Gå til innhold

Marielle skal ha en mini-me


rainbow_dash

Anbefalte innlegg

Syklusdag 18, og det ser ut som EL-testene nærmer seg positiv (jeg blir ikke helt klok på sånn tolkning). Men vi skal bort på familiebesøk med overnatting hele helga, så spørs om det blir så mange aksjer lagt inn. Kanskje noen stille, små-kleine noen :fnise: Jeg har pakka med EL-tester og preseed iallefall, alltid beredt! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Grapefruktjuice-tips coming! Kjøp sugerør og drikk det med røret langt baki halsen. Da får du minst mulig på tunga! Og du venner deg til smaken altså :) Jeg kjøper det frivillig nå! :ohmy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 30.7.2016 at 10.44, Weebs skrev:

Grapefruktjuice-tips coming! Kjøp sugerør og drikk det med røret langt baki halsen. Da får du minst mulig på tunga! Og du venner deg til smaken altså :) Jeg kjøper det frivillig nå! :ohmy:

Takk for det! Jeg begynner å bli litt vant nå, så det går ned. Tanken på at det er supersunt hjelper jo litt på motivasjonen til å drikke det :)

Hjemme fra familebesøk nå! Siden jeg hadde positiv EL-test fredag ble det litt aksjeinnlegging sent fredag kveld. Og om det blir baby av dette, kan det ihvertfall slås fast at den ikke ble unnfanget under lidenskapelige og romantiske omstendigheter haha :fnise:

Men siden det har vært så mye på timeplanen de siste dagene, har ikke baby-laging vært helt i hovedfokus akkurat. Så om det ikke klaffa denne måneden, så er det ikke så rart.

Nå er det bare 1,5 uker til husovertakelse, og jeg gleder meg enormt til å innrede, male og ordne et hus som er MITT :laugh: Okay, det hadde vært en helt fantastisk følelse å fortelle K rett etter overtakelse at vi trenger å ordne barnerom ganske snart og, men i får se! Fingrene kryssa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Krysser fingrene for klaff, og tiden kommer jo bare til å fly avgårde nå med husovertakelse og alt :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :) Jeg har ikke lagt igjen spor her før, men nå har jeg et grapefruktjuice-tips til. Man kan drikke den av hvitvinsglass, med en lime- eller jordbærskive på kanten. Det har blitt favorittjuicen min til slutt. Lykke til med tida fram mot IKM! Håper dere straks kan begynne å fikse på barnerommet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 31.7.2016 at 11.12, Marimba skrev:

Krysser fingrene for klaff, og tiden kommer jo bare til å fly avgårde nå med husovertakelse og alt :) 

Takk for det! Jeg regner med at de neste dagene kommer til å gå med til å tenke på andre ting enn å telle dager DPO, og det er egentlig helt ok!

Den 31.7.2016 at 14.36, Illy skrev:

Hei :) Jeg har ikke lagt igjen spor her før, men nå har jeg et grapefruktjuice-tips til. Man kan drikke den av hvitvinsglass, med en lime- eller jordbærskive på kanten. Det har blitt favorittjuicen min til slutt. Lykke til med tida fram mot IKM! Håper dere straks kan begynne å fikse på barnerommet!

Takk for tips! Det hørtes jo nesten ut som en drink, så det må prøves :)

I tillegg til prøving skal jeg og (prøve å) gå ned i vekt framover. Ikke at jeg tror jeg har så veldig problemer med vekt i forhold til å bli gravid, men jeg er overvektig, og har godt av å spise sunnere. Så da skal jeg fokusere på det og!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den 1 August 2016 at 20.11, Beccy87 skrev:

Så gøy med nytt hus! 
Flytter dere langt? :) 

Det er veldig gøy! Jeg gleder meg som en unge på julaften til å male og innrede MITT hus :) Det er bare 7 km unna der vi bor nå, så ikke lange biten. Pluss at vi leier møblert, så det er jo ikke så mye å flytte, men desto mer å kjøpe! Det eneste ordentlige møbelet jeg eier er en maxi budda bag (sjekk det ut, ALLE burde ha en sånn). 

Tror jeg er 4dpo i dag, men har ikke tenkt så mye på det. Ingen symptomer heller. 

