Gå til innhold

Noen som har barn gravlagt i anonym minnelund?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg lurer på hva som gjorde at dere valgte det fremfor egen grav, og hvordan dere føler det i ettertid?

Min bittelille gutt ble gravlagt på en anonym urneminnelund nå i begynnelsen av Juni og en del av meg føler at det er rart at han ligger der med veldig mange andre, samtidig som det egentlig er en litt fin tanke.

Lurer også på hvordan dere gjør det med pynting? Det er allerede veldig mange bamser og andre ting der, og alle kan jo ikke plante egne blomster? Er det kirkeverge (heter det det?) som tar seg av det? Har vært der og tent lys og lagt en liten bamse der, men er usikker på det med blomster.

Anonymkode: fb794...f2f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Min bittelille gutt ligger også i anonym minnelund. Angrer ikke på at vi valgte det, da er han liksom ikke helt alene, tenker jeg :hjerte:

Det er alltid blomster, bamser og lys der når jeg er der, dog har jeg ikke vært der på en stund. Nå er det 5 år siden han døde (i magen), så det blir ikke like ofte lenger, men det hender jeg går innom hvis jeg er i nærheten, bare for å tenke litt og ha en stille stund. Jeg har aldri plantet blomster eller noe der, men har tent lys innimellom, og storebroren har lagt en liten bukett som han har plukket osv. Vet ikke hvordan det er med planting, sikkert greit å spørre i tilfelle det er ulik praksis rundt omkring.

Sender deg en varm klem :hjerte:

Anonymkode: 20b95...299

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, tusen takk for svar <3

Jeg tenker også at det er godt at han ikke ligger helt alene, også er det jo både dyrt og tidkrevende å holde en grav pen til enhver tid, det slipper man jo å tenke på ved felles urneminnelund. Det er alltid pyntet og fint der.

Storesøsknene syntes i begynnelsen at det var rart at lillebror ikke skulle ha egen grav, men nå er de vant til tanken og synes det er koselig å besøke lillebror der. De roper"hei lillebror", det varmer hjertet mitt. <3

Fikk lillegutten din et navn? Du behøver selvsagt ikke å svare, jeg bare savner å prate med noen i samme situasjon.

klem fra meg.

Anonymkode: fb794...f2f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er sant, det er alltid blomster, lys, bamser, engler osv. der, og det er jo litt "godt" å vite at vi er flere som har våre små på samme sted. Så herlig at storesøsknene synes det er fint å besøke lillebror der :hjerte:

Vi ga ikke babyen noe navn, dette skjedde i uke 20 for meg (MA), men han hadde nok vært død en stund. Var veldig liten, og vi visste ikke før etter obduksjonen at det var en gutt. Så det ble aldri til at vi valgte noe navn.

Skjønner det er godt å prate med noen som har vært der, det fant jeg mye trøst i etterpå og. Er du medlem på Englesiden? Det er et forum for alle som har mistet barn. Veldig fin side hvor en kan dele historier, bilder, stille spørsmål, diskutere eller hva som helst med flere i samme situasjon. Er en god stund siden jeg har vært innom der, men tror fortsatt den siden eksisterer :)

Anonymkode: 20b95...299

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, der inne har jeg ikke vært. Jeg er så redd for å føle meg utenfor siden jeg mistet han tidlig og kan se for meg at det er flest som har mistet sent eller etter fødsel? Har sett flere steder på nett at noen mener at det er verre jo senere man mister, det synes jeg er trist. Ingen sorg er lik..

Leit å høre om opplevelsen din forresten, unner ingen det. :hug:

Anonymkode: fb794...f2f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har jeg aldri tenkt tanken på å gjøre. Graven er et viktig sted for oss. 

Anonymkode: 4b27b...0fe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

De er veldig hyggelige og forståelsesfulle der inne, har aldri følt meg utenfor med tanke på at jeg mistet mye tidligere enn mange av de andre, så det tror jeg ikke du trenger å være redd for, altså :) Det er også flere som har mistet tidlig.

