Gå til innhold

Skravletråd mars/april 2017


Aomame

Anbefalte innlegg

Det er mest sannsynlig en gutt i magen min også :)

Er det noen her som har begynt å fått mage? Jeg har litt mage fra før, men jeg mener å tror at magen min må være litt større nå enn til vanlig😅 Er foresten 15+5 idag. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Der kommer guttene også :nigo: 

Magen her begynner å bli en tydelig liten kul. Enkelte har turd å spørre, men de fleste bare kikker spørrende ned. Er 20+3 og så er det tette graviditeter,lille er 14 mnd straks. Har vel lagt på meg om lag 5 kg så langt. Håper å ikke legge på meg noe særlig mer enn sist (14 kg), for det var relativt greit å få bort etter fødselen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig med flere gutter! :) Jeg er andregangs, 13+2 og har fått litt mage. Mye pga. at jeg er så oppblåst, men det merkes at noe vokser der inne :) Har jo denne bakovervendte livmora, da. Tar litt tid før det begynner å vokse utover :P 

I går fikk jeg forresten hørt hjertelyd for første gang :rodmer: Har egen doppler. Fosteret lå lengre opp enn hva jeg opplevde med storesøster. Veldig godt å høre hjertet slå der inne :hjerte: Lurer også på om jeg kjenner litt bevegelse iblant. Mest sannsynlig luft, men ååh, har så lyst at det skal være babysprell :fnise: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med gutter!:hoppendeglad:

Jeg har endel mage fra før, gikk ned over 20 kilo rett før jeg ble gravid. Har gått opp 3 kilo, er 18+5. Har faktisk blitt smalere og ser nesten tynn ut bakfra, men magen har blitt større og rundere.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trodde ikke magen kom til å komme før om flere uker, men jeg er 13+4 i dag og nå hagler kommentarene. Har lagt på meg litt og nesten bare på magen så det er sikkert derfor. Var ganske tynn før jeg ble gravid så denne endringen synes godt. Kommer ikke inn i noen kjoler og kan bare glemme å få igjen buksene. Kommer til å føles bedre når det blir en ordentlig babykul da. Nå vet jeg jo selv at han ligger for langt nede til at det bare er det. Heldigvis tenker ingen andre på det😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Uff, mannen min fikk tlf fra legen idag om at prøvene var ferdige og han skal bli henvist til OUS for time til genetisk veiledning. Merket at jeg ble litt stresset av det altså. Oppi mitt hodet så høres det jo rart ut at han skulle blitt henvist om prøvene kom tilbake negativt?:klo:

Får smøre oss med tålmodighet vel..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Birdo skrev:

Uff, mannen min fikk tlf fra legen idag om at prøvene var ferdige og han skal bli henvist til OUS for time til genetisk veiledning. Merket at jeg ble litt stresset av det altså. Oppi mitt hodet så høres det jo rart ut at han skulle blitt henvist om prøvene kom tilbake negativt?:klo:

Får smøre oss med tålmodighet vel..

Enig i at det høres litt rart ut, men samtidig så behøver det jo ikke å være noe alvorlig. Sikkert best å forsøke å ikke spekulere. Jeg ville i hvert fall ha blitt helt sprø av det. Har dere fått beskjed om hvor lenge dere må vente? Håper det går bra for dere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, LexSuperior skrev:

Enig i at det høres litt rart ut, men samtidig så behøver det jo ikke å være noe alvorlig. Sikkert best å forsøke å ikke spekulere. Jeg ville i hvert fall ha blitt helt sprø av det. Har dere fått beskjed om hvor lenge dere må vente? Håper det går bra for dere!

Mamma tok kontakt med en sykepleier innenfor den sykdommen for å spørre, og hun sa at de er tvunget av loven til å innkalle til rådgivning når det er tatt sånne prøver. Trenger ikke å bety noe heldigvis :) Nei, han fikk kun vite at det lå klart på OUS og at han ville få innkallelse..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Birdo skrev:

Mamma tok kontakt med en sykepleier innenfor den sykdommen for å spørre, og hun sa at de er tvunget av loven til å innkalle til rådgivning når det er tatt sånne prøver. Trenger ikke å bety noe heldigvis :) Nei, han fikk kun vite at det lå klart på OUS og at han ville få innkallelse..

Å, men da kan det jo bare være rutine😊 Håper han får time litt raskt da så dere slipper å lure.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Birdo Jeg skjønner det er skummelt å få telefon med den beskjeden, men som du sier så har de en plikt til å informere når slike prøver blir tatt. Det betyr ikke at blodprøvene ga utslag. Rart at den personen som ringte ikke informerte om det. Det er ikke godt å bli unødvendig bekymret. Jeg håper du fikk litt bedre ro etter samtalen mamman din hadde. :)

Vi har hatt genetisk veiledning tre ganger, og jeg oppfattet det som veldig informative og fine samtaler. De forklarer alt veldig enkelt slik at det også er mulig for oss 'dødelige' å forstå. Ikke minst sitter man igjen med mer kunnskap enn før samtalen. Det tok forresten bare en uke fra henvisningen vår ble sendt og til vi fikk time nå sist. Håper de ikke drøyer så lenge slik at dere snart får svarene dere venter på.

