Gå til innhold

Den store vesketråden - á la TPF


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Den 12.9.2016 at 12.38, AnonymBruker skrev:

Noen som ønsker oppdatering på Barcelona-kjøp? :-D

Anonymkode: 1ded2...4b5

TS her. Trodde ikke noen var intr. i denne tråden, jeg!

Ja, takk fra meg her! Vis oss hva du har kjøpt! 

PS: Lut fattig akkurat nå, at jeg får "shoppe-abstinens" her! :klaske: Så har ingen nye vesker å vise.

Anonymkode: 68e55...869

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Den 3.8.2016 at 17.43, AnonymBruker skrev:

Hei! Tusen takk for informativt og godt svar ☺️ 

Du har noen gode poeng! Hva hvis jeg tar ut 40k i Euro, blir ikke banken mistenksom da på samme måte? Syns dette fortollingsgreiene har gått over stokk og stein.. Leste at de allerede i ankomsthallen står og analyserer hvem som ser ut som de bærer luksusvarer og ikke 😂 Tenk å bli fratatt vesken, måtte betale 25%, bot OG smugling på rullebladet!! Det er klart at den 4% ikke er mye når man først har brukt penger på en Chanel, men det er så fryktelig surt å høre bla. bloggerne og bekjente skryte over å ha "spart" penger på refund. Til tiden Chanel kommer til Norge har den økt til rundt 50k kan jeg tenke meg..

Står på vent på en City på Vincci og har gjort det i godt over 2 mnd dessverre. 

Fant dette av info på Tax Refund i Spania. Er jeg helt på bærtur eller stemmer 21%?

 

VAT Rate

Standard rate: 21%

Some food, some optical goods: 10%

Medicines and pharmaceutical goods, books, magazines, some food: 4%

Anonymkode: 1ded2...4b5

Er så forferdelig spent på hvordan det har gått her, jeg! Kan ikke du oppdatere oss hvordan det har gått og hva du har bestemt deg?

Anonymkode: 68e55...869

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 12.9.2016 at 18.54, AnonymBruker skrev:

Ja vær så snill og vis frem! Jeg bestilte min første designerveske i dag, en svart Gucci Soho Disco og gleder meg vilt til den kommer i posten:hjerter:

Anonymkode: a1e81...43b

Kan ikke du vise oss? Har du tatt bilder av "pakk opp pakken", kanskje? :-D

Anonymkode: 68e55...869

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 12.9.2016 at 20.08, Jolene skrev:

Selv har jeg ingen stor samling:

Vintage Christian Dior Honeycomb monogram. Kjøpte den brukt fra USA og er original fra 80-tallet. Selgeren jeg kjøpte den av, er en anerkjent selger, så vet at dette ikke er noe fake.

$_12.JPG

Vintage Christian Dior monogram bag. Også fra 80-tallet, arvet etter min mor. Denne har jeg hatt mye bruk for når jeg er på småferier, også elsker jeg mønstret.

035015-1.jpg

Hugo Boss, men min er sort og har en litt annen tekstur enn denne.

hbeu50298760_010_21?$re_detail$

Moschino, min er nesten lik, men var det nærmeste jeg kom. Ble kjøpt fordi jeg fant den i en liten bruktbutikk til en latterlig billig penge. Har sjekket den, og den er ekte vare

il_570xN.696830250_2sml.jpg

Mini Vintage Christian Dior monogram bag. Fikk den i gave fra kjæresten. Den er også blitt sjekket, og er ekte vare.

vintage_DIOR_monogram_tapestry_mini_satc

Er i grunn veldig glad i vintage, så kjøper som regel vesker brukt. Dessuten er det spennende med litt mer uvanlige vesker.

Synes disse var fine, spesielt de Dior veskene. Hvordan har du behandlet dem? Er ikke det litt vanskelig med canvas?

Det er jo så inn med logo nå i 2016. Nå har Dior også begynt med, etter at Gucci tok det på et annet nivå, mens Dior har stoppet opp med det en stund (Fendi og Céline også). 

Dior-BlackRed-Logo-Patterned-City-Bag-Cr

Logo i seg selv er ganske ny, men jeg tror til neste år vil det nok komme for fult.

Beyonce-Christian-Dior-Saddle-Bag.jpg

Og så er det denne Saddle veske da! Har sett flere som hadde den under moteuken tidligere i år og nå som foregår. Heldig den personen som har denne fra mor eller mormor....

Dior-Pre-Fall-2016-Bag-Collection.jpg

Og denne da!:sjokkert: Kommer i butikkene sikkert rundt jul og nyttår engang (tidligst), tenker jeg!

