Gå til innhold

Marielle skal ha en mini-me


rainbow_dash

Anbefalte innlegg

Hei og hopp!  Jeg tenkte å starte ei dagbok her, er visst blitt sånn prøver, og merker at jeg trenger å lufte litt tanker rundt dette innimellom!

Litt om meg selv, jeg er 28 år, samboer med en flott mann, K, og veldig klar for å få en baby (verpesjuk til de grader, med andre ord). Egentlig trodde jeg ikke at jeg brydde meg så mye om å få barn nå, men etter at vi kom fram til at vi skulle begynne å prøve har jeg kjent veldig på skuffelsen da mensen kom, både etter PP1 og 2. Men, ny periode, nye muligheter :laugh:

Så nå gleder jeg meg til sommerkos, og dessuten har jeg bestilt spermvennlig glidemiddel fra billige tester! Bare mensen kan bli ferdig snart så vi kan komme igang :humpe:

Hyggelig om noen vil følge med!

PP3 - TR 12/7

PP4 - TR 11/8

PP5 - TB 15/9 :strix:

Endret av _marielle_
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei! Det er alltid spennende å følge andre prøvere, for man blir litt tussete og i sin egen prøver-boble, spesielt etter litt tid. :)

 

Håpe du får en kort prøverdagbok med klaff umiddelbart ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Havrekjeksen, hyggelig at du hilser på! 

Jeg er ikke så flink til å skrive dagbok nå, men så er jeg ikke så sprø i dagene mellom mens og EL heller. Det er liksom ingenting å spekulere i, og da går det greit!

Conceive+ glidemiddel fra billige tester kom i posten forrige uke, så blir spennende å se om det hjelper. I følge Ovia er det 4 dager til det fertile vinduet nå, så snart på tide å begynne å legge inn aksjer ;) Vi satser stort på mars-bebis nå altså!

Jeg og K har tatt ett stort skritt inn på boligmarkedet og nå, vi fikk ok fra banken angående finansiering i går, og har lagt inn vårt første bud!!! Skummelt og veldig spennende! Kanskje har vi hus snart hihi :) 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj, spennende med boligkjøp! Er snart seks år siden vi kjøpte vårt. Det var overveldende, spennende og kjempegøy. 

Håpe dere får en bolig dere er skikkelig fornøyd med!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg merker at jeg ikke er superfokusert på jobb i dag! Vi driver å pruter med selger nå, ingen andre som byr i mot. Det er veldig kjøpers market her i byen nå, så vi burde jo ha is i magen og bruke god tid, og få ned prisen så mye vi kan! Men samtidig så vil vi jo gjerne ha akkurat dette huset, det er det første vi har sett på som ga hjemmefølelse og var stort nok og møtte alle kriterier. det er ikke så greit å være utolmodig alltid :bond:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei og velkommen, Porcelain!

Det ble hus ja, og jeg er superfornøyd! Da er vi enda et skritt nærmere det fine A4-livet 😊 Det ble en fin men ganske slitsom dag i går, så jeg sovna på sofaen mens K så på forballkamp. Men i morgen har jeg tatt ut en feridag, så kanskje det blir litt feiring med bobler i kveld! (Fortsatt litt over en uke til EL, så jeg kan drikke og kose meg.)

Håper alle har en like fin torsdag som meg, jeg smiler fra øre til øre :laugh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er så herlig med helg :)

I går tok jeg en feriedag, så både jeg og K hadde fri. Planen var jo egentlig at vi skulle ta ein restplasstur langhelg, men siden huskjøp plutselig gikk igjennom så ble det å signere papirer og ta en fin dag hjemme istedet. Det var jo strålende pøsregn ute hele dagen, men veldig fint innevær og kos!

I dag er det sol igjen, og vi var ute å spiste lunsj. God mat, og nå er jeg nesten solbrent!

Neste uke er det høy fertilitet (i følge ovia), så da blir det nok masse kos ;)

Jeg har tenkt mye på det med statistikk de siste dagene. For mitt (alt for) logiske hode er det helt rart å forsøke å lage barn på samme måte måned etter måned, også forvente et annet resultat, selv om vi gjør akkurat det samme. Jeg skjønner jo at noen variabler endres hver måned, men jeg har jo null kontroll over de, og kan ikke engang se hva som er annerledes. Og det er litt frustrerende. Pessimisten (realisten?) i meg sier at det helt sikkert ikke kommer til å skje noe denne måneden heller, og jeg kommer sikkert til å bli passe sprø halvegs inn i DPO-land. Men jeg er jo livredd tester, og skal ihvertfall ikke ta noen før dager etter IKM (og da har nok mensen kommet uansett). Men kanskje det går også, hvem vet? Nei, jeg skjønner meg ikke på sannsynlighet, og får bare legge inn aksjer :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så gøy å fange opp en dagbok helt fra starten av da! (Vanligvis ramler jeg innom på side 43 eller noe :fnise:

så her vil jeg gjerne følge med videre! 

 

Gratulerer med huskjøp, så spennende! 

Må dere gjøre mye før dere kan flytte inn? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:velkommen: Beccy87, koselig at du vil følge med!

