Gå til innhold

Harry Potter fan her? Er jeg gal?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei, jeg er redd for at det jeg skriver nå kan få det til å virke som at jeg er mer gal enn deg, men!

Vi har en billy-bokhylle med ekstra hylle øverst kun for Harry Potter-varer. Her har jeg amerikansk versjon, britisk og norsk versjon. Jeg har bøkene med voksencover. Alle "skole"bøkene skrevet av Rowling (norsk og engelsk), alle de forskjellige nyere bøkene som går mer inn på filmene (behind the magic). Jeg har toget laget i puslespill, legosett med blant annet diagon alley-settet. Flere tryllestaver, tryllestavstaiv. Puslespill, postere, kalendere og utklipp fra bøkene hengende på vegger, hus-crestet jeg heier på. Jeg har Harry Potter Wizard's Collection. Drar for tredje gang til London om noen uker for å se teaterstykkene og studioturen. Da the exhibition var i Sverige reiste jeg 130 mil for å se på det. I tillegg har jeg første film på vhs, alle åtte på DVD og boxed set med alle åtte på blu ray. Jeg har flere strikkete artikler, lokalavisa fra da jeg var på forsiden på grunn av alt dette. Diverse HP smykker. Lydbok på cder. Penner.. Kan forsåvidt også nevne at jeg har seks HP tattoveringer. 

Ja, altså, det tar ingen ende.. Mye har jeg fått i gave av familie og venner. Ingen sier jeg er gal (til meg), men de vet godt at jeg er over snittet interessert i Harry Potter. Jeg er 26 år,  så vi er jo veldig jevne i alder. :) Også har vi forsåvdt også 5 fulle billy-bokhyller med bøker. Så du er ikke alene i det hele tatt!

Legger ved bilde av hvordan hylla så ut i starten av 2013, men har skjedd siden da.

Ser forøvrig at de fleste her er enige med hva jeg også tenker, man må få like det man vil.

hp.jpg

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei du er ikke gal. Ikke vår feil at vi er oppdratt på den måten vi er oppdratt på. Kan tenke meg over halvparten av verden ser ned på oss slik vi holder på. Så mye sløsing av penger. 

Anonymkode: 61bd8...c0b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, bruk penger på det du vil :) Så lenge du har råd, så ser jeg ikke problemet med det. Folk har forskjellige interesser og de som klager på deg, bruker sikkert pengene sine på noe du syns er unødvendig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har et eget nerdeskap hvor bant annet den illustrerte utgaven av Harry Potter står til pynt. Jeg har en liten samling med Doctor Who ting også, veske, putetrekk, figurer ol. :sjenert: 
Med andre ord så synes jeg du er langt i fra gal :P

Vi har alle forskjellige interesser, hvorfor skulle det å samle på Harry Potter ting være noe verre enn å ha bil som hobby?

Det skal sier at mannen min rister på hodet av meg av og til og skjønner ikke greia i det hele tatt :ler:

Endret av The Silence
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruk pengene dine på akkurat hva du vil TS, så lenge det ikke går ut over andre ting. At du har dedikert et skap i DIN leilighet/DITT hus til Harry Potter så er dette ingen andres problem enn ditt! Kjør på! Vi har alle våre sære ting, og det er langt værre ting du kan være sær på enn et skap med Harry Potterting.....

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh.....! Etter å ha lest denne tråden, føler jeg at jeg burde gå rett i skammekroken fordi jeg aldri har lest en eneste Harry Potter bok! Jeg har KJØPT èn, sant nok, men den ga jeg til sønnen min (som aldri leste den). Den står uåpnet i bokhylla.

Skjønner at Harry Potter nok har en del blodfans rundt omkring! :)

PS! Nei, du er ikke småsprø selv om du er en samler! Alle har sine hobbyer og interesser, det er lov. Men hvorfor legger familien din seg opp i hva du har utstilt? Du bor vel ikke hjemme hos foreldrene dine?

