Gå til innhold

Hvilken hunderase har dere?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Joda, de trenger helt klart god dose med mosjon. Alle hunder burde ha mulighet til å løpe fritt og å leke med andre hunder. 

Anonymkode: 085a5...945

Men langt fra så mye som mange tror. De trenger ikke timesvis tur hver dag.

Enig, ALLE hunder burde ha mulighet til å løpe fritt, men langt fra alle som får det. Skaffer du deg greyhound (eller annen mynde) mener jeg det å ha et område hvor hunden kan være løs er et krav.

Anonymkode: 6ef02...94d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

57 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har du hatt en greyhound?

Greyhound krever ikke MYE mosjon som mange tror, men de trenger å løpe løs da det er det de er skapt for.

Anonymkode: 6ef02...94d

Jeg har ikke Greyhound, men pibull/mastiff og er fostermor" for en American Bulldog for øyeblikket.    Vet ikke hva du mener med mye, men for meg innebærer  det å ha hund daglig lek og løping fritt. Vet alle ikke har mulighet ettersom få parker I Norge men bra ihvertfall at din Greyhound har den muligheten.

Anonymkode: 085a5...945

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men langt fra så mye som mange tror. De trenger ikke timesvis tur hver dag.

Enig, ALLE hunder burde ha mulighet til å løpe fritt, men langt fra alle som får det. Skaffer du deg greyhound (eller annen mynde) mener jeg det å ha et område hvor hunden kan være løs er et krav.

Anonymkode: 6ef02...94d

Da er vi vist enige og det er fint å vite at du gir nydelige Greyhounden din et liv den fortjener -:)

Anonymkode: 085a5...945

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Foreldrene mine har en shih tzu som jeg passer av og til. Verdens snilleste hund. Vi valgte denne da de er rolige og vennlige. Tidligere hadde vi en langhåret dvergdachs. Hun var ordentlig morsk. Den valgte vi fordi vi ville ha en hund som var veldig lojal og litt tøff i trynet om det skulle komme rotter eller fremmede, men samtidig liten og søt.

Anonymkode: d4034...d06

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har en liten mops.

Egentlig er vi glad i større og mer aktive hunder, men livsstilen vår akkurat nå er slik at vi måtte velge hund etter hvor mye vi realistisk kan tilby. Da passer en liten, kosete og "enkel" hund perfekt. Hun får to lengre turer hver dag, pluss en tissetur, og er fornøyd med det.

Anonymkode: 947fc...ba0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er vokst opp med hunder, og foreldrene mine har hatt litt forskjellig. Hatt blant annet st.bernhard som er en helt heeerlig hunderase.

Nå har samboeren og jeg en valp som er blanding av labrador og boarder collie. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dansk svensk gårdshund. Stor hund i liten kropp, ivrig og lettlært. God turkamerat som trenger lite mosjon. Liten nok at størstebarnet kan ta han ut på morgentur. 

Hadde Rottweiler tidligere, omplasseringsund. Ypperlig turkompis som bar sitt eget utstyr, aldri bjeffet, alltid var klar for alt og elsket å kose. Beste hunden jeg har hatt. 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rottweiler.

Det er eit svært begrenset antall hunderaser som passer meg og min livsstil, og som i tillegg er fine å se på. Eg har alltid likt den rasen og når eg var på utkikk etter hund, så ramlet eg tilfeldigvis over ei annonse på Finn som hadde den rasen til salgs relativt nær meg.

Eg skulle gjerne adoptert hund siden eg har både husrom og hjerterom til mange flere flere, men det er jo ikkje det heilt store opplegget her til lands..

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Perro De Presa Canario. Ikke en godkjent rase i FCI vel og merke. 

