Gå til innhold

ikea sofa vs bolia sofa.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har sett en del på sofaer. Og liker en sofa fra ikea på under 6000. En hvit skinnsofa med knapper og metall ben. Må ha 2 stk i stua og 12000 for 2 sofaer er en bra pris. Men liker igjen veldig ene og stilig sofa fra bolia som koster 15000 kr pr stk. Dere som har sofa fra ikea eller bolia hva synes dere om kvaliteten på deres sofa? Kan legge ut bilde når jeg får pcen i gang. Får ikke til på mobil. Andre typer sofaer fra andre steder er og interessant altsp så delta gjerne med erfaringer.   

Anonymkode: 76722...624

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har en venninne som byttet ut Ikea-sofaen sin med en Bolia-sofa. Etter et halvt år gikk Boliasofaen rett til fretex, og hun kjøpte en ny fra Ikea... 

Bolia-sofaen fikk groper i putene som ikke gikk vekk, selv om hun snudde putene. Stoffet nuppet seg også veldig. Hun var veldig misfornøyd med den. I tillegg var kundeservicen hos Bolia helt rævva (hun kjøpte flere møbler samtidig, og det var noe feil med mer eller mindre alt...). 

Anonymkode: 6567f...f9f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har sett en del på sofaer. Og liker en sofa fra ikea på under 6000. En hvit skinnsofa med knapper og metall ben. Må ha 2 stk i stua og 12000 for 2 sofaer er en bra pris. Men liker igjen veldig ene og stilig sofa fra bolia som koster 15000 kr pr stk. Dere som har sofa fra ikea eller bolia hva synes dere om kvaliteten på deres sofa? Kan legge ut bilde når jeg får pcen i gang. Får ikke til på mobil. Andre typer sofaer fra andre steder er og interessant altsp så delta gjerne med erfaringer.   

Anonymkode: 76722...624

Denne? (Timsfors)

TIMSFORS 2-seters sofa IKEA Kontaktområder dekket av mykt, gjennomfarget 1,2 mm tykt narvskinn som er smidig og mykt å ta på.

 

Anonymkode: e2b96...0ac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min erfaring er motsatt. Jeg har har bare positivt erfaringer med Bolia. Det er dyrere enn IKEA, men de har til gjengjeld ofte gode salg, det lønner seg å følge med. Jeg fikk min sofa på 50% og har hatt den i snart fire år. Den er fremdeles like fin. Putene jeg har krever at man banker dem for at de holder seg fine, da de inneholder dun.

Anonymkode: 588db...b26

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bolia holder jeg meg laaangt unna! Snakker om overpriset makkverk. Merker jo det når man går inn i enhver bolia-butikk. Joda, stilige møbler har dem, og ikke minst, kule hipstere som jobber der, som byr på kul organisk kaffe og hele pakka. Men det er jo bare staffasje.

Kvalitetsmessig vil jeg påstå IKEA er minst på linje med, hvis ikke noen hakk over.

Anonymkode: 74d9d...9e3

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Min erfaring er motsatt. Jeg har har bare positivt erfaringer med Bolia. Det er dyrere enn IKEA, men de har til gjengjeld ofte gode salg, det lønner seg å følge med. Jeg fikk min sofa på 50% og har hatt den i snart fire år. Den er fremdeles like fin. Putene jeg har krever at man banker dem for at de holder seg fine, da de inneholder dun.

Anonymkode: 588db...b26

Of hvorfor har de ofte gode salg tror du? Gjerne ned til 50%? Jo fordi møblene der er så overpriset i forhold til kost/kvalitet, at de kan selge med 50% avslag og fortsatt ha ganske god fortjeneste.

Møkka-butikk som selger møkka-møbler.

Anonymkode: 74d9d...9e3

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Ok

Her er 2-seteren til i underkant av 6000,-

http://www.ikea.com/no/no/catalog/products/S19031742/#/S09031766

Lekker! :) Jeg ønsker meg også denne

Anonymkode: e2b96...0ac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har en stoooor hjørnesofa i grått ull fra Bolia. Kostet 36.000 kr. Mye penger, fikk den av bestemor. Aldri angret et sekund på kjøp på Bolia. Superfornøyd. Hatt den i mange år. Den har vært herjet mye med pga barna, det har blitt sølt saft og is på den, men bruker et middel som fjerner det på null time, den ser ennå ut som ny.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Bolia holder jeg meg laaangt unna! Snakker om overpriset makkverk. Merker jo det når man går inn i enhver bolia-butikk. Joda, stilige møbler har dem, og ikke minst, kule hipstere som jobber der, som byr på kul organisk kaffe og hele pakka. Men det er jo bare staffasje.