 

Her er det ingen mage, men jeg merker at buksene begynner å bli litt trange. I går under forelesning kjente jeg et kraftig spark. Jeg hadde helt glemt hvordan det føltes, og det var godt å få bekreftelse på at det fortsatt er liv der inne. Jeg gikk opp 12 kg i forrige svangerskap, men rakk aldri å gå ned alle kiloene før jeg brått var gravid på nytt. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@LexSuperior, ja var visst det! Håper vi også, kjedelig å gå og vente..

@lorelei6, ja det var ganske skummelt. Knøt seg godt i magen da.. Jeg kjenner hun som ringte å ga beskjed, er faktisk en venninne av meg, og hun ble først helsesekretær nå i juni så ikke sikkert hun tenkte på det. Men godt mamma ordner, hun heiv seg på tlf så fort jeg la på:fnise:

Så bra å høre! Jeg regner med at jeg får lov til å være med inn? Om ikke så kommer ikke mannen min til å huske halvparten av hva som ble sagt om jeg spør om referat etterpå:fnise: Håper det går raskt, skal sjekke postkassen hver dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Birdo Selv om det er hans gener som er til testing så er det jo deres felles barn. Jeg har i hvert fall hatt med mannen hver gang, selv om det har stått mitt navn på innkallelsen. Regner med at det går fint - og de er veldig trivelige på riksen. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk @lorelei6!

Legen ringte til mannen igår å ba han ringe medisinsk genetikk for å få time. Han ringte først til klinisk avdeling idag og fikk beskjed om at han måtte ringe labben, ringte dit men hun han snakket med skjønte ikke hvorfor han hadde ringt siden det var legen som hadde fått prøvesvarene. Hun satt han over til overlegen som forklarte at han måtte ringe et annet nr, som viste seg å være tilbake til klinisk avdeling. Han ringte tilbake dit og da sjekket hun opp, men sa bare at legen måtte sende henvisning til de for at de kunne sette opp en time og de kunne ikke finne en henvisning:klo: Og legekontoret stenger jo selvfølgelig kl 11 på fredager, så må vente til mandag med å ringe de.. Blir ikke klok på helsenorge alltid:fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei 😄

Har en svigerinne med termin i april 2017, og er på utkikk etter facebook termingruppe. Noen av dere som vet om en gruppe? Evnt en gruppe kun for Oslo? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Miranda Hobbes skrev:

Hei 😄

Har en svigerinne med termin i april 2017, og er på utkikk etter facebook termingruppe. Noen av dere som vet om en gruppe? Evnt en gruppe kun for Oslo? 

Det finnes en lukket gruppe, mer vet jeg ikke :P Var snakk om den i forumet på babyverden.no. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

@Birdo Jeg får nesten litt vondt av å lese det du skriver. Noe så fantastisk håpløst!

Vi fikk svarene på dobbeltesten i dag. 99,6 prosent sjanse for at barnet ikke har trisomi 13, 18 eller 21. Jeg har feira med en iskald glasscola og lille har feira med masse aktivitet i magen. Det er fortsatt dårlig med mage her i gården. Jeg tror faktisk den vokser enda saktere enn hva den gjorde med storesøster, men det er i hvert fall godt å vite at det er liv der.

Ellers har det vært en skikkelig stressende uke med storesøster som har fått en virusinfeksjon i luftveiene. Det er ingen god kombinasjon med dårlige lunger, så her har det vært sykehusinnleggelse og hele pakka. Uka før hadde jeg eksamen, så nå føler jeg at jeg trenger en rolig uke uten stress. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

@lorelei6, det er nesten komisk vet du. Forhåpentligvis får vi litt svar på mandag!

Så deilig nyhet å få, gratulerer så masse! Skjønner godt at du feirer litt da ja:hoppendeglad:

Uff, hørtes ikke noe godt ut, luftveisinfeksjon med gode lunger er jo mer en slitsomt nok. Håper hun er bedre nå? Høres ut som du trenger en stressfri uke, eller måned nå ja!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen flere her som har begynt å få råmelk?:ph34r: Har vært to ganger tidligere hvor jeg har våknet med litt størknet på selve vorten på ene, men idag har det lekket fra begge to jevnt hele dagen. Får vel ta det som et godt tegn, men det kan jo bli morsomt om det fortsetter hver dag :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det har jeg også opplevd Birdo! Veldig lite da, men likevel. Greit at kroppen jobber med å forberede seg :PJeg føler meg i bedre form enn i første trimester nå, men er plaget av at rygg og bekken krangler en del om jeg står og går litt. Så jeg håper det ikke forverrer seg! Heldigvis har jeg en kontorjobb, så det er ikke noe problem med tanke på å holde seg i jobb. Men jeg tror jeg hadde slitt litt om jeg hadde hatt en fysisk krevende jobb må jeg innrømme.

Hvordan er formen deres da jenter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...