Gå til innhold

Book lovers never go to bed alone - Lesesirkel


Gjest supernova_87

Anbefalte innlegg

Gjest supernova_87

@Angeleye har du kommet noe lengre med Stoner? Jeg holder på lese den nå! 

I begynnelsen var jeg sånn "hmm, for er rar bok om en så utrolig vanlig mann, er dette alt?", deretter ble jeg utrolig grepet av hvordan historien til en relativt kjedelig person kunne være så interessant, og bli fortalt med en slik ... ja, vet ikke hva jeg skal kalle det egentlig, men at det ble så "intriguing". Men jeg fikk mye empati med Stoner, og ønsket at det skulle gå godt for ham. Og etter en stund trodde jeg at jeg kom til å elske boka. Men så! For en "giant bitch" Edith er! Jeg merket med meg selv at når jeg leste om hvordan hun holdt på med datteren dreiv jeg å gnisset tenner for jeg ble så sur. :P Er det bare meg som synes hun virker som tidenes kjerring?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest supernova_87

Dette er bøkene vi skal lese fremover: 

  • "Hjertet er en ensom jeger" av Carson McCullers, 382 s., 31.mars - 3 uker - 21. april
  • "Jane Eyre" av Charlotte Brontë, 471 s., 21. april - 3 uker - 12. mai
  • "Det vokser et tre i Brooklyn" av Betty Smith, 528 s., 12. mai - 3 uker - 2. juni
  • "Det synger i gresset" av Doris Lessinger, 190 s., 2. juni - 2 uker - 16. juni
  • "Ute av verden" av Karl Ove Knausgård, 699 s., 16. juni - 4 uker - 14. juli

Jeg tenker innimellom at den lave aktiviteten i tråden burde få meg til å bare kutte den ut, men samtidig så har den fått meg til å lese en del bøker som jeg aldri ellers hadde lest, samtidig som når den har fungert så har det vært spennende å høre og diskutere bøkene med andre.

Men nå hadde vi nå en gang gjennomført denne siste avstemmingen og da kunne jeg i alle fall lage til bøkene fremover, og se om det er noe liv. Hvis ikke så må jeg kanskje innse at selv om tanken var god og mennesker var interessert i starten var det noe som var vanskelig å vedlikeholde. 

Endret av Rainstorm
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble ferdig med Stoner nå i kveld faktisk. Jeg hadde store forventninger til den siden jeg har hørt så utrolig mye bra om den. Dermed ble jeg kanskje litt skuffet? Det blir gjerne slik når en bok blir skrytt opp i skyene... For boken er absolutt bra, den er rolig og fin. Men merket at jeg kjedet meg også innimellom. Likte også godt deler av boken. Må bare også si det, jeg har aldri blitt SÅ provosert av en litterær karakter som Edith! Helsike så sur jeg var gjennom deler av boken pga henne! Og det må jo forfatteren få skryt for :fnise:

Angående selve lesesirkelen, jeg vil heller ikke kutte den ut! Jeg syns det er utrolig kjekt å delta i noe sånt, diskutere bøker og oppdage litteratur jeg ellers aldri ville lest. Bare synd med den lave aktiviteten, så vi får vel bare se hva som skjer? Jeg er iallefall klar for de neste bøkene! "Hjertet er en ensom jeger" kjøpte jeg her om dagen, så gleder meg til å lese den :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Rainstorm skrev:

Dette er bøkene vi skal lese fremover: 

  • "Hjertet er en ensom jeger" av Carson McCullers, 382 s., 31.mars - 3 uker - 21. april
  • "Jane Eyre" av Jane Austen, 471 s., 21. april - 3 uker - 12. mai
  • "Det vokser et tre i Brooklyn" av Betty Smith, 528 s., 12. mai - 3 uker - 2. juni
  • "Det synger i gresset" av Doris Lessinger, 190 s., 2. juni - 2 uker - 16. juni
  • "Ute av verden" av Karl Ove Knausgård, 699 s., 16. juni - 4 uker - 14. juli

Jeg tenker innimellom at den lave aktiviteten i tråden burde få meg til å bare kutte den ut, men samtidig så har den fått meg til å lese en del bøker som jeg aldri ellers hadde lest, samtidig som når den har fungert så har det vært spennende å høre og diskutere bøkene med andre.