Kvalitetsmessig vil jeg påstå IKEA er minst på linje med, hvis ikke noen hakk over.

Anonymkode: 74d9d...9e3

Oi! Hvem synes du har best kvalitet? Jeg vil helst ah en sofa som holder seg en stund, da får jeg heller lege i en tusing elelr to ekstra.

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Denne

http://www.ikea.com/no/no/catalog/products/S19031742/#/S09031766

Lekker! :) 

 

Anonymkode: e2b96...0ac

 

Bingo!

Anonymkode: 76722...624

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville valgt 3-seteren, men det er fordi det passer hos meg. Det er bare noen få hundrelapper i prisforskjell mellom 2 og 3 seter

Anonymkode: e2b96...0ac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Of hvorfor har de ofte gode salg tror du? Gjerne ned til 50%? Jo fordi møblene der er så overpriset i forhold til kost/kvalitet, at de kan selge med 50% avslag og fortsatt ha ganske god fortjeneste.

Møkka-butikk som selger møkka-møbler.

Anonymkode: 74d9d...9e3

Jøss, så nyansert du er. Det kan like gjerne handle om at Bolia har forholdsvis høye priser og ønsker å "lokke" til seg nye kunder med mindre avskrekkende priser. Fornøyde kunder kommer gjerne tilbake, og vil da kanskje ikke være så opptatt av salg, men av produktene.

Anonymkode: 588db...b26

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ville valgt 3-seteren, men det er fordi det passer hos meg. Det er bare noen få hundrelapper i prisforskjell mellom 2 og 3 seter

Anonymkode: e2b96...0ac

Det er ikke størrelsen det kommer ann på, men kvaliteten. Jeg må ha 2 3setee, om bildet var an en 2seter så var det kun for  vise typen :)

https://www.bolia.com/nb-no/produkter/01-027-10_1757559

Dette er bolia sofaen jeg så på, litt dyrere enn jeg husker. Veldig stilig. da

Anonymkode: 76722...624

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er ikke størrelsen det kommer ann på, men kvaliteten. Jeg må ha 2 3setee, om bildet var an en 2seter så var det kun for  vise typen :)

https://www.bolia.com/nb-no/produkter/01-027-10_1757559

Dette er bolia sofaen jeg så på, litt dyrere enn jeg husker. Veldig stilig. da

Anonymkode: 76722...624

Å herregud, valget er enkelt, du må gå for Bolia sin Vela-sofa!!:) Den var ti ganger så stilig som Ikea sin. Etter min smak da!

Både jeg og ei venninne har hatt Bolia i årevis, begge har barn, så blir mye heiring, men de holder seg veldig godt!

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, FayFerner skrev:

Å herregud, valget er enkelt, du må gå for Bolia sin Vela-sofa!!:) Den var ti ganger så stilig som Ikea sin. Etter min smak da!

Både jeg og ei venninne har hatt Bolia i årevis, begge har barn, så blir mye heiring, men de holder seg veldig godt!

Og jeg har ikke barn så da bør den i teorien holde seg enda lenger ;) Ja den er veldig fin, jeg får spare noen mnd og slite på min gamle.

Anonymkode: 76722...624

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Og jeg har ikke barn så da bør den i teorien holde seg enda lenger ;) Ja den er veldig fin, jeg får spare noen mnd og slite på min gamle.

Anonymkode: 76722...624

Det er verdt sparingen! Lover! Spar - og - så - løp - og - kjøp:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du har tid, så følg med, nesten alt på bolia kommer på salg. 

Vi har også bolia, har holdt seg fint i årevismed hard bruk, har både barn og hund  (Dyre stoffer, vet ikke om det er avgjørende)

Anonymkode: 3a371...ce4

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Om du har tid, så følg med, nesten alt på bolia kommer på salg.

Vi har også bolia, har holdt seg fint i årevismed hard bruk, har både barn og hund  (Dyre stoffer, vet ikke om det er avgjørende)

Anonymkode: 3a371...ce4

Jo stoffene har litt å si ifht. kvalitet. Litt dyrere jo bedre stoff så klart. Ull er knall.

Enig ang salg. Vi kjøpte vår på salg, den var satt ned 5.000 kr. Men kan få enda bedre kupp enn det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...