Gå til innhold

Noen som har Storytel eller annen lydbokapp?


Lærerinna

Anbefalte innlegg

Vurderer sterkt å prøve Storytel, men anmeldelsene jeg leser er ikke utelukkende positive. (Disse er ikke helt nye, så mulig appen er blitt forbedret siden)

 

Jeg synes nok prisen (169kr/mnd) er i stiveste laget, men tar meg råd til det om appen er god nok.

 

Noen som har erfaringer å dele? Er i utgangspunktet interessert i skjønnlitteratur, både romaner og noveller, samt barne- og ungdomslitteratur. Både på norsk og engelsk, men fortrinnsvis norsk. Og gjerne gode, gamle klassikere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er veldig fornøyd. Appen funker som den skal. Hvor godt man liker utvalget er jo veldig individuelt, men det kan man jo se på nettsiden før man melder seg inn. Jeg lytter til i alle fall 3-4 bøker i måneden, så jeg får unnagjort mye "lesing" jeg aldri ville fått tid til ellers :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, akkuratnå skrev:

Jeg er veldig fornøyd. Appen funker som den skal. Hvor godt man liker utvalget er jo veldig individuelt, men det kan man jo se på nettsiden før man melder seg inn. Jeg lytter til i alle fall 3-4 bøker i måneden, så jeg får unnagjort mye "lesing" jeg aldri ville fått tid til ellers :)

Tusen takk for svar! 😊

Kan du bruke appen på flere enheter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er skuffet over at det ikke er nyere bøker der. Har testet et par måneder, men er lei av å lete etter ting som ikke er tilgjengelig så nå melder jeg meg ut. De har 2 ukers prøvetid eller noe, da, så du kan jo prøve og se selv :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker Audible. Det er ikke en "hør så mye du vil for en pris i månden"-app, men du betaler for hver bok, og da er den din for alltid, og det liker jeg med bøker da jeg ofte leser bøker flere ganger. Du sparer opp credits og alle bøker kan enten kjøpes til medlemspris eller for 1 credit, som abonnement kan velge mellom å betale $14.95 for 1 credit i månden eller $22.95 for 2 (jeg hadde det siste). Da er det selvsagt lurt å bruke credits på de dyre bøkene, og heller kjøpe billigere bøker for medlemspris. Jeg valge å avslutte abonnementet mitt for litt siden, da credits begynte å bygge seg opp siden jeg holdt på å skrive masteroppgaven min og hadde veldig lite tid til høre, og siden jeg uansett holdt på å høre A Song of Ice and Fire, hvor flere av bøkene er rundt 50 timer lange. Men har planer om å bli medlem igjen når jeg har fått hørt litt av de bøkene jeg kjøpte når jeg avsluttet medlemskapet (du må bruke opp alle poengene dine før du kan avslutte medlemskap, for ellers mister du dem, men det opplyser de veeeldig tydelig om når du er i ferd med å avslutte, så de er veldig ryddige sånn sett). Jeg er veldig fornøyd med appen, selv om det selvsagt hadde vært mer lukrativ om den norske kronekursen hadde vært bedre. Jeg hører kun på engelsk, så vet ikke hvilket tilbud til har på andre språk. 

 

Som et eksempel så koster A Clash of Kings (a song of ice and fire 2) $78.75 som vanlig pris, mens man får den for ca. $11.5 om man bruker credits der man får 2 per månde.Det er jo veldig mye billigere.

Endret av Faith-
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 21.6.2016 at 21.29, Lærerinna skrev:

Tusen takk for svar! 😊

Kan du bruke appen på flere enheter?

Ja, her i huset bruker vi appen på fem forskjellige enheter, og ofte er vi to stykker som hører på forskjellig bok, på forskjellig enhet :) veldig praktisk!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er kjempefornøyd. Synes utvalget er helt greit og 169 kroner er grei pris for min del, da jeg har barn som hører lydbøker i tillegg. Hører litt hver dag. Pleide å laste ned lydbøker fra lydbokforlaget, men oppdaget at jeg da brukte mer pr måned,så da hoppet jeg likegodt på storytel. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den Tuesday, June 21, 2016 at 20.17, Lærerinna skrev:

Vurderer sterkt å prøve Storytel, men anmeldelsene jeg leser er ikke utelukkende positive. (Disse er ikke helt nye, så mulig appen er blitt forbedret siden)

 

Jeg synes nok prisen (169kr/mnd) er i stiveste laget, men tar meg råd til det om appen er god nok.

 

Noen som har erfaringer å dele? Er i utgangspunktet interessert i skjønnlitteratur, både romaner og noveller, samt barne- og ungdomslitteratur. Både på norsk og engelsk, men fortrinnsvis norsk. Og gjerne gode, gamle klassikere.

Hvorfor lydbok? Er du kvalifisert for å låne hos nlb.no?

Anonymkode: cd810...1fe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 23.6.2016 at 14.49, AnonymBruker skrev:

Hvorfor lydbok? Er du kvalifisert for å låne hos nlb.no?

