Gå til innhold

Hvilken hunderase har dere?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvilken hunderase har dere? og hvorfor valgte dere akkurat den rasen? 

Anonymkode: e98df...31b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jack Russel Terrier.  Ville ha en liten, men smart og aktiv rase. Hun er verdens kuleste og jeg er veldig fornøyd med valget. Hun er litt sta, men hun er jo en terrier, så jeg var forberedt på det :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Keikolina

Shih tzu, ville ha en slapp liten hund som ikke er så aktiv. Bjeffer lite og ikke røyter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alaskan malamute. Ville ha en robust og sterk tur- og familiehund uten vaktinstinkt. Liker dessuten ikke småbikkjer.

Anonymkode: 7fbd5...8c3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Malteser :) Vi bestemte oss ikke 100% for en rase før vi var på besøk og møtte foreldrene hans, og de var mer eller mindre alt vi så etter i en hund. Vi ønsket en selskapshund som kunne bli med på timeslange turer uten å trenge det hver dag, og som trivdes i sofaen med masse kos. Samboeren min ønsket også en hund som røytet lite/ingenting. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Belgisk fårehund tervueren. Ville ha en mellomstor/stor, aktiv og oppfinnsom hund som blir med på det meste vi finner på, pluss at de er veldig fine. Hadde en som barn, og dermed ble rasen "definisjonen" på hvordan hunder skal være for min del. 

Anonymkode: 950a3...a51

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Labrador Retriever. Allsidig til tusen, barnevennlig ( har ikke barn selv ), energisk, aktiv, lærevillig, snill, tilpasningsdyktig.

Anonymkode: db29a...7cf

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ønsker meg en Mops...

Men tror den blir litt for lat for meg! Jeg liker å gå turer i fjellet, og ikke bare gatelangs!

Kommer ikke til å kjøpe meg hund, da den blir for mye alene. Får vente til jeg blir litt eldre, og friskere! 

Å drømme, og ønske seg, kan man gjøre i mange år! Uten at noen kan si noe på det!

Endret av Hurrahei
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samojed. Vi ville ha en hund vi kunne bruke til noe som også er sosiale familiehunder. Samboer er vant til samojeder så valget var i grunn enkelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Engelsk setter her. Ville aldri valgt rasen om vi skulle hatt valp siden det er en svært altiv rase. Vår er en omplasseringshund, så han er både godt voksen og en familiehund som er vant til forholdsvis lite aktivitet, så for oss er han super. 

Om vi noengang skal ha hund igjen blir det nok en cocker spaniel. Vil ha en hund som ikke trenger så altfor mye mosjon, men som også kan bli med på fjelltur. Vil også ha en mindre hund enn den vi har nå

Anonymkode: 82291...dbf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Engelsk cocker spaniel. Var kjent med rasen da moren min har hatt, og jeg ville ha en aktiv familiehund som er med på det meste. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Engelsk cocker spaniel :) Har vokst opp med rasen, og det er mye hund i en liten kropp, og passer perfekt for oss. Veldig godt lynne, og ellers typisk cocker. Matglad, og veldig, veldig sta. Sånn som oss. :) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en mynde ( vil ikke si hvilken rase). Valgte det fordi jeg ville ha en enkel hund som er med på alt, men som likevel tåler rolige dager. Har fått en hund som er akkurat det jeg var ute etter! :) 

Anonymkode: 85f6e...84c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Whippet! 

Hater regn og superkalde dager, digger barn, funker i stallen, stille og rolig innendørs (type glemme bort hele hunden) og null pels/sand/skit som slepes inn. Perfekt for oss!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Dansk svensk gårdshund. Kvikk og spenstig rase, men samtidig rolig og enkel å dressere. Lite bjeffing og en super turkammerat

Anonymkode: c84f4...c3f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

47 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har en mynde ( vil ikke si hvilken rase). Valgte det fordi jeg ville ha en enkel hund som er med på alt, men som likevel tåler rolige dager. Har fått en hund som er akkurat det jeg var ute etter! :) 

Anonymkode: 85f6e...84c

Hvorfor vil du ikke si hvilken? Du er jo anonym.

Anonymkode: 8847d...106

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Retriever blanding, var helt tilfeldig sånn sett, men likte blandingen og da ble det sånn. Mest perfekte hunden jeg noen kan kunne fått. :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Whippet jeg og. Kunne ikke bedt om en bedre rase! :rodmer:

Anonymkode: 3cff4...cad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...