Gå til innhold

Hvilken sjokolade er den beste - og den verste?


lingua franca

Anbefalte innlegg

2 timer siden, lingua franca skrev:

Det er jeg enig i. Sånn sjokolade som er i sjokoladekalendre også. Smaker liksom gammelt og ekkelt. Skal være rimelig desp for å spise dem :fnise:

Eller enkelt og greit like det, noe blant annet jeg gjør.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kinder Maxi, melkesjokolade og japp er de tre beste! Den verste er hobby og alt med appelsin.

Elsker sjokolade :sjenert:  

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes oreo/cookie&cream som nu3 selger er utrolig god. Ellers synes jeg marsipan- og lakrissjokolade smaker herk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beste: Lindtsjokoladene, Kinder Maxi, Vanlig norsk melkesjokolade og Cuba.

Værste: Marsipanbrød, Snickers og Daim.

Anonymkode: 2e1a0...e0a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, toothfairy skrev:

Har jeg nevnt noe om essensielle ingredienser? Nei. Jeg snakker om at "vanlig" lys sjokolade har flere tilsetningsstoffer enn mørk, og lys sjokolade er gjerne det mange først og fremst assosierer med ordet "sjokolade". En kakaoblokk på 90% mangler den karakteristiske søtsmaken, om det var min første kommentar du hang deg opp i. Så nei, i mine øyne kan den ikke sammenlignes med Japp og Snickers. Trådstarter har uansett ikke nevnt ordet kakao noe sted, hvorfor vrir du diskusjonen til å handle om nettopp det?

Det er da vitterlig ikke jeg som har vridd temaet til å dreie seg om dette. Den hersketeknikken kan du legge fra deg. Jeg svarte på et innlegg om dette, akkurat slik som du gjorde, så om du vil rette pekefingeren på noen kan du starte med deg selv. 

Man skiller mellom mørk sjokolade og melkesjokolade, men det er ingen indikasjoner på at melkesjokolade anses som mer sjokoladeverdig enn det mørk sjokolade gjør. Det er jo helt absurd. Tilsetningsstoffene som er i melkesjokolade som ikke finnes i mørk sjokolade er ikke nødvendig for å kalle det sjokolade. Det er derfor jeg trakk inn "essensielle ingredienser" som både melkesjokolade og mørk sjokolade inneholder. Den karakteristiske søtsmaken du nevner er vanlig i melkesjokolade, men sjokolade strekker seg langt lengre enn bare melkesjokolade. 

Anonymkode: 8a6c8...42b

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det er da vitterlig ikke jeg som har vridd temaet til å dreie seg om dette. Den hersketeknikken kan du legge fra deg. Jeg svarte på et innlegg om dette, akkurat slik som du gjorde, så om du vil rette pekefingeren på noen kan du starte med deg selv. 

Man skiller mellom mørk sjokolade og melkesjokolade, men det er ingen indikasjoner på at melkesjokolade anses som mer sjokoladeverdig enn det mørk sjokolade gjør. Det er jo helt absurd. Tilsetningsstoffene som er i melkesjokolade som ikke finnes i mørk sjokolade er ikke nødvendig for å kalle det sjokolade. Det er derfor jeg trakk inn "essensielle ingredienser" som både melkesjokolade og mørk sjokolade inneholder. Den karakteristiske søtsmaken du nevner er vanlig i melkesjokolade, men sjokolade strekker seg langt lengre enn bare melkesjokolade. 

Anonymkode: 8a6c8...42b

Det må det ha vært, eller personen over deg. Det var du/dere som hang dere opp i min første kommentar. Debatten var allerede over der for min del. Det her blir bare latterlig. Slå deg for all del løs, men sikkert fint å gjøre det et annet sted istedenfor å avspore tråden til TS, som forøvrig er en diskusjon om personlige preferanser, ikke innholdsfortegnelse og mørk versus lys! 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beste er vanlig melkesjokolade, ellers Firkløver, Stratos , After Eight, Japp, Peanøttkubbe, Dajm, Toffin og M

De verste er de med banan i twistposen, og slike med gele eller marsipan i. 

Anonymkode: 49ad5...af2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, toothfairy skrev:

Det må det ha vært, eller personen over deg. Det var du/dere som hang dere opp i min første kommentar. Debatten var allerede over der for min del. Det her blir bare latterlig. Slå deg for all del løs, men sikkert fint å gjøre det et annet sted istedenfor å avspore tråden til TS, som forøvrig er en diskusjon om personlige preferanser, ikke innholdsfortegnelse og mørk versus lys! 

