Gå til innhold

Skravletråd mars/april 2017


Aomame

Anbefalte innlegg

På 25.3.2017 den 20.24, LexSuperior skrev:

Gratulerer så mye til både @Birdo og @Atziri:nordvesta:

Har falt litt ut av denne tråden etter at siden ble oppdatert og endret seg på mobilen min. Skulle ønske jeg var litt flinkere på sånne tekniske ting:fnise:

Ble veldig glad for det innlegget om klær! Jeg er så redd for å kjøpe for mye i 50 også er han kanskje for stor til å bruke det med en gang. Vi har barn i nærmeste familie som har gått rett på 56..

Ellers lurer jeg litt på hva dere har tatt med i fødebagen av klær? Jeg føler at jeg har null peiling på hvordan kroppen kommer til å se ut etterpå og jeg har så lite klær som passer nå at jeg vasker dem flere ganger i uken. Noen som har noen gode tips?

Her blir det for øvrig kanskje keisersnitt på grunn av at babyen ligger i tverrleie så nå er vi veldig spente på hva sykehuset sier til uka. Er det noen som har erfaring med snuing eller planlagt KS? Hvis det blir KS så har jeg i hvert fall forstått det sånn at det blir minst en ukes tid før termin og da er det påske så da kan det kanskje bli før det også..? Jeg som hadde innstilt meg på en overtidsbaby som kanskje kom til å komme i mai😅

Tusen takk😄

Vi er veldig glad vi har mye i 50, hun er snart 3 uker og 50 er fortsatt litt for stort🙈 

Jeg var en uke på sykehuset før hun kom så jeg hadde med litt ekstra klær. Men hadde to gode joggebukser, en ammebh til hjemreise og noen ammesingletter. Beste jeg hadde med var tøfler og en tynn morgenkåpe! De bleiene er ikke så flatterende for rumpa for å si det sånn:fnise:  Forøvrig syns jeg de nettingtrusene var helt fantastisk å ha på, skulle gjerne hatt med flere hjem!

Til lille hadde jeg pakket to av alt i str 50 og to i 56 da vi ikke visste hvor stor hun var, bodyer, strømpebukse, bukser og gensere. Og lue og sokker😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Min nylig ferdigpakkede sykehusbag:

Sykehusbagen

  • Helsekort+lommebok+mobil+nøkler
  • Neglefil
  • Hentesett
  • ull-lue, ullstrømpebukse og ullsokker til baby (fått beskjed av ahus om at dette er alt vi trenger å ta med). 
  • Teppe
  • Bilstol
  • Toalettmappe: hårbørste, hårstrikk, fliseklemmer, tannbørste, tannkrem, deodorant, såpe/sjampo/balsam, fuktighetskrem, ansiktskrem, purelan, ammeinnlegg, lipsyl, våtservietter, noen bind i tilfelle
  • Crocs
  • Lang mobillader
  • ørepropper
  • Kamera
  • Poweraid
  • Energibarer
  • bok
  • Sjokolade
  • 2 cardigans
  • 2 joggebukser
  • 4 topper/singlet/ammetopp
  • Tights
  • Kjole
  • Morgenkåpe
  • Ammebher
  • Sokker
  • truser
  • Et skift + tannbørste til samboer (men han må dra litt fram og tilbake pga. hundene, så han trenger jo ikke så mye... og så kan han ta med mer til meg om det er noe jeg har glemt :nigo: )
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Minien har kommet til verden 

:rodmer:

1. april kl 0002, 19 dager før termin. Tok 55 min fra første skikkelige tegn på fødsel til hun var ute. Glad jeg har vært innlagt siden onsdag, da setefødsel i bilen ikke hadde vært noe særlig :P 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

10 timer siden, Mainecoon skrev:

Jeg ble mamma til ei jente 29.mars, 11 dager før termin💛

 

Gratulerer!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer til alle dere som har født! :nordvesta:

Her gikk nettopp vannet, og jeg som ikke har pakket fødebagen engang. 🙊 Var helt sikker på at det ikke kom noe baby før neste uke... 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, lorelei6 skrev:

Gratulerer til alle dere som har født! :nordvesta:

Her gikk nettopp vannet, og jeg som ikke har pakket fødebagen engang. 🙊 Var helt sikker på at det ikke kom noe baby før neste uke... 

Oi! Påskebaby :hjerte: 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lille kom til verden ca. kl. 2 i natt, hele 36 timer etter vannavgang og oppstart av rier. Det ble en skikkelig tøff fødsel, og jeg måtte etter hvert ha epidural da alt av fremgang stagnerte. Nå ligger han og sover i armene mine. En stor gutt på 3700 gram og 52 cm. 💙

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, lorelei6 skrev:

Lille kom til verden ca. kl. 2 i natt, hele 36 timer etter vannavgang og oppstart av rier. Det ble en skikkelig tøff fødsel, og jeg måtte etter hvert ha epidural da alt av fremgang stagnerte. Nå ligger han og sover i armene mine. En stor gutt på 3700 gram og 52 cm. 💙

Gratulerer!

Jeg lurer på om jeg er nestemann ut :sjenert: Har hatt rier siden kl 3 :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, lorelei6 skrev:

Lille kom til verden ca. kl. 2 i natt, hele 36 timer etter vannavgang og oppstart av rier. Det ble en skikkelig tøff fødsel, og jeg måtte etter hvert ha epidural da alt av fremgang stagnerte. Nå ligger han og sover i armene mine. En stor gutt på 3700 gram og 52 cm. 💙

Gratulerer så mye! :) 

3 minutter siden, Nautika skrev:

Gratulerer!

Jeg lurer på om jeg er nestemann ut :sjenert: Har hatt rier siden kl 3 :)

Lykke til :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fødte en gutt kl 09:15 i går, en fantastisk fødsel på 4 timer. Intens, men ikke for tøff, mye takket være for at jeg fikk epiduralen tidlig. En fantastisk avslutning på et tøft svangerskap. Som fortjent, sa mannen ;) 

Gleder oss til å komme hjem og slappe av med hele familien før vi forbereder oss til å flytte i drømmehuset om knappe to uker :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Endelig kom vår lille prins litt over midnatt 18.04. Han måtte til slutt ut med akutt ks så det ble en litt tøff start for oss, men nå er vi endelig sammen på barsel og kan kose oss❤

Gratulerer også til alle dere andre som har født:nordvesta:

Gleder meg til oppdatering fra deg @Nautika. Tenkte faktisk på deg i går :) 

 

Endret av LexSuperior
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, LexSuperior skrev:

Endelig kom vår lille prins litt over midnatt 18.04. Han måtte til slutt ut med haste ks så det ble en litt tøff start for oss, men nå er vi endelig sammen på barsel og kan kose oss❤

Gratulerer også til alle dere andre som har født:nordvesta:

Gleder meg til oppdatering fra deg @Nautika. Tenkte faktisk på deg i går :) 

 

Gratulerer så mye! 

Jeg sitter fremdeles her med kul på magen, riene avtok utover søndagen og siden har det vært helt tyst. Så vi får se! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg glemte helt å fortelle dere at jenta vår er født! Hun kom til verden på kvelden 27/3, 10 dager før termin :rodmer: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Crazydoglady
På 19. april 2017 den 21.06, Sapphira skrev:

Jeg glemte helt å fortelle dere at jenta vår er født! Hun kom til verden på kvelden 27/3, 10 dager før termin :rodmer: 

Gratulerer, jeg er så misunnelig! Har ventet på jenta vår i mange uker nå, kom uuuuuut! Flere som er forbi termin her? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...