Men nå hadde vi nå en gang gjennomført denne siste avstemmingen og da kunne jeg i alle fall lage til bøkene fremover, og se om det er noe liv. Hvis ikke så må jeg kanskje innse at selv om tanken var god og mennesker var interessert i starten var det noe som var vanskelig å vedlikeholde. 

Å nei, ikke kutt ut lesesirkelen! Jeg blir med på neste bok, "Hjertet er en ensom jeger". Har fått igjen leselysten og gleder meg til å være med! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 21.6.2016 den 0.44, Rainstorm skrev:

Hei! Og velkommen til KGs første lesesirkel (så vidt jeg veit!)!

Medlemmer: 

Rainstorm, Rosaboble15, liljene, amativeReflection, Monky, Hapi, Frida, Stueloff, momo, stjernefrukt, Pottah, Cel, Angeleye, Tonje!, Bimle, Invicta, The damned, tirben, Pretty Potato, Arabella, tunaen, Aina Y K S, Blossom86, Monstrum, Mez

Aktuell bok:

"Stoner" av John Williams, 278s., 17.mars - 2 uker - 31.mars

Bøkene vi har lest:

  • "Fordelene ved å være veggpryd" av Stephen Chbosky, 213 s., juni/juli 2016
  • "Kollektivt selvmord" av Arto Paasilinna, 240 s., 8.juli - 2 uker - 22.juli
  • "Og dermed var det ingen" av Agatha Christie, 264 s., 22.juli - 2 uker - 5.august
  • "Shantaram" av Gregory David Roberts, 936 s., 5. august - 4 uker - 2.september
  • "Oryx og Crake" av Margaret Atwood, 399 s., til 21.oktober
  • "Mengele Zoo" av Gert Nygårdshaug, 454s, 21.oktober - 3 uker - 11.november
  • "Unnskyld" av Ida Hegazi Høyer, 222s, 11.november - 2 uker - 25.november
  • "En mann ved navn Ove" av Fredrik Backman, 322s, 16.desember - 4 uker - 13.januar
  • "Ondskapens hotell" av Stephen King, 379s, 13.januar - 3 uker - 3.februar
  • "Døde menn går i land" av André Bjerke, 272s, 3.februar - 2 uker - 17.februar
  • "Parfymen" av Patrick Süskind, 308s, 17.februar - 3 uker - 10.mars

Kommende bøker vi skal lese:

  • "Hjertet er en ensom jeger" av Carson McCullers, 382 s., 31.mars - 3 uker - 21. april
  • "Jane Eyre" av Jane Austen, 471 s., 21. april - 3 uker - 12. mai
  • "Det vokser et tre i Brooklyn" av Betty Smith, 528 s., 12. mai - 3 uker - 2. juni
  • "Det synger i gresset" av Doris Lessinger, 190 s., 2. juni - 2 uker - 16. juni
  • "Ute av verden" av Karl Ove Knausgård, 699 s., 16. juni - 4 uker - 14. juli

Oppfordringer: 

  • Post en rating når du er ferdig med boken vi leser.
    0 stjerner = Hatet den
    1 stjerne = Likte den ikke
    2 stjerner = Den var helt OK
    3 stjerner = Likte den
    4 stjerner = Likte den skikkelig godt
    5 stjerner = Den var fantastisk!

Vi tar en diskusjon på boken når tidsperioden er ferdig, og hvis man vil diskutere ting underveis kan man gjøre det inni spoilere. Skriv sidetallet du er på over spoileren så vet de andre hvor langt man må ha lest for å kunne åpne spoileren uten å få vite for mye. 

Mal for tidsbruk per bok basert på sidetall

Her er en foreløpig mal for tidsbruk per bok basert på sidetall, som vi kan bruke til fremtidige bøker slik at vi ikke trenger en diskusjon per bok på hvor lang tid vi trenger. Den kan endres etter hvert, men skriver ned hvordan den ser ut per i dag (23.juni-16). 

2 uker: 0-350 sider
3 uker: 351-600 sider
4 uker: 601+ sider

Dette innlegget endres etter hvert. Kom med tips og forslag til hva som må med her. 
La myldringen begynne! 

