Gå til innhold

Er det umoralsk å date fler når man er singel???


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Dixie i.i

Nå snakker vi date på date nivå, altså ikke noe klining og sex. Men er det så ille å ha en 2-3 gutter på en gang som man spiser middag med, går på kino ol???

Er singel og ønsker ikke å binde meg på en stund, alikevel vil jeg jo ikke sitte ensom hjemme kveld etter kveld og når jeg har blitt invitert ut så har jeg ofte takket ja. Jeg synes det er ganske uskyldig å spise en middag, dessuten liker jeg å bli kjent med nye mennesker. Noen av mine veninner (i lange, stabile parforhold) synes dette er helt forferdelig umoralsk. De mener jeg holder masse folk for narr og at det en dag slår tilbake på meg.

Jeg kan ikke helt se den. Jeg lover ingen av dem noen ting, jeg kliner ikke med noen av de. Jeg kan ikke se at folk kan få vedlig sterke følser basert på noen få middager og litt flørting.

Så alle dere andre single, er det helt forferdelig å tilbringe litt tid med forskjellige menn, eller er det greit??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Mann 28
Jeg kan ikke helt se den. Jeg lover ingen av dem noen ting, jeg kliner ikke med noen av de. Jeg kan ikke se at folk kan få vedlig sterke følser basert på noen få middager og litt flørting.  

Der tror jeg du tar kraftig feil. En person som ber deg ut på date, er ikke en vanlig kompis som du tilbringer fritid med. Denne personen ønsker å finne ut om det kan bli noe mellom dere to, og jo mer dere er ute sammen, og jo mer denne gutten syns du er et kjempeflott menneske, jo mer forelsket vil denne personen bli i deg.

Dersom du ikke ønsker å knytte deg opp i et forhold, er dette selvsakt noe du har rett til, men du bør da samtidig gjøre det klart for personene du er på "date" med, at du ikke er på jakt eller noen kjæreste. At du kun går ut med de for vennskapsskyld. Da kan disse gutten selv avgjøre om de ønsker å være din venn, eller om de vil trekke seg unna. Ikke lett å være KUN venn med en man er forelsket i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mann 28 har et meget godt poeng, og dessuten reagerer jeg på at du sier "litt flørting". Om du flørter med en person som har bedt deg med ut på date, mener jeg du spiller med uredelig kort om du ikke mener noe med dette. Du holder interessen deres varm bare fordi du syns det er greit å komme seg ut litt og treffe andre, fremfor å sitte hjemme og kjede deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest *Fiona*

Folk har veldig ulik omgangsform. For noen er det naturlig å klemme, "flørte" og spøke på lik linje med venninner, brødre, venner, dater og alt som er, bare som omgagsform. Andre har ikke fysisk kontakt på noe plan med mindre de er i langvarig forhold.

Jeg mener det er lurt å være så nøytral som mulig hvis man VET selv at man ikke er innstilt på noe mer uansett. Prøver å tenke meg å være på en hyggelig date, bli bedt ut igjen, med samme gode følelsen i magen. Og så få vite at fyren gjør det samme med to andre også, på lik linje?

Ugh. Nei, jeg ville nok synes det var litt umodent, sant og si. Er du voksen og vet hva du står for, vet du nok til å ikke leke med andres følelser. Jeg ville selv bli forferdelig lei meg hvis noen hadde blitt såret pga noe jeg hadde gjort.

Da er det kanskje best å holde seg til finne-en-fyr-på-byen nivået, til det kommer noen som faktisk gjør at du ikke trenger flere om gangen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Som singel sies det at man ikke har andre enn seg selv å ta hensyn til. Med andre ord, man kan date så mange menn man vil, og man kan pule med så mange menn man vil. Det går ikke utover andre enn deg selv....... sies det.

Men, har man en viss moral lar man være å oppføre seg slik, fordi det går utover andre enn deg selv, det går utover de personene man dater eller knuller med, om disse ønsker seg noe mer enn kun å bli utnyttet. Dette gjelder selvsakt kun så lenge begge parter ikke er enige om betingelsene.

Så la de stakkars gutta klart få vite hva du ønsker, ikke la de tro noe som ikke er reelt. Disse gutta har også følelser og som Fiona sa over her, tenk om det var deg som ble behandlet slik......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

for å prøve å sette meg inn i datene dines side;

Om jeg først ber en mann på date, så er jeg interessert i å bli bedre kjent med ham!

Hadde dette ønsket om bedre kjennskap i utgangspunktet vært som venn, så hadde jeg sannsynligvis bedt med personen på noe som ikke inkluderte bare oss to, altså ville jeg heller bedt ham med på fest eller noe sammen med andre dersom det var vennskap jeg var ute etter.

