Gå til innhold

Jehovas vitner


Anbefalte innlegg

Den 7/19/2016 at 22.38, AnonymBruker skrev:

Det står faktisk i det gamle testamentet at man verken skal drikke eller få i seg andres blod på noen måte.
Da fikk man på en måte deres synd inni seg! Og da var man dømt til evig fortapelse.

Grunnen til at prestene fant på dette og blandet det inn i bibelen, så vel som det å spise svinekjøtt... spiser forresten jehovasene svin? Vet at jøder og muslimer ikke gjør det og det står om bibelen om det og, pga svinet var et urent dyr som spiste all mulig dritt. på den tiden fantes ikke kjøleskap og man ble nok lett matforgiftet av svin... derfor måtte de skremme folk fra å spise det med å si at det var et urent dyr og at det var syndig å spise dyret. 
På samme måte med blod som kunne være urent. De hadde ikke dagens mulighet til å teste blod osv og da måtte man skremme de med at Gud hadde sagt det var urent.

På en måte ble religionene til for å beskytte folk, men også for å få makt over de.

Anonymkode: 0137f...f2c

Jada, jeg er klar over dette, men det besvarer jo ikke det jeg lurte på. 

Anonymkode: 7452d...d84

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Den 14.6.2016 at 11.50, Wenda skrev:

Har ikke disse lister over adresser de besøker hvor de skriver ned hvor de har vært og om de er "fortapte" eller ikke? 

Jeg er så lei at jeg nærmest eksploderer hver gang jeg åpner døren og de står der. Har forsøkt å være høflig, si med et smil at jeg er absolutt ikke interessert og at jeg er ateist, men likevel så kommer de tilbake. Noen ganger de samme, men nå har det kommer to nye hver uke og ringt på den siste måneden minst. Jeg klarer ikke lengre være høflig selv om jeg er av den oppfatning at man skal respektere alle, uansett bakgrunn og at man alltid skal være høflig. I dag kom de på døra igjen, to eldre søte damer, og jeg ble rasende og skjelte dem ut før jeg smalt igjen døra. Sitter med dårlig samvittighet, men jeg er såååå lei av å bruke tid hver uke på å forklare at jeg ikke tror på noe overnaturlig vissvass

Nei, jeg smalt igjen døra sist gang de kom jeg og sa virkelig i fra. Jeg tror nesten at jeg skreik. 

Det føltes så deilig å smelle igjen døra rett foran dem. Neste gang så sier du: PISS!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 14.6.2016 at 11.56, AnonymBruker skrev:

Sett opp en lapp på døren, da vel? Så slipper du å oppføre deg som en dritt? Jeg skjønner udmerket godt du blir dritlei om de kommer igjen og igjen, men det er ikke ok å være uhøflig om det er ulike folk som kommer hver gang. 

Anonymkode: 28dfc...382

Det er ikke dermed sagt at det hjelper altså. Ingen vil vel stå å skrike men når noen av dem faktisk hamrer på døren (jehovas vitner altså, eller smiths venner - de er kanskje ikke så pågående?) så er det lov å smelle igjen døren. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, fuglekvinnen__ skrev:

Nei, jeg smalt igjen døra sist gang de kom jeg og sa virkelig i fra. Jeg tror nesten at jeg skreik. 

Det føltes så deilig å smelle igjen døra rett foran dem. Neste gang så sier du: PISS!

Det er ikke anstendig å stå å skrike som en annen tulling, og for det andre så kan det hende det bare trigger dem ennå mer (religiøse kan raskt tro at man sliter med annet, og kan faktisk bli ennå mer motivert ved å hjelpe gjennom forkynnelsen) neste gang. JV og andre oppsøkende menigheter har uansett så stor erfaring med sinte mennesker at du kan regne med at det ikke går inn på dem spesielt mye.

Det beste er å ikke åpne. Lat som du ikke er hjemme, så går de, etterhvert vil de ta hintet. Manglende respons er til tider bedre enn en aggressiv respons. 

