Gå til innhold

Den store vesketråden - á la TPF


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Dere som er tvil bør ringe til Hermes og spørre, dere kan også lese om dette på tpf. Det er ingen vits i å si at den norske versjonen er falsk, for det er den ikke! Varene sendes fra Frankrike, men man må bestille fra ens eget land. Jeg har profil på den norske nettsiden, og da jeg var i Frankrike og handlet hos Hermes så dro de frem min norske Hermesprofil ved å søke opp navnet mitt. 

Anonymkode: 62d58...34a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det var også det jeg mente, men @jolene mener altså noe annet. Jeg vil gjerne høre hennes forklaring, før jeg evt bestiller noe derfra.

Anonymkode: 91fb8...d04

Hun vet åpenbart ikke hvordan Hermes fungerer, og det kan jeg forstå, det er et sært firma på mange områder. Jeg vil heller anbefale å søke dette opp på TPF, eller spørre i butikken.

Anonymkode: 62d58...34a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nå ble jeg litt usikker. Jeg skrev www.hermes.com og kom til en forside, hvor jeg kunne klikke online. Da dukket opp norway foran Hermes. 

Jeg viste nettsiden til en ansatt før jul. Hun sa ingenting om at nettsiden var falsk. Burde hun ikke vite om sånt? 

Anonymkode: 91fb8...d04

 

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nettsiden er ikke falsk. De europeiske nettsidene har landets navn først. Prøv å bytte ut norway med france f.eks. Alle land har sin egen versjon av nettsiden, og du kan kun bestille fra den norske nettsiden dersom du bor her. 

Anonymkode: 62d58...34a

 

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det var også det jeg mente, men @jolene mener altså noe annet. Jeg vil gjerne høre hennes forklaring, før jeg evt bestiller noe derfra.

Anonymkode: 91fb8...d04

Jeg reagerte bare på kildekodene til siden, og ønsket å gjøre folk oppmerksomme på det. Dessuten er det ikke vanlig å skrive nettadressen på den måten. Dersom dere vet den er ekte, kan dere bare overse det jeg skriver. Jeg sammenlignet kildekodene fra hermes.com med norway.hermes.com. Da virket sidene utrolig forskjellige, og ikke like proffesjonelle. Det var altså ikke noe mer enn det :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hun vet åpenbart ikke hvordan Hermes fungerer, og det kan jeg forstå, det er et sært firma på mange områder. Jeg vil heller anbefale å søke dette opp på TPF, eller spørre i butikken.

Anonymkode: 62d58...34a

Les svaret mitt over. Det var altså ikke meningen å være ufin, men da har jeg lært noe nytt i denne tråden. Det takker jeg for :) Jeg tar alltid å sammenligner en nettsides koder når det er noe jeg reagerer på med siden. Når det da dukker opp forskjellig, er dette noe jeg reagerer på. Det uthevede er jeg enig med deg i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, funginger skrev:

Du kan da ikke finne på å KLIPPE den? Den funkter greit nok til en mann, veldig overpriset vil jeg si med tanke på at det ikke er noe design egentlig. Hvis jeg skulle kjøpt noe litt dyrt og unikt ville jeg hatt en av disse:

https://www.bottegaveneta.com/no/card-case-or-coin-purse_cod46306150ul.html

https://www.bottegaveneta.com/no/card-case-or-coin-purse_cod46547731me.html

https://www.bottegaveneta.com/no/bi-fold-wallet_cod46535171ru.html

Takk for tips 👍

Anonymkode: d0fb5...84a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Jolene skrev:

Les svaret mitt over. Det var altså ikke meningen å være ufin, men da har jeg lært noe nytt i denne tråden. Det takker jeg for :) Jeg tar alltid å sammenligner en nettsides koder når det er noe jeg reagerer på med siden. Når det da dukker opp forskjellig, er dette noe jeg reagerer på. Det uthevede er jeg enig med deg i.