Anonymkode: cd810...1fe

Hvorfor lydbok? for et merkelig spørsmål. Noen liker ganske enkelt bedre å høre bøker foran å lese de, selv om de er like godt i stand til å lese de. Noen liker å høre lydbøker fordi de pendler, og det passer seg dårlig å lese mens man kjører bil. Noen hører lydbok mens de jobber, og noen hører lydbok mens de gjør andre dagligdagse plikter. Hvorfor er dette noe du føler behov for å legge deg borti? De fleste som har anledning til å låne fra nlb er klare over tilbudet. 

Anonymkode: 1210b...927

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg eeeeelsker Storytel. Kanskje ikke de aller nyeste bøkene, men jeg klarer å vente jeg. Vel verdt pengene for min del som pendler og dermed hører 6-8 bøker i måneden. Litt stiv pris for de som bare rekker 1-2. 

Anonymkode: 2be18...25c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker også storytel men hender at jeg stopper abonnemetet hvis jeg ikke finner nye bøker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 23.6.2016 at 12.58, Faith- skrev:

Jeg bruker Audible. 

Jeg bruker også Audible, og den er fantastisk syns jeg. Til engelsk litteratur.
Utvalget er kjempebra og appen er også veldig bra. Bedre enn storytel sin syns jeg :)

Jeg har storytel i tillegg, til norsk litteratur.
Må ofte vente lenge på at nyere bøker eller fortsettelser i serier skal bli tilgjengelig. Men utvalget er helt greit.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt Storytel lenge og er veldig fornøyd. Foretrekker krim og synes utvalget er større på svensk. Dessuten er mange av de svenske oppleserne bedre enn de norske. Ikke stas å høre på noen som høres ut til å lese under tvang eller i halvsøvne :icon_frown:

Nedlastingsgrensen på 5 bøker er pr enhet og jeg laster ofte e-bøker til pad og lydbøker til mobilen. I tillegg bruker mannen mitt abonnement og vi kan høre på eller lese hver vår bok samtidig uten problemer.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Herrremiiiiin, ser det er mange som skryter av Anders Ribu. Seriøst. Hørte Afrodites Basseng, men altså, måte på teatralsk man skal være. Grøss!

Og Heksene på engelsk, hun dama som leste der fikk det til å rive i ørene på meg. Artig når barna skal høre på. Grusomt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker storytel veldig godt. Jeg bryr meg ikke om hvor gammel en bok er, så om det ikke er nye bøker der legger jeg ikke merke til. Jeg har hørt gjennom en hel krimbok-serie (Eystein Hansen), Jojo Moyes og er nå på første boka av Lars Kepler.  

Jeg likte ikke opplesern av Et helt Halvt år, men de andre oppleserne liker jeg godt. 

Anonymkode: bd9d0...021

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest medeus

Audible og lydbøker på kindlebrett. Dessverre er det en del dårlige opplesere som ødelegger opplevelsen, og de amerikanske er verst (en svært subjektiv kommentar). "Dårlige" fordi de overdramatiserer, legger trykk på feil stavelse i litt uvanlige ord og leser som om de må bli fortest mulig ferdig med den drittjobben ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 21.6.2016 at 20.17, Lærerinna skrev:

Vurderer sterkt å prøve Storytel, men anmeldelsene jeg leser er ikke utelukkende positive. (Disse er ikke helt nye, så mulig appen er blitt forbedret siden)

 

Jeg synes nok prisen (169kr/mnd) er i stiveste laget, men tar meg råd til det om appen er god nok.

 

Noen som har erfaringer å dele? Er i utgangspunktet interessert i skjønnlitteratur, både romaner og noveller, samt barne- og ungdomslitteratur. Både på norsk og engelsk, men fortrinnsvis norsk. Og gjerne gode, gamle klassikere.

Du kan se utvalget uten å logge inn. Bare trykk "kategorier", der du får opp ulike sjangere. Jeg synes det er et godt utvalg nå, men tidligere var det helt elendig. 

Du finner veldig mye av eldre klassikere på engelsk, og mange finner du i en forkortet versjon også, mer tilpasset barn/ungdom. Der finnes også veldig mange norske klassikere. https://www.storytel.no/categories/9-Klassikere

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, ♥Missy♥ skrev:

Herrremiiiiin, ser det er mange som skryter av Anders Ribu. Seriøst. Hørte Afrodites Basseng, men altså, måte på teatralsk man skal være. Grøss!

Jeg hadde også hørt mye positivt om Anders Ribu, men for meg ble den innleserstemmen altfor slitsom å høre på.

Anonymkode: cafd8...d86

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Appen er super i seg selv, o

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg hadde også hørt mye positivt om Anders Ribu, men for meg ble den innleserstemmen altfor slitsom å høre på.

Anonymkode: cafd8...d86

Helt ærlig så hadde jeg også stor tro på han. Liker heller Axel Hennie:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...