Gå til innhold

Hvilken sjokolade er den beste - og den verste?


lingua franca

Anbefalte innlegg

Den beste må være Toppris 😃 

Er ellers ikke kresen når det kommer til sjokolade, men syns ikke cuba er så god

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Kaffekrus

Vanskelig å velge en favoritt, men en av de absolutt beste er melkesjokolade med kvikk lunsj og havsalt :sikle: Det verste må være all sjokolade med fyll av type frukt/gele/skum, eller med lakris.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De beste: daim, smash, walthers mandler, krokanrull, new energi, snickers

De verste: Alt med 80 og 90 % kakao

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beste: Daim, toppris, Smash, Stratos, Troika

Verste: Japp, alle sjokolader med flytende karamell inni, eller lakris.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Elsker Freia Premium Kokos!! Himmelsk.:laugh:

 Smaker som en bountybar, bare med mørk sjokolade rundt.. (noe som er et pluss siden jeg opplever bountybarer som alt for søte!) 

Anonymkode: 64780...925

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Elsker Freia Premium Kokos!! Himmelsk.:laugh:

 Smaker som en bountybar, bare med mørk sjokolade rundt.. (noe som er et pluss siden jeg opplever bountybarer som alt for søte!) 

Anonymkode: 64780...925

Bounty heter den, ikke bountybar. Bounty fins ikke i annet format enn bar. Si bountybar er omtrent som å si solobrus. Sorry esse. 

Anonymkode: bbe96...162

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mye god sjokolade der ute, men den verste jeg noen gang har smakt fant jeg i Barcelona..
Jeg og søsteren min var på ferietur for noen år siden, og som de "sunnhets-opptatte" bertene som vi var/er, ble vi i ekstase da vi fant mørk sjokolade med hele 99% (!) kakao. Super sunt og godt tenkte vi, men der tok vi feil gitt. 

For å si det sånn: Når det er 99% kakao i sjokoladeplaten er det ikke plass til mye annet... Det smakte rett og slett helt forj*vlig. Det var som å spise sammenpresset kakaopulver. Hvorfor vi trodde det kom til å smake godt er for meg i dag et mysterium.. :fnise:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 18.6.2016 at 17.24, The damned skrev:

Beste: Stratos,Stratos Melky,Smil,Walters mandler,Snickers,Toppris,Kinder sjokolade og det New Zealandske merket Whittaker's har mange gode.

Verste:Hobby,Troika,Japp,Mars,Cadbury creme egg,Reeses peanut butter cups,Bamsemums og generelt sjokolade med gele,skum og banansmak.

Hææææ?! Jeg elsker Hobby, bamsemums og Japp! Favoritten er faktisk banansjokolade, det er så digg.  Det må være noe galt med deg:fnise: 

Hvis du noen gang er så "uheldig" og bli sittende igjen med disse "fæle" sjokoladene, får du sende dem i posten til meg :laugh:

Anonymkode: 64780...925

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får helt vann i munnen av denne tråden, og masse inspirasjon til å besøke gamle sjoko-favoritter. Bra det er helg snart :biggrin:
Her er mine beste: Mokkabønner, Freia Premium Kokos, de svarte toffee bitene i twisposen, Kinderegg. Sånn ferraro rocher(?), det er kanskje mer konfekt enn sjokolade da men..

Værste: After Eight! Takler virkelig ikke mint :spy: Er heller ikke særlig fan av appelsinsjokolade.. Og som tidligere nevnt 99% mørk sjokolade :riste:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spiser sjelden sjokolade, men synes Minde har bedre sjokolade enn Nidar og Freja.

En favoritt er mørk toblerone, og minst liker jeg karamell i alle form;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De beste sjokolade finnes i Sverige. Marabou mint krokan,creamy biscuit,noguat og nyheten Daim og lakris for å nevne noen.

Verste er veldig mørk sjokolade og appelsin,eller spiser jeg alt. Elsker sjokolade,for å si det mildt 😍

Anonymkode: b3a16...a40

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beste -- Walters mandler, stratos, M&Ms, snickers, risbrød, reeses peanut butter cups, mørk sjokolade,  kjekskuler fra Marabou, den jellybean plate som freia hadde i fjor var også god men rar konsistens.  De som er fylt ned kamaramell.  de som har saltet kjekks rundt.

Verst -- M eller Nonstop el smarties.  De smaker dritt og det er så ekkelt å få skallen fast på tennene æsj. Det får du ikke av M&M. Toblerone og alt med nougat.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den beste sjokoladen må være kindersjokolade :)

Den verste er mørk sjokolade med appelsinsmak :overrasket:

Endret av Helena83
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest uN91s

Mandelsstang, yoghurtnøtter, after eight og sjokolade med rosin er det beste :rodmer:

De verste sjokoladene er de med lakris i, uansett om lakris er kjempegodt alene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
Annonse

[1] Category widget

Gode: Daim, hvit toblerone, marsipanbrød, troika, peanøtt-kubbe.

Verste jeg har smakt: Monolit (Freias etterligning av troika), center, smil. Da sier jeg neitakk. Samt til all ren, mørk sjokolade – pføy!

En stund hadde jeg Nero-dilla. Gikk over.

Siste jeg spiste var Hvit sjokolade (tror den het Hvit dronning før).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den absolutt beste sjokoladen er hvit lion.. Helt fantastisk..

neste på lista må være kinder bueno.. Så kan vi jo sette på ferrerro rocher også...  Raffaelo fra ferrero er også helt fantastisk for dere som liker kokos.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...