Gå til innhold

Den store vesketråden - á la TPF


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

10 minutter siden, Mynta skrev:

Noen som har handlet fra Gucci nettsiden her? Erfaringer? :-) 

Bestilt derfra to ganger. Blir sendt med DHL express så jeg som bor på østlandet fikk dagen etter ene gangen (bestilte kl 9 på morgen, levert kl 14 dagen etter) og to dager etter andre dagen (bestilte senere på kvelden denne gangen). Kommer pent pakket inn med pose, sløfye på esken og hele pakka så det er minst like hyggelig å pakke opp som når man kjøper i butikk. MVA og alt inkludert så man betaler ikke noe mer enn det som kommer opp på nettsiden.

Anonymkode: a1e81...43b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 15. februar 2018 den 18.47, Lerkefuglen skrev:

 

Kan kjøpe en svart Gucci brukt nå til 6500, vil dere si det er en dårlig deal eller ok når man er student? Ser ut til å være lite og pent brukt, ingen skader, selges med dustbag og kvittering og veldig godt tatt vare på ifølge selger... Hva skal man passe seg for? Er det bedre å heller kjøpe ny?

 

For 1 år siden kostet veskene 7000-7500 avhengig av kurs på nett, så sikkert derfor den ligger ute til den prisen selv om de har gått opp nå. Jeg hadde forsøkt å prute ned litt, men jeg har solgt 2 av den vesken (kun brukt i et par mnd, fremsto helt nye) for 6500 selv. 

Anonymkode: a1e81...43b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Bestilt derfra to ganger. Blir sendt med DHL express så jeg som bor på østlandet fikk dagen etter ene gangen (bestilte kl 9 på morgen, levert kl 14 dagen etter) og to dager etter andre dagen (bestilte senere på kvelden denne gangen). Kommer pent pakket inn med pose, sløfye på esken og hele pakka så det er minst like hyggelig å pakke opp som når man kjøper i butikk. MVA og alt inkludert så man betaler ikke noe mer enn det som kommer opp på nettsiden.

Anonymkode: a1e81...43b

Wow! Tusen takk for svar! :-) 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest KrissG
4 hours ago, Petrus said:

Er her nokon som har YSL Wok og vil dele brukserfaringar? 

 

Saint_Laurent_Monogram_Envelope_Chain_Wallet_In_Earth___YSL_com.png

Den var nydelig :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dere som er bereist i Chanel verdenen,hvis jeg er på utkikk etter Chanel mini rectangular som er en vanskelig veske å få tak i.Hvor bør jeg reise til sommeren for å ha størst sjanse å finne i en butikk? Paris?London? Det er store byer med mange Chanel utsalg,og jeg innbiller meg det er større sjans.Er det andre steder som jeg ikke har tenkt på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Betaler man moms og toll på brukte varer?

Jeg vurderer å kjøpe en brukt mini birkin, da det er vanskelig å få tak i helt nye. Men det spørs om brukt koster det samme som ny, hvis jeg må betale moms og toll.

Anonymkode: 91fb8...d04

Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Betaler man moms og toll på brukte varer?

Jeg vurderer å kjøpe en brukt mini birkin, da det er vanskelig å få tak i helt nye. Men det spørs om brukt koster det samme som ny, hvis jeg må betale moms og toll.

Anonymkode: 91fb8...d04

Betaler moms ja. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, AnonymBruker skrev:

Betaler man moms og toll på brukte varer?

Jeg vurderer å kjøpe en brukt mini birkin, da det er vanskelig å få tak i helt nye. Men det spørs om brukt koster det samme som ny, hvis jeg må betale moms og toll.

Anonymkode: 91fb8...d04

Selvsagt, men det er ikke toll på vesker, kun mva.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 10.3.2018 den 14.21, AnonymBruker skrev:

Betaler man moms og toll på brukte varer?

Jeg vurderer å kjøpe en brukt mini birkin, da det er vanskelig å få tak i helt nye. Men det spørs om brukt koster det samme som ny, hvis jeg må betale moms og toll.

Anonymkode: 91fb8...d04

Hvor mye koster en birkin 25 brukt? 

Anonymkode: ad9fd...c5c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Annonse

På 14.2.2018 den 21.32, Petrus skrev:

Takk for svar. Det er Kensington som står øverst på lista av desse over. Lista er supplert med speedy 30b - fordi eg ønskjer glidelåslukking - og ein kikk på Metis Pochette. Eg liker Neverfull, men har ein Coach Market Tote som dekker den typen.

Det vart ein Croisette: 

2D4982D2-7FC2-4B56-BCCD-1A40A4063760.jpeg

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Trenger tips til en hverdagsveske som tåler litt og som minimum rommer 13" mac :) 

Er kikket endel på neverfull men klarer ikke helt å falle for den, har også kikket på shopping toten til saint laurent men ser det er endel som klager på at denne ikke ligger noe godt på skulderen. Rundt 10k om maks pris.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 8.4.2018 den 15.12, goldenchanel skrev:

Trenger tips til en hverdagsveske som tåler litt og som minimum rommer 13" mac :) 

Er kikket endel på neverfull men klarer ikke helt å falle for den, har også kikket på shopping toten til saint laurent men ser det er endel som klager på at denne ikke ligger noe godt på skulderen. Rundt 10k om maks pris.

Jeg har en Alexander Wang prisma tote jeg er godt fornøyd med! Får ikke plass til kjeeempemye men mac, to bøker, perm, liten matboks og drikkeflaske går helt fint. De er vel ikke å få tak i nye (tror jeg) men de er billige brukt! 

 

Andre tips er Mansur Gavrila sin tote, Mulberry Bayswater, Stella McCartney falabella, Tom Ford sin tote? 

Anonymkode: a1e81...43b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har en Alexander Wang prisma tote jeg er godt fornøyd med! Får ikke plass til kjeeempemye men mac, to bøker, perm, liten matboks og drikkeflaske går helt fint. De er vel ikke å få tak i nye (tror jeg) men de er billige brukt! 

 

Andre tips er Mansur Gavrila sin tote, Mulberry Bayswater, Stella McCartney falabella, Tom Ford sin tote? 

Anonymkode: a1e81...43b

Synes prisen er helt galskap for en veske som ikke er laget av skinn...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 11.4.2018 den 0.23, Unika skrev:

Synes prisen er helt galskap for en veske som ikke er laget av skinn...

Skinn er jo et anerkjent materiale, men det er jo allikevel et materiale som ikke holder seg veldig fint uten litt vedlikehold. Da må det være vesker/skinn som kler å være litt slitt, for de får jo merker/riper med en gang. Jeg aner ikke noe om kvaliteten på Falabella altså, men de er jo populære og siden Stella McCartney nå ikke bruker noe av skinn, pels, fjær osv så vil jeg kanskje tro kvaliteten er like bra?

LV monogram canvas betaler jo folk i dyre dommer for, samme med Saffiano skinn (skinn men med voks utenpå) eller Prada sine nylon vesker. Gucci har jo også en masse vesker i stoff, hvertfall deler av vesken sånn som Dionysus.

Men det hadde vært interessant å høre fra noen som hadde hatt en av de veskene i noen år og kunne fortelle om kvaliteten! 

Anonymkode: a1e81...43b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...