Gå til innhold

ikea sofa vs bolia sofa.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Du må ut å prøvesitte! :) Når jeg skulle kjøpe meg sofa for noen år siden fant jeg kun en på Ikea jeg syntes var fin sammtidig som det er mega god å sitte i og det var Tidafors:

tidafors-seters-sofa-gra__0240075_PE3797

Men så er jeg høy og har lange ben, noe som gjør at jeg liker dype sofaer, en kort person vil kanskje føle at den ikke er like god da den kanten treffer for langt ut ved knærne om de sitter godt inpå sofaen. Så veeldig viktig å gå ut å prøvesitte, da kan du kanskje spare deg for dilemmaet i det hele tatt (om en av dem ikke er så god).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Haha! Bolia og Ikea er samme butikk! Samme eier samme konsept, bortsett fra at Bolia bruker mer penger på designere. Bolia og Ikea eies av Ikea. 

Anonymkode: bccc3...a94

Lenke til kommentar
Del på andre sider

46 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Haha! Bolia og Ikea er samme butikk! Samme eier samme konsept, bortsett fra at Bolia bruker mer penger på designere. Bolia og Ikea eies av Ikea. 

Anonymkode: bccc3...a94

Kilde??

Anonymkode: 460db...a15

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får ikke til å legge inn lenk her. Men søk på "eier av Bolia" på google så kommer det faktisk opp noe verre enn ikea, nemlig Jysk! Men jeg vet at Ikea har en stor andel av aksjer i Bolia

Anonymkode: bccc3...a94

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Haha! Bolia og Ikea er samme butikk! Samme eier samme konsept, bortsett fra at Bolia bruker mer penger på designere. Bolia og Ikea eies av Ikea. 

Anonymkode: bccc3...a94

Samme konsept er det vel ikke.  Det ene er i et mellomklassesegment og det andre i et lavprissegment.  At noen eier flere ulike kjederbutikker, er ikke akkurat synonymt med at butikkene egentlig er det samme. Samme logikk har de som mener at hth og IKEA er samme kvalitet fordi de produseres på samme fabrikk.

Forskjellen er ikke hvor noe er er produsert eller hvem som eier,  men hva det er produsert av og hvordan det er produsert. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har bolia sofa i den ene stuen og god gammeldags IKEA i stue nummer 2. IKEA sofaen er den som er mest brukt for å si det sånn. Det var mannen som insisterte på bolia, mens jeg ville ha ikea. Det er såvidt han har satt seg på den. 

Anonymkode: 5451f...211

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har ingen av delene, men en venninne kjøpt sofa fra Bolia som er pen å se på og steinahrd å sitt i. Skulle visst mykes opp etterhevrt sa Boliafolkene, men ått år seinere er den fremdeles vond og like hard å sitte i. De har mye stilig design, men personlig er komfort også viktig. 

Anonymkode: a2dff...751

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*åtte år skulle det stå over

Anonymkode: a2dff...751

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...
Den 30. juni 2016 at 21.25, AnonymBruker skrev:

Vi har bolia sofa i den ene stuen og god gammeldags IKEA i stue nummer 2. IKEA sofaen er den som er mest brukt for å si det sånn. Det var mannen som insisterte på bolia, mens jeg ville ha ikea. Det er såvidt han har satt seg på den. 

Anonymkode: 5451f...211

Føler denne tråden bærer preg av at noen elsker Ikea, og dermed har et unyansert syn i diskusjonen. Personlig ville jeg aldri valgt ikea. Det er møbler som er relativt kjedelige , og som "alle har". Dessuten har jeg en følelse av at folk kjøper billig fordi det er "lett å skifte ut og kjøpt ny". Subtilt kan dette tolkes som både at møblene er kjedelige, så behovet for fornyelse vil være tilstede raskt, itillegg til lave forventninger til kvalitet. 

Jeg var innom Bolia , litt tilfeldig, igår- og fikk kjempegod informasjon om møbelstoffer og behandling. Fikk i tillegg info om når sofaen jeg kikket på kom på salg!!! 

Sofaen ts linker til fra Bolia har en helt annen klasse over seg enn Ikea sofaen :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 30. juni 2016 at 11.44, AnonymBruker skrev:

Denne

http://www.ikea.com/no/no/catalog/products/S19031742/#/S09031766

Lekker! :) 

 

Anonymkode: e2b96...0ac

Denne sofaen ser billig ut. Legg merke til at skinnet er sydd sammen av mange deler . Vises spesielt godt på sidelengs armlenene. I tillegg tar sofaen til seg farge av dongry og andre mørke tekstiler. To familier jeg kjenner har denne, ikke pent. Får dessuten litt 80 talls feeling av hvite skinnsofaer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 år senere...
På 30.6.2016 den 17.05, listefyll skrev:

Samme konsept er det vel ikke.  Det ene er i et mellomklassesegment og det andre i et lavprissegment.  At noen eier flere ulike kjederbutikker, er ikke akkurat synonymt med at butikkene egentlig er det samme. Samme logikk har de som mener at hth og IKEA er samme kvalitet fordi de produseres på samme fabrikk.

Forskjellen er ikke hvor noe er er produsert eller hvem som eier,  men hva det er produsert av og hvordan det er produsert. 

Begge er i lavprissegmentet. Bolia har bare satt opp prisene for å kjøre 50% kampanjer året rundt.

Anonymkode: 89f22...7ef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kjøpte to IKEA tresetere og vært svært fornøyd i begynnelsen. Men etter noen års bruk, begynte begge å knirke noe voldsomt! Klagde til IKEA og siden det var 10 års garanti,  fikk vi erstatning. Valgte da å kjøpe to andre tresetere. Og fet samme skjedde igjen!!! Så nei, synes ikke det er god kvalitet på IKEA sofaer, så kjøper ikke det igjen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...