Gå til innhold

Skravletråd mars/april 2017


Aomame

Anbefalte innlegg

Hei! 

Siden det ikke finnes noen skravletråd for mars/april, så tenkte jeg at jeg bare fikk opprette en selv. Jeg testet positivt for en ukes tid siden, er 5+1 i dag, med foreløpig termin 2. mars. Dette er mitt andre barn, og jeg gleder meg veldig denne gangen også! Nå satt den i første PP, så ble nesten litt sjokkert da jeg testet positivt. Hadde ventet å bruke et halvt års tid, slik som sist, men den gang ei.

 

Håper noen joiner her snart! Veldig fint å ha et sted å skravle litt når det er hemmelig for venner og familie ennå :)

 

----------------------------------------------------------------------------------

Terminliste:

Aomame - 27. februar  :babygutt:

Stella84 - 1. mars

j86 - 7. mars :babyjente:

Atziri - 8. mars :babyjente:

 

Hønsa - 15. mars

opie - ? mars

Birdo - 18. mars :babyjente:

KMT - 19. mars :babyjente:

 

DunnoE - 3. april

Sapphira - 6. april :babyjente: 

Havrekjeksen  - 7. april

Mainecoon - 9. april :babyjente:

Charmiss - 12. april

Stinemor_HjemmetNO - midten av april

lorelei6 - 19. april :babygutt:

Marimba - 19. april :babyjente:

Millemor84 - 22. april :babygutt:

LexSuperior - 23. april :babygutt:

Kyll - 24. april

Leviora - 26. april

lillemy02 - 28. april

Nautika - 1. mai :babyjente:

 

Endret av Aomame
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!

Her vil jeg være med :) Jeg testet positivt for litt under ei uke siden, og er 4+5 i dag med foreløpig termindato 8.mars. Det er mitt første barn, og vi prøvde i ett år før det gikk. Måneden det gikk var første periode jeg prøvde pergo (dobbelkur), og da satt spiren med en gang :) Så nå krysser vi fingrene for at den holder seg godt fast, og at vi sitter med ett (eller to, i og med at jeg gikk på pergo er mannen overbevist om at det er tvillinger inni der :fnise: ) nurk i mars. Jeg er forresten 24 år, og mannen er 25 :) Har dere fortalt det til noen enda? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! :vinke:

Hyggelig med selskap! Gratulerer så mye Atziri! Så bra at det endelig klaffet :)

Jeg har sagt det til en venninne og mannen til en kompis, men ingen utover det. Skal på ferie med min far i sommer, så kommer nok til å si det da ettersom jeg er rimelig sikker på at han uansett forstår når jeg ikke drikker noe alkohol. Resten tenker jeg får vite det ca ved 12 uker. Hvis jeg klarer å vente da :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 1.7.2016 at 14.04, Aomame skrev:

Hei! :vinke:

Hyggelig med selskap! Gratulerer så mye Atziri! Så bra at det endelig klaffet :)

Jeg har sagt det til en venninne og mannen til en kompis, men ingen utover det. Skal på ferie med min far i sommer, så kommer nok til å si det da ettersom jeg er rimelig sikker på at han uansett forstår når jeg ikke drikker noe alkohol. Resten tenker jeg får vite det ca ved 12 uker. Hvis jeg klarer å vente da :P

Vi har ikke fortalt det til noen enda, men holder snart på å sprekke :fnise: Så da er det ekstra hyggelig å ha denne tråden. Vurderer å fortelle det til mødrene våre snart :) Har du noen symptomer? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner deg godt! Man har jo lyst til å si det til alle! Har bestemt meg for å si det til mamma denne uken. Så det gleder jeg meg til!

Jeg hadde bekkensmerter allerede før positiv test, og det gjør seg gjeldende nå også. Det varierer veldig fra dag til dag, men er ganske vondt på det verste :( Håper det gir seg litt. Hadde det ikke sånn sist. Kvalmen har også satt inn, men kaster heldigvis ikke opp. Er også grisetrøtt, så det blir en lur på sofaen når anledningen byr seg. Hva med deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er endel kvalm og svimmel, særlig når jeg rører meg mye. Ellers har jeg ekstremt ømme bryst, i tillegg til at de allerde har blitt større (til mannens store glede ;) )  Har også endel stikninger på venstre side som kan bli ganske vond til tider. Men syns uansett det er godt å kjenne på kroppen at jeg er gravid, blir liksom mer ekte da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, du sier noe. Hadde jeg ikke kjent noengang hadde jeg sikkert bare vært stresset av det :PRisikoen for spontanabort er angivelig mindre dersom man er kvalm, så det er jo en trøst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter :vinke:

Melder meg inn her. Er plutselig gravid. Veldig overraskende for oss da vi har brukt beskyttelse. Har vel hatt et lite sjokk, men nå har vi begynt å venne oss til tanken og kan starte å glede oss. Vi har en liten gutt på 10 mnd fra før, så her blir det to tette hvis alt går som det skal. Har foreløpig termin 9 mars.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Aomame skrev:

Ja, du sier noe. Hadde jeg ikke kjent noengang hadde jeg sikkert bare vært stresset av det :PRisikoen for spontanabort er angivelig mindre dersom man er kvalm, så det er jo en trøst.

Åh, det hadde jeg ikke hørt før! Da må jeg jo bare ta kvlamen godt i mot da ;) Foreløpig har jeg ikke morrakvalme, her kommer den i form av kveldskvalme :( Og særlig hvis jeg har spist/drukket noe søtt, som f.eks. brus. Burde vel bare unngå det når jeg tenker meg om ;) 

3 timer siden, j86 skrev:

Hei jenter :vinke:

Melder meg inn her. Er plutselig gravid. Veldig overraskende for oss da vi har brukt beskyttelse. Har vel hatt et lite sjokk, men nå har vi begynt å venne oss til tanken og kan starte å glede oss. Vi har en liten gutt på 10 mnd fra før, så her blir det to tette hvis alt går som det skal. Har foreløpig termin 9 mars.

Hei :vinke: Så koselig med flere her! Ja, det blir jammen tett. Blir sikkert slitsomt i starten, men så blir det jo veldig koselig for de å være så tette søsken etterhvert. Har liksom alltid en lekekamerat :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan går det med dere jenter? Er formen ok? Har dere tatt ferie enda?

Her er det enda jobbing, ferie i august. Så bare litt over to uker igjen. Er litt småkvalm om morgenen, men har lært meg fra sist graviditet at det er viktig å spise litt og drikke masse vann. Ellers er jeg ganske trøtt. Egentlig ikke noe å klage på vil jeg si :-) 6+2 i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! 

Jeg sniker meg med her, jeg ;) I morges lyste det "Gravid 1-2" på CBD hos meg! :bolledeig:Etter flere positive tester de siste dagene så viste jeg det egentlig, men det blir noe annet når det står der svart på hvitt! Jeg er bare 3+6, men håperhåper at spiren klamrer seg fast! Termin blir rundt 23. mars (ser det varierer litt etter hvilken app jeg ser på :P)

Dette er min første graviditet, ingen av oss har barn fra før. Jeg er 28 og min samboer 31. Vi har vært sammen i mange år, og er godt etablerte med jobber, bil og hus. Graviditeten har vært planlagt i minst to år (hallo spontanitet :fnise:), og akkurat nå er vi begge to litt i sjokk over at vi fikk det til så fort! Vi var så innstilt på at dette kom til å ta tid.

Edit: ser det kan misforstås, vi har ikke prøvd å bli gravide i to år, men vi bestemte oss for to år siden at sommeren 2017 skulle vi forsøke å bli gravid ;) 

Har noen av dete her inne tenkt på tidlig UL? Vi har lyst til å ta det rundt 11+0, men jeg lurer på om det er for tidlig om jeg ringer for å bestille time nå? Bør jeg vente noen uker? Aner ikke hvor fullbooka sånne steder er? Vi har en bestemt gynekolog vi ønsker å dra til, så kjipt om det ikke er ledig der rundt den tiden. 

Endret av Acerola
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann j86 og Acerola! :vinke:

Jeg skal ha tidlig UL i morgen faktisk, for i forrige uke opplevde jeg at bekkensmertene plutselig forsvant, og det samme gjorde det meste av kvalmen. Jeg ble skikkelig bekymret for at er er noe galt, så jeg ble enig med mannen om at vi sjekker, så vi slipper å bekymre oss. Nå kom "heldigvis" mye av kvalmen tilbake denne uka, men bekkensmertene er fremdeles helt borte. Så jeg er mindre bekymret nå, men synes det er greit å ta ultralyden i morgen så jeg får bekreftelsen den ene eller andre veien, så jeg slipper å lure.