Fordi jeg vil ha en vakthund med noe mellom øra. Er ikke fra Norge, alle Dogo/Presa her er aøpplebikkjer 

Anonymkode: fd775...1b5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en Rottweiler. Ønsket meg egentlig en bullmastiff eller Borboel, men Rottweiler er drømmehunden til mannen i huset, så han fikk viljen sin🙈 Veldig glad for at det ble slik ettersom Rottweileren er en aktiv hund, som er med på ALT! Like glad i å gå spor i skogen, trene lydighet eller ligge som en potetsekk i sofaen😂 Dog en utfordrende hund som trenger klare og tydelige grenser og mental trening for å fungere godt i hverdagen😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 30. juni 2016 at 21.38, AnonymBruker skrev:

Har en mynde ( vil ikke si hvilken rase). Valgte det fordi jeg ville ha en enkel hund som er med på alt, men som likevel tåler rolige dager. Har fått en hund som er akkurat det jeg var ute etter! :) 

Anonymkode: 85f6e...84c

Hvorfor vil du ikke si rase?

Anonymkode: 70215...833

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den ‎30‎.‎06‎.‎2016 at 17.27, AnonymBruker skrev:

Hvilken hunderase har dere? og hvorfor valgte dere akkurat den rasen? 

Anonymkode: e98df...31b

Bichon Havanais

Fantastisk morsom, snill, kosete, rolig og svært lite aggressiv.

Røyter ikke. Det er et stort pluss! Blir gjerne med på en skikkelig fjelltur, men trenger ikke mye aktivitet hver dag. Det passer oss fint, for vi har ikke like mye tid til tur hver dag.

 

Anonymkode: ba5f0...1bb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Blandingshund. Fordi det er mange omplasseringshunder som trenger hjem, og da får man ikke alltid velge rase.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dunker. Har hatt to stk, kommer aldri til å velge annen rase! Fantastiske hunder, herlig gemytt, flinke med barn og usedvanlig rolige innendørs. Utrolig dyktige og utholdende jakthunder. Litt vanskelig å dressere, men flinke og trofaste når de først lærer :) Elsker virkelig denne rasen. 

Anonymkode: f8ac4...b57

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Border collie! Driver med sau, og da er det fint med gjeterhund. 

Anonymkode: 3e21a...35b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor vil du ikke si rase?

Anonymkode: 70215...833

Jeg regner med det er fordi en del mynderaser er såpass sjeldne og har såpass små miljøer at anonymiteten ryker. 

Jeg har også hatt en stor mynderase, og kan skrive under på at de ikke trenger mye mosjon. Når folk ser dem, tror de at vi må jogge tre mil daglig med dem, men egentlig trenger de bare å få tatt seg skikkelig ut en halvtime to-tre ganger i uka, så er rusleturer fint ellers. (Lar du dem løpe for mye uten hviledag i mellom risikerer de skader, som alle gjør etter en treningsøkt.) Det som kan være krevende med mynder er helt andre ting, som seperasjonsangst, primadonnanykker og en heftig miks av jakt- og vaktinstinkter. 

Anonymkode: 0ee7c...6e2

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt mange forskjellige hunderaser gjennom oppveksten. Har hatt shetland sheepdog, blandingshund, st.bernhard og siberian husky. Nå har jeg japansk spisshund. Valgte denne rasen fordi jeg ønsket en allsidig hund som blir med på det meste samt at den ikke er for stor fordi jeg nå bor i leilighet. Veldig fornøyd med denne rasen. :hjerte: Når jeg flytter på landet igjen ønsker jeg meg en alaskan malamute da den er litt mer robust samt at jeg er veldig aktiv med fjellturer. 

Anonymkode: 32a9a...114

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Belle âme
Den 5. juli 2016 at 13.10, Kårky skrev:

Leonberger.Fordi jeg elsker store flotte hunder :D

Ja, leonberger er verdens beste bikkjer! Berre synd dei lever så kort. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Storpuddel.  Ville ha en barnevennlig hund som ikke røyter. Fantastisk hund! Fin størrelse på den og den er svært lettlært. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...