Endret av Million
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

Jeg elsker Harry Potter og jeg hadde blitt kjempe begeistret om jeg ble kjent med noen som hadde en samling som deg! hehe. Tror det er noe spesielt med folk i midten av 20-årene og deres forhold til Harry Potter (ikke at man ikke kan elske Harry Potter selv om man er eldre eller yngre da), men jeg er 25 år og Harry Potter er virkelig oppveksten min og har vært med å forme meg veldig som person tror jeg. Jeg er ekstremt glad i å lese og jeg er rimelig sikker på at det er rotet i første gang jeg virkelig oppdaget Harry Potter. Det er de første bøkene jeg kan huske jeg lå våken hele natten med lommelykt under dynen for å lese uten at foreldrene mine skulle oppdage at jeg var våken (dette var mens jeg gikk på barneskolen), og jeg leste med ett øye om gangen fordi jeg var så trøtt og måtte lukke øynene på skift, men klarte ikke legge fra meg boken. Og jeg husker at jeg kjøpte bok nr. 5 når den kom ut på engesk selv om jeg egentlig ikke var god nok i engelsk til å kunne lese den da jeg bare så vidt hadde fylt 12 år. Men jeg satt der med en giga ordbok og slo opp ord og kom meg igjennom den iløpet av sommeren. Jeg har også vært ganske så jevngammel med karakterene etterhvert som filmene kom ut, noe som selvsagt gjorde filmene ekstra stas. 

Mitt mål i livet er å finne meg en mann som er like begeistret for Harry Potter som meg selv, slik at vi kan dra på Harry Potter bryllupsreise til Universal Orlando og til London og ellers rundt til ulike film locations. Hadde vært fantstisk! hehe.

 

Den 17.6.2016 at 12.29, Tonio skrev:

Jeg fikk lyst på den boksen! Er den verdt pengene? Ser jeg må opp mot $1400 om jeg skal ha tak i et nytt eksemplar (og jeg vil hat nytt om jeg først skal kjøpe). Jeg har jo alle filmene på dvd fra før + siste filmen på blue ray, så blir jo mye dobbelt opp.

Endret av Faith-
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bittelitt sprø kanskje :fnise: , men hva gjør det? Du tjener penger selv, du kjøper bøkene og "stæsjet" selv. Du oppbevarer det i din egen bolig og du sørger for å ha penger til mat og hus og klær utenom. Hvem skader du med interessen? Ingen. Og du har glede av den selv (ellers ville du ikke samlet.) 

Konklusjon: Overhør familiens klagesang og gled deg over Harry Potter samlingen din. 

 

Hilsen et kvinnemenneske som i skrivende stund har drøyt 40 Star Wars expanded universe bøker på sin Kindle, pluss en del papirbøker i hylla. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Faith- skrev:

Jeg fikk lyst på den boksen! Er den verdt pengene? Ser jeg må opp mot $1400 om jeg skal ha tak i et nytt eksemplar (og jeg vil hat nytt om jeg først skal kjøpe). Jeg har jo alle filmene på dvd fra før + siste filmen på blue ray, så blir jo mye dobbelt opp.

Jeg kjøpte den for $155 også ble det jo toll i tillegg. Syntes det var greit. Ville nok ikke betalt $1400! Den er utrolig kul, har mange hemmelige lommer. Det var mye materialet jeg ikke hadde sett før som var med, omtrent halvparten var nytt! Den ser jo veldig tøff ut. Det spørs hva man ønsker boksen for på om det er verdt det, jeg ville heller hatt HP lego til samme verdi, tror jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En gang i tiden skal jeg ha kinorom med masse Ringenes herre saker, Harry Potter, Hobbiten og alle nerdete filmene jeg elsker! Det er min drøm, og hver gang jeg ser på husannonser så ser jeg etter om det er et rom som passer. Sprøtt og fanatisk, ja mulig, men i mitt hjem gjør jeg som jeg vil og det skader ingen! Kos deg med Harry Potter samlingen din! Den er råkul!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Tonio skrev:

Jeg kjøpte den for $155 også ble det jo toll i tillegg. Syntes det var greit. Ville nok ikke betalt $1400! Den er utrolig kul, har mange hemmelige lommer. Det var mye materialet jeg ikke hadde sett før som var med, omtrent halvparten var nytt! Den ser jo veldig tøff ut. Det spørs hva man ønsker boksen for på om det er verdt det, jeg ville heller hatt HP lego til samme verdi, tror jeg.

Hva er det i den boksen? Klarer ikke helt å skjønne ut i fra linken

Anonymkode: 95941...bd9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva er det i den boksen? Klarer ikke helt å skjønne ut i fra linken

Anonymkode: 95941...bd9

Bildene viser ganske greit hva som er i den. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, Tonio skrev:

Bildene viser ganske greit hva som er i den. :)

Jeg så bildene, men skjønte ikke hva alle tingene var, bortsett fra filmene så klart. 

Anonymkode: 95941...bd9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS her. 

