Gå til innhold

Jehovas vitner


Anbefalte innlegg

Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Synes det er veldig rart at de kommer hver uke. Vet ikke helt hvordan det er i storbyer, men hvor jeg har gått på feltet har vi alltid vært forsiktige med sånt, og gå et sted det er lenge siden ble gått på sist. Da skjønner jeg godt at du blir irritert. 

Hvis de kommer igjen synes jeg bare du kan si det sånn, at det er veldig slitsomt at de kommer så ofte og at du vil være i fred der du bor. Du skal også kunne si ifra at du bestemt ikke ønsker flere besøk fremover. Ble du ordentlig sint sist, kan det være at du har havnet på en allerede ;)

Vitnene besøker stort sett alle, så hvis du skal 'skremme' de vekk må du være ordentlig kreativ, tror jeg. Har selv opplevd å besøke både nakne og utkledde mennesker! Du kan slvfølgelig påstå å være et tidligere vitne, men da vil du kanskje få et par eldste på døra i steden.

Forresten, så er det 144.000 som skal komme til himmelen (tallet står faktisk i johannes åpenbaring i Bibelen.) Resten skal leve i paradis her på jorda. Ettersom det nå er ca 8 mill vitner i verden er det bare en veldig liten del som skal det. Jeg sov har vært med i mange år kjenner f.eks bare til èn.

Hilsen tidligere vitne

Anonymkode: a9fc1...ae9

Og det aller viktigste ikke diskuter med dem, siden du TS gjorde kanskje de trodde du var intressert.

Anonymkode: 8021d...fbc

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Fortsetter under...

Den 14.6.2016 at 11.50, Wenda skrev:

Har ikke disse lister over adresser de besøker hvor de skriver ned hvor de har vært og om de er "fortapte" eller ikke? 

Jeg er så lei at jeg nærmest eksploderer hver gang jeg åpner døren og de står der. Har forsøkt å være høflig, si med et smil at jeg er absolutt ikke interessert og at jeg er ateist, men likevel så kommer de tilbake. Noen ganger de samme, men nå har det kommer to nye hver uke og ringt på den siste måneden minst. Jeg klarer ikke lengre være høflig selv om jeg er av den oppfatning at man skal respektere alle, uansett bakgrunn og at man alltid skal være høflig. I dag kom de på døra igjen, to eldre søte damer, og jeg ble rasende og skjelte dem ut før jeg smalt igjen døra. Sitter med dårlig samvittighet, men jeg er såååå lei av å bruke tid hver uke på å forklare at jeg ikke tror på noe overnaturlig vissvass

Hei Wenda. Dette er svært beklagelig, det du gjør evt neste gang er at du (forhåpentligvis på en hyggelig måte) sier at du ønsker ikke besøk av oss. Da skriver vi dette på din adresse på kartet vårt og du vil ikke se oss på din adresse i fremtiden :) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, sofiemyr skrev:

Hei Wenda. Dette er svært beklagelig, det du gjør evt neste gang er at du (forhåpentligvis på en hyggelig måte) sier at du ønsker ikke besøk av oss. Da skriver vi dette på din adresse på kartet vårt og du vil ikke se oss på din adresse i fremtiden :) 

Dette har jeg gjort flere ganger. Etter at jeg startet denne tråden så har de bare vært her 4 ganger. Første gangen så sa jeg at jeg ikke ville ha mer besøk fra dem og lukket døra. Så ringte jeg det lokale kontoret her og ba dem om å ikke komme hit mer. Andre og tredje gangen så sa jeg bare nei og smalt igjen døra. Fjerde gangen satt jeg i hagen i bare bikini og de stilte seg rett ved meg så jeg skvatt skikkelig (jeg lå med øynene igjen og hørte på radio så jeg hørte dem ikke gå i gresset) hadde ingenting å dekke meg til med (og jeg er ikke så glad i å vise frem meg...en av grunnene til at jeg bare bruker bikini i min egen hage) og da ble jeg skikkelig forbanna, ba dem dra til helvete og gikk inn. Gikk ikke ut igjen før jeg så de hadde kommet seg et stykke opp i gata