Dette blir gøy! 

:hjerte: Rainstorm

Jane Eyre er ikke skrevet av Jane Austen. Den er skrevet av Charlotte Brontë

Anonymkode: cae19...2ee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest supernova_87
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jane Eyre er ikke skrevet av Jane Austen. Den er skrevet av Charlotte Brontë

Anonymkode: cae19...2ee

Hahaha! :fnise: Det vet jeg jo selvsagt, for en tabbe! :ohmy:
Det går visst litt fort i svingene av og til, de mest selvsagte ting gjør man feil med, men det er ordnet opp i nå i alle fall. Takk for at du så det og sa fra. ;) 

Endret av Rainstorm
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 26. mars 2017 den 21.07, Angeleye skrev:

Jeg ble ferdig med Stoner nå i kveld faktisk. Jeg hadde store forventninger til den siden jeg har hørt så utrolig mye bra om den. Dermed ble jeg kanskje litt skuffet? Det blir gjerne slik når en bok blir skrytt opp i skyene... For boken er absolutt bra, den er rolig og fin. Men merket at jeg kjedet meg også innimellom. Likte også godt deler av boken. Må bare også si det, jeg har aldri blitt SÅ provosert av en litterær karakter som Edith! Helsike så sur jeg var gjennom deler av boken pga henne! Og det må jo forfatteren få skryt for :fnise:

Enig! 

Jeg trodde at denne kom til å bli en favoritt hos meg da den har blitt sammenlignet med andre bøker jeg elsker! Jeg likte språket og deler av oppbyggingen - i starten var jeg sikker på at dette kom til å bli en bok jeg elsket, men til syvende og sist så synes jeg at handlingen ble for deprimerende og karakterene var så fjerne. Jeg hadde hele tiden håpet om at et stort gjennombrudd skulle skje og at karakterene endelig ville snakke ærlig med hverandre og dermed bli litt mer levende. 

 

(Jeg er forresten ikke et ordinært medlem, men leste tilfeldigvis boken for et par uker siden).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gled dere til Ute av verden, det er en fantastisk god bok!

Anonymkode: baf3c...385

Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Gled dere til Ute av verden, det er en fantastisk god bok!

Anonymkode: baf3c...385

Det gjør jeg! Jeg er inne i en Knausgård-periode, og gleder meg virkelig til å lese Ute av verden :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest supernova_87

For et rasshøl Lomax (vet ikke hvordan man skriver det, hører den på lydbok) er også! Er det mulig!

Jeg pleier ofte å tenke når noen gjør meg urett at, ja nå gikk det utover meg, men det er i det minste ikke jeg som må leve med 24/7 å være på denne måten. Jeg trøster meg selv med at jeg synes bedre om folk som ikke gjør slik eller sånn, og derfor kan jeg i alle fall være fornøyd med at det ikke var JEG som behandlet noen på den måten. Og det tenker jeg at Stoner i alle fall har med seg. Der sitter Lomax i skam og ikke tør å se han i øynene ikke sant, Stoner kan i det minste vite at han ikke hadde gjort noe urett. Men problemet med denne mestringsstrategien er at noen ganger så lager virkelig andre menneskers handlinger problemer for en! Og situasjonen (flere situasjoner egentlig i Stoners liv) her viser dette tydelig. Stoner vil ikke la Walker bli professor når han er tydelig ukvalifisert til dette, noe jeg er enig med, og mener er objektivt rett, men yrkeslivet hans blir jo nesten lagt i grus over dette. Og da blir jeg bare så frustrert over at noen mennesker lever livene sine på denne jorden med så lite omtanke for andre. Deres hovmod og egoisme står i veien for andre menneskers liv. 