Flott at du retter fokuset på nettsider som selger fake. Siden som ble lenket til er ekte, det ser du på domenenavnet. Alt foran punktumen i domenet er undernettsider til det opprinnelige domenet. Hadde det vært www.norwayhermes.com hadde saken vært en annen 😊

Anonymkode: d0fb5...84a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Den norske nettsiden som er lenket til her er ekte. Dette har jeg fått bekreftet hos Hermes i Oslo :)

Til TS, du kan ikke handle hos den amerikanske siden dersom du befinner deg i Norge. Siden du lenket til er legit så du kan trygt bruke den. Jeg har sett denne lommeboken i butikk, og den er egentlig ganske fin. Har du mulighet så anbefaler jeg å ta turen til butikken.  

Anonymkode: 62d58...34a

Takk for svar . Så du vil si lommeboken er innafor for en mann? Synes den ser enkel og fin ut 😀

Anonymkode: efaf9...14c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Flott at du retter fokuset på nettsider som selger fake. Siden som ble lenket til er ekte, det ser du på domenenavnet. Alt foran punktumen i domenet er undernettsider til det opprinnelige domenet. Hadde det vært www.norwayhermes.com hadde saken vært en annen 😊

Anonymkode: d0fb5...84a

Ikke alltid man kan se det på domenenavnet :P Derimot er det uansett fint å få belyst slike saker, for da kan en selv lære noe nytt samt andre :) Dermed: mange takk! :blomst:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Jolene skrev:

Ikke alltid man kan se det på domenenavnet :P Derimot er det uansett fint å få belyst slike saker, for da kan en selv lære noe nytt samt andre :) Dermed: mange takk! :blomst:

Man skulle kanskje ikke tro det, men Hermès har en så stygg og gammeldags side at man kunne trodd den var fake.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, funginger skrev:

Man skulle kanskje ikke tro det, men Hermès har en så stygg og gammeldags side at man kunne trodd den var fake.

:fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som vet hvor mye de mini Kelly/Birkin veskene koster? 

Er de lettere å få tak i enn de store?

Anonymkode: 91fb8...d04

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Noen som vet hvor mye de mini Kelly/Birkin veskene koster? 

Er de lettere å få tak i enn de store?

Anonymkode: 91fb8...d04

De er vanskelig å få tak i. Fordi det er mer jobb/vanskeligere å lage de små veskene. Så de produseres i mindretall (er ihvertfall det jeg har hørt). Dessuten er det en trend med minibags nå og da er det flere om beinet. Tenker du på Birkin 25? De ligger på rundt 80 000kr. Mulig noen tusen kroner ekstra hvis de har hatt en prisstigning i januar. 

Anonymkode: ad9fd...c5c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

De er vanskelig å få tak i. Fordi det er mer jobb/vanskeligere å lage de små veskene. Så de produseres i mindretall (er ihvertfall det jeg har hørt). Dessuten er det en trend med minibags nå og da er det flere om beinet. Tenker du på Birkin 25? De ligger på rundt 80 000kr. Mulig noen tusen kroner ekstra hvis de har hatt en prisstigning i januar. 

Anonymkode: ad9fd...c5c

Som fryktet😏 Jeg ønsker meg en ny veske, helst en Kelly.

Anonymkode: 91fb8...d04

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei dere! 
Jeg trenger litt råd, jeg har nemlig to vesker jeg vurderer å selge. 

Den ene er en 4/5 år gammel LV Noé GM, min aller første dyre veske (kjøpt brukt for 2 år siden). Egentlig elsker jeg denne veska så mye. Problemet er at jeg nylig har flyttet til et annet land, og her ser man nesten ingen med dyre vesker, særlig i mitt studentmiljø. Derfor føler jeg at den er så "flashy", siden LV er et merke de fleste kjenner igjen. Blant vennene mine i Norge er vi såpass mange med dyrere vesker at jeg ikke stikker meg ut sånn som jeg føler jeg gjør her. Dette gjør jo at den ofte blir liggende i skapet.

Den andre er en Chloe Drew nano. Denne er jeg keen på å selge fordi den er hakket for liten, samtidig som den føles "skjør" og at jeg da må passe på den litt enn jeg liker, altså blir denne også ofte liggende. Denne kjenner jeg vel egentlig selv at burde selges mens jeg skriver dette, så da er det bare å klare å skille seg med den.. 

Men tar gjerne i mot tips ang Noé, og jeg er også interessert i en litt finere men større veske til å erstatte Chloe Drew hvis noen har noe tips? 

