Gå til innhold

Hundefestivalen i Kina, ca 10000 slaktes, Hva syns du?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

23 timer siden, HappyWaffle skrev:

De skal få spise akkurat hva de vil for min del, men jeg blir forbanna på måten dyrene blir behandlet på. de driter i dyrevelferd der nede. Det er en av grunnene til at jeg ikke klarer å se på Kina som et flott land. Det er sikkert ikke alle som er sånn der heller, men de fleste ser på dyret som en ting uten tanker eller følelser. 

Kinesere må være veldig følelseskalde folk, bare se på alle skandalene for å øke profitt. Tilsetning av bly i maling brukt på barneleker. Spe ut morsmelkerstatning med det helseskadelige stoffet melamin for å tjene mer... tenk det, å bevisst forgifte spedbarn for å tjene noen kroner? Det krever en helt egen klasse av hjerteløshet.

https://no.m.wikipedia.org/wiki/Den_kinesiske_melkeskandalen

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest HappyWaffle
1 time siden, ViljaH skrev:

Kinesere må være veldig følelseskalde folk, bare se på alle skandalene for å øke profitt. Tilsetning av bly i maling brukt på barneleker. Spe ut morsmelkerstatning med det helseskadelige stoffet melamin for å tjene mer... tenk det, å bevisst forgifte spedbarn for å tjene noen kroner? Det krever en helt egen klasse av hjerteløshet.

https://no.m.wikipedia.org/wiki/Den_kinesiske_melkeskandalen

Det er helt grusomt. Kinesere som bor i Norge kjøper morsmelkerstatning her i Norge for å sende til kina. Jobbet i post i butikk en god stund å de sender maksvekt hver eneste gang. Skjønner de veldig godt! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, HappyWaffle skrev:

Det er helt grusomt. Kinesere som bor i Norge kjøper morsmelkerstatning her i Norge for å sende til kina. Jobbet i post i butikk en god stund å de sender maksvekt hver eneste gang. Skjønner de veldig godt! 

Kinesere drar til Hong Kong for å kjøpe morsmelkerstatning, stoler ikke på sine egne... såvidt jeg husker var det 13 babyer som døde i den skandalen, flere hundre skadet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, ViljaH skrev:

Kinesere må være veldig følelseskalde folk, bare se på alle skandalene for å øke profitt. Tilsetning av bly i maling brukt på barneleker. Spe ut morsmelkerstatning med det helseskadelige stoffet melamin for å tjene mer... tenk det, å bevisst forgifte spedbarn for å tjene noen kroner? Det krever en helt egen klasse av hjerteløshet.

https://no.m.wikipedia.org/wiki/Den_kinesiske_melkeskandalen

Opportunister finnes overalt, de som vil ha profitt uansett om det skader andre eller ikke. Vi har slike i Norge også, bare at i Norge kan det være mye vanskeligere på noen områder, samtidig som anledningene og friheten hvert individ har reduserer nødvendigheten for kjip oppførsel.

Du kan sammenligne det med stjeling. Om du bor på gata og har to barn du ikke har råd til å mate, så stjeler du fra andre. Har du en familie og er fra en rik familie, kan du kjøpe mat og trenger ikke ty til kjip oppførsel.

Det handler ikke om at kinsere er kaldere enn andre mennesker, det handler bare om hvilke muligheter og valg man kan ta. I Norge kan man tjene gode penger uten å ty til den type svindel, samt at det er vanskeligere å slippe unna med det. Når det er sagt, så er det ikke lenge siden at en advokat i Norge prøvde å få torpedoer til å kidnappe et voldtektsoffer for å hjelpe klienten sin, så grums skjer også i Norge. Mye av det vil vi aldri finne ut av og vite om.

Ikke vær naiv og tro at en født og oppvokst i Norge aldri ville vært en del av en slik produksjon av barneleker for å tjene penger om han kunne.

Anonymkode: 987d9...a30

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sobril
Den 2016-06-21 at 7.01, ViljaH skrev:

Kineserne er helt jævlige på å behandle dyr. Så en artikkel et sted, de har visst 5000 bjørner som holdes i fangenskap i små bur, med en slags metallbelte rundt magen som holder et sår inn til galleblæren åpent så de kan høste gallesyre som drypper ut. Gallesyre som skal brukes til tradisjonell kinesisk medisin. Så ligger bjørnene der år etter år i sterke smerter... drittfolk.