Anonymkode: 7452d...d84

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Det er ikke anstendig å stå å skrike som en annen tulling, og for det andre så kan det hende det bare trigger dem ennå mer (religiøse kan raskt tro at man sliter med annet, og kan faktisk bli ennå mer motivert ved å hjelpe gjennom forkynnelsen) neste gang. JV og andre oppsøkende menigheter har uansett så stor erfaring med sinte mennesker at du kan regne med at det ikke går inn på dem spesielt mye.

Det beste er å ikke åpne. Lat som du ikke er hjemme, så går de, etterhvert vil de ta hintet. Manglende respons er til tider bedre enn en aggressiv respons. 

Anonymkode: 7452d...d84

Ja, det stemmer nok, og jeg har hørt at det å gjøre slik du beskriver hjelper. Det som forundrer meg er at dem har nerver til å bare dukke opp hos folk som ikke deler samme tro som dem. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, fuglekvinnen__ skrev:

Ja, det stemmer nok, og jeg har hørt at det å gjøre slik du beskriver hjelper. Det som forundrer meg er at dem har nerver til å bare dukke opp hos folk som ikke deler samme tro som dem. 

Ja, det er rart at de gidder å komme flere ganger. Men bare ignorer det, lat som du ikke er hjemme. Så vil de etterhvert slutte å komme. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den 21.7.2016 at 10.36, AnonymBruker skrev:

Nå har ikke jehova mannen vært i tråden på en stund. Mon tro om han er redd for å diskutere de falske profetiene vakttårnet har gulpet opp de siste 100 årene?

Anonymkode: 94dab...9fc

Jeez for et fjollete innlegg. Godt for deg at deg velger å gjøre det anonymt? Kanskje lurt å heller stille konkrete spørsmål så får du konkrete svar?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, sofiemyr skrev:

Jeez for et fjollete innlegg. Godt for deg at deg velger å gjøre det anonymt? Kanskje lurt å heller stille konkrete spørsmål så får du konkrete svar?

For en patetisk kommentar. Har du lest tråden eller skriver du bare sure oppgulp? Spørsmålene er stilt, Jehovas slaver har ikke svart.

Anonymkode: 94dab...9fc

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 21.7.2016 at 12.17, fuglekvinnen__ skrev:

Nei, jeg smalt igjen døra sist gang de kom jeg og sa virkelig i fra. Jeg tror nesten at jeg skreik. 

Det føltes så deilig å smelle igjen døra rett foran dem. 

Ja. Du SKREIK noe helt forferdelig. Jeg skal innrømme at jeg skvatt, for makan til oppførsel har jeg aldri opplevt før :riste:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, sofiemyr skrev:

Jeez for et fjollete innlegg. Godt for deg at deg velger å gjøre det anonymt? Kanskje lurt å heller stille konkrete spørsmål så får du konkrete svar?

Jeg synes du er ganske fjollete. Jeez er kort for Jesus Christ, ikke ment i en positiv måte, noe som betyr at du har brutt det 3. bud...
Jehovas vitne er en enda tåpeligere versjon av kristendom, akkurat slik mormonisme er. Det er to åpenbart konstruerte versjoner av kristendom, det er nesten like tåpelig som Scientologi.
Når jeg ser Jehovas vitne står der med standene sine og de tåpelige bladene sine med sånne dramatiske overskrifter, så gjør jeg to ting: jeg ler og synes synd på de folka som står der dag ut og dag inn.

For en som ikke er religiøs og lever sitt liv på en måte, der en følger bevisene, samme hvor ubehagelig konsekvensene av det er, så fremstår ikke bare religion som tåpelig, men rett og slett skadelig, det er et hjernevirus, det er bevisst hjernevasking av små barn, som ikke har andre instinkter enn å stole på foreldrene sine.
Det at sekter som Jehovas vitne kan komme unna med all den dritten, bare fordi det er en religion, og vi ikke har kommet så langt enda at vi ikke ler folk som tror på ting de ikke kan bevise rett opp i trynet, er trist.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Testosteron skrev:

Ja. Du SKREIK noe helt forferdelig. Jeg skal innrømme at jeg skvatt, for makan til oppførsel har jeg aldri opplevt før :riste:

Så du er jehovas vitne?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Kim skrev:

Jeg synes du er ganske fjollete. Jeez er kort for Jesus Christ, ikke ment i en positiv måte, noe som betyr at du har brutt det 3. bud...
Jehovas vitne er en enda tåpeligere versjon av kristendom, akkurat slik mormonisme er. Det er to åpenbart konstruerte versjoner av kristendom, det er nesten like tåpelig som Scientologi.
Når jeg ser Jehovas vitne står der med standene sine og de tåpelige bladene sine med sånne dramatiske overskrifter, så gjør jeg to ting: jeg ler og synes synd på de folka som står der dag ut og dag inn.