Nå håper jeg jo stort på at dette blir tidenes korteste prøvedagbok da, men vi får se! (Dessuten er det jo bare å flytte om jeg er så heldig!)

Huset er cirka klart til innflytting, vi tenker å male litt vegger og fikse noen lister og sånn, men ikke noen store greier. Kjøkkenet kan taes innen noen år, når vi får råd. K har allerede vært på nett eg funnet ut akkurat hvordan han vil ha det, så det blir nok ikke så lenge til!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er godt i gang med å få de fiiiine solskillene for sommeren (uhm). Tanktopp-skille på både bryst, rygg og skuldre er vel in i år og? :D Nå er det aloe vera for alle penga!

 

586937

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heihei! Så koselig å ramle innom en dagbok som har IKM omtrent samtidig med meg (14.07)

Gratulerer med huskjøp! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Nautika! Så kjekt med noen som har IKM omtrent likt ja, da kan vi takle DPO-galskaps-perioden sammen! Selv om jeg har store planer om å holde hodet kaldt denne gangen altså! (Kjenner jeg meg selv rett blir jeg nok helt sprø dagene før IKM haha.) 

I følge Ovia er jeg inne i de mest fertile dagene nå, med toppscore i dag! Så nå er det baby-dance hver eller ihvertfall annenhver dag framover (rakk det ikke i går, så i dag blir det å kjøre på hihi). Heldigvis er K like gira på å få en mini som jeg er. 

Jeg er superklar til å flytte ut av sokkerleiligheten vi bor i nå til eget hus kjenner jeg. Sist helg hadde de vi leier av fått inn masse sure polakker til å male huset, uten å varsle oss først. Og de satte for eksempel opp en lang stige framfor inngansdøra vår, uten å si ifra, så vi kom oss ikke ut døra uten masse mas. Ikke kjekt i det hele tatt, og skikkelig dårlig av huseier!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det skjer ikke så mye her om dagen merker jeg, så da blir det dårlig med oppdateringer og. Jeg er vel nå i DPO-land, men det er jo ennå veldig tidlig, så ikke noe galskap å melde ennå. Ingen symptomer på noenting heller, men det er jo bare forventa. Det skal ihvertfall ikke stå på innsatsen denne prøveperioden!

Så da venter vi... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg kjent på milde mensmurringer i hele går, og litt i dag og. Det er jo en uke til IKM, så jeg vet ikke hva det kommer av. Forhåpentligvis er det relatert til at et befrukta egg fester seg og jeg er gravid! Mest sannsynlig innbiller jeg meg symptomer fordi jeg vil være gravid :dry:

Jaja, det er bare å vente.

I helga skal jeg på tur til Sverige og besøke ei studieveninne, det blir kos :) Og får nok disse treige dpo-dagene til å gå litt raskere!

Endret av _marielle_
Leif
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner bestandig så mye rart i dagene før IKM. Jeg tror det er fordi jeg kjenner etter. Men mensmurring hadde jeg mye av i starten på første svangerskapet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ooo, det er jo spennende! Jeg bruker IKKE å ha mensmurringer så tidlig, så det er jo iallefall utenom de "vanlige" symptomene! Men nå skal jeg ikke få opp håpet :unsure:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Her må jeg følge med - ser vi er omtrent på samme sted i syklus :) når har du IKM?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Acerola! Nå måtte jeg inn og snoke litt i dagboka di og :ph34r: 

Vi ligger ca likt i løypa nå, jeg har IKM på onsdag i følge Ovia. Og jeg har ingen planer om å teste før den tid! Jeg bare får opp håper, og blir veldig skuffa over negativ test. Så HVIS tr ikke kommer, så kan jeg heller teste noen dager etterpå. Pessimisten i meg er sikker på at det ikke har gått, mens optimisten kjenner symptomer (murringer). Nei, det er bare å smøre meg med tolmodighet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, _marielle_ skrev:

Hei Acerola! Nå måtte jeg inn og snoke litt i dagboka di og :ph34r: 

Vi ligger ca likt i løypa nå, jeg har IKM på onsdag i følge Ovia. Og jeg har ingen planer om å teste før den tid! Jeg bare får opp håper, og blir veldig skuffa over negativ test. Så HVIS tr ikke kommer, så kan jeg heller teste noen dager etterpå. Pessimisten i meg er sikker på at det ikke har gått, mens optimisten kjenner symptomer (murringer). Nei, det er bare å smøre meg med tolmodighet!

Så hyggelig med besøk, bare snok i vei ;)

Det blir spennende dager for oss begge to fremover nå da! Du er fllink som holder deg unna testing! Det høres absolutt ut som den smarteste løsningen! Dersom vi ikke får klaff ganske fort, må jeg gjøre som deg! For merker allerede nå at jeg blir smågal av den testinga :ohmy:

Jeg hadde en plan om å vente til mandag/tirsdag, men kjøpte en rfsu-test i dag, og den skal vistnok gi svar opptil fire dager før forventet tr. Så da ryker jeg nok på en test i morgen eller søndag og 🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...