 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutter siden, Wenda skrev:

Dette har jeg gjort flere ganger. Etter at jeg startet denne tråden så har de bare vært her 4 ganger. Første gangen så sa jeg at jeg ikke ville ha mer besøk fra dem og lukket døra. Så ringte jeg det lokale kontoret her og ba dem om å ikke komme hit mer. Andre og tredje gangen så sa jeg bare nei og smalt igjen døra. Fjerde gangen satt jeg i hagen i bare bikini og de stilte seg rett ved meg så jeg skvatt skikkelig (jeg lå med øynene igjen og hørte på radio så jeg hørte dem ikke gå i gresset) hadde ingenting å dekke meg til med (og jeg er ikke så glad i å vise frem meg...en av grunnene til at jeg bare bruker bikini i min egen hage) og da ble jeg skikkelig forbanna, ba dem dra til helvete og gikk inn. Gikk ikke ut igjen før jeg så de hadde kommet seg et stykke opp i gata

 

Unnskyld men jeg måtte bare le av at de plutselig stod der mens du solte deg, det høres jo skikkelig ekkelt ut!
Ta og lei inn noen nudister som ligger og soler seg i hagen din til neste gang de kommer :fnise:

Nei men fra spøk til alvor...dette høres jo skikkelig ubehagelig ut, de kan ikke være helt normale. Er det de samme hele tiden? Forhåpentligvis skjønte de det når du ba dem dra til helvete...

Jeg tror jeg kanskje bare har hatt besøk av dem to ganger i hele mitt liv, og da kom de selvsagt ikke tilbake. Ingen telefonselgere ringer meg tilbake heller. Kanskje det er fordi jeg har absolutt null toleranse eller dårlig samvittighet for folk som plager meg.

Jeg lurer på om det kan være noe med at du sier at du er ateist, at det er noen de krysser av for at de kan "omvende" på lista si? Ikke at det skal ha noe som helst med noe du sier å gjøre, altså, det er jo ikke "din feil", disse menneskene er jo ikke riktige i hodet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lo av det i etterkant jeg og :ler: men der og da så skvatt jeg så voldsomt at jeg reagerte med sinne

Neste gang jeg soler meg så får jeg vel henge opp noen geitehoder og male pentagrammet på magen eller noe 😜

Mulig det er fordi jeg har sagt at jeg er ateist ja. Hadde kun besøk av de et par ganger før jeg flyttet hit, men bor tydeligvis i ei gate med mange syndere eller noe som må omvendes. Nabomannen har besøk av de oftere enn meg, men han er en ensom enkemann og alt for høflig til å avvise de. Han syns de er voldsomt pågående han også. 

De eneste som ikke får besøk av dem er de som bor på andre siden av gata, mulig fordi det er hus med 3 leiligheter hvor en leietager er somalisk dame med barn og hun kan ikke norsk og dekker seg helt til, andre leietager er indiske (men har bodd i Norge begge to siden de var barn) og tredje leietaker er litauere som heller ikke kan norsk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jehovas Vitner? Djevelens Vitner.

Anonymkode: 09e0c...c82

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

 

Noen som har prøvd å legge an på dem, bli litt innpåsliten liksom?

I hagen ville jeg kanskje passet på å ha mobil med høretlf i nærheten, bare plugga i og stirret rett fremfor meg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer på om det er Jehovas Vitner du har besøk av? Tro du meg, dette er så på tvers av hva vi skal og bør gjøre! Jeg gjør deg forsiktig oppmerksom på at det ER andre som forkynner fra dør til dør enn JV :)

Dette skal ikke skje og absolutt ikke flere ganger - så hvis du mener det er JV send en henvendelse eller ring til

Jehovas vitner
Avdelingskontoret i Skandinavia

Stenhusvej 28

DK-4300 HOLBÆK

DANMARK

+47 64 92 68 00

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 14.6.2016 at 11.50, Wenda skrev:

Har ikke disse lister over adresser de besøker hvor de skriver ned hvor de har vært og om de er "fortapte" eller ikke? 