For en som ikke er religiøs og lever sitt liv på en måte, der en følger bevisene, samme hvor ubehagelig konsekvensene av det er, så fremstår ikke bare religion som tåpelig, men rett og slett skadelig, det er et hjernevirus, det er bevisst hjernevasking av små barn, som ikke har andre instinkter enn å stole på foreldrene sine.
Det at sekter som Jehovas vitne kan komme unna med all den dritten, bare fordi det er en religion, og vi ikke har kommet så langt enda at vi ikke ler folk som tror på ting de ikke kan bevise rett opp i trynet, er trist.

   Og DET .... er det mest fornuftige som er sagt (skrevet) i denne tråden  :biggrin: :bolledeig:  !!   Kunne ikke vært mer enig.

              I tillegg er det et enooormt pyramidespill der de "menige medlemmer" sender penger oppover i systemet. For JV sin del så havner det vel hos "prostatagjengen" i Brooklyn.  Den godeste R J Hubbard,som grunnla scientologkirken skal engang ha sagt noe sånt som .... " If you want to make million, create a religion "  

Anonymkode: 1c113...bf6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, fuglekvinnen__ skrev:

Så du er jehovas vitne?

Nei. Jeg bare tar med meg en bunke Vakttårnblader, og så går jeg rundt på dørene til folk og prakker på dem religion

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den 25.7.2016 at 19.12, Kim skrev:

Jeg synes du er ganske fjollete. Jeez er kort for Jesus Christ, ikke ment i en positiv måte, noe som betyr at du har brutt det 3. bud...
Jehovas vitne er en enda tåpeligere versjon av kristendom, akkurat slik mormonisme er. Det er to åpenbart konstruerte versjoner av kristendom, det er nesten like tåpelig som Scientologi.
Når jeg ser Jehovas vitne står der med standene sine og de tåpelige bladene sine med sånne dramatiske overskrifter, så gjør jeg to ting: jeg ler og synes synd på de folka som står der dag ut og dag inn.

For en som ikke er religiøs og lever sitt liv på en måte, der en følger bevisene, samme hvor ubehagelig konsekvensene av det er, så fremstår ikke bare religion som tåpelig, men rett og slett skadelig, det er et hjernevirus, det er bevisst hjernevasking av små barn, som ikke har andre instinkter enn å stole på foreldrene sine.
Det at sekter som Jehovas vitne kan komme unna med all den dritten, bare fordi det er en religion, og vi ikke har kommet så langt enda at vi ikke ler folk som tror på ting de ikke kan bevise rett opp i trynet, er trist.

Jada Kim, du har ikke forandret synspunkt de siste årene og ingenting er mer underholdende enn at "slike som du" skal fortelle "slike som meg" hva vi gjør galt og hvordan jeg bør angre og ikke minst hvor tåpelige vi er. Du har fortsatt forstått svært lite om hva det egentlig innebærer å ha et "Åndelig behov" som Bibelen kaller det og du forveksler fremdeles det med dumhet. Kan jeg da veksle om oppmerksomheten til omtrent alt som er av underholdning i dag og plukke ut det du finner som ikke har en "åndelig" side? Er alle dumme eller er det bare vi (og mormonerne) som er hjernevasket?