Jeg går ikke inn på lenker som viser mishandling og tortur av dyr eller barn. Jeg reagerer på dette med så sterk avsky at jeg måtte fjerne vg-bokmerket mitt, da jeg hele tiden fikk dette grusomme kvalmende bildet av lidende hunder i fleisen. Min generelle oppfatning av asiatere i asia - er at mange er ugreie mot dyr. Derfor kommer jeg aldri til å besøke et eneste asiatisk land. 

De må få lov til å spise hunder hvis de vil, men denne torturen er så jævlig at jeg nesten kaster opp bare ved tanken. 

Hva jeg skulle ønske skjedde med de som driver denne slaktingen skal jeg ikke si høyt, men "øye for øye tann for tann" osv dukker opp under hjernebarken her. 

Endret av Sobril
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 21.6.2016 at 9.33, Fireproof skrev:

Måten dei behandler dyrene der nede er faktisk ikkje mykje værre enn måten vi behandler våre dyr her, så for gods sake! Koffor får ditta så forferdelige sterke reaksjoner når mishandla dyr her til lands så vidt får nokre heva augenbryn?! Fordi ein hund er søtare enn ein kylling??

Du vet tydeligvis ikke hva du snakker om i det hele tatt. 

Er det mulig å skrive et så idiotisk og kunnskapsløst innlegg. 

Anonymkode: 0f351...13e

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den 21.6.2016 at 9.33, Fireproof skrev:

Måten dei behandler dyrene der nede er faktisk ikkje mykje værre enn måten vi behandler våre dyr her, så for gods sake! Koffor får ditta så forferdelige sterke reaksjoner når mishandla dyr her til lands så vidt får nokre heva augenbryn?! Fordi ein hund er søtare enn ein kylling??

På ei veke blir hundet flådd levande(Ditta skjer btw med pelsdyr i Norge), slått i hel, kvelt og flambert.

I Norge står husdyr stuck fast inne i ein bås 24/7 heile året, untatt dei obligatoriske 8 vekene dei får gå ute! ÅTTE VEKER AV FEMTITO! Det er forferdelig! Resten av tida står dei lenka fast inne i båsen sin.

Pelsdyr står fast heile sitt liv i pittesmå bur, mista kroppsdela og får store betente sår, berre for at du skal få pelskåpa di? Så blir dei drept på forferdelige måter, b.l.a flådd levande.

Hannkyllinger blir kverna til døde, og ofte settast vinge eller fot fast sånn at dei blir kutta opp i i små delar, istendefor å bli drept med ein gang. Jentene blir til for å legge egg, nokre i på store områder der dei deler områda med fleire tusen andre høns. Dei blir så desperate om plassen at dei hakker laus på kvarandre, og seinare dør av skaden. Når dei ikkje kan legge egg lengre, blir dei òg kverna. Kjøtthøns får spesialfór sånn at dei blir så feite at dei ikkje kan gå! 

Men nei, her driter vi i det, la oss heller fokusere på hundane som har det så vondt i Kina. Seier ikkje at det ikkje et viktig, men ikkje kom her med at kinesarane er så barbariske og grusomme. Vi er faktisk ikkje betre sjølve. 

Hunder i kina blir torturert i opptil 40 timer for at kjøttet skal bli mørt. De blir hengt, kokt levende, kappet av poter og haler, spikret opp etter labbene på vegger, hengt. Dyrevelferden i Norge er tusen ganger bedre, selvom den på ingen måte er perfekt her heller. Og det går faktisk an å bry seg om dyrevelferd i Asia, og her i Norge samtidig. Man må ikke velge en av delene.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sobril
49 minutter siden, nurcos skrev:

Hunder i kina blir torturert i opptil 40 timer for at kjøttet skal bli mørt. De blir hengt, kokt levende, kappet av poter og haler, spikret opp etter labbene på vegger, hengt. Dyrevelferden i Norge er tusen ganger bedre, selvom den på ingen måte er perfekt her heller. Og det går faktisk an å bry seg om dyrevelferd i Asia, og her i Norge samtidig. Man må ikke velge en av delene.

Amen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Det er selvfølgelig ikke bare det at hundene blir spist, som er problemet.

 Men det er også måten de blir behandlet på, før de blir avlivet.

 I tillegg kommer jo metodene som blir brukt under selve avlivningen!

Anonymkode: 88a62...0e0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Belle âme
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du vet tydeligvis ikke hva du snakker om i det hele tatt. 

Er det mulig å skrive et så idiotisk og kunnskapsløst innlegg. 

