Gå til innhold

Den store vesketråden - á la TPF


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Mulberry.jpg

Gul Mulberry Lily

LV neverfull.gif

LV Neverfull (MM)

LV keepall.jpg

Har en vintage LV Keepall 50

MBMJ.jpg

Marc by Marc Jacobs Bianca clutch

Leowulff.jpg

Slenger med denne og, selv om det ikke er en fullverdig designerveske i mine øyne. Leowulff Anaconda. 

Har i tillegg hatt en Mulberry Bayswater og en MBMJ som jeg ikke husker navnet på. Sort skulderveske. Disse har jeg solgt. Mitt neste kjøp blir nok en Gucci Soho Disco bag i sort, en liten gave til meg selv når jeg blir ferdig med masteroppgaven :fnise: jeg er jo fortsatt student, når jeg begynner å jobbe så vil jeg forhåpentligvis få råd til litt flere vesker. Da er ønskelisten YSL sac de jour, PS11, Celine luggage og Chanel classic flap eller boy.

PS. har aldri lagt inn bilder her før, så tilgi meg hvis det blir feil.

Anonymkode: 47f63...d32

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

22 minutter siden, Miss Lucky skrev:

Jepp, har den i rosa/peach og liker den veldig godt :) akkurat passe størrelse til å bruke på fest :) og skinnet har holdt seg fint i motsetning til skinnet på denne valentino-the-rockstud-small-leather-tra

Denne får lett mørke flekket som er vanskelig å få bort. 

Det er denne jeg liker minst, vanskelig å si helt hvorfor, men kanskje fordi jeg har ikke vært fan av nagler. Sånne nagler på Balenciaga er jeg heller ikke fan, selv om det er det som er kjennetegner til merket. Har venner som har denne og den blir så slapp, jeg har hatt en Gucci Bamboo Shopper som jeg har solgt videre, fordi den ble slaskete. Trodde at jeg kunne leve med det, men nope! Så det er flere grunner til at jeg sikkert har falt for akkurat denne modellen kan du si. 

Godt å høre hvordan enkelte opplever vesker de har er. Det er slike kunnskap jeg synes er gøy å dele, selvfølgelig er det andre grunner som spiller inn også. Livsstil, hvilket år den og den vesker er laget, hva slags type skinn osv. osv. Men jo mer man deler, jo mer blir man klokere på veskekjøp og mindre bom-kjøp, mener jeg :-)

Har du sett denne modellen som de har på Garbo, som går an å vrenge og bruke den på begge sidene? De har en liten videosnut på Instagramkontoen deres, forresten :-)

Anonymkode: 68e55...869

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har bare to stk:

Chanel classic flap large, svart med gold hardware (vurderer å selge/bytte med sølv hardware)

Balenciaga city Rosa (den skal jeg selge) 

Anonymkode: 2509f...cf1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, Rosenrød skrev:

Det er classic flap bag jeg har. Hardwaren er i sølv, men i dag angrer jeg på at jeg ikke valgte gull, da jeg bruker mest smykker i gull. (Kjøpte vesken for ca. ti år siden.) Tillievesken kjøpte jeg brukt, men mener at det er den ordinære Tillievesken, altså ikke oversized. Den er jo gått ut av Mulberrys sortement, så var litt vanskelig å finne riktig bilde.

Jeg har faktisk lot være å kjøpe mange vesker, BARE på grunn av hardware er feil.... Jeg selv bruker bare smykker i gull også, litt pga. av hudfargen og hudundertonen min. Passer ikke sølv, rett og slett. Men slike erfaring blir man klokere da. Man gjør liksom ikke samme feil flere ganger, når en designer veske koster mye skjorta. 

Du kan jo selge den og kjøp deg en med gold hardware, mange nettsider som er ordentlige selger 2.hand også, hvis du ikke har lyst eller ikke får mulighet til å kjøpe en ny?

Anonymkode: 68e55...869

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er denne jeg liker minst, vanskelig å si helt hvorfor, men kanskje fordi jeg har ikke vært fan av nagler. Sånne nagler på Balenciaga er jeg heller ikke fan, selv om det er det som er kjennetegner til merket. Har venner som har denne og den blir så slapp, jeg har hatt en Gucci Bamboo Shopper som jeg har solgt videre, fordi den ble slaskete. Trodde at jeg kunne leve med det, men nope! Så det er flere grunner til at jeg sikkert har falt for akkurat denne modellen kan du si. 