Jeg er så lei at jeg nærmest eksploderer hver gang jeg åpner døren og de står der. Har forsøkt å være høflig, si med et smil at jeg er absolutt ikke interessert og at jeg er ateist, men likevel så kommer de tilbake. Noen ganger de samme, men nå har det kommer to nye hver uke og ringt på den siste måneden minst. Jeg klarer ikke lengre være høflig selv om jeg er av den oppfatning at man skal respektere alle, uansett bakgrunn og at man alltid skal være høflig. I dag kom de på døra igjen, to eldre søte damer, og jeg ble rasende og skjelte dem ut før jeg smalt igjen døra. Sitter med dårlig samvittighet, men jeg er såååå lei av å bruke tid hver uke på å forklare at jeg ikke tror på noe overnaturlig vissvass

har kun fått besøk en gang av Jehovas Vitner siden vi flyttet hit for 9 år siden :) Og det var en gammel kjenning.
Han hadde vært medlem i Jehovas, men meldte seg ut da han traff daværende kone, men så ble det skillsmisse, og han meldte seg tydeligvis på igjen, og nå stod han i døren sammen med sin nye Jehovas kone... som stod så andektig og lydig bak han...

Han skvatt da han så det var meg som åpnet, så han glemte helt det han kom for, vi snakket mest om gamledager... 

da han skulle gå, sa han, eh forresten, du kan få denne brosjyren. Så gikk han :D
Brosjyren gikk i søpla...

 

Anonymkode: 0137f...f2c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, sofiemyr skrev:

Jeg lurer på om det er Jehovas Vitner du har besøk av? Tro du meg, dette er så på tvers av hva vi skal og bør gjøre! Jeg gjør deg forsiktig oppmerksom på at det ER andre som forkynner fra dør til dør enn JV :)

Dette skal ikke skje og absolutt ikke flere ganger - så hvis du mener det er JV send en henvendelse eller ring til

Jehovas vitner
Avdelingskontoret i Skandinavia

Stenhusvej 28

DK-4300 HOLBÆK

DANMARK

+47 64 92 68 00

Det er faktisk ikke så mange menigheter/sekter som forkynner aktivt ved dørene til folk. JV er den menigheten i Norge som soleklart kommer på dørene i de aller fleste tilfellene, så sannsynligheten for at forkynnere som kommer på døra skulle tilhøre en annen menighet er forsvinnende liten. 

Anonymkode: 7452d...d84

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, Hapi skrev:

Unnskyld men jeg måtte bare le av at de plutselig stod der mens du solte deg, det høres jo skikkelig ekkelt ut!
Ta og lei inn noen nudister som ligger og soler seg i hagen din til neste gang de kommer :fnise:

Nei men fra spøk til alvor...dette høres jo skikkelig ubehagelig ut, de kan ikke være helt normale. Er det de samme hele tiden? Forhåpentligvis skjønte de det når du ba dem dra til helvete...

Jeg tror jeg kanskje bare har hatt besøk av dem to ganger i hele mitt liv, og da kom de selvsagt ikke tilbake. Ingen telefonselgere ringer meg tilbake heller. Kanskje det er fordi jeg har absolutt null toleranse eller dårlig samvittighet for folk som plager meg.

Jeg lurer på om det kan være noe med at du sier at du er ateist, at det er noen de krysser av for at de kan "omvende" på lista si? Ikke at det skal ha noe som helst med noe du sier å gjøre, altså, det er jo ikke "din feil", disse menneskene er jo ikke riktige i hodet.

De mener det jo godt, de vil jo redde han fra evig fortapelse!