Anonymkode: 0f351...13e

Ikkje det? Eg veit veldig midt kva eg snakka om, 

det et utrulig dobbelmoralsk av nordmenn, som eter ca.76 kg kjøtt kvar, sitter her og babler om kor barbariske kinesera er som mishandler hunder ei veke, når vi godtar at vi mishandler husdyra her år etter år! For å stue tusenvis av kyllinger på eit så lite areal at dei dreper kvarandre av rein desperasjon er DYREMISHANDLING! Barbarisk! Grusomt! Forferdelig! Sadistisk! Vi burde faen me skjerpe oss! 
Eg synast ikkje det kinesarane gjer er på noken måte greit. Hadde eg hatt pengane til det og budd i Kina, hadde eg redda kvar einaste stakkars sjel som var på den festivalen. Hunder som katter. Den er GRUSOM! Men dåkke norske kjøttetere er ikkje bedre! Dåkke støtter ein ondskapsfull buisness. Sei meg; forstår ikkje dåkke det? 
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 21. juni 2016 at 9.20, Aamu skrev:

Og hvor har du det fra at bønder ikke steller kuene sine? Det er en del av å drive med kuer. Jeg kjenner mange som har gårder, og jeg har vært med på mye gårdsstell og JA, de børster kuene sine. Koser med dem, klapper dem, gir dem fôr, og samtlige gikk ute fra april til seint på høsten. Da de var inne om vinteren, hadde de en diger låve med høy og halm og koste seg stort. 

Og nei, kuer er ikke ganske like hunder, de er helt forskjellige fra hunder. Det blir som å sammenligne en maur og en slange. 

Nei, kyr og hunder er for det første begge pattedyr. Firbente som sådan. 

Anonymkode: cc658...0eb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Orker ikke spise kjøtt av rovdyr. Dessuten er det vanskeligere å tilby et rovdyr skikkelig mat og levevilkår, enn en gresseter, da et rovdyr skal ha endel kjøtt, som jo er dyrt, og de må jo være mere aktivitetskrevende, og får ikke tilfredsstilt jaktbehov og lignende i fangenskap. Hva spiser den hunden? Hva forer de med? Og hvordan holdes de?
Ellers har jeg skjønt at det som foregår i Kina handler om litt mere enn bare å spise dyrene, de blir jo mishandlet med vilje før de dør.

Når jeg spiser kjøtt så velger jeg helst økologisk, jeg tenker på dyrefelvferd og på hva dyrene spiser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 21.6.2016 at 10.31, Aamu skrev:

Nei, en kalv hadde overhodet ikke knyttet seg like sterkt til et menneske som en hund, en ku/okse gresser stort sett hele dagen, en hund vil stå ved eierens side og vente på neste kommando. En ku vil aldri gjøre noe i nærheten av det samme, de er mye mer selvstendige enn hunder (og nevnte jeg at vi snakker om to forskjellige dyrearter?). 

Hmmm....jeg har hatt både hest, geit og sau, og de kan bli veldig knyttet til mennesker.

13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nå er ikke jeg AB som du svarte til, men her virker DU arrogant. Og som AB#a30 sa, det er en grunn til at de fleste av oss ikke knytter oss til kuer (og de dermed ikke knytter seg til oss). Jeg fikk for eksempel ikke lov til å gi koppelammene våre navn, nettopp fordi de skulle bli pinnekjøtt.

Jeg ga kopplammene våre navn, og de diltet etter meg som hunder og lydde navnene sine. De trodde jo at jeg var mora antagelig. Ble selvfølgelig litt ramaskrik når de skulle slaktes...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 timer siden, Fireproof skrev:

Ikkje det? Eg veit veldig midt kva eg snakka om, 

det et utrulig dobbelmoralsk av nordmenn, som eter ca.76 kg kjøtt kvar, sitter her og babler om kor barbariske kinesera er som mishandler hunder ei veke, når vi godtar at vi mishandler husdyra her år etter år! For å stue tusenvis av kyllinger på eit så lite areal at dei dreper kvarandre av rein desperasjon er DYREMISHANDLING! Barbarisk! Grusomt! Forferdelig! Sadistisk! Vi burde faen me skjerpe oss! 
 

Dette er jo bare tull. 

Det er så slitsomt med slike "jamenn vi spiser jo også kjøtt"-innlegg. Det er ikke det som er saken i det hele tatt. 

Anonymkode: 0f351...13e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Belle âme
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Dette er jo bare tull. 

Det er så slitsomt med slike "jamenn vi spiser jo også kjøtt"-innlegg. Det er ikke det som er saken i det hele tatt. 