Godt å høre hvordan enkelte opplever vesker de har er. Det er slike kunnskap jeg synes er gøy å dele, selvfølgelig er det andre grunner som spiller inn også. Livsstil, hvilket år den og den vesker er laget, hva slags type skinn osv. osv. Men jo mer man deler, jo mer blir man klokere på veskekjøp og mindre bom-kjøp, mener jeg :-)

Har du sett denne modellen som de har på Garbo, som går an å vrenge og bruke den på begge sidene? De har en liten videosnut på Instagramkontoen deres, forresten :-)

Anonymkode: 68e55...869

Min har faktisk ikke blitt slapp, mulig min er i en annen type skinn, min er mer matt og ikke så shiny som denne på bildet. 

Hat ikke sett den du snakker om på Garbo nei, har du en link? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, Andrea89 skrev:

Jeg kommer sannsynligvis til å gå for monogram canvas i "vanlig" størrelse. Petite ble iallefall for liten og så bare litt "off" ut på meg.
Superfin den du viser bilde av her :o Klassisk, men likevel annerledes. Krysser fingrene for at du får tak i den etterhvert!
Jeg er nok litt kjedelig selv, og føler jeg har utfordret meg selv nå med rød/orange veske.
Kunne også tenkt meg en Gucci Soho Disco etterhvert :)

Da er det ikke så dumt at Noè finnes i flere størrelser, noe for oss alle! :Knegg:

Det er gøy å prøve noe enn sort, brunt, grått og beige mener jeg da. Det er ikke så vanskelig å style de heller, spesielt når mange/de fleste nordmenn går jo kledd i disse fargene på klærne uansett. Jeg selv bruker orange eller rosa veske i vinter så spørre folk meg om jeg synes det passer til årstiden?! Hehe, ja hvorfor ikke?! Det er jo det jeg har og det er jo det som gjør at jeg blir glad! (Haha! Dette rimer jo til og med ;-))

Jeg anbefales Disco'en på det varmeste. Størrelsen er helt passelig, passer alle continental wallet og de fleste essensielle ei jente trenger på en dag/kveld :-) Også er Gucci flink på skinn. Cellarius skinn til Soho er knall! Impregnere og smøre litt krem innimellom, så holder den så som ny :-) De selger jo i Oslo, hvis ikke så er det på nettet. Frakten er gratis (tar jo kun 2 dager med ekspress shipping) og alt skatt og moms. er allerede inkl. i prisen som viser på nettet. Kun valutaen man må bare forholde seg til.

Anonymkode: 68e55...869

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Mulberry.jpg

Gul Mulberry Lily

LV neverfull.gif

LV Neverfull (MM)

LV keepall.jpg

Har en vintage LV Keepall 50

MBMJ.jpg

Marc by Marc Jacobs Bianca clutch

Leowulff.jpg

Slenger med denne og, selv om det ikke er en fullverdig designerveske i mine øyne. Leowulff Anaconda. 

Har i tillegg hatt en Mulberry Bayswater og en MBMJ som jeg ikke husker navnet på. Sort skulderveske. Disse har jeg solgt. Mitt neste kjøp blir nok en Gucci Soho Disco bag i sort, en liten gave til meg selv når jeg blir ferdig med masteroppgaven :fnise: jeg er jo fortsatt student, når jeg begynner å jobbe så vil jeg forhåpentligvis få råd til litt flere vesker. Da er ønskelisten YSL sac de jour, PS11, Celine luggage og Chanel classic flap eller boy.

PS. har aldri lagt inn bilder her før, så tilgi meg hvis det blir feil.

Anonymkode: 47f63...d32

Det har gått så fint med bilder, så ! :tongue:

Er det den micro/nano Lily du har? Den er jo så kjønn! >.< Men si meg... Hva kan du ha oppi den?! :laugh: Jeg har en iphone 6 pluss med en ganske stor cover i tillegg. Tror ikke det er mulig oppi den nei....

