Gå til innhold

Kan du anbefalle ferie Hellas eller Kreta?


Teardrop

Anbefalte innlegg

Vi er 2 stk på ca 30år som tenker å dra til Hellas eller Kreta i 2 uker.
Kan du anbefalle by og hotell?
Vi er intr i å slappe av med sol, bading, god mat og drikke. Og utflukter for å se å forskjellige ting og steder.
Et sted uten for mange fulle ungdommer ravende rundt oss.  Altså ikke typ  Ayanapa eller magaluf.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kan ikke anbefale noe anbefalling jeg da.

Anonymkode: 22a38...437

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke Hellas eller Kreta da, men kan anbefale Portugal. Eks Algarvekysten eller badebyen cadcais ved sjarmerende Lisboa. dere kan dra på dagsturer til Lisboa, sintra, vindistriktene i porto og event en dagstur til Algarve kysten. Anbefales 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan varmt anbefale Kreta :) Anais Holliday eller Anais Summerstar, ligger rett ved Chania, agii apostolii. Utrolig koselig hotell og område, veldig bra strand, og kort vei til chania for litt byliv og shopping. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest snusmumriken_

Må bare slenge inn at Kreta går under Hellas. Tenker du fastlandet når du sier Hellas?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men altså.... Kreta er jo Hellas? Hellas er fantastisk, kan anbefales. Denne anbefalingen inkluderer da også Kreta.

Anonymkode: 2716d...05e

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest snusmumriken_

For å svare på spørsmålet, hvor som helst i Halkidiki. Nea Marmaras for eksempel. Ellers er Thassos en kjempefin øy, men periodevis veldig mye ungdom som drar på campingtur dit. Anbefaler dere uansett å dra utenom turistfellene.

 

Drar dere til Kreta håper jeg dere tar båt over til Spinalonga!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hellas er et stort land med nærmest utallige øyer man kan besøke. Kreta er en av dem. Ellers er øyer som Santorini, Kefalonia, Samos og Zakynthos fine øyer (og sikkert alle de andre også).

Fastlandet er også flott, f.eks. Parga.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, snusmumriken_ skrev:

Må bare slenge inn at Kreta går under Hellas. Tenker du fastlandet når du sier Hellas?

Jepp ;) Blei kanskje litt feil, men var sånn jeg tenkte ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rhodos er kjempe fint da. Utflukter til Marmaris, Lindos, gamlebyen  (uuuutrolig sjarmerende by)+++. God mat og drikke, hyggelige mennesker, fine badestrander. ÷ er at en del badestrender er litt steinete.  Ellers helt topp! skal ditt i sommer ;)

Du kan jo også sjekke ut litt på YouTube. Få litt inspirasjon fra folk som har vist litt rundt på de feriene de har vært på.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Parga på fastlandet i Hellas. Frodig liten plass som ikke er overfyllt med partyturister. Forelsket meg helt i plassen !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

Ville anbefalt Rethymnon på Kreta. Har vært på Kreta 8 ganger og bodd på forskjellige steder, men Rethymnon likte jeg meg best i :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 3.7.2016 at 23.16, Kamelia83 skrev:

Jeg kan også anbefale Parga :)

Ja, Parga! Har vært i både Rethymnon og Parga, men ville nok satt sistnevnte som førstevalg :) Men hvor stort utvalget er på hotellene er en annen sak, nå midt i ferien

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nanne70

HerJeg kan anbefale en ikke så veldig kjent men utrolig vakker øy i Hellas - Poros, heter den. Det går ikke charter dit, dermed blir sammensetningen av besøkende en noe annen enn på et typisk chartersted. Det er et livlig folkeliv i høysesongen, men ikke så mye fulle ungdommer - fin blanding av alt fra barnefamilier, ungdommer, par, pensjonister og folk som reiser alene.

I og med at det ikke er charterturisme til øya er det lite arrangerte utflukter å delta på, men Hydra er f.eks. bare en havltimes båttur unna og det er kort vei over til fastlandet (Peloponneshalvøya) der man kan leie bil og dra til f.eks. Nafplio eller Epidavros. Det er brukbare vannsportmuligheter spesielt i Askeli (vannski, parasailing), og flere fine strender rundt om på øya som kan nås pr. sykkel, moped eller buss.

Det er også mange koselige restauranter/tavernaer på øya, de fleste med god, lokal mat, men det finnes også noen som tilbyr en mer internasjonal meny. I Poros by er det spesielt mange bra fiskerestauranter som hver dag får fersk fisk fra de lokale fiskerne. Det finnes også et utvalg barer, musikkbarer og en nattklubb, så her er noe for alle.

Det er enkelt å komme seg dit på egen hånd - rutefly til Athen, buss eller taxi til Pireus og hurtigbåt eller ferge til øya. Hurtigbåt tar en drøy time, ferge omtrent dobbelt så lang tid - men det er ikke nødvendigvis ueffent å sitte ute på øverste dekk med en iskald pils :)

Her er noen bilder:

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Apollo arrangerer nå turer til Poros :) men tror bare det går fra Oslo... men lander i Athen :) Apollo har forresten mange øyer som ikke er typiske turiststeder, de fleste må man lande på en større øy/fastland og ta båt derfra. 

Anonymkode: 6e15d...cd3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nanne70
14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Apollo arrangerer nå turer til Poros :) men tror bare det går fra Oslo... men lander i Athen :) Apollo har forresten mange øyer som ikke er typiske turiststeder, de fleste må man lande på en større øy/fastland og ta båt derfra. 

Anonymkode: 6e15d...cd3

Åh, så de har startet igjen? Så flott :) Gjør det litt enklere hvis man aldri har vært der før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Nanne70 skrev:

Åh, så de har startet igjen? Så flott :) Gjør det litt enklere hvis man aldri har vært der før.

Ja det er det, for oss som ikke har reist så mye uten "charter" mellom greskeøyer er det veldig praktisk. Reiser ikke "Charter" om en lander på en øy med flyplass, men føler meg litt usikker når det kommer til å komme seg videre til andre øyer, spesielt når barn er med på turen. 

Anonymkode: 6e15d...cd3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nanne70
51 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja det er det, for oss som ikke har reist så mye uten "charter" mellom greskeøyer er det veldig praktisk. Reiser ikke "Charter" om en lander på en øy med flyplass, men føler meg litt usikker når det kommer til å komme seg videre til andre øyer, spesielt når barn er med på turen. 

Anonymkode: 6e15d...cd3

Vi reiste charter med Apollo de to første årene vi dro til Poros, og var veldig fornøyd med opplegget de hadde da :) Men så sluttet de å tilby reiser dit, så da måtte vi ordne oss selv. Synes det er flott at de har Poros på "programmet" igjen, for det er virkelig en helt spesiell øy - vi har vært der i 14 år og er ennå ikke gått lei.... :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...