Gå til innhold

Marielle skal ha en mini-me


rainbow_dash

Anbefalte innlegg

34+6, eller 39 dager igjen, og høygravid :nori:Siste innspurt, og godt er det, for jeg føler meg som en hval (selv om jeg bare er +7 kg). 

På onsdag kommer en megler og ser på huset vårt for å gi ny verdivurdering (nesten gratis, da det er en kompis av K), og planen var jo egentlig å rydde og ordne masse i helga. Det skjedde jo ikke, da halve husstanden ble hardt rammet av manflu, og jeg egentlig har nok med å klare å lufte bikkja og det vanlige husarbeidet. Med andre ord blir det stressrydding i dag og i morra, ser det ut til! Men det skal bli godt å få gjort ting ferdig og altså (vi har noen rom som fortsatt ikke er pakka ut og innvia enda, etter flytting i august :sjenert:

Også må noe gjøres med hagen :bond: vår nåværende gartner (bikkja) har et litt annerledes syn på hva fin plen er, så halve er overgjødsla og gul, andre halvparten er full av store hull, den ene prydbusken er kraftig beskjært (spist), og steinene fra bedet er pent spredt utover hele. Noen med grønne fingre som har tips? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ei fra termingruppa mi (med termin dagen ettet meg) fødte i går! Det kan visst skje når som helst, og jeg kjente litt på at jeg ikke er helt mentalt klar ennå:bond:Først skal jeg bli ferdig på jobb, og så skal jeg slappe av noen uker! Og jeg er igrunnen helt innstilt på å gå til termin og bli satt igang! 

Ellers var jeg hos jordmor i dag, alt av prøver er fortsatt fint, og jeg har gått opp 1kg de siste 8 ukene, 6.5 kg totalt. Det er ikke så mye, og helt innafor der jeg burde være. 

Magen er i veien for alt, og jeg blir like overraska hver gang det ikke funker å snu seg sidelengs for å snike forbi, eller ut av bildøra når det er litt trang parkering og sånn.. har måttet kjøre ut og parkere en gang til noen ganger :fnise:

God langhelg alle sammen :sol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er jo noen som driver å plopper ut disse ungene veldig tidlig :P men det vanligste er vel at det tar noen uker til, så tror du bare kan slappe av. 

Kjenner igjen den med å ikke være helt mentalt forberedt. Hvordan er det i familien din? Er det vanlig å føde før termin? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Marimba skrev:

Er jo noen som driver å plopper ut disse ungene veldig tidlig :P men det vanligste er vel at det tar noen uker til, så tror du bare kan slappe av. 

Kjenner igjen den med å ikke være helt mentalt forberedt. Hvordan er det i familien din? Er det vanlig å føde før termin? 

Søstra mi fødte dagen før termin, og mamma sa at hun har gått til termin eller over med alle fire, så nei, jeg tenker at det ikke er så veldig sannsynlig :vetikke: Men man vet jo aldri! Jeg håper på en av de siste dagene i mai egentlig, bare fordi det gir en ekstra måned med kontantstøtte før barnehagestart. Men hun kommer når hun kommer :babyjente:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå føder du snart! :duskedame:
Spennende! 
Selv om du ikke er helt mentalt klar (blir man egentlig det?), har du mye igjen ellers å ordne da? 
Kjøpt inn det dere trenger og pakket fødebagen og det hele eller? :)  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper du får de ukene på å slappe av! Da blir du forhåpentligvis så klar som det går an å bli :) Kanskje du til og med blir utålmodig ;) 

Kjenner igjen det med magen. Jeg forstod aldri hvor stor den var i slutten og dunket borti alt mulig :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

23 timer siden, Beccy87 skrev:

Nå føder du snart! :duskedame:
Spennende! 
Selv om du ikke er helt mentalt klar (blir man egentlig det?), har du mye igjen ellers å ordne da? 
Kjøpt inn det dere trenger og pakket fødebagen og det hele eller? :)  

Snart men ikke helt ennå :opplyser: Alle de store tingene er kjøpt (stellebordet er fortsatt flatpakka da), men mye småting som gjenstår føler jeg. Trenger nok litt mer klær i 56, masse kluter, og en tur på apoteket hadde nok og gjort seg. Fødebagen er såvidt påtenkt :rolleyes: Så ikke helt klar nei... 

