men det er utrolig provoserende når noen er bombastisk i en sak som ingen av oss vet nok om...

Dersom du leser innlegget mitt igjen skriver jeg intet sted at alle er skråsikre på at N&E er gode foreldre. Jeg skriver at det er MANGE av deres støttespillere som fremstår skråsikre her, mens de som ikke er ukritiske støttespillere overhodet ikke er skråsikre på at barnevernet har gjort alt riktig! Jeg mener at å være skråsikker (ref. Takk og lov at de fikk med seg barna ut av landet og bort fra det fæle barnevernet) vitner om redusert refleksjonsevne. Helt alvorlig.

Og logikken: "jeg har dårlig erfaring med barnevernet derfor var det bra at de kom seg unna med barna sine" er så på jordet at jeg knapt har ord for det... 

Helt enig! 

Jeg sier ikke at barnevernet nødvendigvis er en feilfri etat, men det er mange som lar seg rive med på feil grunnlag når slike saker omtales i media. 

Nå snakker jeg ikke bare om N&E, men også lignende saker. Ofte er det en historie med flere logiske brister som presenteres. For eksempel dette med årsaken til at BV ble involvert i utgangspunktet. Det er ikke mulig for BV å vite hvem som har diagnoser eller ikke av fødende og gravide med mindre noen melder en konkret bekymring, så allerede her er det ting familien velger å ikke dele. Om det har betydning for saken eller ikke vet vi jo ikke, men problemet oppstår når disse menneskene går sammen og lager kampanjer hvor de oppfordrer foreldrene til å flykte utenlands samt sponser de med penger. 

For alt vi vet så kan det hende at N&E er godt egnede foreldre som har blitt misbrukt av systemet. Og det er faktisk best case scenario. I verste fall har disse tilhengerene bidratt til å sende barna ut av landet og vekk fra nettverk og øvrig familie med foreldre som ikke kan å ta vare på de og ikke klarer å ta fornuftige valg på vegne av seg selv eller barna. Og det er i såfall en utrolig stor tragedie. 

Jeg vet ikke hva som er sannheten i saken eller ikke (selv om jeg har mine antagelser...), men jeg skjønner på en måte at N&E går i forsvarsmodus. Det tror jeg ligger genetisk i oss foreldre, uavhengig av hvor egnet man er ellers. Det jeg ikke skjønner er hvorfor alle disse menneskene går "rett på" og støtter noe de faktisk ikke vet om er en god sak eller ikke. 

Jeg kjenner til lignende saker selv. Har en jente i nær familie som ble mamma som ung og fratatt barnet. Hun med venner og bekjente lagde en ganske massiv sak i sosiale medier og laget en del oppstandelse, men det som kom frem via mor og bekjente var en helt annen historie enn det som egentlig skjedde. 

Anonymkode: 18f88...920

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 timer siden, Tule skrev:

Hei

 

Beklager at det forrige inlegget mitt ble litt dårlig skrevet, jeg har motoriske skrivevansker som jeg har snakket om her før og jeg var litt trett, det var sent

På støttegruppen på facebook har en støttespiller som jeg kjenner skrevet at de har fått leid en leilighet i Polen og at Erik ble tilbudt en jobb men måtte si nei etter råd fra støttegruppen siden de må leve i skjul en stund til

Det er klart at dette er noe som ikke kan gå veldig lenge

 

Skrev før at noe det reageres på er kontrakten som ble skrevet da de skulle på mor og barn hjem, da de fikk kontrakten da de kom frem hadde barnevernet streket over punkter de ikke ville ha med, dette reagerte foreldrene og advokaten på. De vile ha den gamle kontrakten men barnevernet nektet

 

Jeg sa også at en av de mest profilerte advokatene i oslo nå vil gå inn i saken for foreldrene.

