Gå til innhold

Jehovas vitner


Anbefalte innlegg

Har ikke disse lister over adresser de besøker hvor de skriver ned hvor de har vært og om de er "fortapte" eller ikke? 

Jeg er så lei at jeg nærmest eksploderer hver gang jeg åpner døren og de står der. Har forsøkt å være høflig, si med et smil at jeg er absolutt ikke interessert og at jeg er ateist, men likevel så kommer de tilbake. Noen ganger de samme, men nå har det kommer to nye hver uke og ringt på den siste måneden minst. Jeg klarer ikke lengre være høflig selv om jeg er av den oppfatning at man skal respektere alle, uansett bakgrunn og at man alltid skal være høflig. I dag kom de på døra igjen, to eldre søte damer, og jeg ble rasende og skjelte dem ut før jeg smalt igjen døra. Sitter med dårlig samvittighet, men jeg er såååå lei av å bruke tid hver uke på å forklare at jeg ikke tror på noe overnaturlig vissvass

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sett opp en lapp på døren, da vel? Så slipper du å oppføre deg som en dritt? Jeg skjønner udmerket godt du blir dritlei om de kommer igjen og igjen, men det er ikke ok å være uhøflig om det er ulike folk som kommer hver gang. 

Anonymkode: 28dfc...382

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har jo vært høflig så lenge jeg har bodd her som nærmer seg 5 år. Pleier alltid være høflig mot alle, men jeg føler nesten at jeg ikke kan sitte ute på fine dager lengre heller for da har jeg ingen dør å lukke...ergo så blir de stående og diskutere med meg samme hvor mange ganger jeg sier st jeg ikke er interessert. 

De hører jo tydeligvis ikke etter! Kan man ringe inn noe sted og be om å få slippe at de besøker denne adressen? 

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Monter et callinganlegg med kamera så er problemet løst.

Anonymkode: 94dab...9fc

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om de er uhøflige mot deg (noe de er når de ikke respekterer at du sier nei), så kan du helt fint ringe til den lokale Jehovas Vitner-foreningen og klage. 

Anonymkode: 28dfc...382

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har bare hatt besøk av Jehovas vitner én gang. Da sa jeg nei, og så gikk de med en gang

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var redd de hadde slike lister i fjor da jeg var hos mamma og det ringte på, og hunden klarte å stikke av da jeg åpnet døra. Stod og bannet i 10 min mens de prøvde å roe meg ned, og så smekket jeg igjen døra i fleisen på dem da mamma kom inn igjen med hunden. Tenkte at de kom til å forfølge meg, men verken jeg eller mamma har sett dem siden.

Hadde de kommet på døra di én gang, hadde det vært unødvendig å skjelle dem ut, men når de nærmest terroriserer deg så synes jeg det er på sin plass, selv om det ikke er de samme. Jeg ville ringt den lokale meningheten og bedt dem om å stoppe. Det er ikke greit å drive å prakke på folk religion.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får se om jeg finner et telefonnummer til den lokale menigheten og be dem om å gå pent forbi mitt hjem :P evt så er det vel bare å vente til neste uke så kan jeg jo bare spørre dem om telefonnummeret :) 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Monter et callinganlegg med kamera så er problemet løst.

Anonymkode: 94dab...9fc

Nå som det er sommer så hjelper det lite da jeg liker å sitte utendørs. Noe som igjen fører til at jeg må gå inn for å bli kvitt dem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor gidder du å åpne døra?

Anonymkode: 26f12...1f2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns de kan godt bli utskjelt, det er frekt og nedlatende det de gjør. Selv bor jeg et sted hvor de ikke dukker opp for det er så avsides, men de hadde garantert fått kjeft av meg om de hadde kommet flere ganger.

Anonymkode: 86dcd...346

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor gidder du å åpne døra?

Anonymkode: 26f12...1f2

Fordi det ringer på kanskje :klo: eller mener du st jeg aldri skal åpne i tilfelle det kan være jehovas? 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du kan jo evt. henge et opp-ned-kors utenfor døra, så kanskje de løper fort som faen!

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, super-s skrev:

Du kan jo evt. henge et opp-ned-kors utenfor døra, så kanskje de løper fort som faen!

Dæven der sa du noe :) det skal jeg jammen meg gjøre og se om det kan hjelpe 👍

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Wenda skrev:

Dæven der sa du noe :) det skal jeg jammen meg gjøre og se om det kan hjelpe 👍

Hæhæ. Da må du oppdatere oss her om hvordan det går!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg har bare hatt dem på døra 1 gang, og da sa. jeg at jeg synes det er rart at de prøver å få nye medlemmer, da det er bare 144 000 som får komme til paradis.Det må jo bli kamp om plassen! Da ble de rimelig målløse og mumlet noe i det de forsvant ned trappa. hehe, herlig! Så de sånn avogtil i nærområdet neste ukene/mnd, men de overså meg og hunden fullstendig :) 

Anonymkode: 0c8db...b7f

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan jo si at du kommer til å anmelde de for trakassering om de ikke slutter. 

Anonymkode: fdec1...7c5

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Honey Dew skrev:

La være å åpne døren :)

Men hva om det er noen andre som ringer på? Jeg kan ikke se hvem det er som har ringt på før jeg har åpnet ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...