18 timer siden, Weebs skrev:

Håper du får de ukene på å slappe av! Da blir du forhåpentligvis så klar som det går an å bli :) Kanskje du til og med blir utålmodig ;) 

Kjenner igjen det med magen. Jeg forstod aldri hvor stor den var i slutten og dunket borti alt mulig :fnise:

Jeg og, er helt innstilt på igangsetting på termin, så om det skjer noe før blir det kluss i planene :fnise: Jeg er jo litt utolmodig da, men samtidig ikke :klo:

--------

Nå har jeg og vovven vært ute i finværet i et par timer. :hund:Han stopper i grøfta og tisser hver 100 meter, og jeg er oppriktig misunnelig! Endte med at jeg og måtte ha en liten tur bak et tre!  Er ikke så greit å være konstant tissetrengt altså..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Heia! :vinke: Spennende at vi ligger så likt i løypa! :jepp: Jeg er heller ikke klar. AT ALL. Ungen kan holde seg inne til når han har lovet å komme ut :opplyser::Nikke: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Leopanter skrev:

Heia! :vinke: Spennende at vi ligger så likt i løypa! :jepp: Jeg er heller ikke klar. AT ALL. Ungen kan holde seg inne til når han har lovet å komme ut :opplyser::Nikke: 

:vinke: heihei! Samme hvor klar jeg (ikke) er, så ser det ut som det kanskje begynner å skje ting :bond:

Så, i natt rundt halv to våkna jeg og var klissblaut mellom beina. Gjennom trusa og en liten flekk i senga. Så, med ny truse og nattbind på plass ringer vi til føden og får beskjed om å komme inn til sjekk. Jordmor sjekker bindet, og det er ikke veldig mye mer som har kommet, vannet er helt gjennomsiktig og luktfritt. Så sjekker de baby med ctg og sparketest, alt ser bra ut. Siden det er mulig deg bare er ytterste hinna som har gått, så sjekker de ikke modning (åpning?) på grunn av infeksjonsfare. Det kunne visst også hende at vannet har gått litt, men hodet til baby virker som en propp (det var visst godt festa). Så vi blir sent hjem igjen, med beskjed om falsk alarm. Jordmor sa dessuten at hun ikke så noen grunn til at jeg ikke skulle gå på jobb i dag. Så nå sitter jeg på kontoret, helt ufokusert...

Etter vi kom hjem har jeg det som kjennes ut som sterke menssmerter, der magen blir hard, ganske regelmessig. Har ikke tatt tida i mellom, men det har vært ofte nok til at jeg ikke fikk sove igjen. Det tar liksom tak i magen og korsryggen, varer kanskje 30 sekunder (?), også slipper igjen. Jeg klarer jo helt fint å prate og sånn igjennom, så usikker på om det er begynnende modningsrier eller bare kraftige kynnere? 

Tror jeg skal starte en telle-app, og vurderer å rydde opp kontoret, delegere bort/gjøre ferdig den jobben jeg driver på med og dra hjem...

Og etterpå skal jeg pakke fødebag altså! :opplyser:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er forresten 37+0 i dag, det er vel akkurat grensa for prematur eller ikke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oioi, nå ble jeg enda mer stressa, jeg er 38+0 i dag og har ingenting klart :bond:

Men gu, så spennende, da! :hoppendeglad:

Og å være på jobb i dag høres heeelt bortkasta ut, spør du meg, dra nå heller hjem og forbered deg, slapp av litt og se hvordan ting utarter seg :klemmer:

37+0 er visst akkurat innafor, ja :Nikke:

Lykke til om det skjer noe mer! :blomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det! Nå har det roa seg igjen, litt tak innimellom, men ikke ofte, sånn som i dag tidlig. Så jeg er fortsatt på jobb.

TMI: jeg har masse gjennomsiktig, luktfri, litt slimete utflod. Nok til at jeg har på vanlig bind (jammen godt jeg fikk en pakke libresse i en gratis babyboks :fnise:). Muligens dette jeg antok var vannet? Det har altså gått fra ingenting i går til MYE i dag... 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enda godt permisjonen ikke er langt unna (?), for det der kan ikke være behagelig å sitte med på jobb. Men 37+0 er jo grensa ja :) på tide med fødebag og telleapp og så mye avslapping som mulig. Fortsetter det med masse sånne maserier så tror jeg at jeg ville brukt egenmelding altså, bare for å få slappet av mest mulig før det braker løs. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det ble rett fra jobb til sjukehuset det, bare såvidt hjemom før å hente helsekort og la vovven gå ut og tisse. Vi var inne på føden litt over 14. Vannet hadde helt klart gått, 5 cm åpning og moden. Og rier med 3 min mellomrom. Nå har jeg fått :hjerte:epidural:hjerte: og får slappa av litt. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Så gøy! Wow!

Ikke jobb i morgen med andre ord ;)

Lykke til videre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...