Det jeg liker så godt med denne boken er hvordan den beskriver et veldig ordinært menneske, det skjer ikke noe spesielt, det er ikke bygget opp med et stort spenningspunkt, og med slike typiske spenningskurver. Den forteller om et levd liv, oppturer og nedturer (med nedturer i flertall kanskje), og ALT er så veldig vanlig. Men den får meg til å tenke og jeg føler at den er skikkelig vis liksom, om dere skjønner? Den peker på flere sannheter om livet, og kanskje i et historisk aspekt. Den er definitivt deprimerende, alt er jo bare så kjipt, når skal det gå godt for ham liksom? Og det er jo både positivt og negativt at jeg går og uffer meg og sukker mens jeg leser. Forfatteren fremprovoserer jo virkelige følelser, og jeg lever meg inn i Stoners liv og føler med ham, noe som gjør det til en god tekst. 

Nå håper jeg bare at de siste ca. 100 sidene kan gi litt mer positivt i Stoners liv. Men i følge den lille teksten som står om boken på GoodReads (hva heter det nå igjen?? sammendrag? innholdstekst? mistet helt ordet) så er det fremdeles en del deprimerende ting som enda ikke har skjedd, så tvilsomt. :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde håpet jeg kunne få lånt periodens bok, Hjertet er en ensom jeger, på biblioteket. Meeen, der var det 5 måneder ventetid! :O Det var bare å gi opp. Derfor kjøpte jeg den på Norli i går, 169 kr. Jeg gleder meg til å begynne! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har begynt på "Hjertet er en ensom jeger", og jeg liker den godt foreløpig! Til å begynne med syntes jeg den var kjedelig, og det tok litt tid å komme inn i boken syns jeg. Men nå liker jeg den godt, og koser meg med lesingen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

 

På 26.3.2017 den 18.18, Rainstorm skrev:

Dette er bøkene vi skal lese fremover: 

  • "Hjertet er en ensom jeger" av Carson McCullers, 382 s., 31.mars - 3 uker - 21. april
  • "Jane Eyre" av Charlotte Brontë, 471 s., 21. april - 3 uker - 12. mai
  • "Det vokser et tre i Brooklyn" av Betty Smith, 528 s., 12. mai - 3 uker - 2. juni
  • "Det synger i gresset" av Doris Lessinger, 190 s., 2. juni - 2 uker - 16. juni
  • "Ute av verden" av Karl Ove Knausgård, 699 s., 16. juni - 4 uker - 14. juli

Jeg tenker innimellom at den lave aktiviteten i tråden burde få meg til å bare kutte den ut, men samtidig så har den fått meg til å lese en del bøker som jeg aldri ellers hadde lest, samtidig som når den har fungert så har det vært spennende å høre og diskutere bøkene med andre.

Men nå hadde vi nå en gang gjennomført denne siste avstemmingen og da kunne jeg i alle fall lage til bøkene fremover, og se om det er noe liv. Hvis ikke så må jeg kanskje innse at selv om tanken var god og mennesker var interessert i starten var det noe som var vanskelig å vedlikeholde. 

Hei! Hvis du ikke skal kutte ut lesesirkelen (håper ikke du skal det?), kan jeg kanskje muligens få lov til å være med? :)  Det er en stund siden jeg leste Stoner, så akkurat den er ikke så friskt i minne lenger, men jeg har omtrent akkurat lest Hjertet er en ensom jeger. Skal ikke si så mye om den, ettersom jeg antar at mange av dere ikke har lest den ferdig ennå, men det er absolutt en av de beste bøkene jeg har lest på veldig lenge. Jeg likte den utrolig godt!

Uansett så leser jeg veldig mye, stort sett hele tiden, så det hadde vært veldig gøy å ta del i noe sånt som dette. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, GratefulOctopus skrev:

 

Hei! Hvis du ikke skal kutte ut lesesirkelen (håper ikke du skal det?), kan jeg kanskje muligens få lov til å være med? :)  Det er en stund siden jeg leste Stoner, så akkurat den er ikke så friskt i minne lenger, men jeg har omtrent akkurat lest Hjertet er en ensom jeger. Skal ikke si så mye om den, ettersom jeg antar at mange av dere ikke har lest den ferdig ennå, men det er absolutt en av de beste bøkene jeg har lest på veldig lenge. Jeg likte den utrolig godt!

