Gå til innhold

Oslo og eiendomskatten


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Legg merke til at 3 bydeler står for 70% av inntektene fra denne skatten, mens Grorudalen står for 3%. Dette er tydeligvis en skatt som er ment kun for en liten del av befolkningen - de som bor i Oslo Vest. Jeg håper skatten forsvinner like fort som dagens ''byregjering'' tømmer kontorene om ikke så lenge.

Sett på nyhetene på Tv2 i dag.

Anonymkode: ed000...0a0

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Skjønner egentlig ikke at dette er så sensasjonelt?!? Det er på det rene at boligprisene generelt er høyere på vestkanten, noe som jo i sin tur innebærer at de som eier bolig på vestkanten har dyrere boliger. (I tillegg har mange av dem også langt større boliger enn på østkanten, nettopp fordi de har mer penger).

Det er ganske mange skatter/avgifter i dette landet der man betaler "etter evne", for eksempel er det jo sånn at både skatt av inntekt og formuesskatt blir høyere jo mer man tjener/jo mer man har i formue. Jeg tør påstå (uten å ha sjekket opp i dette, men det er i grunnen ganske logisk) at også størstedelen av inntektsskatt og formuesskatt blir betalt inn av folk på vestkanten (altså skatt pr hode). Kan ikke huske jeg har sett det bli laget noen sak om dette?!?

(For ordens skyld bor jeg forøvrig selv på vestkanten (og blir dessuten rammet av eiendomsskatten)- men har da også fint råd til å betale de få tusenlappene i året!)

Anonymkode: 334f7...0cd

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Legg merke til at 3 bydeler står for 70% av inntektene fra denne skatten, mens Grorudalen står for 3%. Dette er tydeligvis en skatt som er ment kun for en liten del av befolkningen - de som bor i Oslo Vest. Jeg håper skatten forsvinner like fort som dagens ''byregjering'' tømmer kontorene om ikke så lenge.

Sett på nyhetene på Tv2 i dag.

Anonymkode: ed000...0a0

Det vil aldri bli en borgelig regjering i oslo igjen. 70% av innvandrere stemmer sosialistisk og den delen av befolkningen øker. De er i flertall på 62 av osloskolene. Når elevene kommer i stemmealder og den etniske norske befolkningen blir eldre og dør ut vil dominansen bare blir større og større. Økt innvandring, større barnekull, klantekning mm. Sosialistene vil regjere i Oslo til evig tid.

Allerede nå har de konstruert en skatt som kun rammer etniske norske. Og de verner egne kjernevelgere.  

Anonymkode: 333f5...608

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommunen vil selvsagt at alle skal bo så trangt og i så små hus som mulig slik at det blir plass til flere mennesker.

Anonymkode: a5b14...347

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er problemet med at vi på Oslo Vest betaler eiendomsskatt? Har vi råd til slike boliger har vi råd til å skatte for det.

Anonymkode: ca7ad...4e6

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det vil aldri bli en borgelig regjering i oslo igjen. 70% av innvandrere stemmer sosialistisk og den delen av befolkningen øker. De er i flertall på 62 av osloskolene. Når elevene kommer i stemmealder og den etniske norske befolkningen blir eldre og dør ut vil dominansen bare blir større og større. Økt innvandring, større barnekull, klantekning mm. Sosialistene vil regjere i Oslo til evig tid.

Allerede nå har de konstruert en skatt som kun rammer etniske norske. Og de verner egne kjernevelgere.  

Anonymkode: 333f5...608

Dette tror jeg også. Som gruppe er innvandrere den desidert mest homogene politiske velgergruppen. Det er klart at et parti som har en lojal og homogen og voksende velgergruppe vil basere seg på politikk som hovedsakelig gagner denne gruppen.

Anonymkode: a5b14...347

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det vil aldri bli en borgelig regjering i oslo igjen. 70% av innvandrere stemmer sosialistisk og den delen av befolkningen øker. De er i flertall på 62 av osloskolene. Når elevene kommer i stemmealder og den etniske norske befolkningen blir eldre og dør ut vil dominansen bare blir større og større. Økt innvandring, større barnekull, klantekning mm. Sosialistene vil regjere i Oslo til evig tid.

Allerede nå har de konstruert en skatt som kun rammer etniske norske. Og de verner egne kjernevelgere.  

Anonymkode: 333f5...608

Det gir mening, ja. Dessverre blir det også på et nasjonalt nivå etterhvert :(

Anonymkode: ed000...0a0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://stavrum.blogg.no/1466766681_skatt.html

 

Kan Oslo byråd synke enda lavere? Yes, we can! Et byråd kun for deler av befolkningen. Et byråd valgt med stemmene av de med lavest utdanning, inntekt og formue - de fattige i Oslo øst hvor majoriteten er utlendinger. Et byråd som gjør feil etter feil. Et byråd som kommer neppe til å bli gjenvalgt med mindre det masseimporteres enda flere fattige utlendinger med lavere utdanning som bosettes i hovedstaden. Et byråd som er en skam for byen. 

Anonymkode: ed000...0a0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser ikke helt problemet med at de rike betaler mer skatt enn de med mindre penger? Det er liksom prinsippet bak sosialdemokratiet...

Anonymkode: e4300...364

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ser ikke helt problemet med at de rike betaler mer skatt enn de med mindre penger? Det er liksom prinsippet bak sosialdemokratiet...

Anonymkode: e4300...364

Du ser ikke problemet med at 3 bydeler betaler 70% av skatten? Du ser heller ikke problemet med dobbelbeskatning? Heller ikke at byrådet tjener kun sine egne velgere istedet for alle? Og at denne skatten er kun rettet mot en liten gruppe av befolkningen som tilfeldigvis ikke har stemt på disse partiene? Du ser virkelig ikke problemene her? Da er du blind.

Anonymkode: ed000...0a0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...

Er det noen som helst GOD grunn til å betale eiendomsskatt? Skatter vi ikke nok allerede?

Anonymkode: 1b1f9...7ad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 25.6.2016 at 9.02, AnonymBruker skrev:

Du ser ikke problemet med at 3 bydeler betaler 70% av skatten? Du ser heller ikke problemet med dobbelbeskatning? Heller ikke at byrådet tjener kun sine egne velgere istedet for alle? Og at denne skatten er kun rettet mot en liten gruppe av befolkningen som tilfeldigvis ikke har stemt på disse partiene? Du ser virkelig ikke problemene her? Da er du blind.

Anonymkode: ed000...0a0

Jeg ser ikke problemet nei, jeg bor i en av disse 3 bydelene og betaler denne skatten med glede

Anonymkode: ca7ad...4e6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...