Gå til innhold

Natasha og erik - tvillingene og barneværnet


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hva tenker dere om saken? Så de hadde rømt

Anonymkode: 7664a...774

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er som regel på barnevernets side, men her synes jeg de gjorde det som var nødvendig. En veldig trist sak, synes jeg. Er flott de endelig er gjenforent med barna og kan prøve å ta igjen det barnevernet tok dem. 

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns også at barnevernet gjorde en ELENDIG jobb i saken.

håper at saksbehandleren(e?) sier opp jobben. En slik sak skader hele systemet og viser totalt fravær av evne til å kunne gjøre en vurdering. 

En skam for AS Norge !!

Anonymkode: 3a6f0...0fe

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn er det når barnevernet får ture fritt fram. Noen foreldre får så vidt være foreldre før de kommer å tar barna mens andre får fucke up ungene sine i 15 år før de blir tatt.

Anonymkode: 41d6a...eee

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Wanda Maximoff
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva tenker dere om saken? Så de hadde rømt

Anonymkode: 7664a...774

Vet ikke helt. Det er vanskelig å uttale seg. Jeg aner ikke hva slags papirer barnevernet sitter på, de har jo taushetsplikt så det vi som publikum får servert er foreldrene sine versjon.

Det som det er ingen tvil om er at de gjør det verre for seg selv med å rømme fra landet. Hva skjer hvis foreldrene deres vil se dem eller barnebarnet? Kommer politiet til å følge etter dem? Hva skjer? Kan de i det hele tatt se venner og familie igjen uten å bli fersket? Også må jeg jo undre meg over hva de lever av når de er på rømmen, barna skal jo ha klær, mat og tak over hodet. Ingenting er gratis. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

36 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Saken fikk svært negativ omtale for barnevernet sin del når den sist var i mediene. Jeg synes det er rart om barnevernet skulle stikke nesen sin frem og lage drama nok en gang, med fare for et mediesirkus uten like, dersom det var den minste tvil om deres egnethet. Jeg legger også merke til at omtalen av de i media denne gangen er langt mer refererende enn tidligere, da den var ekstremt partisk og fremstilt tåredryppende. Farens egnethet var ganske neddysset forrige runde, men det har da også vært stilt spørsmålstegn ved hans oppførsel og bakgrunn.

At de velger å rømme understreker vel bare for meg at de ikke er særlig modne og oppegående.

Anonymkode: 884db...3a0

Jeg hadde sympati sist men nå har jeg fått samme tankene som deg.

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor er den andre tråden?

Anonymkode: 4c0cc...064

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hørte på nyhetene at mammaen snakket med nyhetsankeret på telefon. De gjorde det visst for barnas beste, i følge de aktuelle foreldrene. Men det er jo ikke det de har gjort. Kan ikke skjønne at noen faktisk velger å rømme landet når omstendighetene er slik de er. Jeg ser bare at de gjør det de kan for å få være lengst mulig med ungene sine. De handler kun ut fra egne ønsker. Altså, ut fra foreldrenes, sitt eget, beste.

Anonymkode: 10844...0df

  • Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Paret går visst på NAV. Jeg lurer på hvor lenge de blir i Polen når stønadene deres tar slutt. For i Polen får du ingen ting gratis, der må du lære språket, integrerers og ikke minst jobbe for å bli værende samt for å få penger til å klare å fø på deg sjøl. 

Endret av Mearrasámi
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mye som skurrer i denne saken. Paret hevder ungene har det bra, men det er strengt tatt ikke de de rette til å bedømme. Jeg ville gjerne visst hvorfor hun fikk denne diagnosen, og hvilke opplysninger som lå til grunn. 

Anonymkode: b53ef...72e

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dere som er så kritiske mot barnevernet her: kjenner dere saken fra innsiden? Har dere lest sakspapirene? Har dere i det hele tatt sett disse foreldrene annet enn i det korte intervjuet på TV?Joda, de var rene og pene, hun var kjempesøt, og det er 100% sikkert synd på dem, men det er også alt jeg vet om dem.

Jeg har tillit til barnevernet i denne saken. I følge media fikk foreldrene 2 måneder med barna på en institusjon for å vise at de kunne greie omsorgsrollen. Allerede før de 2 månedene var omme besluttet barnevernet å opprettholde det opprinnelige vedtaket: barnevernet måtte fortsatt ha omsorgen, og barna måtte tilbake i fosterhjemmet. Tror dere virkelig at barnevernet har kommet til den beslutningen for moro skyld? Pga prestisje? I en sak som har fått såpass stor mediedekning? Aldri i livet.

Jeg har et par venner på Facebook også, som hiver seg på og støtter disse menneskene. De kjenner dem ikke, har aldri møtt dem, så på hvilket grunnlag de kan mene å vite at dette er mennesker som fullt ut er istand til å være gode nok foreldre aner jeg ikke. :klo: 

Anonymkode: 31ea5...f85

Jeg er helt enig i at man skal være veldig forsiktig med å dømme i denne saken. Hele saken gir meg vond magefølelse. Her er det opplagt ting vi ikke får vite.

Jeg er ihvertfall svært forsiktig med å "ta side" her. 

Men må legge til at selv om jeg ønsker å tenke at barnevenet gjør det rette her, så er det så altfor mange saker der de gjør feilvurderinger: men antagelig svært få der resultatet er så dramatisk

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Mearrasámi skrev:

Paret går visst på NAV. Jeg lurer på hvor lenge de blir i Polen når stønadene deres tar slutt. For i Polen får du ingen ting gratis, der må du lære språket, integrerers og ikke minst jobbe for å bli værende samt for å få penger til å klare å fø på deg sjøl. 

https://www.nrk.no/nordland/_-barnebortforing-helt-uakseptabelt-1.11421401

Jeg vet ikke om det har blitt endret, men det var visst ikke så enkelt å stoppe ytelser til barnebortførere da artikkelen ble skrevet i 2013. Prisene er vel lavere i Polen også, så snur de på krona og får hjelp fra familie kan de sikkert (dessverre) holde seg der en god stund.

Anonymkode: b53ef...72e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg tror en hver som hadde blitt utsatt for det N&E blir utsatt for ville gjort det samme. 

Barnevernet gjorde feil i å gripe inn 4 timer etter fødsel -uten en gang å vurdere fars omsorgsevne.. Dette SIKKERT! 

Etter dette var mye ødelagt - barna knyttet bånd til fostermor og når de på institusjon skulle prøve å etablere    foreldreansvar for to barn som tror at fostermor ( kidnapperne ) er mor forstår jeg godt at det blir stress.

Som advokaten sier: de brøt ikke loven da de reiste- og jeg forstår godt at de har null tillit til det norske barnevernet.. 

 

 

Anonymkode: 3a6f0...0fe

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nå er jeg veldig spent på din personlig relasjon til Natasha og Erik, siden du vet at barnevernet gjorde feil ved å ta omsorgen for barna. Hadde vært veldig fint å utdype hva du har observert om disse to som omsorgspersoner. :)

Anonymkode: 31ea5...f85

Retten kom til den konklusjonen at det var feil å ta barna på det grunnlaget. Og selvfølgelig er det ikke like lett å gi "god " omsorg til et barn som mener at fostermor er mor. 

 

Natadja fikk ikke amme og knytte bånd fra starten så selvfølgelig vil man i ettertid kunne si at barnet trives best hos fostermor .. Men - greier de å holde seg i Polen i noen år så vil alt være snudd ..

Anonymkode: 3a6f0...0fe

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...