Gå til innhold

Et minutt og 60 sekunder er egentlig ikke det samme??


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvis du trykker på mikrobølgeovnen på 60 sekunder så varer den i 60 sekunder (som altså er 1 minutt).

Og hvis du trykker på 1 minutt så varer den i 1 minutt (eller 60 sekunder)

Så hvis du plusser 1 minutt + 1 minutt = 2 minutter (ikke sant?), så det betyr at mikrobølgeovnen vil være på i 2 minutter.

MEN, hvis du plusser 60 sekunder + 60 sekunder så blir det 1 minutt og 20 sekunder? Selv om 60 sekunder er et minutt.

Så det jeg lurer på er: Hvordan kan 1 minutt + 1 minutt = 2 minutter, men 60 sekunder + 60 sekunder = bare 1 minutt og 20 sekunder?

Anonymkode: f20a1...2ff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Innså nå at jeg leste feil. Det skal jo ikke så 1 min og 20 sek. Er du sikker på at det ikke står 120 sekunder?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det står 1 min og 20 sek så er mikroen din dessverre tilbakestående! Det skal da stå 120 sek.

Hjerneskaden til mikroen din bør utredes nærmere!

Anonymkode: b733f...d4b

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS trenger to ting.

Et kurs i matematikk og en ny mikrobølgeovn. 

Anonymkode: 697e9...0f4

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Om det du sier om ovnen er riktig, ville jeg nesten bedt on en ny ovn. Om ingeniørene bak ovnen, ikke vet at 120 sekunder er 2 minutter, går det jo alltid an å dumpe til barneskolen.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...
  • 2 uker senere...

60+60 sek blir jo ikke 1 min 20 sek. En kan heller si det sånn at det da blir 1 min 60 sek, som jo er det samme som 2 min. 

Tror ovnen din er litt feil, eller så har du lest feil. Sikker på at det ikke står 120 sek?

Anonymkode: 682da...63f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet du hva jeg tror? Jeg tror du driver og plusser i ditt eget forvirrede hodet, ergo blir det feil. For jeg tror ikke noe på at mikroen din har en pluss-funksjon hvor man legger inn to tider. Du bare TENKER at 60 sekunder + 60 sekunder = 120 sekunder som du, i ditt hode tror er 1 minutt og 20 sekunder. 

Men det er jo bra at mikrobølgeovnen din hjalp deg med å avdekke store hull i mattekunnskapene dine. 

Time to hit the books, siste!

Anonymkode: bcc4b...515

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...