Anonymkode: 68e55...869

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Miss Lucky skrev:

Min har faktisk ikke blitt slapp, mulig min er i en annen type skinn, min er mer matt og ikke så shiny som denne på bildet. 

Hat ikke sett den du snakker om på Garbo nei, har du en link? 

Hvis du har Instagram (hvis ikke kan gå inn på nettet også) så kan du gå inn der og se, men her er linken i alle fall:

Garbo viser Reversible Valentino veske

Er det feil hvis jeg sier at det er den samme modell som du har?

Anonymkode: 68e55...869

Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvis du har Instagram (hvis ikke kan gå inn på nettet også) så kan du gå inn der og se, men her er linken i alle fall:

Garbo viser Reversible Valentino veske

Er det feil hvis jeg sier at det er den samme modell som du har?

Anonymkode: 68e55...869

Det er ikke denne modellen jeg har nei. Ser at jeg linket til feil veske isted. Den jeg har heter rockstud double handle bag, den er ikke like "slapp" som den som heter rockstud tote 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk ikke lagt bilde i posten min over, men her er den modellen jeg har, bare min er litt lysere og mer beige i fargen 

valentino-garavani-pink-rockstud-small-d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Åh, da så! Hehe, som sagt så kjenner ikke jeg til disse merkene så godt, beklager!

Jeg måtte søke litt hva Batu S og Gumma, ser ut. Batu S, er det en liten clutch/pochette, ikke sant? Og Gumma er litt mer røff hverdagsveske, er ikke den tung?!:ohmy:

Det er den Gumma jeg ser for meg når du nevnte Cala og Jade, ser du. Lurer på hvor de produserer, jeg?!:roll:

Anonymkode: 68e55...869

Batu S er en forholdsvis stor clutch. Det er plass til en iPad i den. :jepp: 

Gumma er vel signaturvesken til Cala & Jade. Jeg synes den er superfin å se på, men litt tung, ja. Jeg bruker den dog som cross body-bag, og da går det greit. Den er dessuten litt slaskete i formen, så den trenger litt fyll for å ikke bli ''saggy''. 

Bilder av mine Cala & Jade-babyer. Ingen bilder er mine btw, og det er utrolig vanskelig å finne bilder av utgåtte/LE vesker fra dette merket. (En liten bonus av at det kanskje ikke finnes så innmari mange av dem.)

Gumma Mardou & Dean

6692cea945cd40e1ad28079e403749ba.jpg?aut

 

 

Luini Kelim, bare at mitt Kelim-mønster er mer som dette. Alle Kelim-veskene er ulike.

Luini_kelim_1_0.jpg?itok=jAgWSGl4

Batu S i Metallic Green

51-600x400.jpg

 

Batu S i Metallic Blue

91-600x900.jpg

(her ser du størrelsen på dem)

2016-03-12_22-49-34_49.jpg

 

Nusch i Cognac

IMG_7476.JPG

 

Batu XS i Rose Gold (litt usikker på hva fargen heter, men det er altså den i rosegull i midten der)

11232454_361883234008080_1678223568_n.jp

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde en veldig stor veskekolleksjon, men solgte unna en del vesker ifjor, ettersom jeg aldri brukte de.

Det jeg har nå:

4 Chanel vesker. ( 3 classic flaps og en boy )

3 Louis Vuitton vesker. (Neverfull, Alma og Speedy )

1 Dior (Ladydior )

2 Celine (Mini Luggage og Trapeze)

1 Hermes (Birkin 35)

 

Er på jakt etter en ny veske nå, har lyst på Louis Vuitton palm springs mini, men den er utsolgt overalt. Vurderer også en chanel boy i small, den jeg har er i medium, og synes small boy er helt nydelig. 

Anonymkode: 8eea9...554

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Ny på samlerfronten, akkurat kjøpt meg en Alexander Wang FumoWallet i Navy. På utkikk etter en klassisk,enkel hverdagsveske, helst sort som rommer mye. Sett på brynmore  og nusch, men blir liksom ikke enig med meg selv. Noen tips? Ellers er Gucci Disco høyt på ønskeliste!