Anonymkode: 0137f...f2c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen av innleggene her syder av en slik grad av intoleranse at jeg blir nesten lattermild o) Hva er det dere er redd for? Har dere det så innmari godt at "ingen" skal få penetrere deres egen sfære av TV-lykkelighet? Koster det så innmari mye å si tre ord til noen som mener dere godt? De tjener ikke ett øre på å kle seg i pene klær og gå rundt på denne måten ....

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, sofiemyr skrev:

Noen av innleggene her syder av en slik grad av intoleranse at jeg blir nesten lattermild o) Hva er det dere er redd for? Har dere det så innmari godt at "ingen" skal få penetrere deres egen sfære av TV-lykkelighet? Koster det så innmari mye å si tre ord til noen som mener dere godt? De tjener ikke ett øre på å kle seg i pene klær og gå rundt på denne måten ....

Selvsagt ikke, men når de på døra ikke tar hintet etter "dessverre, jeg er ikke kristen" eller "dessverre, men jeg er buddhist" så blir folk naturlig nok irriterte. 

Så kan man selvsagt diskutere hvem som egentlig er intolerant. Jeg tror ikke mange av JV's medlemmer bør kaste stein i glasshus for å si det sånn.

Anonymkode: 7452d...d84

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8 minutter siden, sofiemyr skrev:

Noen av innleggene her syder av en slik grad av intoleranse at jeg blir nesten lattermild o) Hva er det dere er redd for? Har dere det så innmari godt at "ingen" skal få penetrere deres egen sfære av TV-lykkelighet? Koster det så innmari mye å si tre ord til noen som mener dere godt? De tjener ikke ett øre på å kle seg i pene klær og gå rundt på denne måten ....

Jeg tror grunnen til mange av fordommene, er at dette samfunnet er så lukket, så det er mest fantasien og ryktene som gir grobunn for våre holdninger. Dersom Jehovasene hadde gått med åpent ut. Kanskje noen kunne vært med i en realityserie så vi fikk innblikk i hverdagen til medlemmenne. At dere ikke er så rare som folk skal ha det til.
Får Jehovas lov til å se tv og internett nå? Det går rykte om at medlemmene ikke får ha noe mediekontakt,

de får ikke snakke med vanlige folk utenom når det gjelder forkynning, de må omvendte flest mulige og derfor gå fra dør til dør, for å øke sjansene til å komme til Paradis, de må alltid være pent kledd i tilfelle siste dag har kommet, de får ikke motta blod eller spise innmat... Det er det jeg vet om de... Det med data og tv er jeg usikker på, men ryktene går jo.
Og at dere ikke får ha juletre eller utveksle julegaver, og heller ikke feire bursdag, at det er lov å fysisk avstraffe kone og barn?

 

Anonymkode: 0137f...f2c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, sofiemyr skrev:

Noen av innleggene her syder av en slik grad av intoleranse at jeg blir nesten lattermild o) Hva er det dere er redd for? Har dere det så innmari godt at "ingen" skal få penetrere deres egen sfære av TV-lykkelighet? Koster det så innmari mye å si tre ord til noen som mener dere godt? De tjener ikke ett øre på å kle seg i pene klær og gå rundt på denne måten ....

Jeg møtte et par damer på gata en gang, de drev og delte ut noen hefter, er ikke sikker på om det var Jehovas eller noe andre, men de var hyggelige så jeg pratet med de og jattet med, og tok imot brosjyre. Leste den til og med...

 

Anonymkode: 0137f...f2c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi fikk også stadig besøk av Jehovas, to menn. Vi har sagt pent at vi ikke er interessert gjentatte ganger, men de samme folkene kommer igjen og igjen. Nå har vi sluttet å åpne. Når det ringer på, ser vi ut av vinduet på kjøkkenet, for å se hvem det er. Hvis vi ser at det er de samme mennene, lukker vi ikke opp. De ser at vi har sett dem og de har banket på ruta og ropt på oss, fordi vi ikke lukker opp. De kan stå der opp til 10minutter før de går. Sist gang de samme mennene kom hadde de også med seg noen av barna sine, og pekte på dem når vi tittet ut av vinduet. Jeg ringte da rett til barnevernvakta og la igjen en bekymringsmelding for disse barna. Å bruke barna sine på en slik måte, er ikke greit!