Er helt enig i det du sier; ingen har mer "rett" til å sørge enn en annen. Sorg er så subjektivt, og alle opplever det ulikt. Jeg hadde en veldig nedtur etter at alt dette skjedde, og fortsatt føler jeg på skrekken ved å bli gravid igjen, det tør jeg rett og slett ikke... Jeg hadde veldig behov for å få prate ut, og fant mye trøst i å fortelle om hele opplevelsen. Håper du har noen rundt deg som du kan dele det med; skjønner at dette er en veldig, veldig tung tid :hug:

Anonymkode: 20b95...299

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det har jeg aldri tenkt tanken på å gjøre. Graven er et viktig sted for oss. 

Anonymkode: 4b27b...0fe

En urneminnelund er en grav på lik linje som en privat grav.

Anonymkode: fb794...f2f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

De er veldig hyggelige og forståelsesfulle der inne, har aldri følt meg utenfor med tanke på at jeg mistet mye tidligere enn mange av de andre, så det tror jeg ikke du trenger å være redd for, altså :) Det er også flere som har mistet tidlig.

Er helt enig i det du sier; ingen har mer "rett" til å sørge enn en annen. Sorg er så subjektivt, og alle opplever det ulikt. Jeg hadde en veldig nedtur etter at alt dette skjedde, og fortsatt føler jeg på skrekken ved å bli gravid igjen, det tør jeg rett og slett ikke... Jeg hadde veldig behov for å få prate ut, og fant mye trøst i å fortelle om hele opplevelsen. Håper du har noen rundt deg som du kan dele det med; skjønner at dette er en veldig, veldig tung tid :hug:

Anonymkode: 20b95...299

Da skal jeg prøve å melde meg inn der. Man føler seg vel ofte litt alene i sånne situasjoner og jeg har allerede fått noen såre kommentarer. "Det var bra det skjedde nå og ikke senere" og "det var nok en mening med det"..

Får mye støtte av mine nærmeste, men jeg sliter veldig med å snakke om det. Det er lettere å skrive om det på nett med andre som har vært gjennom det samme tror jeg.

Når jeg mistet han og ble fortalt om en urneminnelund fikk jeg et bilde i hodet om at det var et "forlatt" sted hvor de små babyene ble lagt ned og "glemt", det var en lettelse å reise dit og se alle bamser og lys og se at det ikke var sånn i det hele tatt. Og å se at andre foreldre også går dit for å minnes sine små. Selv om det på en annen måte også er noe trist ved at det er så mange bamser der.

Forstår at du sliter med tanken på å bli gravid igjen. :hug: Håper du en dag klarer det, hvis det er det du egentlig ønsker. :hug:

Anonymkode: fb794...f2f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Jeg tok abort i uke 16 og den ble lagt i anonym minnelund.. :(

Anonymkode: f948d...bf8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tok abort i uke 16 og den ble lagt i anonym minnelund.. :(

Anonymkode: f948d...bf8

:icon_frown: Så trist å måtte ta abort så sent..var det noe galt med barnet ditt eller kunne du ikke få det av andre grunner? Du trenger ikke svare eller si hvorfor hvis du ikke vil. Jeg bare syntes det var trist og sender en klem uansett..

Anonymkode: dea77...e01

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mistet tvillinger i uke 26 og de ligger i en anonym grav. Det var ett valg vi tok, og som vi ikke har angret på i etterkant. Det er alltid så velstelt og fint der med bamser, lys og blomster, er ofte og besøker graven.

Anonymkode: a9361...c83

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 22. juli 2016 at 22.57, AnonymBruker skrev:

Jeg tok abort i uke 16 og den ble lagt i anonym minnelund.. :(

Anonymkode: f948d...bf8

Stor klem til deg. :klem: 

Den 23. juli 2016 at 3.33, AnonymBruker skrev:

Jeg mistet tvillinger i uke 26 og de ligger i en anonym grav. Det var ett valg vi tok, og som vi ikke har angret på i etterkant. Det er alltid så velstelt og fint der med bamser, lys og blomster, er ofte og besøker graven.

Anonymkode: a9361...c83

Vi angrer heller ikke, liker at det er velstelt og fin der til enhver tid.

Leit at du mistet tvillingene dine. :klem: 

Anonymkode: fb794...f2f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...