Tusen takk for innspill. Nå har jeg satt foten ned, og familien har fått beskjed om å hold munn. Min harry potter samling er en snakkis, fordi jeg skal kjøpe meg leilighet til sommeren nå. Familien mener jeg må vokse opp og pakk ned harry potter. For min del kommer det ikke på tale. 
En dag så kan HP få ei hylle i bokhyllen. Men jeg ser ikke for meg et liv uten harry potter. For jeg har på en måte 4 hp tatoveringer, Ja også heter hundene Charlie og Luna.. så jeg kommer ikke unna harry potter :fnise:
Målet er å holde meg til et glasskap. Men det begynner å bli litt fult allerede, så kanskje 2 glasskap. 

Jeg forstår jo at plakater på stua er ikke optimalt når man er voksen. Ikke har jeg det på soverommet en gang. 
Men et skap eller tre, det må jeg få lov til å ha. 

 

Anonymkode: b9053...7d5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ikke hør på hva de sier, vi har alle vårt 😉 

Selv har jeg hest som min store lidenskap, og er så lei av å høre at jeg har vokst fra det, og bare må kvitte meg med han, er i midten av 30 årene 😉 

Bruker å be de passe sine egne saker, jeg har ingen andre uvaner, røyker og drikker ikke, så en hest, det har jeg faktisk råd til 😊 

Ha samlingen din oppe, og bygg på med ett skap til, jeg heier på deg 😀

Anonymkode: 6296a...650

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er bare kjempe kult! Kunne ønske jeg hadde en slik samliv selv. Er stor fam av Harry Potter 😊 Samboeren min blir snart 30 år, han har figurer fra Super Sonic, Final Fantasy, Pokemon og uendelig med spill inni et glasskap pluss enda mer. Jeg synes bare det er kult med glasskapet, men resten av tingene tar seg ikke fint ut på utstilling.

 

Dette er noe som representerer deg som person. Synes ikke din familie skal blande seg opp i hva du samler på og ikke 😊 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neida, du er ukke gal eller barnslig :) Bare ta vare på samlingen din og drit i hva folk sier. 

Jeg er 27 år, og liker også ting som mange vil si at er barnslig og nerdete. Liker Harry Potter blant annet. Men jeg synes ikke det er barnslig selv, og jeg har jo glede av det, så hvorfor slutte å drive med noe man blir glad av bare fordi at andre ikke forstår seg på det?

Så lenge det ikke går altfor langt, og at det tar over livet ditt, så ser ikke jeg problemet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Raspberrypai utrolig godt sagt! 

Harry Potter har gitt meg mye, og ikke for å glemme alle minnene. 
Første boken tar meg tilbake til en regnfull dag. Satt i godstolen med valpen min i armkroken, dagen etter at hun kom til oss. Det tordnet og lynet, regn og storm. Det var en sommernatt. Mamma står ute på verandaen og griller mat, med paraply vell og merke. Lillesøster og storebror sitter ute å tuller. Han forteller en skummel historie, hun er livredd. De sitter under spisebordet, for å gjemme seg for regnet. Det var en historie om Tor med hammeren, en historie han fortalte meg da jeg lita. Det var en hjemmesnekret historie, med en ondskapsfull Tor. 
Jeg sitter inne, dypt inni boken men får med meg det som skjer rundt meg. Vær gang jeg leser den boken så kommer det minnet tilbake.
Har flere minner knyttet til de fleste bøkene. Da harry potter and the chamber of secrets kom ut på kino for eksempel. Jeg var på date med barndoms-kjæresten min. Første gangen jeg var på kino alene uten foreldre. Følte meg så voksen den dagen. Vi kysset for første gang under rulleteksten, ikke mitt første kyss men første med han. Husker hvordan det kriblet i magen. Det kilte i hånden når han holdt meg i hånden. Glemmer aldri den følelsen, og filmen tar meg tilbake til den dagen. 

Jeg har så mange minner knyttet til harry potter. Gode og dårlige. Jeg vedder på at jeg er ikke alene. 
Har også tradisjoner. Vær lillejulaften så leser jeg den 3. boken. Vet ikke hvorfor, har alltid gjort det. Sitter i godstolen med et pledd, har alltid en hund i armkroken, julemusikk fyller huset, mamma  står på kjøkkenet og baker til julaften. 
Slik er det vært år og har vært slik siden harry potter kom ut. 

 ts

Anonymkode: b9053...7d5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...