Jeg har kasta meg på pokemon go trenden nå da, og det resulterte i 23000 skritt i går :ler: Jeg kommer jo til å bli supersprek om det fortsetter sånn!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 dpo i dag, og snart IKM (torsdag sier ovia). Jeg har begynt å føle litt menskramper, og har vel ikke hatt noen symptomer som tyder på graviditet, så har ikke troen nå. Jo, jeg har hatt mer kviser enn vanlig, sånne små helt i overflaten av huden, men tror det bare er tilfeldig. Kult er det ihvertfall ikke, jeg har jo værre hud nå, i en alder av 28, enn da jeg var 14 :fnise:

Så da venter vi på onsdag/torsdag, både på IKM og på husovertakelse. Disse dagene går sakte altså!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånne små kviser helt i overflaten av huden fikk jeg nå, så vi må jo bare håpe :tommelsmil: Husovertakelse blir hvertfall digg da! Selv om flytting er litt stress, så føles det jo bra når man er på plass :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Marimba skrev:

Sånne små kviser helt i overflaten av huden fikk jeg nå, så vi må jo bare håpe :tommelsmil: Husovertakelse blir hvertfall digg da! Selv om flytting er litt stress, så føles det jo bra når man er på plass :) 

Ja, jeg bruker ikke å få det, så hvem vet, kanskje det er et symptom? I går kveld fikk jeg skikkelig PMS-humør, da måtte jeg bare gå å legge meg i senga med en bok. Det er heller ikke helt meg, men siden jeg ikke hadde pms-plager da jeg gikk på pilla vet jeg fortsatt ikke helt hva som er normalt og ikke. Stakkars K :laugh:

Syklusdag 29 og ingen tegn til mensen ennå. Kanskje jeg tar en test i morgen om den ikke har dukka opp i løpet av natta?

I dag er forresten en sånn dag der jeg virkelig funderer på hvorfor jeg bor på vestlander frivillig, det er jo samme drittværet som i januar, bare litt lysere. Men klima er jo ikke alt (mann og jobb teller jo litt de og), hvis ikke hadde jeg flytta til Australia på dagen! :tongue:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tok en test i dag, og den var blendahvit... 11 eller 12 dpo, så det er jo fortsatt tidlig, men. Ovia sier jeg ikke burde teste før i morgen (IKM), og i vedlegget til testen står det at den kan detektere graviditet så tidlig som 1 dag etter forventet mens. Jeg regner med at det er for de med standard 14 dager lutealfase, altså 15 dpo eller noe, så da kan jeg vel ikke konkludere med noe som helst! 

Det er heller lite tegn til TR og, ikke mye kramper, ikke noe spotting. Forrige syklus kom TR på syklusdag 30 (som tilsvarer i dag for denne syklusen). Så nå går jeg på do litt for ofte for å se om det kommer noe :ph34r:

Noen som har testa negativt nå, og likevel vært gravide?

Sånn ellers er det husovertakelse i dag, og jeg har mangfoldige millioner i minus i nettbanken. Etterpå blir det tidenes ikea-tur! Og med mye å gjøre i dagene framover klarer jeg kanskje å tenke på andre ting enn når TR kommer! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og der kom mensen :kjempesinna: På morgenen på forventet dato, jeg har ihvertfall stabil syklus. Og vi er i gang med pp5! Satser på at det blir litt roligere tider rundt EL denne gangen, og mer tid til kos og potensiell babylaging! 

I dag skal jeg ta kort dag på jobb, og så har jeg jammen fri ut neste uke :bolledeig:Riktignok sånn male-vegger-og-skru-møbler-fri, men det er noe annet enn jobb! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Æsj! Jaja, hvertfall greit at den er presis. Da er det lov med litt trøstespising av sjokolade! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 11 August 2016 at 11.27, Marimba skrev:

Æsj! Jaja, hvertfall greit at den er presis. Da er det lov med litt trøstespising av sjokolade! 

Det ble litt stratos og sjokomelk ja!