Anonymkode: 0f351...13e

Kva er tull? At det vi driver med er dyremishandling? Nei, dessverre så er det ikkje det :) 

Støtter ikkje det Kina helde på med, men støtter ikkje det Norge helder på med heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dette er jo bare tull. 

Det er så slitsomt med slike "jamenn vi spiser jo også kjøtt"-innlegg. Det er ikke det som er saken i det hele tatt. 

Anonymkode: 0f351...13e

Her spør jo TS etter reaksjoner, og da er jo selvfølgelig "det er ille, men her hjemme gjør vi også mye ille" et relevant svar. Det er helt legitimt å sette spørsmålstegn ved dyrevelferden i Norge, selv om den (definitivt) er bedre enn i Kina. 

Anonymkode: 3b695...604

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Den 21.6.2016 at 6.01, AnonymBruker skrev:

Den starter idag og varer i 1 uke. Ca 10000 hunder og katter slaktes for mat.

Personlig skjønner jeg ikke hvorfor mange er så imot å spise hundekjøtt. Vet Kina ikke behandler hunder så bra under denne festivalen. Men utenom det så spiser jeg gjerne hundekjøtt :hjerte:

Spiser du andre typer kjøtt så har du egentlig ingen grunn for å bli så sint på andre som spiser hunder. Vegetarianere, ja de skjønner jeg kan bli sinte :) Hadde noen venner som hadde kaniner når de var yngre, samtidig som de spiste kaniner på ferier. Så hvis du har hund hjemme, så er det vel ok å spise hunder vel?

Hver sin smak sier jeg bare. Ikke vær så hypocrit og gå rundt og syns det er så jævlig når du ikke har smakt det! 

Hva syns du? Kunne du smakt på hundekjøtt?

Anonymkode: 66dba...ba0

Forskjellen på å spise hund og kaniner ligger ikke i at hunder er "søtere" eller at vi ikke er vant til det, men i det at de er (delvis) kjøttetere. Hvordan får man nok kvalitetsfor til noen som ikke er gresseter? Med kuer kan man få veldig billig for av god kvalitet, gress er ikke dyrt å produsere. Men kjøtt derimot...
Dessuten er rovdyr laget for å lete og jage etter maten sin, mens gressetere bare stikker hodet ned og spiser. Derfor blir det vanskelig å tilby en kjøtteter et liv som er i det hele tatt litt naturlig for dem om man skal oppdrette dem massivt for mat, de får ikke den stimulansen de trenger og er laget for.

Jeg lurer på hva de forer hundene med i Kina? Eller er de kanskje innfangede gatehunder? Da er de ikke stort bedre å spise enn rotter. Vet du noe om det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...

Er du imot pga måten hundene behandles på mens de er i live,eller at de spiser hunder?

Anonymkode: 9e387...810

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 21. juni 2016 at 6.01, AnonymBruker skrev:

Den starter idag og varer i 1 uke. Ca 10000 hunder og katter slaktes for mat.

Personlig skjønner jeg ikke hvorfor mange er så imot å spise hundekjøtt? Jeg har smakt det og syns det er kjempe godt. For meg er det som å spise andre typer kjøtt. Så lenge hundene blir behandlet og slaktes på en bra måte så ser jeg ingen feil med å spise de. Vet Kina ikke behandler hunder så bra under denne festivalen. Men utenom det så spiser jeg gjerne hundekjøtt :hjerte:

Spiser du andre typer kjøtt så har du egentlig ingen grunn for å bli så sint på andre som spiser hunder. Vegetarianere, ja de skjønner jeg kan bli sinte :) Hadde noen venner som hadde kaniner når de var yngre, samtidig som de spiste kaniner på ferier. Så hvis du har hund hjemme, så er det vel ok å spise hunder vel?

Hver sin smak sier jeg bare. Ikke vær så hypocrit og gå rundt og syns det er så jævlig når du ikke har smakt det! 

Hva syns du? Kunne du smakt på hundekjøtt?

Anonymkode: 66dba...ba0

Nå hadde kineserne antakelig spist bestemora si hvis de hadde blitt lurt til å tro at det øker potensen da.

Menneskekjøtt smaker visstnok ganske likt kylling og er ganske appetittelig ifølge de som har smakt det. Hver sin smak sier jeg bare. Ikke vær så hyklersk og gå rundt å synes det er så jævlig når du ikke har smakt det!

Men fra spøk til alvor. Hvis de høyere makter skulle utsette Yulin for en aldri så liten naturkatastrofe er jeg redd jeg kanskje ikke ville felle like mange tårer som jeg ville gjort om det skulle skje nær sagt hvilket som helst annet sted på kloden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...