Nei, det var det ikke. Jeg tar ikke ansvar for hva andre personer skriver. Det var du som førte debatten videre. At du blir hissig og usaklig fordi noen svarer på innlegget ditt er helt tullete. 

Når man er ferdig med debatten slutter man å skrive. Enkelt og greit. Du kan jo ikke diktere at andre skal slutte å diskutere det fordi du vil ha det siste ordet. 

Anonymkode: 8a6c8...42b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Nei, det var det ikke. Jeg tar ikke ansvar for hva andre personer skriver. Det var du som førte debatten videre. At du blir hissig og usaklig fordi noen svarer på innlegget ditt er helt tullete. 

Når man er ferdig med debatten slutter man å skrive. Enkelt og greit. Du kan jo ikke diktere at andre skal slutte å diskutere det fordi du vil ha det siste ordet. 

Anonymkode: 8a6c8...42b

Tror nesten du må lese tråden på nytt jeg. Fint om du linker til der jeg skal ha vært hissig og usaklig. Du siterte forøvrig meg, ergo du spant videre på diskusjonen. Noe annet er bare fjas.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den beste er den freia melkesjokoladen de hadde tidligere med appelsin og krokan, de har den enda i sverige, veeeldig god :) men ellers er after eight å caramello på topp

på bunn er de med 70%+ kakao, crispo å stratos

Endret av Nikolineee
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, toothfairy skrev:

Tror nesten du må lese tråden på nytt jeg. Fint om du linker til der jeg skal ha vært hissig og usaklig. Du siterte forøvrig meg, ergo du spant videre på diskusjonen. Noe annet er bare fjas.

Hva er det du gjør nå da? Man må være mer enn én person for å ha en debatt gående. 

Jeg er ingen av de som har sitert deg tidligere, men du bidrar jo i like stor grad til å avspore tråden som det du anklager andre for å gjøre. Som en allerede har skrevet er det kanskje greit å se litt på seg selv før man går løs på andre. 

Anonymkode: 6337e...4bc

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest jesse james

Åh Bergenemelk du er dypt savnet! :hjerte: 

Den verste, tror den heter nero (?) sjokolade med salt lakris :fy_fy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva er det du gjør nå da? Man må være mer enn én person for å ha en debatt gående. 

Jeg er ingen av de som har sitert deg tidligere, men du bidrar jo i like stor grad til å avspore tråden som det du anklager andre for å gjøre. Som en allerede har skrevet er det kanskje greit å se litt på seg selv før man går løs på andre. 

Anonymkode: 6337e...4bc

Jøss. Jeg gir meg. Du skal få ha siste ordet om det redder dagen din ;) 

 

Endret av toothfairy
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Juami

Kvikklunsj etter en tur i påska syns er jeg er fantastisk :) Og når jeg tenker meg om så liker jeg en kinder bueno, men det er mange år siden jeg har kommet på å kjøpe denne i butikken, så jeg vet ikke helt om jeg liker den lengre nå. Ellers er jeg ikke så veldig glad i sjokolade, annet enn at jeg har smakt noen typer hjemmelaget sjokolade som jeg har likt. 


 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Beste:

Mokka- og melkesjokolade

Appelsinkrokan som Freia hadde før

Verste:

Banan, kokos og den harde sjokoladen i twist

Anonymkode: ff099...8d8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, toothfairy skrev:

Jøss. Jeg gir meg. Du skal få ha siste ordet om det redder dagen din ;) 

 

Så kvalmende oppførsel du utviser. 

Anonymkode: 28371...8d7

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Shit! Jeg klarer ikke komme på èn sjokolade jeg misliker :sikle: hmmm... First price melkesjokolade er jo ikke super god, men til og med den duger til nød.

Og hvilken som er best... Jeg klarerer virkelig ikke velge mellom mine topp 10 favoritter. 😂 Hjelpes, er jeg virkelig sååååå chocoholiker, at alt går ned?  😲

Endret av Runnershigh
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker egentlig det meste :fnise: men sjokoladene som aldri skuffer er M, melkesjokolade og smil. 

De jeg liker minst må bli alt med kokos og mint. Er ikke så glad i sånt (selv om en after eight kan være godt en gang i blant).

Anonymkode: 55d93...bd7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...