Gå til innhold

Harry Potter fan her? Er jeg gal?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Venner og familie maser om "samlingen" min. Jeg er nå 27 år og de mener jeg bør selge alt jeg har. Fordi det er barnslig. Samlingen nekter jeg å legge i en pappeske. De står i et glasskap og har fått komplimenter for den. For det ser fint ut. Men, er redd for at de også mener det er barnslig. 
Jeg får også kommentarer på at jeg er "gal" som har flere kopier av samme bok.

Det jeg har er;
Hele serien på Norsk, innbundet. 
Hele serien på Engelsk, pocket. - Disse leser jeg mest og to av bøkene faller snart fra hverandre! 
Hele serien på Engelsk, i en box-edition, pocket. - Tørr ikke å lese, for bøkene er så fine! Vil ikke ødelegge dem. Jeg har disse (link til bilde)
Har nye Philosopher's stone illustrated edition - Har planer om å kjøpe alle. 
Har alle filmene på DVD
Har alle filmene på blu-ray

Har 3 tryllestaver kjøpt i New York. 
Ca 15-20 div Hp bøker som er.. ja alt mulig rart egentlig. 
Har et par små objekter også, som da står i dette skapet. 

Er jeg "gal" eller barnslig? Andre som samler på noe som du nekter å gjemme vekk? 
Kan nevne at bok-samlingen på 500 bøker er pakket vekk. Samlingen med dvd'er på 700 dvd'er er pakket vekk, og samlingen med 200-300 blu-ray er også pakket vekk. Jeg har sluttet å samle på bøker, dvd'er og blu-ray. 
Det ble for mye å ha alt fremme. Så jeg har lagt alt i pappesker, hvor jeg har skrevet  f.eks"1-60" på, så har jeg et dokument på pc'en hvor det står 1-700 og alle titlene. Så jeg vet hvor vær og en bok, dvd og blu-ray er, så det er lett å hente det jeg skal ha. Jeg har kun bøker og slikt liggende midlertidig. Til jeg orker å skrive dem ned også pakke de vekk, og lese/se de selvfølgelig. 
Familien som tvang meg til å pakke vekk samlingene mine. Men det bryr jeg meg ikke noe om, for jeg ville det selv. Men harry potter har jeg ikke lyst til å pakke vekk. 

Anonymkode: b9053...7d5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Samle på hva du vil du, så lenge du ikke lar det gå ut over andre. 
Så lenge du har økonomi og plass til å lagre alt.

Jeg samlet på Donald ting. Helt jeg plutselig fikk ideen: "Hva skal jeg med alt sammen?". Så solgte jeg hele greia, og gav alle pengene til et godt formål. Har ikke savnet en dag.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Adipose

Vet ikke om du er gal eller barnslig, men i så fall er jeg like ille, egentlig verre. Har nerdete samleobjekter for godt over 500 000, mye av det er HP stæsj. 

Folk får si hva de vil, jeg har tjent opp pengene til å kjøpe det selv, og kan bruke de som jeg vil. Jeg hverken røyker eller drikker, så noe skal jeg jo bruke pengene på. Er for øvrig 29.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går ikke utover økonomien. Nå samler jeg kun på HP, alt andre har jeg droppet fordi voksenlivet er dyrt :fnise:
Jeg kjøper kanskje 1 bok i året (harry potter). Eller 2-3 hvis det er noe jeg virkelig har lyst på. 

Jeg kjøper ikke alle nye bøkene som kommer. Altså de hovedbøkene bare med nytt design. 
De norske har jeg hatt siden de først kom ut. Engelske har jeg lest så mye at de faller fra hverandre. Den nye esken fikk jeg i julegave. 

Det er f.eks en ny versjon av bøkene, i en spesiell innpakning. 300 kr per bok. De ser fine ut, men jeg trenger de ikke. Så da kjøper jeg det ikke. Det kommer flere tegnebøker, og de trenger jeg ikke. Hadde vært gøy å ha dem i samlingen, men jeg MÅ ikke. Kommer de til skampris på tilbud så kan jeg slå til. 
Jeg klarer å begrense meg.

Jeg verken drikker, røyker eller reiser. Jeg liker ikke noe av det. Jeg shopper ikke klær og sminke. Jeg bruker pengene mine på vanlige ting som mat og hjem. 
 

Anonymkode: b9053...7d5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei du er ikke gal :)

Eller...

