Gå til innhold

Tør dere reise til Tyrkia i sommer? Det er BILLIG!


Teardrop

Anbefalte innlegg

Reiser til Tyrkia er dritbillig nå! Reiser man midt i juli koster det under 4400kr pr stk for 2 uker! på 3stjernes hotell. (pris funnet på solfaktor.no)
MEN, er det å leke med livet å dra dit nå? :/ Tenker at det er trygt siden reiseselskapene fortsetter å selge turer dit enda det var terror på flyplassen denne uka....... Allikevel vet man jo aldri hvor i verden faenskapet slår til, det kan jo liksågodt være tryggere der enn hjemme..... Hvem vet.... Hadde du turt å dra dit? Vi har et sinnsykt stramt feriebudsjett i sommer, og har ikke vært på ferie på 4 år, så i år SKAL vi bort..... Har kun fly+hotellbudsjett på titusen....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg skal ned neste måned. Er litt ambivalent på det for å være ærlig. Men har reist dit i snart ti år og var der tidligere i år. Sikkerheten er forhøyet. Kommer uansett til å ta litt hensyn og ikke oppsøke store folkemengder ol. Men hadde ikke følt meg noe tryggere i Frankrike, Spania eller Hellas om det er relevant. Terror kan skje hvor som helst for tiden. Jeg tenker det er viktig å ikke la de vinne for det er nettopp det terrorister ønsker - å skape frykt. 

Anonymkode: a4f09...e98

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om jeg hadde turt? Ja. Jeg er i Tyrkia akkurat nå. Skal være her flere uker til; Er ikke bekymret.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du reiser til de mest populære strendene i Antalya eller Alanya er vel sjansen stor for at man kan oppleve lignende nedslakting tilsvarende i Tunisia. Hittil har IS konsentrert seg om by og tettsted i Ankara og Istanbul. Men nå er det turistsesong og strendene vil være ypperlig mål fremover..

Anonymkode: d94a8...6b2

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville i alle fall aldri reist dit uansett, uavhengig av risiko for terror-anslag.

Det har en kultur (for eksempel mot kvinner) som jeg i alle fall ikke har lyst til å støte økonomisk, ved å legge igjen penger der som turist...

Anonymkode: a500f...64b

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den Thursday, June 30, 2016 at 19.50, AnonymBruker skrev:

Om du reiser til de mest populære strendene i Antalya eller Alanya er vel sjansen stor for at man kan oppleve lignende nedslakting tilsvarende i Tunisia. Hittil har IS konsentrert seg om by og tettsted i Ankara og Istanbul. Men nå er det turistsesong og strendene vil være ypperlig mål fremover..

Anonymkode: d94a8...6b2

Jeg er i Tyrkia nå, og det er lite folk overalt (Alanya)

Tror nok terroristene velger et annet sted nå. 

Anonymkode: d6aed...e52

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei jeg ville ikke reist dit nå

Anonymkode: ef0b5...bd3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kom hjem søndag fra Tyrkia. Kjemp deilig med sol og varme. Følte meg veldig trygg også. Reiser ned igjen i august, gleder meg!

Anonymkode: b58f8...584

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Større sjanse for at IS heller velger andre land å bombe. De har allerede ødelagt turistsesongen for Tyrkia, så nå er det større sannsynlighet for at de velger andre turiststeder. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Er jo ikke bare IS og terror som er teit med Tyrkia.. 

Ud advarer nå om å reise til Tyrkia.

Anonymkode: 3f3de...fa3

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De som er i Tyrkia på ferie nå er ikke sikkert kommer seg hjem med fly med det første- flyplasser stengt pga militærkupp :icon_frown:

Anonymkode: b3461...c7e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den 5. juli 2016 at 14.28, AnonymBruker skrev:

Jeg kom hjem søndag fra Tyrkia. Kjemp deilig med sol og varme. Følte meg veldig trygg også. Reiser ned igjen i august, gleder meg!

Anonymkode: b58f8...584

Ja, det kan jeg se for meg blir kjempe gøy! 

Anonymkode: 10b5a...b19

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Reiserådet fra UD er at man ikke drar til Tyrkia uten at det er absolutt nødvendig.

Anonymkode: 9b064...d60

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sannheten kom endelig frem. Tyrkia var altså ikke så trygt allikevel. Og verre skal det kanskje bli? Stakkars de som har kjøpt eiendom i dette IS-nabolandet.

Anonymkode: a2832...c4f

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Den 30.6.2016 at 17.34, amativeReflection skrev:

Ja, helt ufarlig. Istanbull er langt unna.

Her viser du at du ikke aner hva du prater om! Jeg skulle ønske du skrev mindre på forumet for dine innlegg liker jeg ikke!

Anonymkode: 8f32a...321

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo ikke noe farlig i alanya og Antalya nå. Her er alt som normalt selv om det var kamper i Istanbul og Ankara i går/natt. 

Anonymkode: dee9f...e8a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den Thursday, June 30, 2016 at 19.10, AnonymBruker skrev:

Jeg ville i alle fall aldri reist dit uansett, uavhengig av risiko for terror-anslag.

Det har en kultur (for eksempel mot kvinner) som jeg i alle fall ikke har lyst til å støte økonomisk, ved å legge igjen penger der som turist...

Anonymkode: a500f...64b

Ja, har vært der en gang. Aldri mer. Hadde ikke dratt dit for gratis tur en gang. Varmt, jævlig og kunne ikke sitte alene I 2 min. Å gå seg en tur så ble man omtrent dratt inn I butikker og restauranter. Så ukoselig. Skjønner ikke damene som drar dit og knuller rundt med mannfolka der nede. De får jo tilogmed penger for å pule på de desperate hvalene. Og med terrorbbankende I bakgrunn. Aldri I verden.

Anonymkode: af8e1...bfb

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke redd for å dra dit med tanke på terror, men det er jo fryktelig varmt der i juli og august😂

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...