 

 

Hva synes dere om disse logo-mania som foregår nå? Jeg selv er for it, men ikke på canvas (personlig liker jeg ikke canvas generelt). 

Anonymkode: 68e55...869

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Synes disse var fine, spesielt de Dior veskene. Hvordan har du behandlet dem? Er ikke det litt vanskelig med canvas?

Det er jo så inn med logo nå i 2016. Nå har Dior også begynt med, etter at Gucci tok det på et annet nivå, mens Dior har stoppet opp med det en stund (Fendi og Céline også). 

Dior-BlackRed-Logo-Patterned-City-Bag-Cr

Logo i seg selv er ganske ny, men jeg tror til neste år vil det nok komme for fult.

Beyonce-Christian-Dior-Saddle-Bag.jpg

Og så er det denne Saddle veske da! Har sett flere som hadde den under moteuken tidligere i år og nå som foregår. Heldig den personen som har denne fra mor eller mormor....

Dior-Pre-Fall-2016-Bag-Collection.jpg

Og denne da!:sjokkert: Kommer i butikkene sikkert rundt jul og nyttår engang (tidligst), tenker jeg!

 

 

Hva synes dere om disse logo-mania som foregår nå? Jeg selv er for it, men ikke på canvas (personlig liker jeg ikke canvas generelt). 

Anonymkode: 68e55...869

Når det kommer til behandling, så passer jeg meget godt på veskene mine :P De står ikke på bakken kan du si! Rent personlig er jeg ikke overbegeistret for logoer på vesker generelt, men fra Dior er jeg en stor fan. Den siste var jo bare nydelig da! Saddle-veskene har jeg aldri egentlig falt for, men aldri si aldri. Til nå så drømmer jeg om en Lady Dior. DE er nydelige!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes 50 000 for Chanel når (hvis) de kommer til Norge, virker veldig optimistisk.

Som student blir det nok ei stund til jeg får kjøpt meg ny veske, men det er nå alltids stas å diskutere emnet. Jeg er generelt sett ikke så glad i for mye logoer, men jeg har nå en keepall monogram canvas fra Louis Vuitton som jeg synes er grei. Jeg synes den første Diorvesken var gyselig, den under som Beyoncé holder var ikke direkte stygg, men jeg ville aldri hatt den selv. Den siste synes jeg faktisk var nokså pen og elegant, kanskje fordi logoene mer danner et mønster. Mulig den var litt for gammel dame i stilen for meg, men slett ikke verst!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

55 minutter siden, Jolene skrev:

Når det kommer til behandling, så passer jeg meget godt på veskene mine :P De står ikke på bakken kan du si! Rent personlig er jeg ikke overbegeistret for logoer på vesker generelt, men fra Dior er jeg en stor fan. Den siste var jo bare nydelig da! Saddle-veskene har jeg aldri egentlig falt for, men aldri si aldri. Til nå så drømmer jeg om en Lady Dior. DE er nydelige!

Jeg synes det er så kjekt å høre at folk passe på sine vesker! Jeg skal ikke feie alle under en kam, men nordmenn liker ting som er lettstelt og ikke er så flink til å passe på sine ting, tilogmed dyre vesker. Det har jeg sett og opplevd. I hvert fall ikke like flink som de andre, f.eks asiatiske. Skal ikke være noe negativt, eller rasistisk her. Men det er slikt jeg selv føler det :-) Håper ingen tar jeg seg nær av sånn.

Du kan jo selvfølgelig sende inn til Dior, hvis det skulle skje noe, en gang du er i utlandet og det landet har en Dior butikk, selvfølgelig :-)

Lady'en står også på min ønskeliste. Men har ikke råd ennå. Synes det er en veske man bare må ha i samlingen sin, uansett jeg! Jeg synes ikke de håndtakene er noe særlig.... Men mest av alt er de glidelåsene! Herre min hat! For noe så upraktisk! Jeg synes den nye versjon til Lady er veldig kul og mye mer sporty! Litt mer meg! Så lurer på om det kommer ti å finnes i alle størrelser og om de skal fortsett å lage noe sånn eller ikke.

Det er den nye Lily vesken, som jeg har lyst at de skal få en suksess av... Det gjenstår å se.... 

ZZlily_width_1400.jpg

Anonymkode: 68e55...869

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Professor Orm skrev:

Synes 50 000 for Chanel når (hvis) de kommer til Norge, virker veldig optimistisk.

