Gå til innhold

Marielle skal ha en mini-me


rainbow_dash

Anbefalte innlegg

Det skjønner jeg :) Det var absolutt ikke meningen å fornerme deg eller kritisere på noen som helst måte! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

9 timer siden, Acerola skrev:

Det skjønner jeg :) Det var absolutt ikke meningen å fornerme deg eller kritisere på noen som helst måte! 

Haha, det skal mye til før jeg blir fornærma :nigo:

i går begynte jeg å grine fordi jeg ville se på et annet tv-program enn det K hadde på... Hormoner altså! :murvegg:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
  • 2 uker senere...
På 24/10/2016 den 14.44, Acerola skrev:

Litt stille her - hvordan går det? Du nærmer deg den magiske tolvukersgrensen fort nå? :) 

Jeg er ikke så flink til å oppdatere, men det går bra så langt! Nå nærmer 12 uker seg med stormskritt ja! 

Og gratulerer så masse til deg, krysser fingrene for at det går veien denne gangen :hjerte:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en liten evighet siden sist jeg oppdaterte her nå! Tida går sakte når jeg tenker for mye på gravidting, så da prøver jeg å fokusere litt på andre ting i stedet. Som at vi har fått valp i hus, og han vokser som et uvær! Og så har jeg hatt to uket fri fra jobb, til valpepass og besøk. Først av foreldrene mine, og så ei studieveninne fra Singapore! Problemet med å ha vært utenlandsstudent er at alle studievenner er spredt over hele verden, så det blir så sjelden vi ser hverandre. Vi dro oss opp på Preikestolen da, og jeg merka at det var tyngre å gå enn vanlig!

Sånn på gravidfronten så sksl jeg på tidlig ul i morra, og grugleder meg. K bare gleder seg og er sikker på at alt er fint! Men det blir godt å se om det er noe der inne, for nå føler jeg jo mest at jeg bare har rare symptomer, uten at det helt har gått opp for meg!

Ellers kan jeg melde om av-og-på kvalme, vond smak i munnen ofte, kviser, trøtt (men det begynner å bli bedre), masse hvit utflod og mat-aversjoner. Så ingen tvil om at jeg er gravid egentlig :P

Koffein er heller ikke noe problem da både te og cola smaker høgg om dagen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

43 minutter siden, miore skrev:

Åh, så spennende - lykke til på UL i morgen! :) 

Takk for det! :) Jeg gar googla ul uke 11, og dusteinternettet kommer selvfølgelig opp med masse historier der de finner et foster som har vært dødt i ukesvis, uten at noen har merka det. Jeg vet jo at sjansen for MA helt uten endring i symptomer er liiiten, men takket være google tror jeg nå den er ca 50%... Jeeez! Nei, det går nok helt fint :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner godt nervøsiteten! Jeg var pissenervøs før tidlig UL i uke 11 (og ekstra-tidlig UL i uke 7, og OUL i uke 19, og...). Heldigvis er jo sannsynligheten for at alt er bra overveldende :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, Frøkenanonym skrev:

Hallo :) kikka bare litt i boka di jeg. 

Gratulerer så mye, og spennende med TUL i morgen :D 

:velkommen: Takk for det! Jeg og er superspent!

Klokka er halv ni, og jeg har kapitulert og lagt meg for kvelden! Gravid + tidlig mørkt = zzz

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dobbelpost! KG på mobil er vanskelige greier!

Endret av _marielle_
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 timer siden, Nautika skrev:

Lykke til! 

 

18 minutter siden, Småkjekset skrev:

Lykke til på TUL :nigo:

Tusen takk dere! Det er jammen en liten baby der inne! Jordmor sa at alt ser bra ut, og daterte meg til 10+6, så litt tilbake. Og nurket lå å veiva med armer og bein og sprella ❤️ Fint, og helt surrealistisk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det er ganske fantastisk ja :rodmer:

K har fortalt det til familien sin nå, det blir deres første barnebarn, og det er stor stas! Jeg har ikke kommet så langt som å ringe hjem, mest fordi jeg har vært kvalm i hele kveld. Så det blir nok i løpet av helga 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går var jeg på første kontroll hos legen. Det var veldig rett fram med utfylling av skjema og tester, og jeg hadde ikke mange spørsmål heller (alt er jo googla :P). Fine legen min kommenterte ikke vekta mi heller, selv om den er en god del høyere enn den burde være (og hva jeg trives med). Bare at jeg må ha glukosebelastningstest, men det visste jeg jo fra før. Og så var blodtrykket mitt i høyeste laget, om innenfor normalen, så det blir fulgt opp. 

Og jammen fikk jeg ikke innkalling til OUL i dag også, 27. desember! Skal si de er effektive!

Så nå har jeg fortalt det til mamma og pappa og sjefen min! Og grubler på hvordan jeg forteller det litt mer "offisielt" på jobb? Noen tips? :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sa det bare til sjefen, og sa ikke noe til de andre bare for å se når de sa noe :fnise: Når og hvordan du gjør det kommer jo litt an på hva slags forhold man har til kollegene selvsagt.

Vi har et sånt "vennskaplig mobbete forhold" på jobb, om du skjønner - veldig god tone, og det betyr at man liker og kjenner hverandre om man erter hverandre. Så jeg valgte å holde kjeft, og tittet på at kollegene kikket mer og mer på magen min, uten å tørre å si noe :nigo: Det var helt åpenbart at de snakket og grublet seg i mellom. Til slutt, da jeg var 18-19 uker på vei, valgte de ut en stakkars delegat som hadde fått ansvaret for å spørre. Han åpnet med "Altså, du pleier jo ikke å ha mage....?" Da gliste jeg og sa at det hadde han helt rett i, og han pustet lettet ut ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...