Gå til innhold

Jehovas vitner


Anbefalte innlegg

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har bare hatt dem på døra 1 gang, og da sa. jeg at jeg synes det er rart at de prøver å få nye medlemmer, da det er bare 144 000 som får komme til paradis.Det må jo bli kamp om plassen! Da ble de rimelig målløse og mumlet noe i det de forsvant ned trappa. hehe, herlig! Så de sånn avogtil i nærområdet neste ukene/mnd, men de overså meg og hunden fullstendig :) 

Anonymkode: 0c8db...b7f

Har hatt den diskusjonen med dem også :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har bare hatt dem på døra 1 gang, og da sa. jeg at jeg synes det er rart at de prøver å få nye medlemmer, da det er bare 144 000 som får komme til paradis.Det må jo bli kamp om plassen! Da ble de rimelig målløse og mumlet noe i det de forsvant ned trappa. hehe, herlig! Så de sånn avogtil i nærområdet neste ukene/mnd, men de overså meg og hunden fullstendig :) 

Anonymkode: 0c8db...b7f

Tror det antallet gjelder de som tilhører den jødiske tro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, Wenda skrev:

Men hva om det er noen andre som ringer på? Jeg kan ikke se hvem det er som har ringt på før jeg har åpnet ;) 

Få deg dør med kikkehull eller callings system da vel.

Problem solved.

Anonymkode: 8021d...fbc

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Få deg dør med kikkehull eller callings system da vel.

Problem solved.

Anonymkode: 8021d...fbc

Jeg leier og har dårlig råd. Er ikke bare å fikse slikt da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, Wenda skrev:

Jeg leier og har dårlig råd. Er ikke bare å fikse slikt da

Du mener at du ikke prioterer det.

Hadde vært så stort problem hadde du gjort det.

Anonymkode: 8021d...fbc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Åpne døra med en stor kniv i hånda hver gang. Gjerne innsmurt i noe teaterblod.
Evt ha en bøtte vann stående klar ved siden av døra slik at du kan kaste den på dem. Rent vann skader ingen. De blir våte, det er det.

Samme når du sitter i hagen, ha hageslangen klar, slik at du kan "vanne blomstene" direkte på dem om de blir stående og diskutere seg rundt kålen.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, Minya skrev:

Åpne døra med en stor kniv i hånda hver gang. Gjerne innsmurt i noe teaterblod.
Evt ha en bøtte vann stående klar ved siden av døra slik at du kan kaste den på dem. Rent vann skader ingen. De blir våte, det er det.

Samme når du sitter i hagen, ha hageslangen klar, slik at du kan "vanne blomstene" direkte på dem om de blir stående og diskutere seg rundt kålen.

Hum, stygt redd for at hun kan bli anmeld da..

Anonymkode: 8021d...fbc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du mener at du ikke prioterer det.

Hadde vært så stort problem hadde du gjort det.

Anonymkode: 8021d...fbc

Du aner ikke hva du prater om så bare hold deg unna om du bare skal kverulere 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Minya skrev:

Åpne døra med en stor kniv i hånda hver gang. Gjerne innsmurt i noe teaterblod.
Evt ha en bøtte vann stående klar ved siden av døra slik at du kan kaste den på dem. Rent vann skader ingen. De blir våte, det er det.

Samme når du sitter i hagen, ha hageslangen klar, slik at du kan "vanne blomstene" direkte på dem om de blir stående og diskutere seg rundt kålen.

Vel, det første tipset er jo greit. Trenger jo ikke skremme dem eller noe, bare stå der liksom. 

De andre er litt mer farlig, for meg. Ønsker ikke å evt få politiet her dersom de reagerer skikkelig 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, Wenda skrev:

Du aner ikke hva du prater om så bare hold deg unna om du bare skal kverulere 

Du har laget en tråd på en diskusjon forum, kanskje droppe det hvis du ikke tåler at folk er uenig med deg?

Og du kan ikke bestemme hvorvid jeg skal holde meg unna tråden eller ei.