Uansett så leser jeg veldig mye, stort sett hele tiden, så det hadde vært veldig gøy å ta del i noe sånt som dette. :) 

Veldig bra om du vil bli med, jo flere, jo bedre! :)  

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

9 minutter siden, Den Lille Heksa skrev:

Jeg vil også gjerne være med, hvis det er ok at jeg ikke leser alle bøkene :) 

Det er ikke noe krav å lese alle bøkene, det kommer ikke jeg heller til å gjøre, tror jeg. Men det er veldig hyggelig at flere blir med, så har vi mange flere synspunkter å dele når vi har lest ferdig en bok. :)

Tror @Rainstorm også blir veldig glad for at flere vil være med her!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Hei igjen! 

Da har jeg lest ferdig "Hjertet er en ensom jeger". Jeg vet ikke hva jeg skal si, den boka har liksom satt seg helt i meg. Har brukt noen dager på å fordøye den, fordi jeg klarte ikke helt å bestemme meg for om hva jeg skulle si om den og hva slags inntrykk den gjorde på meg. 

Banalt og enkelt; for en fantastisk bok! Jeg setter resten inn i spoilers, for de som ikke er ferdige :)

 

Spoiler

Singer er døvstum og bor i en liten by i sørstatene. Han bor først sammen sin greske venn, som også er døvstum. Sammen med han kan Singer prate, gjennom tegnspråk. Da vennen blir sendt på asyl blir Singer alene, og ensom. Folk rundt han bruker han som en slags "søplebøtte" for deres tanker, meninger og følelser. Jeg setter søplebøtte i anførselstegn, for for dem er det et vennskap, for Singer oppleves det kanskje enda mer ensomt, for han kan ikke prate tilbake. 

Jeg er usikker på om Singer opplevde det som et vennskap tilbake, kanskje i noen av tilfellene, i og med at han lurte på hvordan det gikk og stilte opp. Men blir det det samme når man ikke kan kommunisere? Når all kommunikasjon er enveis? Jeg vet ikke, kanskje jeg ville at han skulle føle seg ensom og alene i alle disse samtalene. 

Mot slutten av boka, da Singer tok livet sitt ble jeg helt satt ut. Det hadde jeg ikke forventet i det hele tatt! Og så kaldt og brutalt som det virket. Likevel virket det så riktig. Jeg ble lei meg da jeg leste det, jeg ble lei meg på de andre karakterene i boka sine vegne. Jeg liker at alle personer i boka så på ham som sin egen, jøde eller katolikk eller alt ettersom hva de trodde på. Syntes det var interessant med sitatet fra Bibelen mot slutten av boka (nå har jeg ikke boka foran meg lenger, så jeg får ikke sjekka), men mener det handlet om at han døde for at vi skulle slippe å lide. (Trur eg). 

Var John Singer en slags Jesus? En slags "hellig" mann som måtte leve i sitt eget lille helvete for at de menneskene rundt han skulle få fri fra sine tanker og lidelser? Jeg vet ikke, men det er en spennende vinkling på mannen. 

Jeg syntes boka var fantastisk. Tenk at ei lita dame på 23 år skrev denne boka! Depressiv, pessimistisk, trist, ensom og rørende, alt på en gang. 

Boka får toppkarakter hos meg. Denne kommer til å sitte lenge. 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er nå ferdig med boken, eller ferdig er jeg ikke, det er en bok jeg ikke blir ferdig med så fort. Handlingen er fra skikkelig gamle dager, men allikevel er temaet ensomhet så tidløst at boken ikke kan bli uaktuell, etter min mening. 

Spoiler

Singer er den mest sentrale personen i boken og menneskene rundt ham dras til ham som møll mot lyset. Og han blir et lyspunkt i tilværelsen deres som er temmelig trøstesløs.

Men Singer ser dem, og kanskje viktigst av alt, han har ingen lettvinte løsninger på problemene deres. Han bare lytter, en sjelden gang svarer han på spørsmål ved å skrive noe på en lapp. Slik skiller han seg tydelig ut fra de andre vi møter i boken, de har meninger om hva løsningen kan være på problemene folk sliter med. Gjør slik eller sånn, så blir det bedre. Men kanskje er det ikke det Mick og de andre behøver, de opplever istedet å bli "sett" av Singer, men de må finne sin egen vei.