Det at di har dratt til polen er vel fordi polen ikke har utleveringsavtale jeg har og sett en plass at familien er referert til som polsk norsk

Jeg har ikke noe standpunkt her men jeg mener at barnevernet burde håndtert sake bedre de bør og tenke tilit og hvordan de behandler foreldre kan bestem hvordan samarbeide og losningene blir

noen ganger er det og ta hensyn til foreldre og indirekte hjelpe barnet.

hilsen

 

 

1, Kontrakt? Altså, når barnevernet tar fra ungenene, så er det etter en runde i retten med fylkesnemnda.  Ikke en tildeldig kontakt en ramdom saksbehandler skriver.

https://www.regjeringen.no/no/tema/familie-og-barn/barnevern/ansvarsfordelinga-i-barnevernet1/saksgang-i-barnevernet/id2353985/

2. Den profilerte advokaten tar gjerne, og helst, på seg sånne saker som dette. Alltid i forsvar av foreldre mot barnevernet.

3. Polsk NorskÅ Hvem er dette, pappa, mamma? For barna er norske statsborgere.

4. Jo du har tatt ett standpunkt. Uten kritisk sans. Les argumentene bak i tråden. Slike innlegg er med på å stadfeste BV som "de slemme" og foreldre som "de snille".

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Den Thursday, August 04, 2016 at 22.25, AnonymBruker skrev:

Enhver som har vært igjennom en fødsel, bare det å ha født en unge, vet hvor redusert man er, og mye smerte man er i, forestill om du føder tvillinger! Jeg vet,da jeg har født begge deler, og rett etter en fødsel, er man så sliten at man i nesten ikke klarer å holde seg våken. Man er helt utslitt,bare det å gå på toalettet er en kamp.

 

Anonymkode: 86901...573

Hva har det med saken å gjøre? 

Tviler ikke på at du har rett i det, men....altså....hæ?

Anonymkode: 2e107...1be

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den ‎06‎.‎08‎.‎2016 at 2.38, BlendaSensitive skrev:
Den ‎06‎.‎08‎.‎2016 at 2.38, BlendaSensitive skrev:
Den ‎06‎.‎08‎.‎2016 at 2.38, BlendaSensitive skrev:

1, Kontrakt? Altså, når barnevernet tar fra ungenene, så er det etter en runde i retten med fylkesnemnda.  Ikke en tildeldig kontakt en ramdom saksbehandler skriver.

https://www.regjeringen.no/no/tema/familie-og-barn/barnevern/ansvarsfordelinga-i-barnevernet1/saksgang-i-barnevernet/id2353985/

2. Den profilerte advokaten tar gjerne, og helst, på seg sånne saker som dette. Alltid i forsvar av foreldre mot barnevernet.

3. Polsk NorskÅ Hvem er dette, pappa, mamma? For barna er norske statsborgere.

4. Jo du har tatt ett standpunkt. Uten kritisk sans. Les argumentene bak i tråden. Slike innlegg er med på å stadfeste BV som "de slemme" og foreldre som "de snille".

1, Kontrakt? Altså, når barnevernet tar fra ungenene, så er det etter en runde i retten med fylkesnemnda.  Ikke en tildeldig kontakt en ramdom saksbehandler skriver.

https://www.regjeringen.no/no/tema/familie-og-barn/barnevern/ansvarsfordelinga-i-barnevernet1/saksgang-i-barnevernet/id2353985/

2. Den profilerte advokaten tar gjerne, og helst, på seg sånne saker som dette. Alltid i forsvar av foreldre mot barnevernet.

3. Polsk NorskÅ Hvem er dette, pappa, mamma? For barna er norske statsborgere.

4. Jo du har tatt ett standpunkt. Uten kritisk sans. Les argumentene bak i tråden. Slike innlegg er med på å stadfeste BV som "de slemme" og foreldre som "de snille".

1, Kontrakt? Altså, når barnevernet tar fra ungenene, så er det etter en runde i retten med fylkesnemnda.  Ikke en tildeldig kontakt en ramdom saksbehandler skriver.

https://www.regjeringen.no/no/tema/familie-og-barn/barnevern/ansvarsfordelinga-i-barnevernet1/saksgang-i-barnevernet/id2353985/

2. Den profilerte advokaten tar gjerne, og helst, på seg sånne saker som dette. Alltid i forsvar av foreldre mot barnevernet.