Som student blir det nok ei stund til jeg får kjøpt meg ny veske, men det er nå alltids stas å diskutere emnet. Jeg er generelt sett ikke så glad i for mye logoer, men jeg har nå en keepall monogram canvas fra Louis Vuitton som jeg synes er grei. Jeg synes den første Diorvesken var gyselig, den under som Beyoncé holder var ikke direkte stygg, men jeg ville aldri hatt den selv. Den siste synes jeg faktisk var nokså pen og elegant, kanskje fordi logoene mer danner et mønster. Mulig den var litt for gammel dame i stilen for meg, men slett ikke verst!

Det gjenstår å se om det blir 50 000 kr. for ei Chanel Classic Flap bag, ja :-) Jeg er selv spent på det!

Ellers så er foreløpig Dior en billigere alternativ. Rundt 30-35 kr. + taxrefund. Det er ikke så verst.

Synes smak og behag er helt greit jeg! Jeg personlig hadde ikke nok kjøpt noe av de oppe selv, men heldigvis er noe for alle! Det finnes sååå mange modeller der ute at det vil nok "dekke" behovet, hehe ^^

Keepall er an klassiker, uansett. Ikke feil i å ha i garderoben, selv om man ikke bruker den, faktisk!

Anonymkode: 68e55...869

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det gjenstår å se om det blir 50 000 kr. for ei Chanel Classic Flap bag, ja :-) Jeg er selv spent på det!

Ellers så er foreløpig Dior en billigere alternativ. Rundt 30-35 kr. + taxrefund. Det er ikke så verst.

Synes smak og behag er helt greit jeg! Jeg personlig hadde ikke nok kjøpt noe av de oppe selv, men heldigvis er noe for alle! Det finnes sååå mange modeller der ute at det vil nok "dekke" behovet, hehe ^^

Keepall er an klassiker, uansett. Ikke feil i å ha i garderoben, selv om man ikke bruker den, faktisk!

Anonymkode: 68e55...869

Det verserer jo alltid rykter om Chanel i Norge, men selv er jeg usikker på om det faktisk kommer til å skje. En ren veskebutikk hadde nok fungert, men spørs om de er interessert i slikt. Og jeg er faktisk usikker på om markedet for Chanel utenom vesker og sko er til stede i dette landet, gud for noen stive priser på klær! 50 000 er det absolutt minste jeg hadde turt å håpe på, samtidig som det er en helt urimelig pris, jeg kommer aldri til å betale det med mindre den er i eksotisk skinn..

Selv har jeg lyst på Bottega veneta eller YSL sac de jour, og det får man jo tak i her til lands. En Birkin hadde heller ikke vært å forakte, men det blir nok ikke aktuelt mest fordi jeg ikke liker Hermès sin måte å drive business på.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg synes det er så kjekt å høre at folk passe på sine vesker! Jeg skal ikke feie alle under en kam, men nordmenn liker ting som er lettstelt og ikke er så flink til å passe på sine ting, tilogmed dyre vesker. Det har jeg sett og opplevd. I hvert fall ikke like flink som de andre, f.eks asiatiske. Skal ikke være noe negativt, eller rasistisk her. Men det er slikt jeg selv føler det :-) Håper ingen tar jeg seg nær av sånn.

Du kan jo selvfølgelig sende inn til Dior, hvis det skulle skje noe, en gang du er i utlandet og det landet har en Dior butikk, selvfølgelig :-)

Lady'en står også på min ønskeliste. Men har ikke råd ennå. Synes det er en veske man bare må ha i samlingen sin, uansett jeg! Jeg synes ikke de håndtakene er noe særlig.... Men mest av alt er de glidelåsene! Herre min hat! For noe så upraktisk! Jeg synes den nye versjon til Lady er veldig kul og mye mer sporty! Litt mer meg! Så lurer på om det kommer ti å finnes i alle størrelser og om de skal fortsett å lage noe sånn eller ikke.

Det er den nye Lily vesken, som jeg har lyst at de skal få en suksess av... Det gjenstår å se.... 

ZZlily_width_1400.jpg

Anonymkode: 68e55...869

Man er nesten nødt til å tenke over hvordan man behandler en veske, når den er av canvas. Jeg elsker å bruke monogram-bagen min når jeg skal reise bort på korte turer, føler meg alltid så fin med den bagen over armen. Eneste ulempen, er at du MÅ ha den på armen eller i hånden. Det er ingen skulderstropp på den, så den kan fort føles veldig tung :P Selv synes jeg den Ladyen du viser bilde av blir litt for bag-aktig for min smak. Jeg drømmer om denne, for å ha den til en hverdagsveske:

Lady-Dior-Bag-2.jpg

Jeg ville dog hatt den med sølvmetall og ikke gull, det skal sies :P Den dagen jeg har råd til å kaste ut 30.000 på en hverdagsveske, da skal jeg kjøpe meg den. Ikke fordi jeg MÅ ha en så dyr veske, men målet mitt er å ha råd til det, altså at det er en belønning for hardt arbeid, og at jeg en vakker dag tjener nok til å kunne kjøpe meg denne, uten å måtte spare opp til det. Dermed blir det min egen gulerot kan du si :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 27.9.2016 den 19.06, AnonymBruker skrev:

Er så forferdelig spent på hvordan det har gått her, jeg! Kan ikke du oppdatere oss hvordan det har gått og hva du har bestemt deg?