"Jeez" som mange ord har en opprinnelse men betydningen er betydelig utvasket - vi kan diskutere dette hvis du har lyst men gjerne da saklig og faktabasert :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 27.7.2016 at 8.23, sofiemyr skrev:

Jada Kim, du har ikke forandret synspunkt de siste årene og ingenting er mer underholdende enn at "slike som du" skal fortelle "slike som meg" hva vi gjør galt og hvordan jeg bør angre og ikke minst hvor tåpelige vi er. Du har fortsatt forstått svært lite om hva det egentlig innebærer å ha et "Åndelig behov" som Bibelen kaller det og du forveksler fremdeles det med dumhet. Kan jeg da veksle om oppmerksomheten til omtrent alt som er av underholdning i dag og plukke ut det du finner som ikke har en "åndelig" side? Er alle dumme eller er det bare vi (og mormonerne) som er hjernevasket?

"Jeez" som mange ord har en opprinnelse men betydningen er betydelig utvasket - vi kan diskutere dette hvis du har lyst men gjerne da saklig og faktabasert :)

Rimelig lei av tullet ditt Sofiemyr.

Jehovas kjærlighet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
Annonse

[1] Category widget

Den 14. juni 2016 at 11.50, Wenda skrev:

Har ikke disse lister over adresser de besøker hvor de skriver ned hvor de har vært og om de er "fortapte" eller ikke? 

Jeg er så lei at jeg nærmest eksploderer hver gang jeg åpner døren og de står der. Har forsøkt å være høflig, si med et smil at jeg er absolutt ikke interessert og at jeg er ateist, men likevel så kommer de tilbake. Noen ganger de samme, men nå har det kommer to nye hver uke og ringt på den siste måneden minst. Jeg klarer ikke lengre være høflig selv om jeg er av den oppfatning at man skal respektere alle, uansett bakgrunn og at man alltid skal være høflig. I dag kom de på døra igjen, to eldre søte damer, og jeg ble rasende og skjelte dem ut før jeg smalt igjen døra. Sitter med dårlig samvittighet, men jeg er såååå lei av å bruke tid hver uke på å forklare at jeg ikke tror på noe overnaturlig vissvass

Skjønner deg godt TS ;) Det må gå ann å forstå at nok er nok. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den ‎14‎.‎06‎.‎2016 at 23.38, Wenda skrev:

Jeg får se om jeg finner et telefonnummer til den lokale menigheten og be dem om å gå pent forbi mitt hjem :P evt så er det vel bare å vente til neste uke så kan jeg jo bare spørre dem om telefonnummeret :) 

Utmerket ide. neste gang de kommer ber du om tlf nr. til stedet de holder til. Det samme hadde jeg kommet til å  gjort :)  Har ei venninne som fikk Jehovas vitner på døren. Hun hadde ikke tid å snakke med de, for hun skulle til å vaske huset rundt. Det ville Jehovas vitner hjelpe henne med. Javel.. så da ble det vasking av huset. etterpå ba hun dem om å gå. Hun hadde ikke bedt om besøk. Så da måtte de dra igjen da. ;)

Anonymkode: fd5f2...bff

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 14. juni 2016 at 11.50, Wenda skrev:

Har ikke disse lister over adresser de besøker hvor de skriver ned hvor de har vært og om de er "fortapte" eller ikke? 

Jeg er så lei at jeg nærmest eksploderer hver gang jeg åpner døren og de står der. Har forsøkt å være høflig, si med et smil at jeg er absolutt ikke interessert og at jeg er ateist, men likevel så kommer de tilbake. Noen ganger de samme, men nå har det kommer to nye hver uke og ringt på den siste måneden minst. Jeg klarer ikke lengre være høflig selv om jeg er av den oppfatning at man skal respektere alle, uansett bakgrunn og at man alltid skal være høflig. I dag kom de på døra igjen, to eldre søte damer, og jeg ble rasende og skjelte dem ut før jeg smalt igjen døra. Sitter med dårlig samvittighet, men jeg er såååå lei av å bruke tid hver uke på å forklare at jeg ikke tror på noe overnaturlig vissvass

Hvorfor åpner du i det hele tatt døren? Det er ikke sånn at de står og ringer på til du åpner heller! Skal det være så vanskelig? Om jeg ikke vil gi penger til "Redd regnskogen" eller hva det nå enn skulle være så er det enklere å ikke åpne døra istedenfor å åpne den og stå og forklare at du ikke har penger.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må vel gå an å ringe politiet? Det er jo forstyrende personer.

Anonymkode: c63c1...7d7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...