Nå er vi i full gang med oppussing, og det blir mye maling framover! Men jammen skal det bli fint og :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir lite oppdateringer om dagen, men så er det ikke så mye som skjer på prøvefronten i mensuka heller, akkurat :P

Jeg har gått til innkjøp av en babycomp, og den kom i posten i dag, så nå skal jeg fikle med min nye fine gadget! Den var dyr, men samtidig så kan den brukes som prevensjon seinere, så da tror jeg det blir verdt det. Jeg skal ihvertfall ikke tilbake på p-piller før jeg er ferdig med å få barn (2-3 stykker høres fint ut). Også er jeg jo nerd, så det å få tall og statistikk og grafer og sånn på hva som skjer er jo helt innafor :fnise: Stay tuned for produkt-anmeldelse etterhvert!

På oppussingsfronten vil jeg nå si at jeg er DRITTLEI av å skru ikea-møbler! Heldigvis er det ikke så mange igjen... Også blir det veldig veldig veldig fint her! Jeg er spesielt fornøyd med lyset over spisebordet, 4 store fine led-pærer som henger fra taket (http://www.ikea.com/no/no/catalog/products/00313911/), som hobbyelektriker Marielle har kobla helt selv! :danse:

Nå har jeg fått i meg dagens første bøtte med te, og skal i gang med å sy opp gardiner og rydde opp papp! Ferie, liksom!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Titter inn her jeg, siden du la inn et spor i dagboka mi :) Krysser fingrene for at pp5 er den siste!

Et spørsmål til et innlegg fra for lenge siden: Hva slags menskopp bruker du? Er du fornøyd med den? Jeg har lyst til å prøve, men er utrolig usikker på hvilken jeg skal kjøpe. Er det flere størrelser? Hvordan vet man i så fall hvilken man skal kjøpe?? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hørtes stilig ut med det lyset over spisebordet! 

 

Også får du oppdatere på hvordan du synes den babycompen er etterhvert :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, miore skrev:

Titter inn her jeg, siden du la inn et spor i dagboka mi :) Krysser fingrene for at pp5 er den siste!

Et spørsmål til et innlegg fra for lenge siden: Hva slags menskopp bruker du? Er du fornøyd med den? Jeg har lyst til å prøve, men er utrolig usikker på hvilken jeg skal kjøpe. Er det flere størrelser? Hvordan vet man i så fall hvilken man skal kjøpe?? 

Jeg har en mooncup (http://www.mooncup.co.uk/advice-centre/faqs.html) og er veldig fornøyd med den! Se på FAQ-sida, så står det masse informasjon om hvilken størrelse man skal ha og hvordan man bruker den. Jeg måtte kjøpe tamponger for noen måneder siden da jeg fikk mensen litt tidligere enn forventa og var ute på helgetur uten menskoppen, og det var helt grusomt! Aldri mer altså!

9 timer siden, Marimba skrev:

Hørtes stilig ut med det lyset over spisebordet! 

 

Også får du oppdatere på hvordan du synes den babycompen er etterhvert :) 

Jeg skal oppdatere, helt klart! Men i dag har jeg bare kommet til å lade batteriene, også stoppet det der. Istedet ble det mer oppussing, vasking og møbelskruing!

Hvis bare håndballjentene kan snu dette nå, altså, jeg vil jo ikke ha vært oppe til klokka tre på natta for å se på at de taper... :angry:

Endret av _marielle_
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skal sies at etter "ferie" med oppussing og flytting så er det ganske digg å være tilbake på jobb og bare slappe av på kontoret! Ok da, jeg jobber litt og, men det er ikke fysisk slitsomt :tongue:

Nå har jeg logga temperatur med babycompen i fire dager, og den ser relativt stabilt lav ut (mellom 35.9 og 36.1 typ). Jeg har alltid trodd normal kroppstemperatur var 37 jeg, men så er jeg visst litt kaldblodig... Forventa EL er neste tirsdag i følge både babycompen og ovia, så jeg tenker å begynne å EL-teste på fredag kanskje. Sånn for sikkerhets skyld! Tida mellom mens og EL går gansje sakte den og, altså, men kanskje det bare er fordi den varer lenge i mitt tilfelle.

Forresten så har vi reservert en valp, leveringsklar i midten av oktober!!! :bolledeig:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...