Forholdet mellom Singer og hans greske venn er mye av ryggraden i Singers liv. Når vennen dør, så dør noe i Singer også. Kanskje var det grekeren som "så" Singer og gav ham evnen og overskuddet til å "se" de andre? Når vennen dør så tar Singer sitt eget liv. Så dypt stakk forholdet at han orket ikke fortsette alene. Han hadde vært alene siden grekeren ble innlagt på asylet, men Singer kunne besøke ham og oppleve litt av samholdet de hadde hatt. Kanskje var det kun i hans hode, men det var der. Kjærligheten forsvant ikke om vennen forsvant inn i sin egen verden, forholdet deres var sterkere enn som så. 

Boken beskriver så nydelig behovet vi har for hverandre og hvor drepende og trøstesløst livet blir uten mennesket som "ser" deg. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 17.4.2017 den 12.44, Blossom86 skrev:

Hei igjen! 

Da har jeg lest ferdig "Hjertet er en ensom jeger". Jeg vet ikke hva jeg skal si, den boka har liksom satt seg helt i meg. Har brukt noen dager på å fordøye den, fordi jeg klarte ikke helt å bestemme meg for om hva jeg skulle si om den og hva slags inntrykk den gjorde på meg. 

Banalt og enkelt; for en fantastisk bok! Jeg setter resten inn i spoilers, for de som ikke er ferdige :)

 

  Skjul innhold

Singer er døvstum og bor i en liten by i sørstatene. Han bor først sammen sin greske venn, som også er døvstum. Sammen med han kan Singer prate, gjennom tegnspråk. Da vennen blir sendt på asyl blir Singer alene, og ensom. Folk rundt han bruker han som en slags "søplebøtte" for deres tanker, meninger og følelser. Jeg setter søplebøtte i anførselstegn, for for dem er det et vennskap, for Singer oppleves det kanskje enda mer ensomt, for han kan ikke prate tilbake. 

Jeg er usikker på om Singer opplevde det som et vennskap tilbake, kanskje i noen av tilfellene, i og med at han lurte på hvordan det gikk og stilte opp. Men blir det det samme når man ikke kan kommunisere? Når all kommunikasjon er enveis? Jeg vet ikke, kanskje jeg ville at han skulle føle seg ensom og alene i alle disse samtalene. 

Mot slutten av boka, da Singer tok livet sitt ble jeg helt satt ut. Det hadde jeg ikke forventet i det hele tatt! Og så kaldt og brutalt som det virket. Likevel virket det så riktig. Jeg ble lei meg da jeg leste det, jeg ble lei meg på de andre karakterene i boka sine vegne. Jeg liker at alle personer i boka så på ham som sin egen, jøde eller katolikk eller alt ettersom hva de trodde på. Syntes det var interessant med sitatet fra Bibelen mot slutten av boka (nå har jeg ikke boka foran meg lenger, så jeg får ikke sjekka), men mener det handlet om at han døde for at vi skulle slippe å lide. (Trur eg). 

Var John Singer en slags Jesus? En slags "hellig" mann som måtte leve i sitt eget lille helvete for at de menneskene rundt han skulle få fri fra sine tanker og lidelser? Jeg vet ikke, men det er en spennende vinkling på mannen. 

Jeg syntes boka var fantastisk. Tenk at ei lita dame på 23 år skrev denne boka! Depressiv, pessimistisk, trist, ensom og rørende, alt på en gang. 

Boka får toppkarakter hos meg. Denne kommer til å sitte lenge. 

 

Jeg har mange av samme inntrykkene som deg om boken og personene. Jeg tenkte også på Singer som en slags Jesus på en måte, og det bibelske du siterte peker vel kanskje litt i den retningen? Tror nok jeg kommer til å lese boken en gang til om en stund, da vil kanskje noen inntrykk forandre seg og noe helt nytt dukke opp. Jeg oppfattet ikke at Singer kanskje ble "plaget" av alle betroelsene fra de forskjellige, men når jeg tenker etter så var det kanskje slik? 

Iallfall kjempegøy at vi ser litt forskjellige ting i en bok, og jeg er helt enig i at dette var en fantastisk bok å lese. Jeg ble lei meg da den var slutt, jeg kunne gjerne fulgt hovedpersonene mye lengre. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...