Anonymkode: 68e55...869

Valget falt utrolig nok på en Céline Mini Belt! :danse: Var innom og så på Balenciaga, men de hadde kun GHW. Var også innom Chanel, men der fikk jeg kalde føtter. Kjempefornøyd med Belt bagen, og ikke minst supergod service i butikken!

Dessverre var refunden bare på 14%, og som pingla jeg er gikk jeg på rødt i tollen og måtte pent og pyntelig betale 25% moms... Uansett veldig fornøyd med kjøpet!

Anonymkode: 1ded2...4b5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Chanel skal i likhet med Louis Vuitton har samme priser på sine vesker overalt i hele verden, så prisene i en norsk butikk ville vært det samme som i andre land. Tidligere har det ikke vært slik, men de har endret på dette nå for å få bukt med alle resellerne i de asiatiske landene og dessuten som et ledd på veien mot en nettbutikk. 

Her er kildene :) 
http://www.purseblog.com/news/chanel-announces-e-commerce-launch-could-be-as-early-as-fall-2016/

http://www.purseblog.com/chanel/chanel-plans-to-align-its-global-prices-to-fend-off-resellers-and-prepare-for-eventual-online-sales/

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Kelsier skrev:

Chanel skal i likhet med Louis Vuitton har samme priser på sine vesker overalt i hele verden, så prisene i en norsk butikk ville vært det samme som i andre land. Tidligere har det ikke vært slik, men de har endret på dette nå for å få bukt med alle resellerne i de asiatiske landene og dessuten som et ledd på veien mot en nettbutikk. 

Her er kildene :)
http://www.purseblog.com/news/chanel-announces-e-commerce-launch-could-be-as-early-as-fall-2016/

http://www.purseblog.com/chanel/chanel-plans-to-align-its-global-prices-to-fend-off-resellers-and-prepare-for-eventual-online-sales/

 

Feil, det er faktisk forskjellige priser i de forskjellige landene eller verdensdelene. Jeg vil anta at prisen i Norge ville fulgt europeiske priser. 

http://www.purseblog.com/news/international-designer-bag-prices/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

19 timer siden, funginger skrev:

Feil, det er faktisk forskjellige priser i de forskjellige landene eller verdensdelene. Jeg vil anta at prisen i Norge ville fulgt europeiske priser. 

http://www.purseblog.com/news/international-designer-bag-prices/

 

Nuvel, du kan godt si det er feil, men som du ser på linken jeg har postet så planlegger hvertfall Chanel å justere prisene slik at variasjonene skal bli mindre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 23.7.2016 den 21.14, AnonymBruker skrev:

Oi, glemte denne tråden litt jeg :tongue: er den minste Lily ja. Jeg får plass til iPhone 6, nøkler, tyggis, leppomade, leppestift, øreplugger, også er det to kortlommer i vesken, så pleier å ha med visa og studentkort ;) Synes den har helt perfekt størrelse til sitt bruk faktisk, i tillegg til at jeg er ganske liten, så store skuldervesker ser ikke så fint ut på meg :)

Anonymkode: 47f63...d32

Interessant. Jeg vurderer å kjøpe en mørkerød liten Lily på outlet litt senere denne mnd. Vet at de selges for 200 pund, så kanskje jeg bare må slå til? :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
På 29.9.2016 den 23.12, AnonymBruker skrev:

Valget falt utrolig nok på en Céline Mini Belt! :danse: Var innom og så på Balenciaga, men de hadde kun GHW. Var også innom Chanel, men der fikk jeg kalde føtter. Kjempefornøyd med Belt bagen, og ikke minst supergod service i butikken!

Dessverre var refunden bare på 14%, og som pingla jeg er gikk jeg på rødt i tollen og måtte pent og pyntelig betale 25% moms... Uansett veldig fornøyd med kjøpet!

Anonymkode: 1ded2...4b5

Av alle veskene du har falt for! Det er så spennende og gøy å bare prøve noe nytt, synes jeg! Belt bag tror ikke jeg er noe for meg. Jeg er ikke så glad i Céline som resten av verden jeg da... Men Box bag er noe jeg ønsket meg i mange, mange år nå. Det blir det en dag, men det tror jeg må vente litt til.