3. Polsk NorskÅ Hvem er dette, pappa, mamma? For barna er norske statsborgere.

4. Jo du har tatt ett standpunkt. Uten kritisk sans. Les argumentene bak i tråden. Slike innlegg er med på å stadfeste BV som "de slemme" og foreldre som "de snille".

Hei

1. Barnevernet tok her barna eter et hastevedtak som var riktig etter loven, det jeg mente var at da barna og foreldrene ble plassert på et mor og barn hjem ble det lakt en avtale om opholde og lengde og i den kontrakten skal barnevernet ha streket over punkter i følge en støttespiller som har jobbet for barnvernet tidligere og har vert inne i denne saken

2. Når det gjelder advokaten så var det noen her som mente at dersom foreldrene hadde hat en sak så ville Elden eller noen av di profilerte advokatene ha tat saken pro bono jeg vile da nevne at en av de profilerte advokatene na gar in i saken

 

3. Jeg vet ike om det med polsk norsk er riktig jeg leste det i en artikkel

 

4. Nei jeg har ikke tatt et standpunkt jeg har valgt og ike blande meg for mye i det jeg vet ike nok til og ta noe standpunkt og jeg blander meg ikke mye i det ogsa fordi tv 2 har kjørt ut saken med fult navn jeg kjenner støttespillere og noen har jobbet for barnevernet tidligere og har reagert sterkt pa barnevernets konklusjon i saken

jeg håper at saken løser seg til alles beste og at det var svare på det du spurte om

 

hilsen

 

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 4. august 2016 at 22.25, AnonymBruker skrev:

Enhver som har vært igjennom en fødsel, bare det å ha født en unge, vet hvor redusert man er, og mye smerte man er i, forestill om du føder tvillinger! Jeg vet,da jeg har født begge deler, og rett etter en fødsel, er man så sliten at man i nesten ikke klarer å holde seg våken. Man er helt utslitt,bare det å gå på toalettet er en kamp.

 

Anonymkode: 86901...573

Det er vel ikke helt relevant for saken. En omsorgsovertakelse er med tanke på barnas beste, ikke foreldrenes beste. 

Dessuten er det vel ganske individuelt hvordan man har det etter en fødsel, jeg kjenner meg ikke igjen i det du skriver. Jeg var full i adrenalin og "landa" ikke igjen før flere timer etter fødselen. Jeg har aldri vært så lykkelig i hele mitt liv, sove var det siste jeg tenkte på. 

Anonymkode: ccbbe...e3f

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 16.7.2016 at 13.55, AnonymBruker skrev:

Fostermoren var jo mammaen de kjente, den trygge og kjente. De biologiske foreldrene var helt ukjente, og gjett hva? Man kan ikke bare si til to babyer : dette er foreldrene deres altså, lat som dere kjenner dem! 

Og de biologiske foreldrene kjente jo heller ikke jentene, da er det jo helt naturlig at fostermoren var der som en trygg base mens foreldrene ble kjent med barna og omvendt? Er ikke så innviklet det :) 

Anonymkode: ccbbe...e3f

Det er jo nettopp det man kan! Tror du små babyer blir gradvis overført til fosterforeldre eller? Akkurat det samme, og akkurat like skadelig. Jeg er for gradvis overføring både fra og til biologiske foreldre, avhengig av hva som er riktig i hver enkelt situasjon. 

Jeg kjenner til fantastiske barneverntjenester som har flyttet mor OG barn i beredskapshjem i påvente av omsorgssak, nettopp for å skåne barnet mest mulig uansett utfall. Dette er selvfølgelig ikke mulig i saker som gjelder rus/vold osv, men i saker hvor foreldrene er litt for umodne burde det ikke være noe problem så lenge beredskapshjemmet er åpen for det. 

Anonymkode: 0dd89...8e0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...