Så, om jeg ber en mann ut på middag bare oss to, så er jeg interessert i mannen på ett annet nivå en kun vennskap! (tror ikke jeg er unik der)

hadde jeg datet en og samme mann flere ganger, hvor jeg hadde bedt og han hadde sagt ja. vi hadde vært på flere middager og funnet tonen godt, så ville jeg blitt rimelig såret den dagen han gadd informere meg om at han bare ønsket vennskap og at det var det eneste han hadde ønsket hele tiden... OG at han datet to-tre andre på lik linje og hadde gjort det over lengre tid..... :(

Da hadde jeg kuttet datingen og bannet litt over dårlig brukt tid og drømmer, også hadde jeg blitt bittelitt mer skeptisk neste gang jeg møtte en jeg hadde lyst til å bli mer kjent med. :ler:

du har "rett" til å gjøre som du vil, men om du ønsker å tenke bittelitt på disse som ber deg med ut også, så sier du ifra at du ikke er ute etter noen kjæreste, og at dersom dere går ut sammen, så er det kun vennskap.

sett deg i deres sted, se hvordan du ville blitt behandlet dersom det hadde vært du som var interessert i en kar og ba ham med ut. Hva ville du skulle skjedd om rollene var snudd?

jeg vet ikke om jeg vil kalle det du gjør "forkastelig", men jeg ville ikke gjort det selv tror jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg vil ikke si det er umoralsk å date flere på en gang, men kanskje ikke så lurt. Hadde date med tre forskjellige menn i løpet av en helg engang, og klarte å møte på de andre jeg ikke var på date med i to av tilfellene. Endte opp med att datene ble sure på meg, og dumpa meg........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det er ikke umoralsk! Du er single, og gjør som du vil - med hvem du vil. Liker du å sjonglere, så gjør det! Men tror de involverte at de er den eneste, og du ser for deg scener eller "brudd" ved en event. oppdagelse burde du vel kanskje revurdere.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dixie i.i

Takk for mange bra svar.

Til mitt "forsvar" må jeg opplyse om at jeg spiller med helt åpne kort, dvs. prøver ikke å gi utrykk for at jeg bare treffer en.

Ang. det med flørtingen så er jeg veldig flørtete av natur, og det faller seg vel bare naturlig å gjøre det når jeg er på "date" også.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mann 28

Husk at "flørtingen" vil på en date oppleves som mye mer seriøst for den personen du er på date med, enn om dette hadde skjedd i en annen situasjon. greit at det er naturlig for deg å flørte, men dette vet ikke den andre personen om vel? De klarer vel da neppe forstå at dette er noe du bare gjør uten hensikt fordi det faller deg naturlig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og det er kanskje problemet mitt.... Som sterk, singel uahvengig kvinne er jeg for fokusert på meg og mine behov. Og tenker at når jeg ikke legger allverdens i dette her, så merker vel de det også. Og så gjør ikke de det heller.... Men det kan det jo hende at de gjør...

Er ikke så lett dette her da... Å ville være singel, samtidig som man liker oppmerksomhet.... :oops:

Kanskje på tide å rydde opp litt da, men det finnes jo så utrolig mange spennende menn jeg kunne tenkt meg å tilbringt noen timer sammen med...

Man kan vel ikke få alt da, sukk....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

man kan ikke få noen timer med alle forskjellige uten å risikere å såre noen ihvertfall.

hva vi selv vet i hodet vårt og personligheten vår, ser ikke andre like selvsagt uten at vi forteller dem det.

svææært få som er tankelesere. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Fighter

Det er ikke noe galt i å gå på kino eller å spise middag med flere gutter, men som det er blitt sagt allerede. Fortell dem at du gjør det på vennskapelig basis og fortell dem om hverandre. Kanskje du kunne hatt det gøy sammen med dem alle sammen en gang?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Madam Felle

Så lenge du er ærlig mot alle sammen, er det ikke umoralskt i det hele tatt. Men treffer du alle bak ryggen på de andre, er det umoralsk. Og det vet du selv også, siden du da holder det hemmelig for dem.

Men er du som sagt åpen og forteller alle sannheten, kan du kose deg så mye du bare vil, uten at det er umoralsk. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Den umoralse

Jeg syns ikke du gjør noe galt. Jeg er i værre enn deg og syns ikke jeg gjør noe galt heller.

Jeg har gått lenger med flere samtidig og har ikke angret.

Du har ikke lovet dem noe.

Du må jo date folk for å finne ut om det er noe å satse på eller kanskje om det kan bli en god venn i fremtiden.

Jeg har mange kompiser som ville ha sagt det samme som meg. Mange dater flere og kutter ut, når de har bundet seg til noen.

Om jeg blir invitert til en eller flere dater av noen, betyr dette ikke at han skal binde seg til meg, eller?

Er det slik at en tror dere er sammen eller er på vei til å bli sammem, er det en annen sak.

Slik du skriver er dette bare helt uskyldig og du lurer ingen syns nå jeg.

Date så mange du vil og gjør hva du vil! Du er singel og nyt det mens du kan.

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det er greit! Du merker selv når du overtreder grensen for uredelig oppførsel - og da må du evt. velge...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Oppgitt

Hva er dette for noe tøv? Skal ikke jeg som er singel få lov til å date og knulle så mange menn jeg vil????

Ja ja, hva folk skal bry seg med, jeg elsker livet som singel. Ingen problemer med å få tak i menn som vil ha meg med ut, og gi meg pikk når jeg trenger det.

Life is good!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Poenget var vel dobbeltløp...

Hadde jeg fått en fyr inni meg og fått vite han hadde vært inni noen andre kort tid i forveien ville jeg synes det var ganske motbydelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Poenget var vel dobbeltløp...

Hadde jeg fått en fyr inni meg og fått vite han hadde vært inni noen andre kort tid i forveien ville jeg synes det var ganske motbydelig.

Slik er det vel med oss gutta også, ikke særlig kult å ha seg med en dame som ikke har rukket å kvitte seg med sædrestene til han før deg...
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...