Anonymkode: 999fd...199

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tror grunnen til mange av fordommene, er at dette samfunnet er så lukket, så det er mest fantasien og ryktene som gir grobunn for våre holdninger. Dersom Jehovasene hadde gått med åpent ut. Kanskje noen kunne vært med i en realityserie så vi fikk innblikk i hverdagen til medlemmenne. At dere ikke er så rare som folk skal ha det til.
Får Jehovas lov til å se tv og internett nå? Det går rykte om at medlemmene ikke får ha noe mediekontakt,

de får ikke snakke med vanlige folk utenom når det gjelder forkynning, de må omvendte flest mulige og derfor gå fra dør til dør, for å øke sjansene til å komme til Paradis, de må alltid være pent kledd i tilfelle siste dag har kommet, de får ikke motta blod eller spise innmat... Det er det jeg vet om de... Det med data og tv er jeg usikker på, men ryktene går jo.
Og at dere ikke får ha juletre eller utveksle julegaver, og heller ikke feire bursdag, at det er lov å fysisk avstraffe kone og barn?

 

Anonymkode: 0137f...f2c

Jeg vet ikke om jeg skal le eller gråte? Ikke en eneste ting av det du skriver her har noensinne vært tilfelle :o  Alle møter er åpne, kom og gå som du vil. All litteratur ligger åpent på internett (jw.org), vi følger lovene i det landet vi bor i med unntak av deltagelse i krig og ser på tv og internett som alle andre. Faktum er at vi prioriterer å ha litteratur på nettbrett/tlf for å spare kostnader og miljøet. Om noen har med seg barna mens de deler ut blader så er vel det bedre enn å la de være igjen alene hjemme alene? Vi kler oss pent på møter og på feltet men jeg elsker å drasse rundt hjemme i slitte joggebukser... Hvilket årstall tror du egentlig vi lever i???

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, sofiemyr skrev:

Jeg vet ikke om jeg skal le eller gråte? Ikke en eneste ting av det du skriver her har noensinne vært tilfelle :o  Alle møter er åpne, kom og gå som du vil. All litteratur ligger åpent på internett (jw.org), vi følger lovene i det landet vi bor i med unntak av deltagelse i krig og ser på tv og internett som alle andre. Faktum er at vi prioriterer å ha litteratur på nettbrett/tlf for å spare kostnader og miljøet. Om noen har med seg barna mens de deler ut blader så er vel det bedre enn å la de være igjen alene hjemme alene? Vi kler oss pent på møter og på feltet men jeg elsker å drasse rundt hjemme i slitte joggebukser... Hvilket årstall tror du egentlig vi lever i???

Så JV's medlemmer kan nå motta blod i forbindelse med såkalt blodoverføring? Det er jo en ting som ikke stemmer med det jeg har lest på forum og på JV's eget nettsted. 

Hva med jul og julaften? Det er en kjensgjerning at mange JV'ere ikke feirer dette. 

Anonymkode: 7452d...d84

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så JV's medlemmer kan nå motta blod i forbindelse med såkalt blodoverføring? Det er jo en ting som ikke stemmer med det jeg har lest på forum og på JV's eget nettsted. 

Hva med jul og julaften? Det er en kjensgjerning at mange JV'ere ikke feirer dette. 

Anonymkode: 7452d...d84

Jeg feiret heller ikke jul FØR jeg ble JV, Muslimer, jøder og buddister feirer heller ikke jul. Big deal. Hvis hele din utbasunering koker ned til blodoverføring utfordrer jeg deg til å starte en åpen tråd om det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mormoner går dør til dør!

Anonymkode: 8021d...fbc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...