Du er vel kanskje like ille som alle oss andre nerder :fnise: 
MEN.
Husk.
Vi alle kan ikke være like :) 
Jeg har en liten samling av drager og feer. Hadde mye mer før, men det er blitt borte :(  -Mistenker at min stefar har kastet dette. For han var imot samlingen min. Jeg flyttet jo og skulle hjem for å hente resten av flyttelasset...Av 5 pappesker, fikk jeg bare med meg 2stk. I de 3 andre lå pynteting og samleobjekter. Alt borte. Jævlig surt egentlig.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Juami

Åh, den illustrerte boken er så fin! Her skal jeg og kjøpe alle. Syns ikke det er barnslig jeg. Selv samler jeg ikke, men har en datter på 8 som er helt Harry Potter frelst, har derfor alle filmene og nå kommer jeg til å kjøpe inn alle av de illustrerte bøkene (tror det foreløpig bare er kommet en på norsk, men litt usikker her). Men jeg skjønner jo godt at noen blir samlere her, for det er jo et helt fantastisk univers!  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Et øyeblikk siden, Juami skrev:

Åh, den illustrerte boken er så fin! Her skal jeg og kjøpe alle. Syns ikke det er barnslig jeg. Selv samler jeg ikke, men har en datter på 8 som er helt Harry Potter frelst, har derfor alle filmene og nå kommer jeg til å kjøpe inn alle av de illustrerte bøkene (tror det foreløpig bare er kommet en på norsk, men litt usikker her). Men jeg skjønner jo godt at noen blir samlere her, for det er jo et helt fantastisk univers!  

De illustrerte bøkene er fantastiske. De er spesielle og ikke bare nytt design på pakningen. Hele boken er jo ny. 
Jeg vet at bok nr 2 kommer snart. Ser ut som at de skal gi ut hele serien i ny drakt. 

Du har to typer harry potter fan. 
De som holder seg til det offisielle. Altså kun hovedbøkene og det j.k Rowlling har laget.
Også har du de som går litt utenfor. F.eks Jody Revenson sine bøker. Bøker som er basert på Harry Potter bøkene og filmene. Har nettopp bestilt The Creature Vault. Tenkt å kjøpe alle, har flere forskjellige. Herregud så vanskelig å forklar. :P 
 

Anonymkode: b9053...7d5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2016-06-14 17.52.26.jpg
Dette er de bøkene som er "utenom", som mange samlere har. Den rotete delen nederst er poster-bøker. Altså plakater og bilder, kjøpte de på ebay for 30 kr per stykk. Så dyre var de ikke, unødvendig? Ja. haha 
-ts

Anonymkode: b9053...7d5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Harry Potter er ikke barnslig. Hvem i alle dager kan få seg til å si noe sånt? 

Jeg synes samlingen din er i overkant stor, men når du har glede av det og det ikke går utover noen andre eller økonomien din ser jeg overhodet ikke hva som er problemet. Det høres flott ut at du viser frem samlingen i et glasskap. 

Anonymkode: a9180...d10

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er like gammel som deg, og er også skikkelig fan! Har alle filmene og bøkene på norsk, men mest småstæsj med HP-referanser. Mye i flittig bruk. Synes det er galskap IKKE å like HP, jeg.. :P 

Anonymkode: 95941...bd9

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Juami
15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

De illustrerte bøkene er fantastiske. De er spesielle og ikke bare nytt design på pakningen. Hele boken er jo ny. 
Jeg vet at bok nr 2 kommer snart. Ser ut som at de skal gi ut hele serien i ny drakt. 

Du har to typer harry potter fan. 
De som holder seg til det offisielle. Altså kun hovedbøkene og det j.k Rowlling har laget.
Også har du de som går litt utenfor. F.eks Jody Revenson sine bøker. Bøker som er basert på Harry Potter bøkene og filmene. Har nettopp bestilt The Creature Vault. Tenkt å kjøpe alle, har flere forskjellige. Herregud så vanskelig å forklar. :P 
 

Anonymkode: b9053...7d5

Jeg syns du bare skal fortsette å samle jeg, og ikke bry deg om hva andre mener om det :) Det kommer du nok aldri til å angre på. Jeg 30 og blir fremdeles like fascinert når jeg ser filmer og leser bøkene, som da de kom ut.  Og har venner som gang på gang leser Harry Potter-bøkene og aldri går lei. Jeg elsker den illustrerte boken, som vi holder på å lese nå. Den er virkelig vakker. 
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elsker Harry Potter selv jeg. Har faktisk store deler av legosamlingen fra Harry Potter også, kjøpt til barna mine over et par år. I tillegg til bøkene på norsk og engelsk i flere utgaver (pluss alle filmene selvfølgelig) Tror jeg har 5 stk Mysteriekammeret nå. ;) Det er så ille at jeg har drømt at jeg har flydd på sopelime og bodd på Galtvort om natta, så hvis du er gal så er jeg det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mad Hatter: "Have I gone mad?"