Anonymkode: 6f4f2...f1b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ny på samlerfronten, akkurat kjøpt meg en Alexander Wang FumoWallet i Navy. På utkikk etter en klassisk,enkel hverdagsveske, helst sort som rommer mye. Sett på brynmore  og nusch, men blir liksom ikke enig med meg selv. Noen tips? Ellers er Gucci Disco høyt på ønskeliste!

Anonymkode: 6f4f2...f1b

Dropp Brynmore hvertfall. Det kommer an på hva den skal romme og hva budsjettet ditt er?

Anonymkode: e886e...5cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 26. juni 2016 at 23.11, AnonymBruker skrev:

Det har gått så fint med bilder, så ! :tongue:

Er det den micro/nano Lily du har? Den er jo så kjønn! >.< Men si meg... Hva kan du ha oppi den?! :laugh: Jeg har en iphone 6 pluss med en ganske stor cover i tillegg. Tror ikke det er mulig oppi den nei....

Anonymkode: 68e55...869

Oi, glemte denne tråden litt jeg :tongue: er den minste Lily ja. Jeg får plass til iPhone 6, nøkler, tyggis, leppomade, leppestift, øreplugger, også er det to kortlommer i vesken, så pleier å ha med visa og studentkort ;) Synes den har helt perfekt størrelse til sitt bruk faktisk, i tillegg til at jeg er ganske liten, så store skuldervesker ser ikke så fint ut på meg :)

Anonymkode: 47f63...d32

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 23. juli 2016 at 21.05, AnonymBruker skrev:

Dropp Brynmore hvertfall. Det kommer an på hva den skal romme og hva budsjettet ditt er?

Anonymkode: e886e...5cc

Den må romme pc, noen bøker, samt litt diverse. Tenker max 6000

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg syns det er ordentlig mye fine vesker på markedet nå. Chloe Faye i grape fra prefall-kolleksjonen er nydelig og dessverre helt utsolgt fra Vincci. Ellers sikler jeg etter en Celine Belt Bag fra fjorårets Resort-kolleksjon, men den tror jeg nok skal bli vanskelig å finne. Så på den i Paris i desember og kjøpte ikke, noe jeg angrer på som en hund. Neste veskekjøp bli antagelig en Lady Bag fra Mansur Gavriel eller en Balenciaga City, når jeg finner en i semsket skinn som ikke er sort eller brun. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en som ikke har råd for alt i verden setter jeg pris på at dere legger ut så mange fine bilder.

:ler:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS her :-)

Har vært borte en liten stund, men allikevel er tråden ganske stille, jo! 

Jeg har vært på Woodbury Common Premium Outlet i New York, og fant noen vesker som var på avslag. Men norske kursen var så dårlig så jeg tok ikke noe "sjanse" å kjøpe meg noe :-( Selv om jeg hadde så lyst!

Det var denne jeg har sett på som jeg angret at jeg ikke kjøpte, men prisen var ikke særlig bra, og det var en svart flekk på den i tillegg...

Hvis noen har denne liggende hjemmet, ta kontakt med meg :-) (Det finnes på eBay også, men prisen er alt for høy, synes jeg)

Gucci Soft Jackie Shoulder Bag fra runway kolleksjon 2 år siden. Det er kun denne fargen jeg er intr. i :-)

NMV2F0Y_mu.jpg

 

Det var også en Saint Laurent clutch som var rundt 7800-8000 kr (er det noen som vet hvor mye denne modellen ligger på hos EGER?). Jeg var ikke helt sikkert på fargen, mtp. at det hadde vært greit hvis jeg velger heller noe som er mer nøytral, fordi jeg bruker ganske fargerike klær i utgangspunkt og i tillegg til det så har jeg ingen clutch i fra før, så det er greit å begynne med en som går til alt :-) Så akkurat denne angret jeg ikke på noe.

6x-yves-saint-laurent-classic-monogram-s

 

Det var selvfølgelig mange andre merker som Dior, Bally, Burberry osv. som hadde mange vesker tilsalgs, men kursen var så dårlig at jeg kjøpte nesten ingen ting! Det er jo helt galskap! O_o 

Er det noen som har nylig vært og sett noe i USA i juni/juli måned? Var synes dere om priser der?

Anonymkode: 68e55...869

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...