Gå til innhold

Skravletråd mars/april 2017


Aomame

Anbefalte innlegg

2 minutter siden, Aomame skrev:

Kvalmen er ikke bedre ennå her, men den er heldigvis ikke så ille. Sist gang jeg var gravid var jeg så kvalm at jeg gikk ned flere kilo i begynnelsen og da begynte det ikke å bli bedre før etter uke 18. Men for mange bedrer det seg i hvert fall når første trimester er overstått. Så man får bare krysse fingrene.

Så koselig å se den lille da :) Jeg tror ikke det blir noen flere før OUL på oss, men gleder meg veldig til det!

Det er akkurat det jeg er redd for, at det skal vare lengre enn uke 12... Jeg skal egentlig begynne i ny jobb om to uker, og ser ikke akkurat lovende ut :( Jeg er jo 10 uker på vei nå, og har ikke gått opp ett gram. Har heller ikke gått ned i vekt da, så det er jo bra i det minste. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi har termin 15 mars!:gravid:

Jeg testet positivt for 4 uker siden, var på tidlig ultralyd idag. Gynekologen sa at alt så helt perfekt ut og den lille var akkurat som h*n skulle. Vi fortalte det til nærmeste familie idag, 9+0, resten vil vi fortelle det til etter uke 12. Gleder oss veldig å bli foreldre, dette har tatt mange år. Jeg ser på mannen min på en helt ny måte nå, han er 100 ganger kjekkere enn han noen har vært og spesielt når jeg ser hvor stolt han er:rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kapteinkjeks og cola demper kvalmen. Puh. Puppene mine ser også helt fantastiske ut og har fylt i alle BHer jeg eier til randen. Håper de ikke vokser mer, da må jeg ha nytt undertøy, for da renner de over kanten. Kunne ikke de sett sånn i i bikinisesongen, istedet for nå? :fnise:

Har en god følelse for at alt er bra og skal gå bra. Det er litt deilig. Gleder meg nå til time til tidlig UL. Har fått time 30/9. Da er jeg 13+3. Sist fikk jeg hint om kjønnet ved tidlig UL som visste seg å stemme. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei @Birdo :vinke: Gratulerer med positiv test og vellykket UL! Hvordan reagerte familien? :)

Jeg elsket cola før, og nå klarer jeg det ikke i det hele tatt :( Hadde liksom tenkt at det skulle være min redning, men neeeeidaaaa :fnise: I det minste er jeg litt sunnere? Frokostknekkebrød med smør må jo være tidenes kosthold :nigo:

Vi skal på tidlig UL om ei uke. Gleder meg så utrolig mye. Og så godt at du har en god følelse @Havrekjeksen! Jeg har troa på oss :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :)

melder meg inn her :)

testet positivt for et par dager siden. Håper spiren sitter. Isåfall tror jeg termin blir ca midten av april.

Har en gutt på 15 mnd fra før :)

 

morsomt at du var her også j86!!

Endret av Stinemor_HjemmetNO
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4+3 i dag

Vært hos fastlegen og fått sendt henvisning til tidlig ul, så nå må jeg bare vente på at innkalling kommer i posten. Klarer ikke helt å slå meg til ro før jeg veit at minien ligger på riktig sted denne gangen, men jeg håper håper håper!! :hjerte: (Hadde også blitt helt knust om den ikke gjorde det). 

@Stinemor_HjemmetNO vi ligger nesten helt likt i løypa :) Det blir morsomt! 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Melder meg også inn her. 9+2 med termin 15. Mars. Blir to tetter her, da jeg har en gutt på 11 mnd 🙈

Endret av Hønsa
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

59 minutter siden, Hønsa skrev:

Melder meg også inn her. 9+2 med termin 15. Mars. Blir to tetter her, da jeg har en gutt på 11 mnd 🙈

Gratulerer! Samme termin som meg:rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, Hønsa skrev:

Åå, så gøy 😊 Hvordan er formen?

Er utrolig sliten og trøtt hele tiden. Har de siste dagene begynt å bli kvalm på formiddagen, da hjelper det bare å sove en time eller to:sFun_sleeping: Din da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Birdo skrev:
1 time siden, Birdo skrev:

Er utrolig sliten og trøtt hele tiden. Har de siste dagene begynt å bli kvalm på formiddagen, da hjelper det bare å sove en time eller to:sFun_sleeping: Din da?

Så kjedelig!😥 Kjenner meg veldig igjen. Kvalmen er der egentlig hele dagen men prøver å være nøye med måltider, så da er det overkommelig. Føler også jeg sliter mye med trøttheten. Orker nesten ingenting og kan sove opp til 3t om dagen i tillegg til natten🙊 Satser på at det blir bedre med tiden. Lykke til videre i svangerskapet ☺

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 time siden, Hønsa skrev:

 

Takk for det! Lykke til du også😊

Kjedelig å være kvalm hele tiden da. Jeg blir så dårlig av å være kvalm jeg, så dette funker dårlig for meg:fnise:

Nå jobber jeg heldigvis bare ekstravakter så jeg kan sove mye, jeg sover hele natten også tar jeg hvert fall en lur i løpet av dagen, om ikke to:sFun_sleeping:

Har du/dere vært på ultralyd enda da?😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, Stinemor_HjemmetNO skrev:

Hei :)

melder meg inn her :)

testet positivt for et par dager siden. Håper spiren sitter. Isåfall tror jeg termin blir ca midten av april.

Har en gutt på 15 mnd fra før :)

 

morsomt at du var her også j86!!

Hei!

Hyggelig å være i samme termingruppe igjen :nigo:Gratulerer så masse med spiren. Hvordan er formen? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Birdo skrev:
5 timer siden, Birdo skrev:

Huff, skjønner godt det. Det er grusomt å være kvalm! Noen sier at det er kroppen sin måte å signalisere at du må ta det med ro, men hva vet vel jeg :)

Det er jo bra. Viktig å lytte til kroppen :)

Ja, var på UL i går og fikk se den lille og hjertet som slo. Rart å se en så liten skapning ligge å bevege på seg, men også såååå herlig! Skal tilbake når jeg er 12 uker! (bare ul hos fastlegen altså). Har du/dere vært? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...