Kan ikke du vise oss hvordan Belt bagen din ser du da? :-) Hvordan har den holdt seg siden du har kjøpt den, del kunnskap med oss, kanskje noen her inne er kanskje på utkikk etter den modellen? 

På 30.9.2016 den 19.42, Kelsier skrev:

Chanel skal i likhet med Louis Vuitton har samme priser på sine vesker overalt i hele verden, så prisene i en norsk butikk ville vært det samme som i andre land. Tidligere har det ikke vært slik, men de har endret på dette nå for å få bukt med alle resellerne i de asiatiske landene og dessuten som et ledd på veien mot en nettbutikk. 

Her er kildene :)
http://www.purseblog.com/news/chanel-announces-e-commerce-launch-could-be-as-early-as-fall-2016/

http://www.purseblog.com/chanel/chanel-plans-to-align-its-global-prices-to-fend-off-resellers-and-prepare-for-eventual-online-sales/

 

Denne bloggen følger jeg også med på, veldig mye intr. innen økonomi og luksus merker. Dette stemmer nok, selv om det vil alltid være en liten variasjon. Det som er et godt eksempel er jo den Brixit, rett etter den, så har prisene i England falt dramatisk. Men nå holder jo Chanel på å justere. 

På 2.10.2016 den 12.35, Purple Basil skrev:

Interessant. Jeg vurderer å kjøpe en mørkerød liten Lily på outlet litt senere denne mnd. Vet at de selges for 200 pund, så kanskje jeg bare må slå til? :) 

Jeg så en video på Youtube for noen dager siden (random blogger som jeg ikke husker navnet på), hun har kjøpt en Bayswater fra outlet, så det synes jeg absolutt du kan slå til! Lily er jo klassisk :-) En god erstatning for Chanel og litt mer laidback look også.

Anonymkode: 68e55...869

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hva tror dere er den "it-bag" nå til høst og vinter i 2016-2017? Jeg tipper en av disse her jeg :-)

GG Marmont matelassé serien til Gucci tenker jeg.

448065_DRWRT_1089_001_054_0053_Light-GG-

446744_DRW3T_5554_001_055_0000_Light-GG-

Gucci gjør det fortsatt bra og er fortsatt hot. Jeg synes det er litt fresh i fashion akkurat nå :-) Trengs ikke være tidløs og klassisk hele tiden. Mote skal jo være gøy!

Puzzle bag til Loewe har vært i markedet en liten stund nå, men dette merket er ikke like kjent som mange andre, derfor har det tatt litt tid før folk la merke til den, kanskje? Jeg selv har lyst på denne! Synes den er så praktisk! Er det noen som har denne som kan dele erfaring med oss? :-)

002_52eab7f2-9b74-4e82-9149-5d9d0eda3c86

Hva tenker dere?

Anonymkode: 68e55...869

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 14. oktober 2016 den 14.37, AnonymBruker skrev:

Hva tror dere er den "it-bag" nå til høst og vinter i 2016-2017? Jeg tipper en av disse her jeg :-)

GG Marmont matelassé serien til Gucci tenker jeg.

448065_DRWRT_1089_001_054_0053_Light-GG-

446744_DRW3T_5554_001_055_0000_Light-GG-

Gucci gjør det fortsatt bra og er fortsatt hot. Jeg synes det er litt fresh i fashion akkurat nå :-) Trengs ikke være tidløs og klassisk hele tiden. Mote skal jo være gøy!

Puzzle bag til Loewe har vært i markedet en liten stund nå, men dette merket er ikke like kjent som mange andre, derfor har det tatt litt tid før folk la merke til den, kanskje? Jeg selv har lyst på denne! Synes den er så praktisk! Er det noen som har denne som kan dele erfaring med oss? :-)

002_52eab7f2-9b74-4e82-9149-5d9d0eda3c86

Hva tenker dere?

Anonymkode: 68e55...869

Den øverste er en oppgradering av disco-vesken, men ellers er jeg ikke imponert av den eller de andre. Jeg liker at vesken er fin og se på samtidig som den er praktisk. 

Anonymkode: 91fb8...d04

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En Givenchy Pandora i str small er på min ønskeliste for tiden. Håper på å få en på salg etter jul!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
På 10/20/2016 den 2.16, funginger skrev:

En Givenchy Pandora i str small er på min ønskeliste for tiden. Håper på å få en på salg etter jul!

Dult! Noen som har tenkt å handle en veske på salg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...