Anonymkode: a1e81...43b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hei dere! 
Jeg trenger litt råd, jeg har nemlig to vesker jeg vurderer å selge. 

Den ene er en 4/5 år gammel LV Noé GM, min aller første dyre veske (kjøpt brukt for 2 år siden). Egentlig elsker jeg denne veska så mye. Problemet er at jeg nylig har flyttet til et annet land, og her ser man nesten ingen med dyre vesker, særlig i mitt studentmiljø. Derfor føler jeg at den er så "flashy", siden LV er et merke de fleste kjenner igjen. Blant vennene mine i Norge er vi såpass mange med dyrere vesker at jeg ikke stikker meg ut sånn som jeg føler jeg gjør her. Dette gjør jo at den ofte blir liggende i skapet.

Den andre er en Chloe Drew nano. Denne er jeg keen på å selge fordi den er hakket for liten, samtidig som den føles "skjør" og at jeg da må passe på den litt enn jeg liker, altså blir denne også ofte liggende. Denne kjenner jeg vel egentlig selv at burde selges mens jeg skriver dette, så da er det bare å klare å skille seg med den.. 

Men tar gjerne i mot tips ang Noé, og jeg er også interessert i en litt finere men større veske til å erstatte Chloe Drew hvis noen har noe tips? 

Anonymkode: a1e81...43b

Jeg ville beholdt LV-veska, du kan bare ta den frem når du er ferdig med å studere eller når du er på ferie. Et alternativ til Drew kan være Gucci Mormont for eksempel? Gucci har veldig mange vesker å velge mellom i forskjellige størrelser. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

43 minutter siden, funginger skrev:

Jeg ville beholdt LV-veska, du kan bare ta den frem når du er ferdig med å studere eller når du er på ferie. Et alternativ til Drew kan være Gucci Mormont for eksempel? Gucci har veldig mange vesker å velge mellom i forskjellige størrelser. 

Jeg klarer dessverre ikke Gucci nå som det har blitt så populært.. Hatt to Disco bags men endt opp med å selge begge til slutt. Vurderer kanskje en pre loved Mulberry Lily i rød siden jeg føler veskesamlingen trenger litt farge.. Tusen takk for tips! 

Anonymkode: a1e81...43b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg klarer dessverre ikke Gucci nå som det har blitt så populært.. Hatt to Disco bags men endt opp med å selge begge til slutt. Vurderer kanskje en pre loved Mulberry Lily i rød siden jeg føler veskesamlingen trenger litt farge.. Tusen takk for tips! 

Anonymkode: a1e81...43b

https://www.farfetch.com/no/shopping/women/givenchy-mini-pandora-crossbody-bag-item-11790633.aspx?storeid=9300&from=listing&tglmdl=1

https://www.farfetch.com/no/shopping/women/fendi-mini-red-3-jours-cross-body-bag-item-11768404.aspx?storeid=9514&from=listing&tglmdl=1

https://www.farfetch.com/no/shopping/women/burberry-small-macken-cross-body-bag-item-12669495.aspx?storeid=9475&from=listing&tglmdl=1

https://www.farfetch.com/no/shopping/women/loewe-missy-small-bag-item-12172020.aspx?storeid=9580&from=listing&tglmdl=1

https://www.farfetch.com/no/shopping/women/givenchy-mini-nobile-crossbody-bag-item-11935750.aspx?storeid=9462&from=listing&tglmdl=1

JW Anderson sine vester er jo på vei inn hvis du vil være litt "før" tiden. Eller hva med Celine mini belt bag? Så er det Balenciaga City. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 28.1.2018 den 20.05, AnonymBruker skrev:

Som fryktet😏 Jeg ønsker meg en ny veske, helst en Kelly.

Anonymkode: 91fb8...d04

De er flotte, og praktisk med skulderstroppen som Birkin ikke har. 

Anonymkode: ad9fd...c5c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som vet hvor mye en givenchy Antigona medium koster i Oslo? Selges de fortsatt på høyer? Er det andre butikker som har den vesken? Jeg har en sort Antigona med gulldetaljer, når jeg kjøpte vesken kom den kun med gull. Ser nå at den også selges i glatt skinn med sølvdetaljer så ønsker meg den isteden. Noen som vet om den komboen selges i Oslo? 

Anonymkode: ad9fd...c5c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...