Uansett hadde dette vært et så stort problem, hadde du tenkt flere mulig løsninger på problemmet

Anonymkode: 8021d...fbc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, Suppetuppe skrev:

Si at du er jehovas vitne, så kommer de aldri tilbake haha

:ler: kanskje jeg skal legge til at jeg er en av de 140somethingtusen utvalgte :P 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bare si høflig men bestemt, at "jeg er ikke interessert" så lukker du døren

Anonymkode: 0c8db...b7f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt de på døra sikkert 15 ganger opp gjennom årene. Aldri har jeg opplevd de som noe annet enn høflige. Jeg svarer nei takk, jeg er medlem av statskirken, og så svarer de bare at de respekterer det, ønsker meg en fin dag, og går videre. Har heller aldri hatt problemer med dørselgere, når jeg sier nei takk, så er de bare hyggelige tilbake og går. Hvordan kan det være sånn at mange har negative opplevelser med disse, når andre igjen har kun positive? Jeg har bodd tre forskjellige steder i landet, og har hatt besøk på alle stedene. 

Må innrømme jeg tror det har noe med mottakeren å gjøre altså... 

Anonymkode: 6a105...f5b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan kan det være sånn at mange har negative opplevelser med disse, når andre igjen har kun positive? Jeg har bodd tre forskjellige steder i landet, og har hatt besøk på alle stedene. Må innrømme jeg tror det har noe med mottakeren å gjøre altså... 

Anonymkode: 6a105...f5b

Det er jeg enig i. Jehovas vitner er like forskjellige som oss andre. Det er selvsagt ikke slik at alle som er med i den organisasjonen er helt fryktelige. Å framstille dem slik forteller ikke noe om JV, men heller om den som kommer med påstanden om dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Beklager at du har hatt en så negativ opplevelse av oss. Vi prøver å være høflige og respektere alle, og mener selvfølgelig ikke å plage noen. Neste gang det kommer noen på besøk til  deg kan du si ifra at du ikke ønsker at de kommer mer. Evt kan du gå inn på jw.org/no/jehovas-vitner/moter/ og søke opp den menigheten som er nærmest deg. Der skal det være oppgitt et telefonnr som du kan ringe/sende mld til og si ifra. 

Anonymkode: ab55f...97c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Beklager at du har hatt en så negativ opplevelse av oss. Vi prøver å være høflige og respektere alle, og mener selvfølgelig ikke å plage noen. Neste gang det kommer noen på besøk til  deg kan du si ifra at du ikke ønsker at de kommer mer. Evt kan du gå inn på jw.org/no/jehovas-vitner/moter/ og søke opp den menigheten som er nærmest deg. Der skal det være oppgitt et telefonnr som du kan ringe/sende mld til og si ifra. 

Anonymkode: ab55f...97c

Jeg syns også det er beklagelig da jeg i utgangspunktet er av den oppfatning at man skal respektere alle uansett religion osv. Har forsøkt å fortelle dem rett ut (jeg er ikke den typen som hinter eller er redd for å si ifra) at jeg ikke er interessert og at det ikke er noe vits i å komme tilbake igjen, men det nytter lite når det dukker opp to nye ansikter neste uke. Ble litt forfjamset for jeg har hørt fra andre at de opererer med lister og typ krysser av for de adressene som de ikke trenger å besøke mer, og at dette blir delt med de andre.

Jeg skal søke opp den menigheten nærmest her og sende dem en melding eller ringe dem slik at det kanskje blir en stopp for godt

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tom/Loki

Si at du er et utstøtt  medlem, da ser du dem garantert ikke igjen.

Endret av Tom/Loki
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er veldig rart at de kommer hver uke. Vet ikke helt hvordan det er i storbyer, men hvor jeg har gått på feltet har vi alltid vært forsiktige med sånt, og gå et sted det er lenge siden ble gått på sist. Da skjønner jeg godt at du blir irritert. 

Hvis de kommer igjen synes jeg bare du kan si det sånn, at det er veldig slitsomt at de kommer så ofte og at du vil være i fred der du bor. Du skal også kunne si ifra at du bestemt ikke ønsker flere besøk fremover. Ble du ordentlig sint sist, kan det være at du har havnet på en allerede ;)

Vitnene besøker stort sett alle, så hvis du skal 'skremme' de vekk må du være ordentlig kreativ, tror jeg. Har selv opplevd å besøke både nakne og utkledde mennesker! Du kan slvfølgelig påstå å være et tidligere vitne, men da vil du kanskje få et par eldste på døra i steden.

Forresten, så er det 144.000 som skal komme til himmelen (tallet står faktisk i johannes åpenbaring i Bibelen.) Resten skal leve i paradis her på jorda. Ettersom det nå er ca 8 mill vitner i verden er det bare en veldig liten del som skal det. Jeg sov har vært med i mange år kjenner f.eks bare til èn.

Hilsen tidligere vitne

Anonymkode: a9fc1...ae9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...