Alice: "I'm afraid so. You're entirely bonkers. But I'll tell you a secret. All the best people are"

 

(Harry Potter er fantastisk! Du må ikke finne på å selge)

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes ikke det er barnslig eller rart. Vi har jo vokst opp med denne serien og karakterene vokste samtidig som oss. Kjøpte selv en tryllestav på Harry Potterland i USA og jeg skal kjøpe The Cursed Child i sommer :) Synes ikke du skal tenke så mye over hva de sier, de får si hva de vil. Men synes det er rart at de henger seg så mye opp i det og ber deg pakke bort og selge det? Bor du for deg selv og de ber deg om å pakke det bort? Ville du bedt de om å pakke bort/selge ting de hadde i husene sine liksom? Du er voksen og det er din hobby og sist men ikke minst, du bestemmer selv hva du vil bruke pengene DINE på. Om de skulle ta det opp igjen kan du nevne ting du syns de er barnslig med/sløser med. Samler ikke familien/vennene dine på noe eller bruker for mye penger på noe som du kan kommentere evt nestegang? Veldig lett å se hva alle andre gjør men ikke seg selv, så de er nok ikke perfekte selv om de ikke samler på HP. 

Anonymkode: c5dc3...13b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra jeg ikke er alene! 

Harry Potter har gitt meg så mye. 
I tunge tider så har det vært et trygt sted å rømme inni. Jeg lærte engelsk på grunn av harry potter. Gikk fra 2 og stryk til 5 og 6 på ett år! 
Det er ikke tull en gang, ble kalt inn til møte med rektor på grunn av mistanke om juks. Tok så opp boken jeg hadde i sekken og leste et par sider. Læreren måpte, mamma trodde ikke noe på meg, for jeg kunne jo ikke Engelsk :P 

Jeg så først filmen med norsk tale og norsk tekst. Så Norsk tale, engelsk tekst, også engelsk tale og engelsk tekst.
Jeg leste et kapittel på norsk, så engelsk. Satt med ordbok for å lære meg ordene. Jeg skriblet ned sitater om å om igjen. Slik lærte jeg meg grammatikken og stavelser. På ett år gikk jeg fra dårligst i klassen til best. 
Jeg leste et sted på nett at bøkene var mye bedre på Engelsk. Sta som jeg er så skulle jeg lese dem på Engelsk. Nå klarer jeg ikke å lese dem på Norsk ei se filmene med Norsk tekst. Jeg får fnatt av rare oversettelser. 

Siden 9. klasse så har jeg hatt 5 i muntlig (sjenert, bare derfor det ble så dårlig karakter), 6 skriftlig. 
Alt på grunn av Harry Potter. Engelsk ble det faget jeg var best i, og eneste karakterene jeg var stolt over. 

Jeg går ikke rundt i Hp kostymer. Men inni meg er jeg, og kommer nok alltid til å være en Hp geek. Ja også en typisk klisjé "jeg oppdaget bøker på grunn av Hp" - den gjelder meg også :fnise: 
-ts

Anonymkode: b9053...7d5

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Syns ikke det er rart, drit i hva andre sier. Men jeg kjøpte en forside av Quibbler som ble brukt i filmen til en stiv pris, så jeg er kanskje ikke rettt person til å uttale meg :fnise: vært i studioet utenfor London forresten?

Anonymkode: f31b2...117

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fleste har en hobby, og om dette gir deg en glede, så skal du ikke selge dette eller la vær å handle om du vil ha noe!

Mange bruker 40000+ på sykkel og kondomdrakter, mens andre bruker penger på reiser, og noen på andre ting. Det er sånn man er. Ingenting er bedre eller verre enn noe annet.

 

 

 

Kjenner at jeg har lyst å se samlingen din, og lese... :P 

Anonymkode: 7f07a...7f3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...