Jeg synes ikke det er for tidlig å booke time nå hvis dere vil det, Acerola. Det er jo like greit å få det gjort om dere har bestemt dere og vet når det passer best.

Jeg har siste arbeidsdag før ferie på fredag, gleder meg til det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt var bra med lille i magen! Veldig betryggende og se den lille bønna og høre det lille hjertet :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sååå herlig Aomame!! Ble det satt noen ny termindato, eller holdt de den til det samme? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååh, er så misunnelig på deg nå :rodmer: Jeg har så lyst å dra på tidlig UL, men det er ingen private gynekologer der vi bor. Så vi må ta fly. Og i nærmeste by er det ikke noen private som har fått gode skussmål på nett, så jeg vet ikke om vi bare skal betale de ekstra kronene og dra til Oslo eller noe... Dro du privat @Aomame?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra alt viste seg å være fint til tross for bortfall av symptomer, Aomame! Hvor langt på vei er du? Hvor mye kunne de se på UL nå?

Jeg har ikke fått bestilt enda pga sommerstengt til 1. august. Satser på at det er ledige timer rundt de dagene vi har sett for oss likevel.

Jeg er 4+1 nå, og kjenner ingen symptomer uansett hvor hardt jeg kjenner etter. Er litt støl/øm nederst i magen, men det kan like godt være etter trening.. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg ble flyttet litt frem faktisk, er egentlig 7+3 utifra utregning fra siste mens, men størrelsen på embryoet tilsvarte rett over 8 uker. Men jeg tar det med en klype salt, slike tidlige ultralyder er ikke så veldig nøyaktige sånt sett. Venter til OUL med å forholde meg til en annen dato.

Jeg gikk privat, og det er jo ganske dyrt. Hadde fått henvisning fra lege, men jeg skal reise bort i neste uke, så orket ikke vente på offentlig tilbud. Jeg bor i Oslo så her vrimler det jo av tilbud, så det er nesten litt for lett å bare stikke innom en privat klinikk. Kan fort bli dyrt! Men jeg er glad jeg gjorde det nå :) Jeg kunne se en liten bønneformet klump, plommesekk og livmor, og det bittelille hjertet som slo. Ser ikke så mye ut som en baby ennå, men man synes jo likevel at ens egne lille bønne er kjempesøt :P

Det er helt vanlig å ikke kjenne noe når man er 4+1! Kvalmen har ikke kommet før i uke 5 i begge mine svangerskap.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jeg spørre hvem du gikk til i Oslo? For hvis du var fornøyd er det noe jeg også vil vurdere :) Lurte også på hvilket grunnlag du fikk henvisning? Jeg er bekymret for svangerskap utenfor livmoren, og lurer på om det er nok grunnlag til å få henvisning i det offentlige... Som jeg skrev tidligere må vi reise langt for å finne privat :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er så usikker nå, på om vi skal ta to tidlige UL.. Jeg har lyst til å sjekke at hjertet faktisk slår, rundt uke 7?? Og så evt. ta en ny rundt uke 11 dersom alt ser bra ut på den første. Men det blir jo fort dyrt. Kanskje jeg endrer mening dersom jeg merker noen symptomer etterhvert - blir jo så usikker på om det faktisk skjer noe der inne!

Første skritt blir å ta en ny digital test i løpet av neste uke, og satse på at den viser 3+ :) 

Atziri: hvis du likevel må reise for å gå til privat UL, ville jeg vurdert Kvinneklinikken på Jessheim. Har hørt (og lest) veldig mye positivt om han som jobber der. I tillegg er han veldig flink på fosterdiagnostikk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var på Volvat ved Nasjonaltheateret. Var fornøyd med dem :) 

Jeg hadde ikke tatt så tidlig UL hvis det ikke hadde vært for at jeg plutselig mistet symptomer. Hadde egentlig tenkt å vente til uke 12. Så hvis det ikke er noen spesiell grunn hadde jeg prøvd å bare ta en tidlig UL. Jeg er ikke sikker på om jeg tar en til før OUL, men vi får se.

Grunnlaget for henvisningen var at symptomene mine hadde gitt seg veldig plutselig og at jeg var bekymret på grunn av det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...